اخذ راهنمایی و راه حل از طریق مشاوره حقوقی قراردادها چه اهمیتی دارد؟ 

اخذ راهنمایی و راه حل از طریق مشاوره حقوقی قراردادها چه اهمیتی دارد؟ 

گاهی ممکن است شما در یک قرارداد دچار مشکل شوید یا درگیر یک دعوای حقوقی مربوط به قراردادتان باشید. در این زمان است که به دنبال شخصی هستید که به خوبی به آیین دادرسی آگاهی داشته باشد و بتواند شما را راهنمایی کند. به دنبال شخصی هستید که بتواند به شما بگوید برای رسیدن به حق خود باید چه کارهایی انجام دهید. مشاوره حقوقی قراردادها از جریان دادرسی، قوانین و تبصره‌های مختلف آگاه است و می‌تواند به شما کمک کند که روش مناسب‌ تری را برای مقابله با مشکلات انتخاب کنید و با احتمال بیشتری در دادگاه پیروز شوید و رای به نفع شما صادر شود. یکی از بخش‌های مهم قرارداد که بسیار برای طرفین کاربردی است، انتخاب مرجع حل اختلاف یا داور است. با انتخاب داور، اگر طرفین دچار اختلاف شوند، بدون مراجعه به دادگاه و طی روند طولانی دادرسی می‌توانند با صرف هزینه و زمان کمتر به داور تعیین شده در قرارداد مراجعه کنند. این مرجع حل اختلاف میان طرفین داوری می‌کند و رای می‌دهد.

اخذ راهنمایی و راه حل از طریق مشاوره حقوقی قراردادها چه اهمیتی دارد؟ 

مشاور حقوقی قراردادها چه کسی است؟

مشاور حقوقی قراردادها، شخصی است که دانش آموخته حقوق است و می‌تواند دارای مدرک کارشناسی یا مقاطع بالاتر رشته حقوق باشد، اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد، دانش تخصصی و تجربه کاری مشاور حقوقی است. شخصی که به صورت تخصصی در زمینه قراردادها مطالعه داشته است و در زمینه تنظیم قرارداد تجارب بسیاری دارد، می‌تواند به صورت حرفه ‌ای در زمینه تنظیم قرارداد مشاوره بدهد. مشاور حقوقی تنظیم قرارداد تجربه‌ های مفیدی داشته است که می‌تواند به شما در انتخاب قرارداد مناسب و تعیین شروط خاصی برای نوشتن متن قرارداد کمک کند. سایر اشخاص دیگر که در زمینه مشاغل حقوقی فعالیت می‌کنند، می‌توانند به عنوان یک مشاور، اطلاعاتی به شما دهند، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تنظیم قرارداد خود را به شخصی واگذار کنید که به صورت تخصصی در زمینه قراردادها فعالیت می‌کند.

 

مشاوره تنظیم قرارداد با اشخاص حقیقی

در تنظیم قرارداد با اشخاص حقیقی توجه به مساله بلوغ، عقل و ممنوع المعامله نبودن فرد بسیار مهم است همچنین ممکن است شخصی به نمایندگی و وکالت از سوی دیگری قرارداد را تنظیم کند، در این صورت باید برگه نمایندگی و وکالت نامه او و اعتبار آن را بررسی کرد و حتماً شماره و مشخصات آن را در متن قرارداد ذکر کرد. طبق ماده 190 قانون مدنی برای صحت عقد، چهار شرط اساسی لازم است که شامل قصد طرفین و رضای آنان، اهلیت طرفین، موضوع معین مورد معامله، مشروعیت معامله می شود. هر گاه قرارداد یکی از این چهار شرط را نداشت، ممکن است عقد وجود خارجی پیدا نکند و اساسا باطل باشد و ممکن است غیر نافذ باشد، عقد غیر نافذ در حالت عدم نفوذ، مثل باطل است، ولی با تنفیذ بعد اصلاح پذیر است.

 

مشاوره حقوقی امور قراردادها شامل ارائه چه خدماتی است؟

در ابتدا مشاور حقوقی قراردادها، شرایط شما را بررسی می‌کند و از شما می‌خواهد که به طور دقیق هر توقعی که از طرف دیگر قرارداد دارید یا هر شرطی که برای اجرای قرارداد در نظر گرفته اید را بیان کنید. مشاور حقوقی قرارداد با توجه به خواست طرفین و براساس اختیاراتی که قانون به اشخاص می‌دهد، شرایط و شروط‌ آن‌ها را بررسی کرده و قرارداد مورد نظر را تنظیم می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید از انجام شدن موضوع قرارداد اطمینان داشته باشید، باید به دقت درباره موضوع قرارداد، تعهدات اجرای آن، تضمین قرارداد، مناسبات مالی، شروط و تعهدات، مدت قرارداد، شاهد و داور قرارداد، شرایط فسخ، محرمانگی، عدم افشای اطلاعات و بسیاری موارد مهم دیگر در متن قرارداد توضیح دهید.

اخذ راهنمایی و راه حل از طریق مشاوره حقوقی قراردادها چه اهمیتی دارد؟ 

مزایای تنظیم قرارداد توسط مشاور

اخذ راهنمایی و مشاوره حقوقی قراردادها دارای مزایای زیر است:

 

• بی شک برای بهترین شکل تنظیم قراردادها از ملکی، اجاره، کاری و… استفاده از خدمات مشاوره قراردادها بهترین راه ممکن است.

 

• این مشاوره می تواند پیش از انعقاد قرارداد یا در زمینه نحوه تنظیم آن یا تفسیر مفاد مقرر در قرارداد باشد و همچنین در زمان بروز اختلاف مشاوره برای شکایت و تنظیم دادخواست می‌تواند انجام شود.

 

• داوری در قراردادها، در زمان بروز اختلاف بهترین راه حل برطرف کردن آن به داوری گذاشتن آن قرارداد است و می‌توان برای حل این اختلاف به وکیل قراردادها مراجعه کرد.

 

• از مزیت های دیگر استفاده از خدمات مشاوره حقوقی قراردادها می‌توان به وکالت دعاوی قراردادها اشاره کرد که برای طرح دعوا و همچنین دفاع از دعوای مطرح شده در این زمینه می‌توان از مشاور امور قراردادها استفاده کرد.

 

در مشاوره حقوقی قرارداد مدت قرارداد چگونه تعیین می‌شود؟

در برخی از قراردادها، مدت قرارداد از جمله ارکان تشکیل دهنده آن محسوب می‌شود، مثل قراردادهایی که موضوع آن ارائه خدمات یا انجام کار است و یا در قرارداد اجاره که تاریخ از جمله شرایط صحت و درستی آن است به نحوی که اگر مدت اجاره معلوم نباشد، قرارداد باطل است. توصیه می‌شود تاریخ هم به صورت عددی و هم به صورت حروفی درج شود، زیرا از نظر حقوقی آثار بسیار مهمی خواهد داشت و در مواردی ممکن است تاریخ انتقال یا تاریخ انجام کار غیر از تاریخ تنظیم قرارداد باشد. بنابراین در بند جداگانه ای با عنوان مدت قرارداد باید زمان دقیق آغاز و پایان کار تصریح شود و اگر تاریخ شروع قرارداد به دلیلی از قلم بیفتد و در قرارداد ذکری از آن نشود تاریخ امضای قرارداد تاریخ آغاز آن محسوب می‌شود.

جدیدترین مطالب