آنچه که باید در مورد ارتودنسی بدانید ؟

آنچه که باید در مورد ارتودنسی بدانید ؟

آنچه که باید در مورد ارتودنسی بدانید

ارتودنسی یکی از روش های درمانی و زیبایی در حوزه دندان پزشکی به شمار می رود. در این مقاله می خواهیم اطلاعات جذابی از ارتودنسی را برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید. ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای افزایش جذابیت دندان های شما خواهد بود.

 

لبخند هالیوودی

امروزه لبخند هالیوودی طرفداران خاص خود را دارا می‌باشد و لازم به ذکر است که داشتن لبخند هالیوودی سبب افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط عاطفی و اجتماعی می‌شود. همچنین داشتن لبخندی زیبا باعث می‌شود که شما در شغلتان دیگران را به خود جذب کنید و به دنبال آن، اعتماد به نفس و ظاهر زیبا و آراسته‌ی شما سبب کسب موفقیت‌های شغلی نیز خواهد شد.

 

در گذشته، از روش‌های سنتی و دردناک در حوزه دندانپزشکی برای انجام زیبایی دهان و دندان استفاده می‌شد. اما امروزه با وجود مواد و تجهیزات و همچنین پیشرفت در حوزه دندانپزشکی می‌توان به سادگی به زیبایی هرچه تمام‌تر دست پیدا کرد. درنتیجه شما برای دستیابی به دندان‌هایی زیبا و لبخندی کاریزماتیک، نیاز به تجهیزات و تکنیک‌های خاص برای درمان خواهید داشت که همه‌ی این موارد نیازمند وجود دکتر متخصص ماهر در این زمینه می‌باشد.

 

اگر شما هم از طرفداران لبخند هالیوودی هستید می‌بایست در ابتدا به ارائه ویژگی‌های یک لبخند هالیوودی بپردازیم. لبخند هالیوودی به لبخندی گفته می‌شود که تقریبا بی عیب و نقص بوده و ظاهری زیبا به لبان شما هدیه می‌دهد. در راستای همین امر، داشتن دندان هایی ردیف و مرتب و سفیدرنگ از جمله ملزومات می‌باشد.

 

چگونه لبخند هالیوودی داشته باشیم؟

قبل از انجام هر کاری در جهت داشتن لبخندی زیبا شما می‌بایست به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و دهان و دندان خود را مورد بررسی و معاینه قرار دهید.
لازم به ذکر است اگر شما از جمله افرادی هستید که از دندان قروچه رنج می‌برید، انجام طرح لبخند هالیوودی به تنهایی کارآمد نبوده و در اکثر مواقع برای چنین بیمارانی توصیه نمی‌شود و به جای آن بهتر است تا این دسته از افراد از براکت های نامرئی در درمان به روش ارتودنسی استفاده کنند.
همچنین اگر مراجعه‌کننده‌ای دچار پوسیدگی دندانی یا بیماری خاصی باشد، در ابتدا می‌بایست به درمان آنها بپردازد و پس از رفع مشکلات به دنبال زیبایی بیشتر قدم بردارد.
امری که در لبخند هالیوودی مورد توجه است، نحوه جای گیری دندان‌ها و همچنین نحوه نمایش لثه‌ها در وضعیت مناسب می‌باشد. در این صورت اگر به حالت استانداردی دست پیدا کنید، چهره‌ای جذاب را به همراه خواهید داشت. ارتودنسی راهکار مناسبی برای ساخت لبخند هالیوودی در چهره شماست.

 

اما دلیل نام‌گذاری این لبخند به لبخند هالیوودی چیست؟

زیباسازی دندان‌ها توسط پزشکان آمریکایی در دهه 60 و 70 برای زیبا شدن خط لبخند بازیگران هالیوودی به جهت بازی در فیلم‌ها صورت گرفت و به دنبال آن به این لبخند، لبخند هالیوودی گفته شد. . در طراحی سایت پزشکی دکتر داوویان شما می توانید اطلاعات جامعی از ارتودنسی را کسب کنید.

 

اصل زیبایی لبخند

نحوه‌ی جای گیری دندان ها و لثه و همچنین زوایای مختلف در دید دندان‌ها باعث زیبایی یا نازیبایی لبخند می‌شود. دندان های نیشی و تیز باعث می‌شود تا ظاهر صورت و چهره به حالتی مردانه مبدل شود و به دنبال آن، با گرد کردن زاویه‌های دندان‌ها، چهره، ملایم و آرام‌تر جلوه خواهد داد و در خانم ها نیز وجود دندان‌های جلویی بلند جلوه می‌نماید.

 

طراحی لبخند

مراجعه‌کننده پس از مراجعه به دکتر متخصص می‌بایست عکسبرداری از دهان و دندان خود به عمل آورد و به دنبال آن دکتر متخصص با آنالیز و بررسی عکسبرداری دندان‌های بیمار، وی را در جهت درمان هرچه بهتر اعم از انجام ارتودنسی، روکش، سفید کردن و … مشاوره می‌دهد و بیمار را به سمت داشتن لبخندی هالیوودی سوق می‌دهد.

 

روش درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی، روش درمانی در جهت بهبود نظم دندان‌ها و صاف کردن و حرکت دادن دندان‌ها برای بهبود ظاهر و کارکرد آنها می‌باشد که در نتیجه باعث کمک به سلامت دندان‌ها و رعایت بهداشت دندانی نیز می‌شود. در ارتودنسی به صورت مستمر و مداوم فشار و نیرویی وارد می‌شود که در انتها شما را به لبخند هالیوودی می‌رساند.

