هنگام انتخاب مدل پرده چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشیم

هنگام انتخاب مدل پرده چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشیم

مدل پرده نقش مهمی در زیبایی یک خانه دارد همه‌ی طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند که پرده چشم اتاق محسوب می شود، پس باید انتخاب درستی داشته باشیم ما در وب سایت روزگار به این مهم اهمیت می دهیم با ما همراه باشید.

 

رنگ و پارچه:جنس پارچه ی پرده خیلی مهم است زیرا باید مدت طولانی در‌ویترین اتاق شما پایدار باشد‌.به گفته ی تیلتون فینویک طراح بزرگ: «اگر پرده خیلی سنگین باشد ممکن است کشیده شود و برق و جلای خود را از دست دهد و اگر خیلی سبک باشد نیز در اواسط به شکل پف می ایستد و باز شکل خود را نشان نمی دهد.»

 

اگر پنجره در معرض نور خورشید است سعی کنید برای جلوگیری از فرسودگی پرده یک پارچه سفید رنگ زیرپرده قرار دهید. به گفته ی یکی از طراحان بزرگ دکوراسیون در انتخاب پرده به نام Guercio: بهترین جنس برای پارچه‌ی پرده پارچه ی کتان، مخمل و ابریشم مصنوعی است. زیرا این پارچه ها تمایل به حفظ شکل دارد و جمع نمی شوند. ابریشم مصنوعی با دوام ترین نوع پارچه بوده و به ویژه در مقابل نور افتاب پوسیده نمی شود.

 

برخی از پارچه ها از اتاق در برابر سرما و گرما حفاظت می کنند. به عنوان مثال خیلی از هتل ها از کتان، جیر و مخمل ضخیم برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کنند. اکثر طراحان معمولا ۶اینچ بالاتر از سقف پنجره را به عنوان شروع پرده در نظر می گیرند ولی اگر سقف اتاق بلند است می توانید برای زیبایی بیشتر آن را بالاتر ببرید.

 

انتخاب رنگ پرده بستگی به سلیقه‌ی شما دارد. می توانید با ایجاد کنتراست باعث درخشش پرده شوید یا رنگ آن را همرنگ دیوار انتخاب کنید. اکثر طراحان بزرگ به هم رنگ بودن مبلمان و بخشی از پرده تاکید دارند. اگر طول پرده دقیقا تا زمین باشد موجب چشمگیرتر شدن آن می شود اما اگر بچه‌ی کوچک در خانه دارید بهتر است که کمی بالاتر از زمین باشد تا کشیده نشود.

 

پرده های چاپی یا الگویی بهتر است یا پرده های پیچیده و‌پر نقش و نگار؟ گفته می شود اگر فرش و مبلمان شما ساده است بهتر است پرده طرحدار باشد و اگر فرش و‌ مدل مبلمان دارای طرح های پیچیده ای هستند پرده ی چاپی وساده بهتر است.

 

بهترین عرض برای انتخاب پرده دو یا یک‌ونیم برابر عرض پنجره است.هرگز نباید پرده دقیقا هم عرض پنجره باشد مگر در پرده های کرکره ای و چاپی و ساده، زیرا پرده های دیگر وقتی کمی چین خوردگی داشته باشند زیباتر می شوند.

 

منبع : روزگار

جدیدترین مطالب