irspeedy | irspeedy نرم افزار برای افزایش سرعت اینترنت

irspeedy | irspeedy نرم افزار برای افزایش سرعت اینترنت

irspeedy نرم افزاری است ساخت دست مهندسین ایرانی که برای تست سرعت اینترنت و افزایش آن طراحی شده است. این نرم افزار بومی سازه شده و اکنون در نسخه های اپلیکیشن apk و همچنین ios در دسترسی می باشد.

 

تست سرعت اینترنت

مشکل کندی اینترنت می تواند به دلیل مشکلات مربوط به تنظیمات DNS، قرار دادن روتر WiFi شما، انتخاب اشتباه کانال WiFi یا برخی دلایل امنیتی باشد. بنابراین، سعی می کنیم تک تک مشکلات را یکی یکی حل کنیم و در مورد ترفندهایی برای بهبود سرعت اینترنت راهکار ارائه دهیم.

 

اولین قدمی که در اینجا قرار است برداریم انجام تست سرعت اینترنت و تست پینگ است. فکر می کنیم اکثر شما قبلاً در مورد بهترین تست سرعت اینترنت جهان یعنی irspeedy.net شنیده اید. همچنین می توانید وب سایت های دیگه تست سرعت را برای تجزیه و تحلیل سرعت اینترنت بررسی کنید.

 

استفاده از تست سرعت irspeedy برای آزمایش سرعت بسیار ساده است.

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت irspeedy.net مراجعه کرده و بر روی دکمه BEGIN TEST کلیک کنید.

 

به عنوان مثال، می توانید با استفاده از CMD با دستور زیر تست پینگ را انجام دهید:

 

ping websiteaddress  -t  For Example, ping google.com -t

or

 

ping IPaddress  -t  For Example, ping 201.58.217.174 -t

 

2. مطمئن شوید که مرورگر و سیستم عامل شما به روز شده است.

 

اغلب نظراتی را از بازدیدکنندگان دریافت می کنیم که می گویند:

 

“سرعت اینترنت من خیلی کند است، چه کنم؟”، “چرا اینترنت من در ویندوز کند است”، “چرا اینترنت من در سیستم Mac/Linux من کند است؟”

 

یک مرورگر / سیستم‌ عامل قدیمی و قدیمی نیز مانع از سرعت اینترنت شما می‌شود . ابتدا مطمئن شوید که مرورگر و همچنین سیستم عامل شما به‌روز است تا سرعت بهتری بگیرید.

 

3. فعالیت های پس زمینه را بررسی کنید

وقتی صحبت از کاهش سرعت اینترنت شما می شود، فعالیت های پس زمینه مقصر شماره یک هستند. برای اطمینان از سرعت اینترنت بهتر، باید فعالیت‌های غیرضروری پس‌زمینه دستگاه خود را بررسی کرده و از بین ببرید.

 

دانلود نرم افزار irspeedy برای ویندوز

Irspeedy برای ویندوز نیز طراحی شده است. شما می توانید با کلیک بر روی دانلود نرم افزارirspeedy  برای ویندوز آن را دانلود نمائید. کاربران ویندوز می‌توانند با فشار دادن CTR+Shift+ESC فعالیت‌های پس‌زمینه را بررسی کنند، در حالی که کاربران macOS می‌توانند «Activity Monitor» را در جستجوی Spotlight جستجو کنند.

 

دانلود irspeedy برای اندورید

irspeedy APK مخصوص اندروید را می توانید با کلیک بر روی دانلود irspeedy برای اندروید دانلود نمائید. از دستورات مشابهی می توان برای سیستم های لینوکس نیز استفاده کرد. برای مثال، می‌توانید از دستور gnome-system-monitor برای فعال کردن برنامه مانیتور سیستم در رایانه شخصی اوبونتو استفاده کنید.

 

این فعالیت های پس زمینه شامل به روز رسانی سیستم نیز می شود. ممکن است به طور موقت سرعت اینترنت شما پایین باشد. بنابراین به محض تکمیل آپدیت، سرعت اینترنت شما به حالت عادی باز می گردد. اگرچه همیشه می توانید به روز رسانی سیستم را خاموش کنید، توصیه نمی شود.

 

4. ترفندهای مرورگر برای گشت و گذار سریعتر در اینترنت

کاربران همچنین می توانند با انجام برخی تغییرات در مرورگرها، تجربه گشت و گذار در اینترنت خود را افزایش دهند. مطمئن شوید که حافظه پنهان و سایر موارد ناخواسته خود را به طور منظم پاک کنید زیرا گاهی اوقات آنها عامل اصلی کاهش سرعت مرورگر شما هستند. همچنین، باید افزونه های مرورگری را که به طور منظم استفاده نمی کنید حذف کنید.

 

5. دانلود و آپلود تورنت را متوقف کنید

دانلود و آپلود تورنت گاهی اوقات می تواند آسیب زیادی به سرعت اینترنت شما وارد کند. و بدترین قسمت این است که، در بیشتر مواقع، این برنامه ها به طور خودکار هر زمان که رایانه خود را روشن می کنید، شروع به کار می کنند. شاید شخص دیگری در خانه شما بخواهد چیزهایی را دانلود کند.

