کاربردهای لیزر پوست صورت مردان چیست؟

کاربردهای لیزر پوست صورت مردان چیست؟

امروزه برخلاف گذشته علم پزشکی در زمینه زیبایی پیشرفت چشمگیری داشته است. به طوری که تجهیزات مدرن و جدیدی وارد این عرصه شده و موجب منسوخ شدن روش‌های قدیمی شده است. امروزه دیگر کمتر کسی از ژیلت، کرم موبر، اپیلاسیون و… برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌کنند. این روش‌های دائمی نیستند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی(نهایتا دو روز) رشد آن‌ها آغاز می‌شود. از این رو باید به دنبال یک روش دائمی برای حذف موهای زائد بدن باشید.

 

لیزر می‌تواند یک راه حل قطعی و دائمی برای رفع موهای زائد باشد. در این روش بیشتر موهای زائد با لیزر از بین خواهند رفت و برای مدت زمان طولانی رشد نخواهند کرد. در صورت رویش مجدد باید یک تا دو جلسه برای تمدید لیزر به پزشک مراجعه کنید.

 

آیا این روش درمانی تنها برای خانم‌ها می‌باشد؟ آقایان در چه بخش‌هایی می‌توانند از لیزر استفاده کنند؟

 

برای پاسخ به این سوالات در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در رابطه با لیزر آقایان، اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار بگیرد.

 

لیزر و نقش آن در زیبایی و پزشکی

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با لیزر موهای زائد: قبل از اینکه به یک کلینیک زیبایی بروید، احتمالا بهتر است اول تحقیق کنید تا ببینید لیزر موهای زائد چیست و چگونه انجام می‌شود. در سال‌های اخیر لیزر موهای زائد بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از افراد با استفاده از این روش، خود را از شر اصلاح و اپیلاسیون مداوم موهای زائد راحت می‌کنند. در این روش نور بسیار متمرکزی از طریق سطح پوست به فولیکول‌های مو تابانده می‌شود. رنگ‌دانه‌های موجود در این فولیکول‌ها نور را جذب کرده و در اثر گرمای بالا از بین می‌روند.

 

به عبارت دیگر، در طی جلسه لیزر موهای زائد، لیزر نوری از خود ساطع می‌کند که این نور توسط کیسه‌های لوله‌ای شکل درون پوست که مو را به وجود می‌آورند، جذب می‌شود. انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود و به این کیسه‌ها یا همان فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند. این آسیب رشد موها را در آینده مهار کرده یا تا حد زیادی آن را به تاخیر می‌اندازد. در حال حاضر بسیاری از منابع پزشکی از لیزر موهای زائد به‌جای حذف دائمی موهای زائد با عنوان حذف طولانی‌مدت موهای زائد استفاده می‌کنند. چون ممکن است تمام فولیکول‌ها از بین نروند و بعد از چند ماه یا چند سال شاهد رشد مجدد بعضی از موهای خود باشید.

کاربردهای لیزر پوست صورت مردان چیست؟

قبل از درمان، باید ناحیه موردنظر را کاملا با تیغ اصلاح کنید. بعضی از نقاط بدن که دارای پوست حساس‌تری هستند، به کرم‌ها یا ژل‌های بی‌حسی نیاز دارند. پس حدودا نیم ساعت قبل از لیزر آن ناحیه، باید از کرم بی‌حسی استفاده کنید تا در طول درمان، متوجه درد یا ناراحتی نشوید.

 

لیزر موهای زائد در اتاق مخصوصی برای همین کار انجام می‌شود و شما حین انجام لیزر، باید از عینک‌های محافظ چشم استفاده کنید. لیزر با ایجاد گرما و تبخیر فولیکول‌ها، موها را از بین می‌برد. پس حین درمان ممکن است بویی مانند سوختن بوی گوگرد به مشامتان برسد. مدت زمان انجام لیزر موهای زائد بستگی به وسعت ناحیه تحت‌ درمان دارد. لیزر موهای زائد برای کل بدن حدودا ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید.

