استفاده از ایده های خلاقانه و کاربردی در طراحی غرفه نمایشگاهی

استفاده از ایده های خلاقانه و کاربردی در طراحی غرفه نمایشگاهی

سالانه نمایشگاه های مختلفی در نقاط مختلف کشور و با اهداف مختلف برگزار می شود و شرکت های مختلف برای معرفی محصول و خدمات خود، نسبت به طراحی و راه اندازی غرفه ی نمایشگاهی با قیمت و هزینه مناسب و ارزان اقدام می نمایند . همه ی شرکت های غرفه سازی باید موظف به رعایت تعرفه ی غرفه سازی باشند .این شرکت ها به شرکت های غرفه سازی مراجعه و از آنها می خواهند تا غرفه نمایشگاهی آنها را با استفاده از اصول و قوانین غرفه سازی و همچنین متریال غرفه سازی مناسب طراحی نمایند. همچنین می توانند از شرکت غرفه سازی اجاره تجهیزات نمایشگاهی را مهیا کنند . با توجه به وجود فضای رقابتی بین غرفه های مختلف، طراحی غرفه نمایشگاهی اهمیت بیشتری پیدا می کند. به کارگیری ایده های مناسب برای طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی می تواند شما را از سایر غرفه ها متمایز کرده و باعث جذب مشتریان و بازدیدکنندگان به سمت شما شود. در ادامه به معرفی بهترین ایده ها برای طراحی غرفه نمایشگاهی می پردازیم.

 

طراحی غرفه نمایشگاهی

نمایشگاه های تجاری یکی از بهترین مکان ها برای معرفی و نمایش محصولات و خدمات به بازدیدکنندگان است و شرکت ها می توانند با حضور در این نمایشگاه ها به راحتی با مشتریان و سایر شرکت ها تعامل داشته باشند. از این رو افراد زیادی نسبت به طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی اقدام می کنند و رقابت شدیدی بین غرفه ها و شرکت های مختلف ایجاد می شود. همین موضوع سبب افزایش اهمیت  ساخت غرفه نمایشگاهی می شود.
استفاده از ایده های خاص برای طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی سبب ایجاد تمایز بین غرفه ی شما با سایر غرفه ها شده و بازدیدکنندگان را به سمت غرفه ی شما می کشاند.

استفاده از ایده های خلاقانه و کاربردی در طراحی غرفه نمایشگاهی

در ادامه چند مورد از ایده های طراحی غرفه نمایشگاهی را برای شما ارائه کرده ایم.

 

1.کف سازی خلاقانه در غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از ایده های طراحی غرفه های نمایشگاهی، کف سازی خلاقانه برای غرفه ی شماست. این ایده به خصوص برای غرفه های کوچک می تواند مثمر ثمر واقع شود. زیرا استفاده ی زیاد از قفسه ها و استندها در غرفه های کوچک، سبب مختل شدن مسیرهای عبور و مرور می شود. استفاده از کف سازی های خلاقانه در طراحی غرفه نمایشگاهی سبب علاقه مندی بازدیدکنندگان به بازدید از غرفه ی شما می شود و آن ها را به سمت شما می کشاند.

 

2.محدود کردن تصاویر ثابت در غرفه نمایشگاهی
استفاده ی زیاد از تصاویر در داخل غرفه نمایشگاهی ایده ی چندان مناسبی نیست. استفاده از لوگوی شرکت در دیوار غرفه ی شما امری ضروری خواهد بود ولی بهتر است سایر تصاویر ثابت را حتی الامکان کاهش دهید یا حتی از هیچ تصویر ثابتی استفاده نکنید. برای نمایش کلکسیون محصولات و خدمات خود بهتر است از کاتالوگ محصولات یا موارد این چنینی استفاده کنید.

 

3.استفاده از فضاهای پر و خالی برای طراحی غرفه نمایشگاهی
یکی دیگر از ایده های مناسب برای طراحی غرفه نمایشگاهی استفاده از فضاهای پر و خالی است. این کار غرفه ی شما را متفاوت تر نشان می دهد و باعث ایجاد حس کنجکاوی در بازدیدکنندگان می شود. در واقع شما با محدود کردن میدان دید بازدیدکنندگان و ایجاد حس کنجکاوی در آن ها، آن ها را مجبور می کنید برای بازدید از غرفه ی شما وارد آن شوند.

