فواید گوشت گوسفند و تشخیص مرغوبیت آن

فواید گوشت گوسفند و تشخیص مرغوبیت آن

گوشت گوسفندی

گوسفند در سن های مختلف نام های متفاوتی دارد . مثلا زمانی که گوسفند در سن زیر 12 ماه باشد نام بره به خود میگیرد . در زمان خرید گوسفند زنده باید به سن گوسفند دقت داشته باشید . گوشت گوسفند از بهترین و لذیذترین گوشت ها است که می توان در اکثر غذاها از آن استفاده کرد . گوشت گوسفند شامل درصد بالای امگا 3 می‌باشد . محققان دریافته اند که امگا 3 در روند درمان میگرن، تنش های عصبی و افسردگی و استرس تاثیر مثبتی دارد به این صورت که اگر به بیماران مبتلا به میگرن روزانه 2 گرم امگا 3 خالص داده شود می توانند میگرن خود را کنترل کنند .

 

گوشت گوسفند خاصیت های زیادی دارد که می توان از آن میان موارد زیر را بر شمرد :
ویتامین B12 که باعث تولید گلبول های قرمز در بدن است و مانع از بروز کم خونی در افراد می شود .

ویتامین B2 که برای حفظ و نگهداری بافت های بدن بسیار لازم و ضروری است . ویتامین ب2 می تواند کمک بسیار زیادی به تجزیه شدن چربی، کربوهیدرات و پروتئین ها داشته باشد .
شامل درصد پروتئین بالا است چرا که از عامل های اصلی برای زندگی ما پروتئین است و همه ی ما برای ادامه زندگی به پروتئین لازم داریم، همچنین برای کارکرد درست روزانه مغز باید به طور روزانه پروتئین دریافت کنیم . 

 

همچنین در گوشت گوسفند منبع غنی از فسفر است . به بیان دیگر هر کجا که پروتئین وجود دارد می توان به دنبال فسفر زیادی در آنجا بود . فسفر دارای خاصیت فراوانی برای بدن انسان است که از آن جمله می توان به رشد موها اشاره کرد، همچنین می تواند نقش ترمیمی در بدن داشته باشد و نیز یک عنصر اساسی برای سلامت دندان هاست .

 

عوامل موثر در مرغوبیت گوشت گوسفند

میزان خونابه:

به طور کلی به علت وجود مقداری آب، تمام گوشت ها آبدار هستند اما عامل دیگری که در میزان خونابه موثر است مقدار چربی آن است و می توان گفت که گوشت های چرب تر، آبدارتر هم هستند. در اکثر اوقات روش های غلط نگهداری و انبار نمودن گوشت باعث خشکی آن میشود.

 

طعم گوشت:

مزه یا طعم گوشت با افزایش سن گوسفند زیادتر می شود و معمولا گوشت گوسفند بالغ دارای بهترین مزه است. مزه نامطبوع گوشت گوسفند ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب گوسفند در طول دو هفته قبل از کشتار باشد.

 

چربی سطح ماهیچه ها:

بستگی زیاد به سن، میزان و نوع تغذیه گوسفند در طی ماههای قبل از کشتار دارد. باید توجه داشت که مقدار چربی گوشت در نژادهای مختلف گوسفند متفاوت است. به طور کلی تغذیه صحیح و توجه به اصول نگهداری و پرورش گوسفند از عوامل مرغوبیت آن می باشد.

 

نکاتی که باید در خرید گوسفند به آن ها توجه داشته باشید

خرید گوسفند زنده از آن دست کارهایی است که به راحتی قابل انجام نیست. به نوعی می توان گفت فرد باید کار آزموده و با تجربه باشد، تا بتواند گوسفند سالم را از دیگر گوسفندان تشخیص دهد. البته نمی‌خواهیم شما را زیاد نگران کنیم. شما اگر به چند نکته مهم در هنگام خرید گوسفند زنده توجه داشته باشید، حتما می‌توانید گوسفند سالم و مناسب و خوبی را با بهترین قیمت خریداری کنید. از جمله نکاتی که در هنگام خرید گوسفند باید به آن توجه داشته باشید، این است که نشانه های یک گوسفند سالم را بشناسید، تا بتوانید بر اساس ظاهر، بهترین گوسفند را انتخاب کنید. به وزن گوسفند دقت داشته باشید. حرکات و رفتارهای گوسفند و نشخوار کردن غذایش را زیر نظر بگیرید. اگر از سلامت گوسفند اطمینان خاطر داشتید، سعی کنید با قیمت های بازار آشنایی داشته باشید و گوسفند مورد نظر را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید. برای اطمینان بیشتر بهتر است گوسفند را از مراکز فروش معتبر و بهداشتی خریداری کنید و حتما مهر بهداشت را داشته باشند.

 

فواید خرید و فروش دام زنده تهران به صورت اینترنتی

به واقع با این روش دیگر نیازی به گذاشتن صرف وقت و رفتن به مراکز خرید و فروش دام نیست. شما به راحتی می توانید دام خود را سفارش دهید و آنرا در محل خود تحویل بگیرید.
این کار باعث می شود که نگرانی بابت گران بودن دام نداشته باشید و همچنین نیازی به نگهداری گوسفند نداشته باشید. زیرا شما هر لحظه ای که دام خود را سفارش دهید برای شما فرستاده می شود.
• بهره مند شدن از گوشت تازه گوسفند
• برطرف شدن نگرانی شما بابت برقرار نشدن مراسمات
• تحویل به موقع دام
• ذبح گوسفند و دام و قطعه کردن گوشت ها کاملا به صورت رایگان
• اطلاع از قیمت گوسفند و دام در هر لحظه

 

برای اطلاع از قیمت گوسفند زنده به تماس با ما وبسایت www.alivesheep.com سر بزنید

جدیدترین مطالب