چگونه از تجهیزات استخر مراقبت کنیم؟

چگونه از تجهیزات استخر مراقبت کنیم؟

چگونه از تجهیزات استخر مراقبت کنیم؟ این سوالی ضروری است که پاسخ آن می تواند شما در داشتن یک استخر مناسب و خوب یاری کند. مهم ترین اصل در داشتن یک شرایط عالی نگهداری و رعایت اصول قوانینی است که شما را در داشتن یک استخر تمیز همراهی می کند.

 

داشتن تمیزی، عاری از آلودگی و میکروب ها، شفافیت آب و … همه نشان از یک مراقبت اصولی از تجهیزات استخر روباز و سرپوشیده در زمستان و تابستان دارد.

 

البته که در نظر داشتن دوره تعمیر و نگهداری، بررسی و حل مشکلات آن نیز در این امر خود یک مسئله مهم و ضروری می باشد. به همین منظور در این گزارش با ما در آریا استخر همراه باشید تا بیشتر از شرایط نگهداری آن آشنا شوید.

نحوه مراقبت از تجهیزات استخر

نحوه مراقبت از تجهیزات استخر

 

مراقبت از تجهیزات استخر

برای آن که بدانیم چگونه از تجهیزات استخر مراقبت کنیم، باید به بررسی تمامی اجزاء تشکیل دهنده استخر خود بپردازیم. رعایت نکات اساسی برای بررسی عملکرد صحیح هر یک به ما کمک می کند تا با بهترین نتیجه مواجه شویم. پس در قدم اول به بررسی تجهیزات استخر بپردازید.

 

اگر این امر را در یک دوره زمانی مشخص هر سری بررسی کنید مانع از خرابی و بروز مشکل در هر کدام خواهید شد. این تجهیزات به طور کلی شامل؛ پمپ تصفیه استخر، فیلتر تصفیه استخر، هیتر و … هستند. اگر علم آن را ندارید تا دوره تعمیر و نگهداری استخر را برای خود پیاده سازی کنید می توانید از کارشناسان ماهر در این حوزه کمک دریافت نمایید.

 

نحوه نگهداری تجهیزات استخر

تا به اینجا دانستید که مراقبت از تجهیزات استخر دارای اصول و قوانین مشخصی برای هر دستگاه می باشد. اکنون لازم است با چند عملکرد ضروری برای رسیدگی به این مراقبت ها بیشتر آشنا شوید تا بتوانید مراقبت از تجهیزات استخر خود را به خوبی پیاده سازی نمایید. این موارد عبارتند از:

نحوه نگهداری از انواع تجهیزات استخر

نحوه نگهداری از انواع تجهیزات استخر

 

دانستن اصول تجهیزات استخر

برای آن که بتوانید بهترین اقدامات را پیاده سازی کنید ابتدا باید با اصول اولیه این امر به خوبی آشنا شوید. این موارد عبارتند از:

 

1. آشنایی کامل با انواع صدای تجهیزات استخر

2. آشنایی کامل با تمام تجهیزات استفاده شده

3. نوع پمپ استخر، فیلتر تصفیه استخر، تجهیزات مصرفی، مواد شیمیایی کاربردی و ..

 

دانستن این نکات در قدم ابتدایی باعث می شود بتوانید مشکل را سریع تر متوجه شده و برای حل آن اقدام نمایید.

 

بالا نگه داشتن سطح آب

در قدم بعدی که قرار است بدانیم چگونه از تجهیزات استخر مراقبت کنیم، باید به میزان کافی آب در استخر توجه کنید. به طور کلی لازم است استخر شما همیشه پر آب نگهداری شود، زیرا اگر سطح آب کم شود سبب کارایی بیشتر تجهیزات استخر شده و تعادل مواد شیمیایی آن بهم می ریزد.

