اشتباه‌هایی که سفر خارجی شما را تلخ می‌کنند

اشتباه‌هایی که سفر خارجی شما را تلخ می‌کنند

اشتباه‌هایی که سفر خارجی شما را تلخ می‌کنند

سفر خارجی ریزه‌کاری‌ها و نکاتی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید به‌طور حتم سفری خوب و خوش خواهید داشت. ولی این نکات چیست و چطور رعایت نکردن آن‌ها می‌تواند سفر شما را تلخ کند؟ همه می‌دانند که برای سفر خارجی باید بلیط خارجی را تهیه کرد و هتلی برای محل اقامت رزرو نمود و تاریخ هتل و بلیط را بر هم منطبق کرد ولی اینکه وقتی به مقصد رسیدید چطور باید تا هتل بروید یکی از این نکات است که در صورتی که به آن توجه نکنید ممکن است برای زمانی طولانی در سرما یا گرمای خارج از فرودگاه معطل شوید. این اتفاقی خوش برای شروع سفر نیست، یا برای مثال عکس گرفتن از افراد بدون اجازه آن‌ها در بسیاری از کشورها کاری پسندیده و حتی قانونی نیست. بنابراین باید این نکته را رعایت کنید و در غیر این صورت ممکن است به دردسر بیافتید.

 

در اینجا مجموعه 10 اشتباه که می‌تواند سفر شما را تلخ کند را با هم مرور می‌کنیم تا بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی بدانید رعایت چه نکاتی اهمیت دارد.

 

یکی از روش‌ها که از مشکلات جلوگیری می‌کند خرید بلیط در زمان مناسب است. اگر در روز و بین ساعت 8 تا 5 عصر به مقصد برسید احتمال اینکه برای رسیدن به هتل دچار مشکل شوید کمتر است. برای تهیه بلیط هواپیما خارجی یا رزرو هتل از علی بابا در ساعت مناسب می‌توانید در سایت زمان رسیدن را بر روی بلیط ها مشاهده کرده و بلیطی با زمان مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

اشتباه‌هایی که سفر خارجی شما را تلخ می‌کنند

پرواززدگی یا جت لگ را نادیده نگیرید

سفری طولانی دارید و باید پروازی با ساعت طولانی را پشت سر بگذارید؟ خوب میدانید که بعد از چنین پروازی ساعت خواب شما به هم خواهد ریخت و ممکن است تا یک هفته هم ساعت بیولوژیک بدن شما تنظیم نشود. برای اینکه سفر یک‌هفته‌ای خود را با بدخوابی نگذرانید یک راه‌حل وجود دارد. دو روز پیش از سفر ساعت خواب خود را در حدود یک تا دو ساعت تغییر دهید. این روش مناسبی برای تنظیم ساعت بدن شما بعد از پرواز طولانی است. بلیط هواپیما خارجی را بررسی کنید و اگر پروازی با زمان طولانی داشتید برای حل مسئله برنامه‌ریزی کنید.

 

بدون اطلاعات سفر نکنید

اطلاعاتی از مسیرها، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و شیوه‌های حمل‌ونقل عمومی تهیه کنید. داشتن نقشه شهر مقصد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. اگر اطلاعات کاملی از چند رستوران و موزه و حتی بیمارستانی در شهر مقصد خود داشته باشید مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید را کنترل می‌کنید. از وضعیت ترافیک شهر در نزدیکی محل اقامت خود نیز اطلاع داشته باشید. هر چه پیش از سفر اطلاعات بیشتری درباره مقصد به دست بیاورید با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

 

ایرلاین‌های خارجی چه طور رتبه‌بندی می‌شوند؟

اشتباه‌هایی که سفر خارجی شما را تلخ می‌کنند

به فرهنگ کشور مقصد احترام بگذارید

ممکن است به شهری سفر کنید که فرهنگی متفاوت با فرهنگ شما داشته باشد. دین و آیین و روش زندگی افراد مختلف ساکن در کشورهای گوناگون با هم تفاوت دارد و طبیعی است که برای شما بخشی از اندیشه و رفتار بومیان تعجب‌برانگیز باشد ولی در هر حال به عنوان یک گردشگر به دیگران احترام بگذارید. با افراد بومی دعوا نکنید، در مراسم دینی آن‌ها اخلالی ایجاد نکنید و به نژاد و زبان افرادی با ملیت دیگر توهین نکنید. اگر این چند جمله را در سفر خود رعایت نکنید به احتمال زیاد سفر تلخی خواهید داشت.

