شرایط خرید ویلا در استانبول

شرایط خرید ویلا در استانبول

با توجه به شرایط اقتصادی در سالهای اخیر میزان خرید ملک در ترکیه به شدت افزایش یافته است. ترکیه با توجه به روند رشد اقتصادی و سیاستهای اقتصادی مناسب توانسته تا سرمایه زیادی را از کشورهای خارجی مختلف به خود جذب کند. حالا در این مقاله با توجه به اعلام رسمی املاک شهر در نظر داریم تا دلایل این علاقه را برای خرید ملک در ترکیه بررسی کنیم.

شرایط خرید ویلا در استانبول

خرید ملک در استانبول

یکی از شهرهای پرطرفدار ترکیه برای خرید ملک شهر زیبا و تاریخی استانبول است. این شهر از کلان‌شهرهای مهم ترکیه بوده و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب خود می‌کند. در سال جاری استانبول در حدود ۹.۹۸ میلیون گردشگر خارجی را ب خود جذب کرده است که به نسبت سال گذشته در حدود ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. استانبول بنا به دلایل متعدد چون وجود اماکن گردشگری مختلف تفریحی و تاریخی و همچنین وجود امکانات متعدد و مدرن زندگی شهری مورد توجه افراد زیادی از سراسر دنیا است و اقشار مختلف بنا به دلایل مختلف اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند.

 

یکی از املاک مورد توجه در ترکیه و بالاخص استانبول خرید ملک ویلایی در استانبول است. ویلا به شدت مورد توجه گردشگران است و افراد زیادی ترجیح می‌دهند تا تعطیلات خود را املاک ویلایی زیبا به سر ببرند، از این روی تعداد افراد بیشتری علاقه‌مند به خرید ویلا در استانبول و اجاره دادن آن و به دست آوردن سود هستند.

 

خرید ویلا در استانبول

ویلا در استانبول بنا به دلایل مختلف مورد توجه قرار گرفته است و افراد مختلف اقدام به خرید ویلا در این شهر می‌کنند. قیمت ویلاهای استانبول رنج متنوعی را دارد و از حدود ۴۰۰ هزار لیر قیمتها شروع می‌شود. برای خرید ویلاهای لوکس در شهر استانبول باید حداقل ۸۰۰ هزار لیر هزینه صرف کنید و البته میتوان با خرید ویلای بالای ۴۰۰ هزار دلار شهروندی کشور ترکیه را به دست آورد.

 

مناطق ایده‌آل استانبول برای خرید ویلا

شهر استانبول یکی از شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می‌شود، از این روی امکان خرید ویلا در مناطق مختلف این شهر وجود دارد.

 

دو منطقه ببک و بشیکتاش جز مناطق مرفه و اعیانی شهر استانبول هستند و در نتیجه قیمت املاک نیز در این دو منطقه بالاتر از سایر مناطق است. همچنین منطقه بیوک چکمجه نیز با وجود فاصله کوتاه از میدان تقسیم نیز مکان خوبی با املاک و قیمت مناسب برای خرید ویلا است.

 

علاوه بر این مناطق زکریا کوی، اسکودار، باشاک شهیر، شیله، بیکوزو و ساریر از مناطقی هستند که می‌توانید ویلاهای شیک و زیبا را خریداری کنید و از یک زندگی مجلل با حداقل هزینه لذت ببرید.

 

خرید ویلای نوساز یا دست دوم؟

با توجه به شرایط مختلف و در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری بلندمدت خرید ویلای نوساز گزینه بهتری برای خریداران ویلا در استانبول است.

 

مزایای خرید ویلا در شهر استانبول

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد خرید ویلا در استانبول علاوه بر یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور به علت دریافت اقامت این کشور با خرید ویلا، هزینه‌های زندگی مناسب‌تر و در عین حال زندگی لوکس و مدرن با امکانات امروزی و تفریحات زیاد جالب توجه است.

 

دریافت شهروندی ترکیه با خرید ویلا در استانبول

یکی از گزینه‌های مورد توجه افراد مختلف که از کشورهای خارجی اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند، امکان اخذ شهروندی این کشور است. شما میتوانید با خرید ملک از هر نوع با قیمت بالای ۴۰۰ هزار دلار شهروندی کشور ترکیه را برای خودتان و خانواده‌تان به دست آورید. لازم به ذکر است که شما در سه سال اول امکان فروش ملک را ندارید.

 

البته شما میتوانید به صورت اقساطی در پروژه‌های جدید اقدام به پیش خرید کرده و با اتمام پروژه و پرداخت کامل هزینه‌ها سند بزنید و اقدام به دریافت اقامت کنید، همچنین امکان خرید از طریق دریافت وام بانکی با بهره کم نیز وجود دارد.

 

محدودیت‌های خرید ویلا در استانبول برای افراد خارجی

دولت ترکیه در سالهای اخیر روند خرید ملک را برای افراد خارجی به شدت تسهیل کرده است. البته با این وجود یک سری محدودیتهای معقول نیز وجود دارد که در اینجا اشاره می‌کنیم. برای مثال افراد خارجی نمی‌توانند بیش از ۳۰ هکتار زمین را در ترکیه خریداری کنند و همچنین ممنوعیت خرید بیش از ده درصد اراضی هر منطقه نیز یکی دیگر از محدودیتهای خرید ملک توسط خارجی‌ها است.

شرایط خرید ویلا در استانبول

مدارک لازم جهت خرید ویلا در استانبول

• دو قطعه عکس پرسنلی رنگی جدید از خریدار

• دو سری کپی از تمام صفحات پاسپورت

• مشخصات کامل خریدار به همراه آدرس محل اقامت در کشور ترکیه

• کد مالیاتی کشور ترکیه

• گزارش اکسپرتیز و گواهی مبادله ارز

• وجود مترجم در فرایند امضای سند

• پرداخت عوارض شهرداری

• وجود پاسپورت معتبر

• گزارش رسمی احراز مالکیت و تطابق آن با آدرس، مساحت و…

• بیمه داسک

جدیدترین مطالب