همه چیز درباره تشک

همه چیز درباره تشک

همه چیز درباره تشک

اصطلاح تشک از عربی مَطْرَحٌ maṭraḥ گرفته شده است که به معنی “چیزی است که به پایین پرتاب می شود” یا “مکانی که چیزی در آن فرو می رود” و از این رو “تشک” است. در طول جنگ های صلیبی، اروپایی ها روش عربی خوابیدن بر روی بالشتک های روی زمین را اتخاذ کردند ، و کلمه materas سرانجام از طریق زبان های رومی به انگلیسی میانه فرو رفت. قدیمی ترین تشک شناخته شده مربوط به حدود هفتاد و هفت سال پیش است.

 

تشک یک شی مستطیلی بزرگ برای حفاظت از بدن است که به عنوان بخشی از یک تختخواب یا یک تخت طراحی شده است. تشک ها ممکن است از یک پارچه رویه دار یا مشابه آن باشند، معمولا از پارچه سنگین، که شامل موادی طبیعی مانند مو ، نی ، پنبه ، پلاستیک  است. تشک ها همچنین ممکن است از هوا یا آب پر شوند.

 

تشک ها معمولا بر روی تختخواب قرار می گیرند، مانند شی سکو یا الاستیک مانند چوب چوبی و اسکلت فنری یا روکش فلزی یا پایه ای تخته سنگ. یک نوع تشک محبوب در اروپا ، هر دو تشک و پایه را در یک واحدی با روکش صندلی مجزا قرار می دهد. تشک ها حداقل یک لایه داخلی و همچنین مواد کوسن دار دارند. آنها ممکن است با تشک ثانویه و یا “رویه قابل جابجایی” تهیه شوند. تشک ها همچنین ممکن است از هوا یا آب پر شوند ، یا انواع الیاف طبیعی مانند فیون ها وجود داشته باشد. کاپوک یک ماده تشک متداول در جنوب شرقی آسیا و کوآ در آسیای جنوبی است.

 

تشک های اولیه حاوی انواع مواد طبیعی از جمله نی ، پر یا موی اسب بودند. در نیمه اول قرن بیستم ، یک تشک معمولی که در آمریکای شمالی فروخته می شد دارای هسته هسته ای و پنبه پنبه ای یا فیبر فیبر بود. تشک های مدرن معمولاً شامل یک هسته بهاری داخلی یا موادی مانند لاتکس ، ویسکوالاستیک یا سایر کف های قابل انعطاف پلی اورتان هستند. سایر اجزای پر کننده شامل لنت های عایق روی فنر ها است که مانع از فرو رفتن لایه های اسفنج یا لوازم داخلی تختخواب در داخل محوطه و همچنین فیبر پلی استر در لایه های بالای اثاث کشی تختخواب می شود. در سال شهتاد و نه میلادی جیمز مارشال اولین تشک مجلل فنری را که به طور جداگانه پیچیده شده است، معرفی کرد که اکنون به عنوان کویل های مارشال شناخته می شود.

 

در ایالات متحده امریکا تشک معمولی که امروز فروخته می شود، امری طبیعی است. با این حال علاقه زیادی به تختهای تمام کف و به اصطلاح تخت های ترکیبی مشاهده می شود ، که شامل لایه های راحتی و فوم های داخلی و فاقد سطح بالا مانند ویسکوالاستیک یالاتکس است. در اروپا ، هسته های فوم پلی اورتان و هسته های لاتکس مدت هاست که رایج بوده و سهم بسیار بیشتری از تشک های فروخته شده را تشکیل می دهند.

 

تشک | محافظ تشک | بالش | تخت باکس | تشک مهمان

همه چیز درباره تشک

مشاوره فنی | تحویل اکسپرس | ارسال رایگان

 

تهران تحویل فوری وپرداخت در محل

 

– – تخفیف ویژه را از ما بخواهید – –

 

0912-972-5343
021-2842-3448

 

لایه های رویی یا لوازم داخلی تشک

لایه های رویی، هسته تشک را پوشانده راحتی را فراهم می کند. برخی از تولید کنندگان هسته تشک را “لایه پشتیبان” و لایه رویی یا لوازم داخلی “لایه راحتی” می نامند. لایه رویی یا لوازم داخلی از سه بخش: عایق ، اثاثه یا لوازم داخلی وسط و لحاف تشکیل شده است.

 

عایق هسته تشک را از اثاثه یا لوازم داخلی وسط جدا می کند. این ماده معمولاً از فیبر یا مش ساخته شده و برای نگهداری رویه یا لوازم داخلی وسط در نظر گرفته شده است.