 

کاربردهای لیزر برای مردان

بسیاری از آقایان ایرانی، بدن پرمویی دارند. از این رو به دنبال راهی هستند تا بتوانند از شر موهای زائد خود خلاص شوند.کاربرد لیزر تنها محدود به از بین بردن موهای زائد زنان نیست، مردان هم می‌توانند برای حذف موهای زائد بدن خود از آن استفاده کنند. در ادامه کاربردهای لیزر برای مردان را به وضوح بیان خواهیم کرد:

 

لیزر موهای زائد

 بسیاری از مردان احساس می‌کنند بیش از اندازه بدنی پرمو دارند، قطعا لیزر می‌تواند راه مناسبی برای حذف موهای زائد بدن باشد. موهای اضافی شکم، پشت سینه، روی شکم و…. را می‌توان با کمک لیزر از بین برد و درمان کرد. البته باید این موضوع را یادآور شویم که لیزر نمی‌تواند یک راه قطعی و دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدنتان باشد، ممکن است بعد از گذشت مدت زمان طولانی مجددا موهایتان شروع به رشد کنند اما با حجم و ضخامت بسیار کمتر این اتفاق می‌افتد.

 

در لیزر موهای زائد بدن بیش از 90 درصد موهای زائد از بین می‌رود.

 

لیزر لک

 یکی از کاربردهای لیزر برای آقایان، از بین بردن جای جوش، لک، آکنه، آفتاب سوختگی و… است. با استفاده از لیزر می‌توان لک‌های روی صورت و بدن را تنها با یک یا چند جلسه درمان کرد. البته درمان آن به نوع پوست و نوع عارضه بستگی دارد.

 

لیزر جای جوش

لیزر جای جوش نوعی لیزر درمانی است که با هدف به حداقل رساندن لکه‌های باقی‌مانده از جوش‌های قدیمی انجام می‌شود. لیزر جای جوش با متمرکز کردن نور روی لایه‌های رویی پوست، جای جوش‌ها و بافت اسکار را از بین می‌برد و در عین حال، رشد سلول‌های جدید و سالم پوست را تحریک می‌کند تا جایگزین بافت اسکار شوند.

 

هرچند لیزر جای جوش نمی‌تواند ۱۰۰ درصد لکه‌های باقی‌مانده را از بین ببرد، اما آن‌ها را به حداقل می‌رساند و حتی در بعضی از موارد، درد ناشی از آن‌ها را هم کاهش می‌دهد. با این حال، کسانی که جوش فعال، پوست تیره یا پوست چروکیده دارند، کاندیدای مناسبی برای لیزر جای جوش نیستند.

 

گرمای ناشی از لیزر جای جوش لایه رویی پوست را که دارای زخم یا لکه است، از بین می‌برد. با از بین رفتن این لایه پوست صاف‌تر به نظر می‌رسد و جای زخم‌ها و جوش‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. همزمان با از بین رفتن لایه آسیب‌دیده، گرما و نور لیزر جای جوش باعث رشد سلول‌های جدید و سالم پوستی می‌شوند. همچنین با گرم شدن این نواحی، جریان خون بیشتر شده و التهاب‌های پوستی کمتر می‌شود.

 

لیزر جوانسازی

چین و چروک، آکنه، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست بوجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست صورت روش‌های جوانسازی پوست است. با انجام روش‌های مختلف جوانسازی پوست می‌توانید به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کنید. البته برای جوانسازی گردن، دست و سایر نقاط هم می‌توان اقدامات مختلف انجام داد و منظورمان از پوست محدود به صورت نیست.

 

با توجه به مطلب منتشر شده درباره لیزر جوانسازی پوست در کلینیک صدف: جوانسازی و مراقبت از پوست سن و سال خاصی ندارد. همچنین یادتان باشد که نباید مشکل پوستی داشته باشید یا پوست صورتتان افتاده و چروکیده شده باشد تا به فکر روش‌های جوانسازی باشید.

 

جوانسازی پوست صورت یک اقدام پیشگیرانه است که شامل مجموعه گسترده ای از خدمات می‌شود.

 

شکل دهی و آنکارد کردن موهای صورت

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که رویش ریش صورتتان از پایین گردن شروع شده و تا بالای گونه‌ها به صورت پراکنده ادامه پیدا کرده است، قطعا لیزر می‌تواند یک انتخاب درست و مناسب برای آنکارد کردن ریش و خط ریش باشد. بیشتر مردان ایرانی ریش‌های پرپشتی دارند، از این رو لیزر می‌تواند یک انتخاب درست و اصولی باشد.

جدیدترین مطالب