آموزش تحلیل بنیادی و ایچیموکو در فارکس

آموزش تحلیل بنیادی و ایچیموکو در فارکس

در تحلیل بنیادی و آموزش بورس رایگان ، با تعاریف و اهداف تحلیل بنیادی آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم به آموزش تحلیل بنیادی بپردازیم. این تحلیل در ایران با نام فاندامنتال نیز شناخته می شود. همانگونه که می دانید در تحلیل بنیادی، وضعیت مالی و عوامل موثر در وضعیت مالی یک شرکت یا صنعت را بررسی می کند.

 

در این مقاله با اصول مقدماتی آموزش تحلیل بنیادی آشنا می شوید. تلاش می کنیم برخی مفاهیم اصلی و مقدماتی تحلیل بنیادی را برای شما عزیزان مطرح کنیم.

 

روش های تحلیل بنیادی

بطور کلی دو روش مهم در آموزش تحلیل بنیادی فارکس وجود دارد که عبارتند از: روش تحلیلی بالا به پایین و پایین به بالا.

 

روش تحلیل بالا به پایین

در روش تحلیل بالا به پایین در آموزش تحلیل بنیادی، تحلیل ابتدا از سطح کلان یا جهانی آغاز می شود و سپس مرحله به مرحله به شرکت می رسد. بعنوان مثال، با افزایش قیمت جهانی طلا در فارکس ، فعالان بازار آتی سکه باید این روش را مورداستفاده قرار دهند. به این صورت که در ابتدا باید میزان افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی را اندازه گیری کنند.

 

سپس این تغییرات قیمت طلای جهانی فارکس را بر قیمت سکه در داخل ایران بررسی کنند. اگر مانعی در افزایش قیمت سکه در ایران وجود نداشته باشد، قیمت سکه نیز به همان میزان افزایش می یابد. درواقع در این روش، از بازار جهانی (بالا)‌ به بازار داخلی (پایین) می رسیم.

روش های تحلیل بنیادی

روش تحلیل پایین به بالا

این روش کاملا بالعکس روش قبلی است. فرض کنید یک شرکت ایرانی، طرح افزایش تولید یک محصول خود را اجرا کند. این شرکت با اتمام این طرح سودهای جدید بدست می آورد.

 

حالا با استفاده از روش تحلیل پایین به بالا، درابتدا میزان تولید و سود حاصل از این روش محاسبه می شود. سپس میزان تاثیر این مقدار و مبلغ های جدید در تولید این محصول در سطوح بالاتر بررسی می گردد. سطوح بالاتر نیز ممکن است بازار داخلی ایران فارکس ، کشورهای همسایه، خاورمیانه و بازارهای جهانی باشد.

 

مراحل کلی تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی و روند آموزش تحلیل بنیادی، فرایندی با مراحل مختلف است. دانستن این مراحل، حداقل چیزی است که یک تحلیلگر باید از آن آگاهی داشته باشد. این آگاهی برای دستیابی به مقدار ارزش سهام در حال یا آینده موردنیاز است. در برخی موارد ممکن است نیاز به موارد بیشتری داشته باشیم تا به نتیجه نهایی دست یابیم. در تحلیل تکنیکال به روش آموزش ایچیموکو این کاملا متفاوت است .

 

برخی مراحل مهمی که به آنها نیاز داریم عبارتند از:

فاکتورها و بازارهای جهانی را تحلیل کنیم.
فاکتور و بازارهای منطقه ای را تحلیل کنیم.
فاکتور و بازارهای ملی را تحلیل کنیم.
فاکتور و بازارهای صنعت را تحلیل کنیم.
میزان تولید شرکت را برآورد کنیم.
مبلغ فروش و سود شرکت را برآورد کنیم.
سهام را ارزش گذاری کنیم.
قیمت و ارزش سهام را مقایسه کنیم.

مراحل کلی تحلیل بنیادی

قیمت و ارزش در تحلیل بنیادی

از جمله مهمترین کاربردهای آموزش تحلیل بنیادی در بازار فارکس و بورس این است که بر قیمت و ارزش متمرکز است. تفاوت زیادی میان ارزش و قیمت وجود دارد.

 

قیمت سهام، مبلغ درج شده بر روی تابلوی بورس است که در معاملات پرداخت می شود. اما ارزش سهام چیزی است که در تحلیل بنیادی نتیجه گرفته می شود. یکی از نقاط قوت تحلیل بنیادی، ارزش سهام است.

 

تحلیل بنیادی سهام بورس و فارکس

در مباحث آموزش تحلیل بنیادی ،‌ هر سرمایه سرمایه گذار به تحلیل بنیادی سهام بورس ایران و آموزش کامل فارکس نیاز دارد. باید قبل از سرمایه گذاری در سهام یک شرکت، دانش و مهارت بررسی و تحلیل بنیادین آن سهام را داشته باشید.

تحلیل بنیادی سهام بورس و فارکس

بررسی و تحلیل بنیادی سهام بورس کمک می کند ارزش واقعی یا ذاتی سهام یک شرکت را مشخص کنید. زمانی که ارزش واقعی سهام مربوط به شرکتهای مختلف را با هم مقایسه کنید، خواهید توانست بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

پس از انتخاب بهترین سهام با بالاترین ارزش واقعی، باید ارزش ذاتی هر سهم را با بازار قیمت آن مقایسه کنید. در مقایسه ی ارزش هر سهم با قیمت هر سهم، ممکن است به ۳ حالت برسید:

 

• ممکن است ارزش ذاتی سهم کم از قیمت بازار سهام کمتر باشد. در این صورت این سهم گران است و مناسب سرمایه گذاری نیست.

 

• ممکن است ارزش ذاتی سهم با قیمت بازار سهام یا فارکس برابر باشد. در این حالت، سرمایه گذار تمایل به سرمایه گذاری در آن سهم ندارد.

 

• ممکن است ارزش ذاتی سهم بیشتر از قیمت بازار سهام باشد. چنین سهمی ارزان است و برای سرمایه گذاران بهترین گزینه محسوب می شود.

 

نسبت های مالی در تحلیل بنیادی سهام

در مباجث آموزش تحلیل بنیادی، یکی از ابزارهای مهم برای شناسایی شرکتهای بورسی، نسبت های مالی بورس است. این نسبتها با کمک ریاضی و آمار، ابزار مناسبی برای سنجش هستند. سنجش به شکل های مختلفی در صورتهای مالی شرکتها انجام می شود که عبارتند از:

 

• سنجش هر آیتم با آیتم دیگر
• سنجش هر آیتم با همانند آن در شرکتهای رقیبس
• سنجش هر آیتم با گذشته خود آیتم یا بررسی ترند.

 

نسبتهای مالی کمک می کنند انواع این مقایسه ها برای شما امکان پذیر باشد. در پایان پیشنهاد میشود برای دریافت تمام آموزش های سایت چارت ایران در زمینه بورس به آدرس اینترنتی www.chartiran.com مراجعه کنید و یا به کانال آموزش بورس سایت مراجعه کنید .

جدیدترین مطالب