گوشی سامسونگ گلکسی A04s بخریم یا نه؟

گوشی سامسونگ گلکسی A04s بخریم یا نه؟

در حال حاضر گوشی‌های ارزان و خوبی در بازار یافت می‌شوند که در کنار برخورداری از باتری قدرتمند، قیمت ارزانی دارند و از این نظر مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند. برندهای متفاوتی در زمینه تولید این مدل گوشی‌ها فعال هستند و در این میان برند سامسونگ به تازگی با طراحی و تولید گوشی سامسونگ گلکسی A04s، به کاربران این امکان را می‌دهد که از یک گوشی ارزان قیمت، با عملکرد بسیار خوب باتری و دوربین برای فعالیت‌های روزمره خود بهره ببرند. البته این گوشی در دسته گوشی‌های پایین رده قرار دارد، اما به دلیل برخی از ویژگی‌ها، قابل قبول است و گزینه خوبی محسوب می‌شود. در ادامه این محصول جدید سامسونگ بیشتر آشنا می‌شویم.

 

طراحی ظاهری گوشی سامسونگ گلکسی A04s

چیزی که در نگاه اول به این گوشی دیده می‌شود، ظاهر و طراحی آن است. این گوشی محصولی کوچک و جمع‌وجور محسوب می‌شود که متریال بدنه آن از پلاستیک ساخته شده است. همچنین در قسمت لبه‌ها دارای انعطاف و گرد است تا به شکل بهتری در دست قرار بگیرد. سامسونگ در ساخت این گوشی از بدنه پلاستیکی استفاده کرده و این موضوع ممکن است باعث کاهش توان گوشی در برابر آسیب‌های محیطی مختلف باشد.

 

علاوه بر آن، اگر دست شما کمی مرطوب بوده یا اینکه عرق کرده باشد، به‌راحتی اثرانگشتان، روی صفحه و قابل گوشی پدیدار می‌شود. همچنین این موضوع را هم در نظر داشته باشید که قاب پشتی گوشی هم خیلی راحت خش برمی‌دارد و صدمه می‌بیند.

 

اگرچه موارد ذکرشده، معایب این گوشی هستند، اما می‌توانید اطمینان داشته باشید که طراحی گوشی ساده و زیبا است. علاوه بر آن، قیمت ارزانی که برای گوشی در نظر گرفته شده، آن را کاملا اقتصادی کرده و خریدی مقرون‌به‌صرفه را برای شما فراهم می‌کند. البته درصورتی‌که دوست دارید گوشی‌های سامسونگ در انواع بهتر را با قیمت‌های ارزان تجربه کنید، می‌توانید به سراغ پیشنهادات بهتری بروید. به‌طور مثال خرید قسطی گوشی سامسونگ A73 روشی مقرون‌به‌صرفه برای به دست آوردن بهترین‌ها با قیمت‌های ارزان‌تر است.

 

نکته دیگری که درباره گوشی سامسونگ گلکسی A04s باید به آن توجه کنید، این است که روی لبه سمت راست آن، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور قرارگرفته که با حسگر تشخیص اثرانگشت ترکیب شده است. علاوه بر آن، روی لبه پایینی پورت شارژر USB-C، اسپیکر و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا تعبیه شده تا کاربری آسانی را برای کاربران خود فراهم کند. درعین‌حال این گوشی به‌صورت دو سیم کارته طراحی شده و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

 

نکته مهم دیگر درباره این محصول، وزن آن است که معادل با 195 گرم طراحی شده و شاید برای یک گوشی کوچک کمی سنگین به نظر برسد. اما بااین‌وجود، نگاه کردن به سایر نقاط قوت و خصوصیات مثبت گوشی باعث می‌شود که خرید آن اقتصادی و مناسب باشد.

 

یک باتری خوب برای گوشی سامسونگ گلکسی A04s

موضوع مهم دیگری که در تمام گوشی‌های ساده و هوشمند، اهمیت پیدا می‌کند، برخورداری آن‌ها از یک باتری قدرتمند و با عمر مفید بالا است. خوشبختانه این گوشی نیز از یک باتری خوب برخوردار است و از این نظر کاملا باکیفیت و قدرتمند ظاهر شده است. این گوشی از تراشه اگزینوس ۸۵۰ استفاده می‌کند  و به همین دلیل توان  و نیروی لازم را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد. درعین‌حال عملکرد تراشه و باتری این گوشی، باعث شده که باتری بازدهی خوبی داشته باشد. علاوه بر آن، آزمایش‌های مختلفی روی این گوشی انجام شده و نشان‌دهنده این است که با شارژ آن در اول روز، به‌راحتی می‌توانید تمام طول روز از باتری آن استفاده کنید و نگران تمام شدن شارژ باتری نباشید. به‌عبارتی‌دیگر، باتری این گوشی برای ۳۳ ساعت تماس تلفنی و همچنین ۱۶ ساعت وب گردی یا بیشتر از ۱۵ ساعت تماشای فیلم مناسب است.