 

برای آن که همیشه مطمئن باشید آب به میزان کافی وجود دارد می توانید دستگاهی را نصب کنید تا در صورت کمتر شدن آب به شما آلارم داده و برای پر نمودن مجدد آن سریع اقدام کنید. از یاد نبرید که با توجه به میزان مصرف از استخر لازم است حداقل هفته ای یک بار سطح آب آن برای مراقبت از تجهیزات بررسی شود.

 

بررسی عملکرد پمپ آب استخر

در حقیقت هر پمپ استخر با psi خاص خود عمل می کند. اگر این مقدار کم یا زیاد شود، ممکن است سبب بروز مشکلاتی برایتان بشود.

 

لازم است بدانید که هر پمپ آب باید در روز بتواند به اندازه کافی کار کند و آب را حداقل یک بار کامل گردش داده و گردش جریان را پیاده سازی نماید. هر استخر با توجه به میزان آب حاضر در آن زمان مشخصی برای گردش آب توسط پمپ را در بر خواهد داشت. کارشناسان استخر آریا در زمان خرید این تجهیزات پمپ های متناسب با محیط مورد نظر را ارائه می دهند.

 

نگهداری پمپ آب استخر و بررسی مشکلات آن

پمپ تصفیه استخر یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که در پاسخ به سوال فوق که چگونه از تجهیزات استخر مراقبت کنیم می تواند برای شما ضروری واقع شود. عمدتا پمپ ها نیازی به پر کردن آب قبل از روشن کردن آن در ابتدای فصل را ندارند.

 

اما باید به رسیدگی هفتگی آنها توجه ویژه ای بنمایید. معمولا ممکن است سبد آن دچار مشکلات متفاوتی شود به همین منظور لازم است وقتی در حال بررسی و چکاپ آن هستید وضعیت حلقه o، ترک خوردگی و خرابی آن را بررسی نمایید. این قسمت بدین جهت اهمیت داشته که می تواند در صورت خرابی باعث ایجاد آسیب های غیر قابل جبران در پمپ تصفیه استخر شما گردد.

 

بررسی و آزمایش مواد شیمیایی موجود در آب

یکی دیگر از اقدامات مهمی که باید در مراقبت از تجهیزات استخر به خوبی به آن نیز توجه کنید، بررسی و آزمایش مواد شیمیایی است که در آب استخر شما وجود دارد.

 

بررسی مقدار کلر مناسب، ph صحیح آب، مواد شیمیایی و … به شما کمک می کند تا آب استخر با مشکل مواجه نشده و از ایجاد جلبک ها به خوبی جلوگیری نمایید.

انواع روش های نگهداری از تجهیزات استخر

انواع روش های نگهداری از تجهیزات استخر

 

اصول نگهداری فیلتر تصفیه استخر و بررسی مشکلات آن

یکی دیگر از تجهیزاتی که باید به صورت صحیح بررسی آن صورت بگیرد فیلتر تصفیه استخر است. هر فیلتر با توجه به نوع آن که شن و ماسه ای، دیاتومه یا کارتریجی می باشد نیاز به تمیز کردن دوره ای دارد. عمدتا این دوره یک بار در ماه و 3 تا 4 بار در کل سال صورت می گیرد.

 

بیشتر از این ممکن است مانع روند فیلتراسیون صحیح برای استخر شما شود. در بهترین حالت گفته می شود که فیلتر را قبل از آن که آب کاهش پیدا کند تمیز نمایید. اگر تمیزی آن در زمان مقرر یعنی وقتی که اختلاف آن 10 تا 15 psi است، صورت نگیرد جریان بین گیج ها افزایش پیدا کرده و سبب مشکلات متعدد می شوند. به طور کلی این مشکلات در فیلتر تصفیه استخر عبارت است از:

 

1. ورود شن، ماسه، دیاتومه و خاک به داخل آب استخر

2. افزایش و کاهش فشار فیلتر تصفیه استخر

3. فرسودگی در واشر عنکبوتی شیرهای چند حالته

4. نیاز ضروری به تعویض رسانه فیلتر

 

با بروز این مشکلات شما باید در صدد رفع آن بر آمده و بهترین عملکرد را انجام دهید. در غیر این صورت نیز نمی توانید به مراقبت اصولی از تجهیزات استخر خود بپردازید.