 

قوانین کشور مقصد را بدانید

مطالعه تمامی قوانین کشور مقصد غیرممکن است ولی دانستن برخی از قوانین کشوری که به آن سفر می‌کنید ضروری است. بهتر است بدانید ورود چه مواد و کالاهایی به کشور مقصد شما مجاز نیست. برای یک نفر در کشوری اروپایی تعجب‌برانگیز است که نمی‌تواند نوشیدنی دارای الکل را وارد ایران کند، این موضوع در مورد وسایل و کالاهایی که ما از آن استفاده می‌کنیم نیز صدق می‌کند. بلیط هواپیما خارجی را که تهیه کردید بررسی کنید و قوانین ممنوعیت مهم مقصد را مطالعه کنید. برخی از داروها را که در ایران به راحتی از آن استفاده می‌کنیم نمی‌توان وارد کشورهایی کرد و حتی ممکن است علاوه بر ضبط کالا شما را نیز بازداشت کنند. از قوانین ورود کالاها و ممنوعیت‌های هر کشوری که به آن سفر می‌کنید اطلاع داشته باشید تا به دردسر نیفتید و از ورود شما به آن کشور جلوگیری نکنند.

 

بهداشت و سلامتی را در سفر فراموش نکنید

درست است که قرار است در سفر به شما خوش بگذرد ولی به یاد داشته باشید که درصورتی‌که بیمار شوید کل سفر برایتان تلخ خواهد شد. از رستوران‌هایی که افراد بومی در آن غذا نمی‌خورند دوری کنید، مواد ضدعفونی‌کننده و تمیزکننده همراه داشته باشید و با نوشیدن آب فراوان سموم را از بدن خود دور کنید. برای نوشیدن آب در کشورهای خارجی از آب معدنی استفاده کنید زیرا بیشتر شیرهایی که در فضای عمومی قرار دارد آب غیرآشامیدنی دارند. حتی پیش از تهیه بلیط خارجی به بهداشتی بودن مقصد و هتل مورد نظر خود اهمیت داده و آن را بررسی کنید.

 

مدارک و پول خود را همیشه همراه داشته باشید

از یک کیف کمری یا دوشی استفاده کنید و مدارک و پول خود را داخل آن بگذارید. به یاد داشته باشید بدون پاسپورت در یک کشور غریب نمی‌توانید هیچ کاری انجام دهید و به بهترین وجه از آن نگهداری کنید. یک کیف کمری که همیشه همراهتان باشد بهترین شیوه برای نگهداری پاسپورت، موبایل و پول است و چون به کمرتان وصل می‌شود دیگر نیازی نیست نگران گم شدن و جا گذاشتن آن باشید.

 

زیاد خرید نکنید

خرید کردن بخش لذت بخشی در سفر است. بسیاری از افراد دوست دارند مقدار زیادی خرید کنند و کمتر از شهر مقصد لذت برده و مکان‌های دیدنی آن را مشاهده می‌کنند. این موضوع سلیقه‌ای است و هدف هر کس از سفر با دیگری متفاوت است ولی نکته مهمی که رعایت نکردن آن می‌تواند سفر شما را تلخ کند خرید بیش‌ازحد مجاز است. هر بلیط خارجی که خریده‌اید مقدار مشخصی بار را برای یک مسافر معین کرده است و شما نمی‌توانید بیش از آن میزان بار همراه خود به هواپیما ببرید و اگر وزن بار شما اضافه‌تر از میزان اعلام‌شده باشد (در هر شرکت هواپیمایی و هر پرواز متفاوت است) ناچارید مبلغ اضافه‌بار را بپردازید.

 

تمام پول خود را خرج نکنید

به یاد داشته باشید که سفر شما با ورود به فرودگاه برای پرواز به خانه تمام نمی‌شود و هنوز بخشی از سفر باقی‌مانده پس همه پول خود را تا قبل از رسیدن به فرودگاه تمام نکنید. ممکن است ناچار شوید مبلغی برای اضافه‌بار بپردازید یا مشکلی پیش بیاید و خریدی اضطراری در فرودگاه داشته باشید و یا از پرواز جا بمانید و بخواهید بلیط هواپیما خارجی دیگری تهیه کرده و تا پرواز بعدی در شهر بمانید. همیشه کمی از پول خود را با دوراندیشی کنار بگذارید.

