کباب پز خانگی یا توری گریل؟ معرفی و مقایسه انواع باربکیو خانگی

کباب پز خانگی یا توری گریل؟ معرفی و مقایسه انواع باربکیو خانگی

کباب پز خانگی یا توری گریل؟ معرفی و مقایسه انواع باربکیو خانگی

کباب پز خانگی، باربکیو و توری گریل ابزاری هستند که برای طبخ غذاهای کبابی می توانیم از آن ها استفاده کنیم. غذاهای کبابی و گریل دسته محبوبی از غذاها هستند که برای سلامتی نیز بسیار مفیدند زیرا با چربی کمتر طبخ می شوند. همین موضوع سبب شده که اکثر ما یا در آشپزخانه از توری گریل استفاده کنیم و یا به سراغ خرید کباب پز و باربکیو برویم.

 

در طبخ انواع غذاهای گریل، چهار ابزار پر کاربرد برای پخت و پز وجود دارد که در ادامه به بررسی نحوه کار، مزایا و معایب آن ها می پردازیم: باربکیو خانگی گازی، باربکیو خانگی ذغالی، توری گریل غذاپز تنوری ناخ، صفحات گریل نچسب.

 

توری گریل غذاپز تنوری ناخ:       

توری گریل ناخ تنها توری گریل در دنیا است که از تکنولوژی هاردآنادایز برای ساخت آن استفاده شده است و هیچ‌گونه مواد شیمیایی در آن وجود ندارد و در دمای بسیار بالا نیز هیچ‌گونه یون مضری برای سلامتی آزاد نمی‌کند. این توری گریل که در سرویس غذاپز همه کاره ناخ تعبیه شده است بر روی تنور خانگی ناخ قرار می‌گیرد و هم بر روی گاز آشپزخانه و همچنین با استفاده از ذغال کبابی قابل استفاده است که طعم بسیار خوبی به انواع غذاهای کبابی می‌دهد.

 

استفاده از توری گریل ناخ مزایای بسیاری نسبت به کباب‌پزهای ذغالی یا گازی دارد که به آن اشاره کردیم. اولین و مهمترین مزیت آن سلامت بالای جنس توری است و علاوه بر این در فضای کم قابل استفاده است و جای زیادی از آشپزخانه را اشغال نمی‌کند. همچنین قیمت این توری گریل بسیار به صرفه است و با توجه به کاربردهای دیگری که غذاپز همه کاره ناخ دارد، بسیاری از دیگر نیازهای شما در آشپزخانه را نیز برطرف می‌کند.

 

برای استفاده از توری گریل ناخ و ایده گرفتن از پخت غذاهای متنوع می‌توانید از مجموعه آشپزی ناخ فود دیدن کنید که با آموزش‌های متنوعی را از کاربردهای گوناگون این غذاپز همه کاره تدارک دیده است.

کباب پز خانگی یا توری گریل؟ معرفی و مقایسه انواع باربکیو خانگی

باربکیو خانگی گازی:

باربکیو گازی یکی از روش های پرکاربرد طبخ کباب در فضای با ز است. باربکیو گازی نیاز به فضای باز برای پخت و پز دارد و معمولا در تراس خانه یا حیاط مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای باربکیو گازی می توان به راحت بودن استفاده از آن اشاره کرد. برای استفاده از این باربکیو نیازی به حاضر کردن ذغال ندارید و با چرخاندن پیچ گاز می توانید از این نوع کباب پز استفاده کنید.

 

سهولت استفاده، ایمنی کباب پز گازی و یکسان بودن پخت کباب از مزایای باربکیو گازی خانگی هستند.

 

از معایب این نوع باربکیو می توان به جاگیر بودن آن اشاره کرد. باربکیو گازی نیاز به فضای همیشگی در تراس یا حیاط شما دارد. همچنین باید در جایی قرار بگیرد که دسترسی به شیر گاز شهری وجود داشته باشد. در صورتی که از کپسول گاز استفاده می کنید حتما موارد ایمنی را رعایت کنید.

 

دیگر نقطه ضعف باربکیو گازی نداشتن طعم سنتی ذغال و چوب بر کباب است.

 

در کل باربکیو گازی برای افرادی که علاقه زیادی به عطر ذغال ندارند و فضای کافی برای نگهداری باربکیو دارند انتخاب مناسبی است.

کباب پز خانگی یا توری گریل؟ معرفی و مقایسه انواع باربکیو خانگی

باربکیو خانگی ذغالی:

کباب پز یا باربکیو ذغالی یکی از وسایل پخت و پز است که بسیاری از غذاها را می توانید روی آن طبخ کنید. البته در نظر داشته باشید که برای به دست آوردن طعم خوب و دلچسب ذغالی باید با صبر و حوصله باشید.

 

برای کار با کباب پز ذغالی باید ابتدا از ذغال استفاده کنید و ذغال را روشن کنید. برای روشن کردن ذغال سعی کنید از ژل های استاندارد آتش زنه استفاده کنید. بنزین و دیگر مواد آتش زا علاوه بر اینکه ایمن و استاندارد نیستند، ممکن است طعم غذای باربکیو را نیز تغییر دهند.

 

کباب پز ذغالی طعم خوبی به غذای شما می دهد و لذت یک پیک نیک روز تعطیل را در خانه برای شما فراهم می کند. اما این نوع کباب پز نکات منفی نیز دارد. کباب پز ذغالی معمولا فضای کمتری از کباب پز گازی می گیرد اما باز هم به نسبت توری گریل و کباب پز ناخ بسیار جاگیر است.

 

کنترل حرارت و تنظیم آتش مهارتی است که باید به مرور با کار کردن کباب پز ذغالی به دست بیاورید. همچنین نظافت کباب پز و اطراف آن به دلیل پراکنده شدن ذغال کمی سخت و زمان بر است.

 

صفحات گریل نچسب:

صفحات گریل گزینه خوبی برای استفاده بی دردسر برای پخت غذاهای گریل در آشپزخانه هستند. اما در انتخاب این صفحات باید دقت کنید که از تفلون مناسب برای ساخت آن ها استفاده شده باشد. همچنین با استفاده از صفحه گریل قابلیت داشتن عطر ذغالی را از دست خواهیم داد.

جدیدترین مطالب