عمل بینی بدون بیهوشی امکان پذیر نیست !!

عمل بینی بدون بیهوشی امکان پذیر نیست !!

یکی از پرتکرار ترین درخواست های که افراد متقاضی عمل زیبایی بینی از پزشک خود دارند این است که چون از بیهوش شدن می ترسیم ما را بدون بیهوشی عمل کنید. از زمانی که بشر دارویی را کشف کرد که توانست ناحیه ای از بدن را که تحت عمل جراحی چه درمانی و چه زیبایی قرار گرفته است ، بی حس کند و فرد بیمار کاملا هوشیار باشد اما چیزی را احساس نکند این درخواست در تمامی زمینه های پزشکی به وجود آمد. اما قبل از هر چیزی باید بدانیم که آیا همچین پروسه ای برای عمل زیبایی بینی که قرار است حدود یک ساعت طول بکشد امکان پذیر است؟ لازم به ذکر است که این زمان ممکن است برای کسانی که عمل ثانویه بینی یا ریویژن انجام می دهند یا بینی شان دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است طولانی تر می باشد. ایا فرد می تواند کاملا هوشیار باشد اما چیزی را احساس نکند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که از آنجایی که در حین عمل جراحی نیاز است تا قسمتی از پوست برش داده شود و پس از آن نیز برای فرم دهی به بینی بر روی استخوان تغییراتی بزرگ به وجود آید این پروسه امکان پذیر نمی باشد، ما در ادامه این مقاله به دلیل آن خواهیم پرداخت.

عمل بینی بدون بیهوشی امکان پذیر نیست !!

دارو بی حسی در چه مواقعی استفاده می شود؟

ممکن است با خود بگویید که اگر عمل بدون بیهوشی برای جراحی زیبایی بینی مناسب نمی باشد پس در چه زمینه های مورد استفاده قرار می گیرد؟ در پاسخ به این سوال می توانیم چنین بگویم که اگر تغییرات مورد نیاز برای بینی بسیار کم یا جزئی باشد ، به تشخیص جراح بینی این امکان وجود دارد تا برای اعمال تغییرات از داروی بیهوشی استفاده شود. اما  این دلیلی بر این نیست که حتما باید برای انجام رینوپلاستی از داروی بی حسی  استفاده کرد و آن را نزد هر جراح بینی انجام دهید ، شما باید برای انجام چنین پروسه ای دکتر حاذق و متبحری را انتخاب نمایید. چرا که مجاری تنفسی از اهمیت بسیار بالایی برخودار می باشد. لازم به گفت است که برخی از افراد دارای ضعف سیستم ایمنی در مقابل دارو های بیهوشی هستند ، به عبارتی دیگر تحت بیهوشی قرار گرفتن این افراد می تواند عوارض جدی و حادی را مانند به کما رفتن فرد در پی داشته باشد و از همین رو برای عمل چنین افرادی ممکن است جراح بینی تشخیص دهد که نیاز است از دارو بیحسی استفاده شود که تعیین چنین موضوعی بر عهده جراح بینی بوده و فرد نباید به هیچ وجه در استفاده نوع بیهوشی به پزشک خود اسرار کند.

 

چرا داروی بیحسی برای عمل بینی مناسب نیست؟

درست است که داروی بی حسی مزایای بسیار زیادی دارد اما تصور کنید اگر در حین عمل بینی تحت بی حسی برای شما مشکلی به وجود آید و زمان عمل بینی به دلیل رفع مشکل به وجود آمده افزایش پیدا کند چه اتفاقی می افتد؟ زمانی که شما تحت بیهوشی کامل هستید متخصص بیهوشی تمامی علائم حیاتی شما را چک می کند و در صورت مشاهده بازگشت علائم در صورتی که پروسه جراحی تمام نشده باشد به شما داروی بی هوشی تزریق می کند. در حالی که در روش بیحسی او هیچ کنترلی بر روی بی حس بودن ناحیه تحت درمان ندارد و این امکان وجود دارد شما در حین عمل جراحی درد و تغییراتی که در بینی تان به وجود می آید را حس کنید. در روش بیهوشی کامل این امکان وجود دارد تا درد را سرکوب نموده ، ماهیچه ها را در حالت ریلکس قرار داده و بیمار در حالتی باشد که امکان انجام تمامی تغییرات را داشته باشد. در حالت بیهوشی عمومی شما در حالت ناخودآگاه خود قرار دارید و یک ونتیلاتور به دلیل سرکوب شدن تنفس به دلیل ریلکس شدن ماهیچه ها مورد استفاده قرار می گیرد و به شما در تنفس کمک می کند. پس هیچ نگرانی نباید داشته باشید چرا که شرایط اتاق عمل تحت کنترل است و شما تنها نیستید.

 

همچنین زمانی که شما تحت بی حسی قرار بگیرید پزشک قادر به اعمال تغییرات اساسی نمی باشد ، چرا که ممکن است در صورت انجام آن درد شدیدی برای فرد به وجود آورد.

 

برای اطلاعات بیشتر از جراحی بینی به لینک زیر مراجعه کنید:

 

https://javdanimd.com/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/

 

جراحان بینی چه نوع بیهوشی را ترجیح می دهند؟

هر چند که نتیجه بخش بودن عمل بینی به مهارت جراح بستگی دارد و تحت هر دو نوع بیهوشی عمومی و بیحسی موضعی قابل حصول می باشد ، اما اکثر جراحان بینی برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات جدی تر و حساس تر ترجیح می دهند که عمل زیبایی بینی تحت بیهوشی عمومی را ترجیح می دهند. لازم به ذکر است که نوع روش انجام عمل بینی یعنی باز یا بسته بودن روش انجام جراحی طی بی هوشی کامل یا بیحسی تغییری داده نمی شود.

 

اما برخی از پزشکان به دلیل مزیت های که عمل بدون بیهوشی دارد آن را ترجیح می دهند. شما بهتر است در زمینه انتخاب نوع بیهوشی به پزشک خود اصرار نکنید ، به یاد داشته باشید اگر یک جراح بینی خبره و مجرب را برای عمل زیبایی بینی خود انتخاب کرده باشید ، او به دلیل تجربه و سابقه بسیار زیاد و خوبی که دارد بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب و به شما پیشنهاد می دهد. بهتر است به پزشک خود اعتماد کنید چرا که او تنها شخصی است که از وضعیت سلامتی و میزان تغییرات مورد نیاز برای اصلاح فرم بینی شما خبر دارد. اگر در رابطه با عمل بینی و روند بیهوشی ترسی دارید یا سوالی ذهنتان را درگیر کرده است بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و از او کمک دریافت کنید ، چرا که مشورت کردن با اطرافیان ، آشنایان و دوستان مشکلی را از این بابت حل نمی کنند و این احتمال وجود دارد که آن ها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی یا داشتن یک تجربه بد ، مشاوره ای را به شما بدهند که نه تنها باعث افزایش ترس و نگرانی شما شود بلکه در تصمیم گیری شما نیز مشکل ایجاد کنند. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روند درمانی خود با پزشک معالجتان صحبت کنید.

 

منبع : https://javdanimd.com

جدیدترین مطالب