معرفی 5 ساز محبوب برای یادگیری اصولی موسیقی

معرفی 5 ساز محبوب برای یادگیری اصولی موسیقی

همان گونه که می‌دانید یادگیری موسیقی و نواختن سازهای مختلف کار آسانی نبوده و نیاز به زمان و تمرین زیادی دارد. پس باید به صورت فراوان برای یادگیری آن‌ تلاش کنید. علاقه فاکتوری است که می‌تواند شما را در این امر یاری کند. برای این منظور ابتدا شما باید از بین سازهای مختلف موجود ساز مورد علاقه خودتان را پیدا کرده و سپس شروع به یادگیری آن کنید. پیدا کردن ساز مور علاقه زمانی به درستی اتفاق می‌افتد که شما با سازهای مختلف آشنایی داشته باشید. پس همراه ما باشید تا شما را با ۵ نوع ساز مختلف آشنا کنیم.

 

۵ ساز مناسب برای یادگیری اصول موسیقی

معرفی 5 ساز محبوب برای یادگیری اصولی موسیقی

تعداد دستگاه‌های موسیقی برای یادگیری بسیار زیاد است و اگر شما اطلاعات کافی در مورد هر کدام را نداشته باشید قطعا سردرگم شده و دلسرد خواهید شد. در ادامه شما را با ۵ نوع ساز مختلف آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

 

۱- تار ایرانی:

اگر به دنبال یادگیری موسیقی اصیل ایرانی هستید می‌توانید تار ایرانی را به عنوان ساز خود انتخاب کرده و یادگیری آن را شروع کنید.

 

تار یکی از سازهای زهی است که مطلق به کشور عزیزمان ایران بوده و در مناطق مختلفی از دنیا مانند تاجیکستان، آذربایجان و گرجستان و… نیز از آن استفاده می‌شود. بهتر است که بدانید در این کشورها برای نواختن موسیقی‌های سنتی از تار ایرانی بهره برده می‌شود همانند کشورمان ایران.

 

۲- ساز پرطرفدار باغلاما:

باغلاما نیز از جمله دستگاه‌های موسیقی است که طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی به دنبال یادگیری آن هستند. باغلاما نوعی ساز زهی است که ریشه آن به آذربایجان برمی‌گردد و به عنوان نمادی از فرهنگ کشورهای ترک محسوب می‌شود.

 

این ساز تاریخچه بسیار غنی داشته و استفاده از آن به سال‌های دور باز می‌گردد. اگر به این ساز نگاه کنید متوجه خواهید شد که ۷ سیم در ساخت آن به کار رفته است که به سه دسته مختلف تقسیم بندی شده‌اند: دو دسته با دو سیم کنار هم و یک دسته با ۳ سیم.

 

باغلاما انواع بسیار مختلفی دارد مانند:
جورا
تانبورا
باغلاما دسته کوتاه
باغلاما دسته بلند
ساز دیوان
و…
مشهورترین مدل‌های باغلاما این موارد بودند.

 

۳- پیانو:

معرفی 5 ساز محبوب برای یادگیری اصولی موسیقی

پیانو را می‌توان معروف‌ترین دستگاه موسیقی دانست. کمتر کسی را در دنیا می‌توان یافت که نام پیانو را نشیده و موسیقی‌های نواخته شده با آن را گوش نداده باشد. عملکرد پیانو به این صورت است که در اثر برخورد چکش‌هایی کوچک با سیم‌های فلزی که در داخل جعبه پیانو قرار دارد صداهای مختلف ایجاد می‌شود.

 

۴- سنتور:

خرید سنتور کار آسانی خواهد بود اگر اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. سنتور یک ساز زهی مشهور است که در موسیقی ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد پس می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که به دنبال موسیقی ایرانی هستند.

 

این ساز به شکل ذوزنقه بوده و سیم‌های بسیاری نیز دارد. یادگیری این ساز کار مشکلی است اما با صبر و تلاش زیاد می‌توان نحوه نواختن این ساز را یاد گرفت.

 

این ساز یکی از کهن‌ترین سازهای ایرانی به‌شمار می‌رود. ساز سنتور به طور معمول ۷۲ سیم دارد که که هر ۴ سیم از روی یک خرک می‌گذرد و دارای ۱ کوک است. سنتور از چوب‌های مختلفی ساخته می‌شود به همین دلیل هم باید در خرید آن به چوب استفاده شده در ساخت توجه ویژه‌ای داشته باشید. افرادی که چوب شناسی بلد هستند می‌توانند در این امر شما را یاری کنند.

 

۵- درام:

درام پنجمین دستگاه موسیقی است که به شما معرفی خواهیم کرد. برخلاف تصور بسیاری از افراد این ساز پیشینه‌ی بسیار زیادی داشته و تاریخچه آن بسیار طولانی است. از این ساز برای نواختن سبک‌های مختلف موسیقی مانند پاپ و راک بهره برده می‌شود. محبوبیت ساز درام نیز بسیار بالا بوده و طرفداران زیادی دارد. خرید درام باید به دقت انجام گیرد و شما باید از مرغوب بودن مواد اولیه برای تولید آن اطمینان حاصل کنید.

 

از غنی بودن پیشینه‌ی این ساز فقط کافی است بدانید که سرخپوستان بومی آمریکا و یا بومیان پرو در مراسمات مذهبی و دیگر مراسمات قبیله‌ای از این نوع ساز یا شبیه به آن استفاده می‌کردند.

 

اگر به دنبال خرید هر کدام از این سازها هستید و یا ساز دیگری را برای خود انتخاب نموده‌اید می‌توانید به سایت سازستو مراجعه کرده و ساز مورد نظر خود را از این سایت به صورت آنلاین خریداری کنید. سازستو با کیفیت‌ترین سازها را با مناسب‌ترین قیمت برای شما فرآهم کرده است و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از اصل بودن و مرغوب بودن ساز خود آن را خریداری کرده و درب منزلتان ساز را تحویل بگیرید. ممنون که با این مقاله نیز همراه ما بودید. در آخر پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ساز به سایت سازستو به آدرس www.Sazsto.com مراجعه فرمائید.

جدیدترین مطالب