اشتباه‌هایی که سفر خارجی شما را تلخ می‌کنند

آب‌وهوای مبدأ و مقصد را چک کنید

بررسی آب‌وهوای مبدأ و مقصد به شما کمک می‌کند بدانید چه لباسی برای طول سفر بردارید، اطلاع اینکه با رسیدن به مقصد با تگرگ سنگینی روبه‌رو می‌شوید باعث می‌شود چتری همراه خود بردارید و این موضوع که پس از برگشت هوا آفتابی و گرم است دلیل خوبی برای این است که در زیر لباس گرم خود لباسی مناسب رسیدن پوشیده باشید. اطلاع از وضعیت آب و هوایی شما را برای آن شرایط آماده می‌کند و دیگر با صندلی در میان گل‌ولای حاصل از باران قرار نخواهید گرفت.

 

روش رسیدن به هتل را مشخص کنید

بلیط هواپیمای خارجی خود را خریدید، هتل ارزان را رزرو کردید و میدانید چه مکان‌های دیدنی در شهر مقصد وجود دارد ولی هنگامی‌که از فرودگاه خارج می‌شوید تازه به این فکر می‌افتید که در ساعت 4 صبح چطور به هتل برسید. ممکن است تاکسی در آن ساعت پیدا نشود و یا خطوط مترو و اتوبوس کار نکنند، بهتر است قبل از رسیدن به مقصد این موضوع را بررسی کنید که چطور به هتل برسید.

 

استفاده از تاکسی بسیار پرهزینه است و همچنین روشی نیز وجود دارد که درخواست از هتل برای رساندن شما از فرودگاه به هتل است، می‌توانید در هنگام رزرو هتل این خدمات را درخواست کنید تا هنگام رسیدن به فرودگاه دچار مشکل نشوید. تصور کنید برای یک ساعت در گرمای 50 درجه بیرون فرودگاه با 3 چمدان بزرگ ایستاده‌اید. با توجه به زمان سفر که بر روی بلیط خارجی ذکر شده راه‌های رسیدن به هتل را بررسی کنید، شاید بهتر بود برای کرایه کردن ماشین در مقصد فکری می‌کردید، در بیشتر فرودگاه‌ها برای کرایه دادن ماشین باجه‌هایی وجود دارد و شرکت‌های این خدمات را به شما ارائه می‌دهند که به‌صرفه‌تر از تاکسی گرفتن است، برای دریافت این خدمات لازم است کارت بین‌المللی پرداخت داشته باشید.

 

اشتباه‌های سفر

زمان پرواز قیدشده بر روی بلیط خارجی خود را یادداشت کرده و حتی برای به موقع رسیدن به فرودگاه روی گوشی تلفن همراه خود آلارم بگذارید. دیر رسیدن به پرواز یکی از شایع‌ترین مسائلی است که سفر شما را تلخ می‌کند. بلیط هواپیما خارجی علی بابا را می‌توانید به صورت آنلاین و بدون اتلاف وقت خریداری کنید و هر زمان با مراجعه به سایت از زمان پرواز خود مطلع شوید.

 

در آخر نیز این نکات را در نظر بگیرید، قبل از ورود به شهر مقصد پول محلی آن کشور را همراه داشته باشید؛ زیرا بدون این پول ممکن است دچار مشکلاتی شوید و برای مثال نتوانید هزینه تاکسی را بپردازید، نقشه شهر مقصد را تهیه کنید و از ساعت کار وسایل حمل‌ونقل عمومی اطلاع داشته باشید و نکته آخر اینکه تاریخ اتمام اعتبار پاسپورت خود را بررسی کنید تا از ورود شما به کشور مقصد جلوگیری نکنند. پیش از تهیه بلیط هواپیما خارجی از اینکه تا انقضای اعتبار پاسپورتتان 6 ماه باقی‌مانده اطمینان حاصل کنید.

جدیدترین مطالب