استفاده از ایده های خلاقانه و کاربردی در طراحی غرفه نمایشگاهی

4.نور پردازی در طراحی غرفه نمایشگاهی
یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی و تاثیرگذاری طراحی غرفه نمایشگاهی، نورپردازی آن است. نور پردازی مناسب می تواند غرفه ی ساده شما را بسیار شیک و متفاوت جلوه دهد. برعکس این موضوع نیز صادق خواهد بود و نورپردازی نامناسب باعث می شود تا بازدیدکنندگان هیچ علاقه ای به بازدید از غرفه ی شما نداشته باشند؛ نورپردازی مناسب یکی از اصول قوانین غرفه سازی است . هر چند که طراحی زیبایی هم داشته باشد.

 

5.استفاده از صفحه نمایش بزرگ در غرفه نمایشگاهی
استفاده از صفحه نمایش های تعاملی یکی از راه های مناسب برای اطلاع رسانی به مشتریان است. استفاده از صفحه نمایش ها می تواند جذابیت ویژه ای برای بازدیدکنندگان داشته باشد و برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها کمک کند. استفاده از صفحه نمایش های بزرگ نصب شده بر روی دیوار غرفه، می تواند یک راهکار مناسب در طراحی غرفه نمایشگاهی برای جذب بازدیدکنندگان باشد.

 

6.استفاده از محصولات برای طراحی و فضاسازی غرفه نمایشگاهی
استفاده از محصولات شرکت برای فضاسازی و غرفه نمایشگاهی، یک راهکار خلاقانه برای ایجاد حس کنجکاوی در بازدید کننده و جذب اوست. شما می توانید از محصولات خود برای دیوار غرفه استفاده کنید و علاوه بر معرفی محصول خود به بازدید کننده، او را به سمت غرفه ی خود جذب نمایید.

 

7.طراحی خلاقانه استندها در غرفه های نمایشگاهی
استفاده از استندها و قفسه ها برای نمایش محصولات در غرفه های نمایشگاهی امری رایج است ولی طراحی خلاقانه ی این استندها می تواند به زیبا شدن طراحی غرفه نمایشگاهی شما کمک کند. استندهای خلاقانه می توانند محصولات شما را به بهترین شکل ممکن به بازدیدکنندگان معرفی کرده و راهنمای آن ها باشند.

 

8.رنگ ها و نقاشی ها در طراحی غرفه نمایشگاهی
برای منحصر به فرد شدن طراحی غرفه نمایشگاهی خود می توانید از رنگ بندی ها و نقاشی های خلاقانه استفاده کنید. شناخت قوانین رنگ ها و استفاده از آن ها یکی از حداقل هاییست که امروزه باید در طراحی غرفه نمایشگاهی به آن توجه شود. شناخت این قوانین به شما کمک می کند تا با توجه به نوع فعالیت کاری، بهترین ترکیب از رنگ ها را استفاده کرده و طراحی مورد قبولی را خلق کنید. نقاشی های خلاقانه نیز یکی از راهکارهای مناسب در طراحی غرفه است. این نقاشی ها معمولاً در اندازه های بزرگ و بر روی دیوارهای غرفه کشیده می شوند و به خاطر اندازه ی بزرگ سبب جلب توجه می شوند.

استفاده از ایده های خلاقانه و کاربردی در طراحی غرفه نمایشگاهی

مزایای طراحی مناسب غرفه نمایشگاهی

طراحی مناسب غرفه نمایشگاهی مزایای زیادی دارد و می تواند به معرفی شما به بازدیدکنندگان کمک زیادی کند. در این قسمت مهم ترین مزایای طراحی غرفه نمایشگاهی را برای شما آورده ایم.
مهم ترین مزیت در طراحی غرفه نمایشگاهی، جذب بیشتر بازدیدکنندگان به سمت غرفه ی شماست.
طراحی مناسب غرفه نمایشگاهی به هویت سازی برای شرکت کمک زیادی می کند و به نوعی اعتبار را برای شرکت به همراه می آورد.
استفاده ی مناسب از فضای غرفه دیگر مزیتی است که طراحی مناسب غرفه نمایشگاهی به همراه می آورد.
یکپارچگی غرفه دیگر مزیت طراحی مناسب غرفه است که افزایش بازدید از غرفه ی شما را تضمین می کند.

استفاده از ایده های خلاقانه و کاربردی در طراحی غرفه نمایشگاهی

جهت اطلاع از تقویم زمانی نمایشگاه بین المللی تهران می توانید به وب سایت شرکت رایکا دیزاین www.rayka.design مراجعه نمایید . و یا با شماره های زیر در ارتباط باشید .

021-22145569
021-22145606

جدیدترین مطالب