منابع کنکور سراسری

منابع کنکور سراسری

کنکور سراسری آزمونی برای سنجش سطح علمی هر داوطلب برای ورود به دانشگاه است.

 

این آزمون که به صورت سالیانه در 5 گروه آزمایشی علوم تجربی – علوم ریاضی و فیزیک – علوم انسانی – هنر و زبان های خارجه برگزار می شود یکی از مهم ترین مراحل زندگی تحصیلی هر داوطلب محسوب می شود.

 

آنچه پس از این آزمون بدست می آورید آینده شغلی و تحصیلی شما را رقم خواهد زد. پس برای شرکت در آزمونی در این درجه از اهمیت باید تمام ابزار های موفقیت را بکار ببرید.

 

اگر خواهان قبولی در بهترین رشته ها و دانشگاه های کشور هستید باید اولویت های قبولی در این آزمون را بررسی کنید.

 

یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین این ابزار ها منابعی است که در این مسیر با تکیه بر آن ها دانش و عیار علمی خود را ارتقا می دهید.

 

اگر تجربه رتبه های برتر کنکور سراسری سال های اخیر را مطالعه کرده باشید یکی از نقاط اشتراک تمام رتبه های برتر منابعی است که برای قبولی در کنکور سراسری استفاده می کردند.

 

منابع کنکور سراسری دو دسته هستند :

 

دسته اول منابع اصلی که هر سال توسط سازمان سنجش و آموزش کشور معرفی می شوند و با عنوان کتاب های درسی توسط نهاد آموزش و پرورش در اختیار هر داوطلب کنکور سراسری قرار می گیرد.

 

دسته دوم منابع کمک آموزشی و جزواتی هستند که هر داوطلب در کنار کتاب درسی برای ارتقا سطح آموزشی هم سطح با سوالات کنکور سراسری از آن ها استفاده می کند.

 

ویژگی های بهترین منابع کنکور سراسری

منابعی که هر یک از شما داوطلبان کنکور سراسری از آن ها بهره می برید باید دارای ویژگی هایی باشند که تمام ابعاد کنکور سراسری و خط فکری طراحان سوالات کنکور را در نظر داشته باشند.

 

موارد زیر گزیده ای از ویژگی های بهترین منابع کنکور سراسری برای هر داوطلب است :

 

درسنامه جامع  و مفهومی

 

تحلیل و بررسی دقیق مفاهیم کتاب درسی

 

تناسب مفاهیم با سبک درسی (برای مثال منبعی که برای درس زیست شناسی انتخاب می کنید باید بر پایه مفهومی بودن این درس طراحی شده باشد)

 

پوشش تمام ابعاد و بخش های کتاب درسی (تصاویر – بیشتر بدانیدها – تمرین و …)

 

در برداشتن نکات ترکیبی برای دروسی که شامل مفاهیم به پیوسته و ترکیبی هستند (برای مثال دروس زیست شناسی و ریاضیات)

 

آموزش تکنیک های تست زنی سریع و در زمان کوتاه

 

در برداشتن تست های طبقه بندی شده

 

در برداشتن تست های کنکور های سراسری سال های اخیر نظام جدید

 

تحلیل تست های کنکور های سال های اخیر نظام جدید

 

در برداشتن درسنامه برای بررسی پاسخ سوالات

 

با توجه به آنچه از تحلیل سوالات کنکور در سال های اخیر بدست آمده است سطح سوالات هر سال ارتقا یافته است و داوطلبان هر سالی که می گذرد باید پاسخگوی سوالات مفهومی تری باشند.

 

این روند سوالات در کنکور و آنچه از خط فکری طراحان سوالات کنکور سراسری تراوش می شود بیان گر آن است که داوطلبان هر سال باید از منابع کنکوری جامع و مفهومی تری استفاده کنند.

 

منابع باید به گونه ای باشند که تمام ابعاد مورد سوال در هر موضوع و برای هر درسی را مورد بررسی قرار دهند تا داوطلب با مطالعه تمام لایه های کتاب درسی در جلسه کنکور سراسری حضور پیدا کند.

 

منابع کنکور تجربی

گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور سراسری شامل 5 درس اختصاصی است.

 

اگر داوطلب این گروه آزمایشی هستید ابتدا باید ماهیت هر درس را مورد بررسی قرار دهید و سپس متناسب با آن بهترین منبع کمک آموزشی را انتخاب کنید.