 

6. فضای مورد استفاده غیر ضروری را آزاد کنید

اگرچه من دقیقاً آن را یک روش نمی نامم، اما تمیز کردن فضای استفاده شده غیرضروری در رایانه شخصی قدیمی شما ضرری ندارد. برنامه هایی که روی رایانه شخصی شما نصب شده اند و برای کار کردن به اینترنت نیاز دارند، حتی اگر از آنها استفاده نمی کنید، سرعت شما را کاهش می دهند. بنابراین، شما باید برنامه هایی را که دیگر برای شما مفید نیستند حذف نصب کنید. همچنین فراموش نکنید که داده های اینترنتی موقت ایجاد شده توسط این برنامه ها را حذف کنید.

 

7. ابزارهای تبلیغاتی مزاحم را اسکن و حذف کنید

ابزارهای تبلیغاتی مزاحم لعنتی برای رایانه شخصی شما و همچنین اینترنت هستند. من تأثیر نامطلوب ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، نحوه اسکن و حذف آنها را در بخش رفع امنیتی توضیح داده ام که بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

رفع سخت افزار برای اینترنت سریعتر

 

1. مشکلات وای فای خود را پیدا کنید

نه تنها نرم افزار شما سرعت اینترنت شما را کاهش می دهد، بلکه سخت افزار شما نیز می تواند بر آن تاثیر بگذارد. قبلاً در مورد برنامه جستجوگر وای فای irspeedy نوشتیم که روی تلفن هوشمند یا تبلت شما اجرا می شود و کیفیت سیگنال وای فای شما را بررسی می کند. بنابراین، توصیه من به شما این است که irspeedy یا هر برنامه جستجوگر وای فای مشابهی را دانلود و نصب کنید تا مشکل را شناسایی کرده و اتصال وای فای خود را بهبود بخشد.

 

2. قراردادن روتر Wi-Fi برای داشتن اتصال خوب

موقعیت روتر وای فای شما می تواند نقش مهمی در افزایش قدرت سیگنال Wi-Fi شما و در نتیجه افزایش سرعت اینترنت داشته باشد. طبق تحقیقات، روتر شما باید در محل مرکزی و در برخی از ارتفاعات قرار گیرد. روتر خود را از اجاق مایکروویو دور نگه دارید و آنتن خود را به سمت بالا برای دسترسی افقی بهتر و به پهلو برای دسترسی عمودی بهتر به سمت بالا هدایت کنید.

 

3. کانال Wi-Fi صحیح را انتخاب کنید

تداخل کانال ها همچنین مانع از سیگنال Wi-Fi می شود و سرعت اینترنت شما را کاهش می دهد. انتخاب صحیح کانال WiFi رابط را کاهش می دهد و عملکرد Wi-Fi شما را بهبود می بخشد. همپوشانی بیشتر با کانال‌های مجاور انجام می‌شود، بنابراین، انتخاب کانال‌های 1، 6 و 11 بهترین گزینه است زیرا فاصله‌شان به اندازه کافی دور است .

 

4. بهترین روش ها برای افزایش سرعت Wi-Fi شما

این نیست که فقط هک های کوچک کار می کنند در حالی که صحبت از سرعت بیشتر اینترنت می شود. برای دستیابی به سرعت اینترنت بهتر و سریع‌تر، باید بهترین روش‌ها را دنبال کنید:

 

• سیستم عامل روتر خود را بررسی و به روز کنید.

 

• رمزعبور از روتر اینترنت شما محافظت می کند.

 

• دستگاههای قدیمی را جدا کنید

 

• تداخل سیگنال دستگاه هایی مانند تلفن های بی سیم، مایکروویو، مانیتور کودک و غیره را بررسی کنید.

 

5. از تکرار کننده برای تقویت سیگنال استفاده کنید

اگر از روتر وای فای در خانه ای بزرگ استفاده می کنید و روتر شما به اندازه کافی قدرتمند نیست، ممکن است با مشکل کندی سیگنال وای فای روبرو شوید. به طور کلی توصیه می شود از یک تکرار کننده برای گسترش شبکه Wi-Fi خود استفاده کنید. می توانید از یک روتر قدیمی استفاده کنید و از آن به عنوان یک تکرار کننده استفاده کنید یا از یک تکرار کننده جدید برای پل زدن روتر موجود استفاده کنید.

 

یک فناوری جدیدتر که امروزه وجود دارد، شبکه‌سازی مش است که در آن چندین روتر مش کوچک در اتاق‌های مختلف قرار می‌گیرند. همه آنها می توانند با یکدیگر صحبت کنند تا به طور یکپارچه جابجا شوند و اینترنت سریع تری را در گوشه و کنار خانه شما ارائه دهند.

 

6. درصورت امکان از اترنت از طریق Wi-Fi استفاده کنید

اگرچه Wi-Fi راحت تر است، اما باید بپذیریم که اتصالات سیمی بسیار بهتر از اتصالات بی سیم هستند. بنابراین، در صورت امکان، از اتصال سیمی استفاده کنید زیرا ایمن تر، سریع تر، تاخیر کمتری دارد و مشکل تداخل بی سیم ندارد.

 

در نهایت در این مقاله به شما پیشنهاد میکنیم تمام مراحل بالا را بگذرانید و یا نرم افزار irspeedy را دانلود و تست سرعت بگیرید. همچنین اگر راهکارهای دیگری برای افزایش سرعت اینترنت دارید، در نظرات با ما در میان بگذارید.

جدیدترین مطالب