 

سامسونگ برای ساخت و طراحی این گوشی از یک شارژ 15 واتی استفاده کرده است. به همین دلیل انتظار فست شارژ از آن نداشته باشید. اما می‌توانید در زمانی حدود 2 ساعت، گوشی را به‌طور کامل شارژ کنید و از امکانات مختلف آن استفاده نمایید.

 

نوع اندروید  و رابط کاربری

یکی دیگر از امکاناتی که سامسونگ در راحی این گوشی به آن دقت کرده، استفاده از اندروید 12 است تا بتوانید به‌راحتی از ویژگی‌های نرم‌افزاری به‌روز در گوشی برخوردار شوید. گوشی گلکسی A04s با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 Core  که رابط کاربری مخصوص سامسونگ است به بازار عرضه شده و همچنین رابط کاربری One UI  که در آن به‌کاررفته دارای ویژگی‌های جذابی است.

 

البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که رابط کاربری One UI Core از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های کمتری استفاده می‌کند و علت این مسئله نیز برای اجرای آسان‌تر آن روی گوشی  گلکسی A04s اجرا شود. اما بااین‌وجود به‌راحتی می‌توانید کارهای روزانه مانند مشاهده قبض گاز را با ن گوشی انجام دهید و نگران اختلال در نمایش آن نباشید.

 

این رابط کاربری One UI 4.1 COre ظاهری آشنا دارد و کار کردن با آن بسیار راحت‌ است.درعین‌حال قسمت‌هایی مانند App Drawer، اعلان‌ها و اپلیکیشن‌ های روزمره یا صفحه قفل و صفحه‌نمایش هم کاملا مانند  نسخه اصلی One UI طراحی شده است.

 

سایر ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی A04s

این محصول جدید از برند سامسونگ، ویژگی‌های مثبتی زیادی مانند عملکرد خوب در باتری و برخورداری از باتری قدرتمند را به خود اختصاص داده است. همچنین با خرید این محصول که قیمی ارزان و اقتصادی دارد، می‌توانید از عملکرد خوب دوربین به‌روز آن‌هم استفاده کنید. درعین‌حال برخورداری از جک 3.5 میلی‌تری صدا، به معنای اتصالی راحت به بیشتر وسایل دیجیتال قدیمی و جدید است. اما در کنار این خصوصیات خوب، باید نقاط ضعف آن را هم در نظر داشته باشید.

 

این گوشی باوجوداینکه دارای اندروید 12 است، اما عملکرد آن چندان سریع نیست و شاید برای برخی از کاربران چندان راضی‌کننده نباشد. علاوه بر آن وضوح صفحه‌نمایش هم پایین است و نباید انتظار صفحه‌نمایشی با وضوح بسیار بالا را داشته باشید. درعین‌حال اسپیکر تعبیه شده روی گوشی هم کیفیت چندان مناسبی ندارد و صداها با کیفیت و وضوح بسیار خوب دریافت نمی‌شوند. در نهایت اینکه دوربین این گوشی به عکاسی در حالت شب مجهز نیست و به همین دلیل در تمام اوقات شبانه‌روز نمی‌توانید از امکانات آن استفاده نمایید.

 

البته در کنار تمام نقاط قوت و ضعفی که درباره این گوشی مطرح‌شده، باید این نکته را در نظر داشت که سامسونگ این محصول را در دسته محصولات پایین رده خود قرار داده و به همین دلیل نباید با پرداخت قیمتی ارزان و اقتصادی، انتظار یک محصول پرچمدار یا میان رده داشته باشد. درعین‌حال اگر نیاز به یک گوشی برای برطرف کردن نیازهای روزانه مانند تماس تلفنی دارید، با خرید شارژ غیر مستقیم و استفاده از این گوشی، به‌راحتی می‌توانید امور روزمره را پیش ببرید.

 

نظر شما درباره گوشی سامسونگ گلکسی A04s چیست؟

جدیدترین مطالب