با مریت تغییرات را ببینید و به یادگیری لغات انگلیسی بیشتر فکر کنید !

با مریت تغییرات را ببینید و به یادگیری لغات انگلیسی بیشتر فکر کنید !

سالهاست با حفظ کردن لغات جدید ذهنمان را عادت داده ایم و نمی توانیم از این روش دل بکنیم! حالا که با این روش خودمان را عادت داده ایم پیشنهاد می کنیم برای یادگیری لغات انگلیسی جدید با حفظ کردن یک جمله به خودتان کمک کنید که علاوه بر یادگیری و حفظ کردن یک کلمه و جمله جدید از نظر گرامری هم دانش خود را ارتقا داده اید به عنوان مثال برای حفظ کردن کلمه Reliable به معنای قابل اطمینان جمله Nothing is better than a reliable friend. را حفظ کنید با این روش از گرامر هم استفاده خواهید کرد و برای ارتقا دانش زبانی هم مفید خواهد بود.

 

با مریت می توانید لغات انگلیسی را یاد بگیرید

شاید به خاطر دارید در زمان مدرسه برای یادگیری لغات انگلیسی از چه روشی استفاده می کردیم ؟ بله درست است مانند یک طوطی یک کلمه را ده ها یا صدها بار با خودمان تکرار می کردیم به خیال آن که کلمات ملکه ذهنمان شده است و دیگر از یادمان نمی رود ! یادم می آید روزی از مدرسه به خانه آمدم و برای حفظ کردن لغات انگلیسی ساعت ها زمان صرف کردم و با تکرار کلمات و معنی آن ها همه آن کلمات را به خاطر سپردم. یادم می آید یکی از این کلمه ها qualification به معنای صلاحیت بود که نزدیک به صد بار تکرار کردم تا اینکه در ذهنم ماندگار شد روزی رسید که می خواستم از این کلمه که بسیار برای یادگیری آن زحمت کشیده بودم استفاده کنم ولی متاسفانه هر چه فکر کردم به خاطر نیاورم هرچند که تک زبانم بود ولی نمی توانستم qualification را به زبان بیاورم و از آن در محاوره انگلیسی استفاده کنم.

 

هنگام یادگیری هر زبانی، منجمله انگلیسی، اولین ابزار لازم برای استقاده عملی از آنچه می آموزید لغات هستند. با یادگیری گرامر که ساختار و سیستم یک زبان است خواهید دانست که چگونه جمله بسازید. و با در کنار هم قرار دادن جملات یک متن بسازید و در زمان ها و شرایط مختلف به آن زبان سخن بگویید. اما شما برای ساخت یک جمله به کلمات احتیاج دارید و برای به زبان آوردن جملات و درک آنچه می شنوید، لازم است که تلفظ صحیح لغات را نیز بدانید.

 

ترفند یادگیری لغات انگلیسی

طبیعتا یادگیری تمام لغات انگلیسی کار دشواری است زیرا لغات انگلیسی انتها ندارد و شما نمی توانید همه این لغات را به خاطر بسپارید. ولی یکی از بهترین راه ها آشنا شدن و دیدن حداقل یک بار لغات جدید است. مریت به شما پیشنهاد می کند بیشتر بخوانید تا ذهنتان با لغات جدید بیشتر آشنا شود. سعی کنید رمان های جذاب و هیجان انگیز ، کتاب های داستان و یا مطالبی که برایتان دنبال کردنش مفید است بخوانید تا با لغات انگلیسی جدید درگیر شوید. البته باید به این نکته توجه کنید که مطالبی که انتخاب می کنید علاوه بر جذابیت برایتان قابل فهم باشد. حتما توجه داشته باشید که از کتب مختلف برای مطالعه استفاده کنید تا با یک لغت جدید در کتب دیگر هم برخورد کنید و کاربرد آن کلمه را در جملات دیگر هم ببینید تا راحت تر کلمه در ذهنتان تثبیت شود.

 

یک روز عادی از زندگی در تمام نقاط کره زمین و برای اکثر ساکنین آن، شامل برقرار کردن دیالوگ و صحبت  کردن با دیگر انسان ها است. در هر زبانی تعداد بسیار زیادی از کلمات هستند که ممکن است در طول یک روز، هفته یا بیشتر، حتی یکبار هم استفاده نکنید. در مقابل کلمات زیادی هم هستند که به وفور و در اکثر مکالمات روزمره توسط اکثر افراد استفاده می شوند. آشنایی با این لغات روزمره انگلیسی می تواند کمک شایانی به شما در مسیر یاد گیری زبان انجام دهد.

جدیدترین مطالب