 

کنکور تجربی بالاترین تعداد شرکت کننده را در میان تمام گروه های آزمایشی کنکور سراسری دارد و انتخاب منبع کمک آموزشی یک برگ برنده برای هر داوطلب است پس سعی کنید با انتخاب بهترین – مفید ترین و کاربردی ترین منابع دروس اختصاصی این رشته بهترین عملکرد خود را در کنکور سراسری داشته باشید.

 

توجه داشته باشید که با انتخاب بهترین منابع کنکور تجربی می توانید گام بلندی را در رسیدن به هدف خود از انتخاب این رشته بردارید.

 

منابع کنکور ریاضی

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فیزیک شامل 3 درس اختصاصی است.

 

ماهیت دروس این رشته کاملا محاسباتی هستند و با تکیه بر این موضوع باید منابعی را انتخاب کنید که چگونگی انجام بهتر و سریع تر محاسبات ریاضی را در اختیار شما داوطلبان این رشته قرار دهند.

 

کلید موفقیت در این رشته انجام سریع محاسبات ریاضی در رسیدن به پاسخ صحیح هر سوال است.

 

منابع کنکور ریاضی را به گونه انتخاب کنید که شما را در رسیدن به این مهم همراهی کنند.

 

منابع کنکور انسانی

گروه آزمایشی علوم انسانی شامل 9 درس اختصاصی است.

 

این گروه آزمایشی دارای بیشترین تنوع در دروس است اما ماهیت عمده ی دروس رشته انسانی حفظی است.

 

بهترین روش برای رسیدن به موفقیت در کنکور انسانی استفاده از تکنیک های رمز گردانی شده برای حفظ مفاهیم سنگین دروس اختصاصی این گروه آزمایشی است.

 

منابع کنکور انسانی را به گونه ای انتخاب کنید که بهترین تکنیک ها را برای حفظ مفاهیم دروس اختصاصی این رشته و انتقال آن به حافظه بلند مدت شما در اختیارتان قرار دهند.

 

منابع کنکور هنر

گروه آزمایشی هنر شامل 6 درس اختصاصی است.

 

برای تسلط بر مفاهیم هر 6 درس اختصاصی کنکور هنر نیز بهتر است منابعی را انتخاب کنید که همه مفاهیم دروس مورد نظر را پوشش دهند.

 

منابع کنکور هنر را به گونه ای انتخاب کنید که علاوه بر پوشش تمام ابعاد کتاب های دروس اختصاصی این رشته خط فکری طراحان سوال کنکور سراسری را نیز در نظر داشته باشند و کنکور های سال های اخیر نظام جدید را مورد تحلیل و بررسی قرار داده باشند.

 

منابع کنکور زبان

گروه آزمایشی زبان های خارجه شامل یک درس زبان انگلیسی است.

 

برای انتخاب منبع در این گروه آزمایشی باید منابع سطح بالای درس اختصاصی زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

 

منابع کنکور زبان را به گونه ای انتخاب کنید که مفاهیم درس زبان انگلیسی را در بالاترین و تخصصی ترین سطح مورد بررسی و تحلیل قرار دهند و سوالات کنکور سال های اخیر این گروه آزمایشی را نیز پوشش داده باشند.

 

توجه داشته باشید که داوطلب هر یک از این 5 گروه آزمایشی فوق در کنکور سراسری هستید باید ابتدا اصلی ترین منبع کنکور سراسری که کتاب درسی است را مطالعه و در کنار آن و برای ارتقا سطح تحصیلی خود متناسب با سطح سوالات کنکور سراسری در سال های اخیر نظام جدید از جامع ترین منابع کنکور سراسری با ویژگی های فوق استفاده کنید تا بهترین عملکرد خود را در کنکور سراسری داشته باشید.

 

از لحاظ علمی هر چه ذهن شما پیش از آزمون به درستی پرورش یافته باشد در جلسه آزمون سراسری با بالاترین میزان آمادگی ذهنی و علمی حضور پیدا می کنید.

 

پس به یاد داشته باشید که منابعی که در مسیر آمادگی برای کنکور سراسری از آن ها استفاده می کنید پلی به سوی موفقیت برای هر داوطلب است.

جدیدترین مطالب