 

نگهداری از منبع گرمایش استخر

یکی دیگر از اقداماتی که در پاسخ به این موضوع که چگونه از تجهیزات استخر مراقبت کنیم باید در نظر داشته باشید، نگهداری از منبع گرمایشی استخر است. این قسمت در واقع کمترین هزینه را به خود اختصاص داده اما مهم است. به طور کلی اگر احساس کردید آب گرم نمی شود، باید لوله های بخاری را بررسی کنید؛ چرا که در برخی مواقع به علت تجمع کلسیم در لوله ها عملکرد این سیستم با محدودیت مواجه می شود. برای آن که از این اتفاق جلوگیری کنید باید منبع گرمایشی را جدا کرده و به تمیز کردن لوله ها با سیم یا اسید بپردازید. به این صورت از مشکل به خوبی جلوگیری خواهید نمود.

 

همکاری با متخصصین با تجربه تجهیزات استخر

تمام اقداماتی که گفته شد تنها بخشی از مشکلاتی است که ممکن است برای تجهیزات استخر شما پیش بیاید. همانطور که در بالاتر گفته شد حضور افرادی کاربلد و ماهر می تواند شما را از داشتن این دغدغه نجات داده و با آرامش خاطر خوبی مواجه سازد. افراد کارشناس در این حوزه می توانند مانع از خرابی ها و سایر مشکلات پیچیده برای استخر شما شود.

 

چند نکته مهم در مراقبت از تجهیزات استخر

این که چگونه از تجهیزات استخر مراقبت کنیم به یک عامل ضروری دیگر نیز بستگی دارد. شما باید به این مورد نیز توجه کنید که در چه فصلی از سال هستید. زیرا نگهداری از تجهیزات استخر در زمستان و سایر فصل ها می تواند متفاوت باشد. همچنین اگر نگهداری از تجهیزات استخر ویلا، باغ و یا محیط های رو باز را در نظر دارید مهم است که به اصول دیگری نیز پایبند باشید. به طور کلی چند نکته ضروری و مهم در ذیل اشاره شده است که می تواند به شما در مراقبت از تجهیزات استخر کمک شایانی نماید. همچون؛

 

• استفاده از سولفات ها همچون سولفات آلومینیوم، مس و … را جدی بگیرید؛ زیرا می تواند به پاکیزگی و میکروب کشی آب استخر کمک شایانی نماید.

 

• برای نگهداری از تجهیزات استخر در زمستان پمپ آب را عایق بندی کنید تا در سرمای زیر صفر درجه مانع از یخ زدگی و عدم کارکرد صحیح آن بشوید.

 

• به طور کلی پیشنهاد می شود منبع گرمایشی استخر 24 ساعت روشن باشد تا آب از فیلتر ها عبور کرده و مواد اضافی و کدری آن از بین برود.

 

• به میزان کلر افزوده شده به آب برای تصفیه استخر توجه ویژه ای داشته باشید تا بر اساس درصد صحیح آن به آب استخر افزود شود.

 

خرید تجهیزات استخر از آریا استخر

در این مقاله سعی شد پاسخ جامع و کاملی به سوال چگونه از تجهیزات استخر مراقبت کنیم داده شود. اکنون شما می دانید که با رعایت چه نکاتی می توانید از استخر خود مراقبت نمایید.

 

شرکت آریا استخر نیز مفتخر است تا شما همراهان عزیز را در این حوزه یاری نموده و با ارائه بهترین خدمات توسط کارشناسان ماهر و کارآزموده سبب رضایت خاطر شما عزیزان گردد.

 

از یاد نبرید که این مجموعه مفتخر است خدمات دیگری را در زمینه ی فروش انواع پکیج تصفیه استخر، ساخت انواع استخر، سونا و جکوزی، سیستم های تهویه مطبوع و … برای شما ارائه نماید.

جدیدترین مطالب