محبوب ترین کلیساهای تفلیس

محبوب ترین کلیساهای تفلیس

محبوب ترین کلیساهای تفلیس

تفلیس را بزرگترین شهر گرجستان می دانند که مکان های تاریخی و دیدنی زیادی را در خود جای داده است. در این مقاله قصد داریم محبوب ترین کلیساهای این شهر را به شما معرفی نماییم.

محبوب ترین کلیساهای تفلیس

1.کلیسای جامع تثلیث

یکی از زیباترین کلیساهای این شهر سامبا یا تثلیث نام دارد که دارای معماری منحصر به فردی می باشد و در سال 1995 الی 2004 بنا شده است. در واقع این کلیسا برای پیروان ارتدکس ساخته شده ولی عموم مردم و گردشگران تور گرجستان اجازه ورود به آن را دارند. کلیسای سامبا بزرگترین عبادتگاه ارتدکس می باشد که با ارتفاع 1011 متر، سومین کلیسای بلند دنیا هم محسوب می گردد.

 

2.کلیسا آنچیسخاتی

آنچیسخاتی یکی از قدیمی ترین کلیساهای تفلیس است که در قرن ششم میلادی ساخته شده و به دلیل معماری خاص و ویژه ای که دارد شهرت پیدا کرده است. در این کلیسا تعداد زیادی نقاشی دیواری وجود دارد که از ارزش والایی برخوردار هستند.

محبوب ترین کلیساهای تفلیس

3.کلیسای متخی

کلیسای متخی از دیدنی ترین کلیساهای شهر تفلیس به حساب می آید که توجه گردشگران تور لحظه آخری را به خود معطوف کرده است. این کلیسا در زمره کلیساهایی است که در طول تاریخ چندین مرتبه تخریب شده ولی باز هم آن را ساخته اند و هر بار زیباتر از دفعات قبل. این کلیسا هم اکنون دارای معبد، صومعه و قلعه می باشد.

محبوب ترین کلیساهای تفلیس

4.کلیسا کنیسه بزرگ

ابن کلیسا که در قرن بیستم ساخته شده، در مرکز شهر و در نزدیکی میدان آزادی واقع شده است. این کلیسا مهم ترین مکان اجتماعات دینی یهودیان می باشد. این کلیسا دارای نقاشی های هنری زیبایی است که تماشای آن ها بسیار لذتبخش می باشد. نمای خارجی کلیسا هم با موزاییک های زیبا مزین گشته است.

محبوب ترین کلیساهای تفلیس

البته در کشور ارمنستان هم یک کلیسا شبیه به این عبادتگاه وجود دارد که سبب تعجب گردشگران تور ارمنستان می شود.

جدیدترین مطالب