 

چرا باید ارتودنسی کنیم؟

اغلب مردم دندانهای در هم و یا ترک خورده دارند که همین امر باعث می‌شود در ابتدایی‌ترین برخورد با دیگران، سبب دفع دیگران از خود شوند. درمان ارتودنسی، به صاف شدن و حرکت دندان‌ها در جهت دستیابی به بهترین حالت ممکن دندان‌ها یاری می‌رساند.

 

در برخی افراد دندان‌های فوقانی رو به جلو وجود دارد که ناخوشایند به نظر می‌رسد. علاوه بر نازیبایی، این احتمال وجود دارد که این دندان‌های برجسته دچار آسیب دیدگی شوند. در اینجا درمان ارتودنسی به کمک این افراد می‌آید و آنها را در درمان کمک می‌بخشد. در این روش دندان‌ها را با استفاده از دستگاه‌های ثابت و یا متحرک مربوط به ارتودنسی حرکت داده و در جای درست خود قرار می‌دهد.

 

هنگامیکه دندان‌ها به درستی درکنار یکدیگر واقع نمی‌شوند، علاوه بر نازیبایی مشکلاتی را نیز به همراه خواهند داشت. این مشکلات می‌تواند شامل اعمال فشار و درد بر روی ماهیچه‌های فک شده و به دنبال آن مشکلاتی در خصوص مفاصل فک و سردرد ایجاد کند. از این رو درمان ارتودنسی به قرارگیری درست دو فک بالا و پایین و کاهش درد در این منطقه کمک می‌کند.

 

انواع ارتودنسی‌ها :

دکتر مسعود داودیان، متخصص ارتودنسی، در مقاله‌ای به بررسی انواع ارتودنسی پرداخته‌اند که در زیر به شرح مختصری از آن می‌پردازیم:

 

1.ارتودنسی ثابت :

در ارتودنسی ثابت، متخصص ارتودنسی براکت‌ها را بر روی دندان‌ها می‌چسباند و با استفاده از یک سیم، براکت‌ها را به یکدیگر متصل کرده و همچنین کش‌های بسیار ظریفی به براکت‌ها انداخته می‌شود.

 

2.ارتودنسی متحرک :

این دستگاه شامل یک صفحه پلاستیکی به همراه سیم می‌باشد که دندان را با فشار ملایم و به تدریج حرکت می‌دهد. در ارتودنسی متحرک برای خارج کردن دستگاه، نیازی به وجود متخصص ارتودنسی نمی‌باشد و خود بیمار قادر خواهد بود تا دستگاه را هنگام غذا خوردن خارج نموده و پس از صرف غذا آن را در جای خود قرار دهد.

 

3.ارتودنسی نامرئی یا لینگوال:

اصطلاح لینگوال یا مخفی به معنی سطح داخلی دندان در مبحث ارتودنسی می‌باشد. در این روش بریس‌ها در سطح داخلی دندان‌ها توسط متخصص ارتودنسی چسبانده می‌شود و برخلاف ارتودنسی معمولی، در ظاهر دندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند. این روش در بین بزرگسالان و افرادی که بنا به دلایلی علاقه‌ای به وجود بریس‌ها بر روی دندان خود ندارند، استفاده می‌شود.

 

4.ارتودنسی به روش سیستم دیمون:

یکی از جدیدترین سیستم‌های ارتودنسی، درمان به روش دیمون بوده که بهترین نوع براکت‌های سلف لیگیت می‌باشد. دکتر داودیان در ارتودنسی به روش دیمون از مهارت خاصی برخوردار بوده‌اند و می‌توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با هر یک از روش‌ها به سایت دکتر داودیان مراجعه کنید.

 

در این روش به جای استفاده از براکت‌های معمول از مکانیزمی که در آن از کش برای نگه داشتن براکت‌هایی با قابلیت باز و بسته شدن خودکار کشویی استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت وایر ارتودنسی می‌باشد و احتیاجی به کش یا گره استیل روی براکت‌ها نمی‌باشد. در نتیجه مدت زمان درمان کوتاهتر همراه با مراحل درمان سریعتر را به همراه خواهیم داشت.

 

5.ارتودنسی اینویزیلاین

این روش درمانی به ارتودنسی ژله‌ای معروف می‌باشد که از پلاک‌های شفاف و نازک با هدف نظم بخشیدن به دندان‌های شما استفاده می‌گردد. این پلاک‌ها به صورت اختصاصی برای هر فرد و توسط تکنولوژی تصویربرداری سه بعدی آماده‌سازی می‌شوند.

 

6.ارتودنسی سرامیکی

براکت‌های سرامیکی که در اصطلاح به آنها براکت‌های بی رنگ، شفاف یا شیشه‌ای نیز گفته می‌شود، از مواد کامپوزیتی همرنگ با رنگ دندان تهیه می‌شوند. بیماران بزرگسال تمایل بیشتری به انتخاب این نوع براکت‌ها دارند زیرا بسیار شبیه دندان بوده و حتی از فاصله یک متری هم قابل تشخیص بر روی دندان‌ها نیستند.

 

در پایان دوره‌ی درمانی ارتودنسی به هر روش مناسب برای شما، به دندان‌هایی زیبا و لبخندی هالیوودی دست پیدا خواهید کرد و به دنبال آن اعتماد به نفس و روابط اجتماعی بهتر به شما روی می‌آورد.

جدیدترین مطالب