 

اثاثه یا لوازم داخلی وسط شامل کلیه مواد بین عایق و لحاف است. این ماده معمولاً از موادی تهیه شده است که هدف آن آسایش خوابیدن است ، از جمله فوم پلی اورتان قابل انعطاف (که شامل فوم پیچیده تخم مرغی) می باشد ، کف ویسکوالاستیک ، فوم لاتکس ، نمد ، الیاف پلی استر ، الیاف پنبه ، الیاف پشم و غیره لنت های فیبر بافته شده در اروپا و آمریکای شمالی ، سازندگان تشک شروع به ترکیب فوم های تزریق شده با ژل ، ژل های جامد نرم شده اند که بر روی کف قرار می گیرند و ژل ها را در لایه راحتی بالا روی تخت می ریزند.

 

لایه بالایی تشک است. ساخته شده از فوم سبک یا الیاف دوخته شده به قسمت زیرین تیک تیک ، یک بافت سطح نرم را به تشک ارائه می دهد و در درجه های مختلفی از استحکام یافت می شود.

 

اساس و مواد تشکیل دهنده تشک

سه نوع اساس تشک وجود دارد:

 

1.چشمه جعبه سنتی از یک قاب سفت و سخت تشکیل شده است که دارای چشمه های سنگین کاری اضافی است. این بنیاد اغلب با تشک بی نظیر جفت می شود ، زیرا عمر واحد بهار را در هسته تشک تمدید می کند.

 

2.یک بنیاد تمام چوب معمولاً دارای هفت یا هشت تخته پشتی است که در زیر مقوا یا تخته سه لا قرار دارند. این بنیاد ، که به طور متفاوتی به آن “no-flex” ، “کم فلکس” یا واحد انحراف صفر و همچنین “جعبه ارتو” گفته می شود ، پشتیبانی شبیه به یک پایه سکو را فراهم می کند. پایه های تمام چوب به طور فزاینده ای شایع شده است زیرا سازندگان تشک های ایالات متحده به تشک های فوق ضخیم و یک طرفه منتقل می شوند.

 

3.پایه و اساس شبکه ترکیبی از فولاد و چوب است.
به طور معمول ، اندازه گیری یک پایه حدود 1-2 “کوتاهتر از اندازه گیری تشک خواهد بود. در تشک میترا از این نوع اساس استفاده می شود.

 

پوشش پارچه

قلاب زدن پوشش محافظ پارچه ای است که برای پوشاندن تشک ها و پایه ها استفاده می شود. معمولاً برای هماهنگی با پارچه مرزی پایه و اساس طراحی شده است و در رنگها و سبکهای متنوعی ارائه می شود. پارچه های تشک را می توان بافندگی ، پارچه بافی یا پارچه ای چاپی یا غیر بافته های ارزان قیمت دانست. طی یک دهه گذشته و در کنار افزایش محبوبیت تختخواب های همه فوم ، تیک تیک بافتنی بر روی تابلوی بالای تخت خواب به یک نگاه استاندارد در هر دو تختخواب داخلی و فوم تبدیل شده است. بیشتر تیک زدن ها با نخ های پلی استر ساخته می شوند. پارچه های گران قیمت تر تشک ممکن است ترکیبی از پلی استر با جنس رزون ، پنبه ، ابریشم ، پشم یا سایر نخ های طبیعی باشد.

 

تا اوایل دهه 2000 ، تخت ها به طور معمول با یک پارچه تزیین شده بودند. این معمولاً یک پارچه لباسی ارزان قیمت یا برای تختخواب ارزان قیمت ، پارچه ای بافته نشده بود که تمام سطوح تشک و پایه را می پوشاند. ملافه های تختخوابی امروزی تا شش پارچه مختلف پوشیده شده است: یک گره مدور با کیفیت بهتر یا جلیقه بافته شده در صفحه بالایی – سطح خواب تخت. پارچه ای مطابق یا متضاد [معمولاً بافته شده] در حاشیه تشک. پارچه ای مطابق یا متضاد [معمولاً بافته شده] در صفحه های جانبی پایه. یک پارچه بافته شده یا غیر بافته روی سطح پایه و قسمت پشتی تشک. و یک پوشش غبار بافته نشده در قسمت زیر پایه. برخی از تولیدکنندگان تشک آمریکای شمالی در حال استفاده از پارچه های اثاثه یا لوازم داخلی در حاشیه تختخواب هستند و ظاهری اروپایی و مبلمان خانگی به تختخوابها ارائه می دهند.

 

همه این عوامل تشکیل دهنده قیمت تشک خوشخواب یا تشک های فنری هستند

جدیدترین مطالب