علت بوی نامطبوع در تهران چیست | منشا بوی بد تهران چه بود

علت بوی نامطبوع در تهران چیست | منشا بوی بد تهران چه بود

علت بوی نامطبوع تهران چیست

علت بوی نامطبوع در تهران چیست؟ اگر بخاطر داشته باشید در دی ماه سال گذشته بوی نامطبوع در تهران به مشام می رسید و امسال مجددا در آذرماه بوی بد در هوای تهران به وجود آمده است. برای اینکه بدانیم منشا بوی بد تهران چه بود به سراغ برخی از خبرگزاری های دولتی رفتیم تا پاسخ آنان را به دلیل انتشار بوی نامطبوع تهران بدانیم. به گزارش سماتک به نقل از ایسنا پس از گذشت کمتر از یک سال مجدد سر و کله بوی بد در هوا در مناطق مرکزی شهر تهران پیدا شد. در زمستان سال گذشته در شامگاه یکی از شب های سرد زمستانی بوی نامطبوعی در مناطق مرکزی شهر تهران به مشام شهروندان رسید. در آن روزها علت بوی نامطبوع تهران مشخص نبود و  این بو حدود چهار ساعت در مناطق مرکزی و شمالی شهر تهران به مشام تهرانی ها رسید و حتی برخی شهروندان در حوالی میدان شهدا این بو را استشمام کردند و به یکباره بو از بین رفت. بلافاصله پس از آن محیط زیست استان تهران، محیط زیست شهرداری تهران، استانداری و برخی دستگاه‌های دیگر نسبت به انتشار بوی نامطبوع در تهران واکنش نشان داده و بررسی هایی آغاز کردند تا اینکه سرانجام به طور دقیق فهمیدند منشا بوی بد تهران چه بود. هر چند برخی انتشار بو را به ماده مرکاپتان ربط دادند، اما این نظریه هم خیلی دقیق و قطعی نبود.

 

علت انتشار بوی نامطبوع در تهران امروز

حالا بعد از گذشت بیش از یک سال بار دیگر از ساعتی قبل بوی نامطبوع در تهران به وجود آمده است که بسیار شبیه به بوی سال قبل است و مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: با توجه به شکایات شهروندان تحقیقات برای شناسایی منشأ بوی نامطبوع در هوای تهران آغاز شده است. شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفتگو با فارس در خصوص انتشار بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران که از ساعتی پیش آغاز شده است، گفت: از ساعتی قبل شکایت‌هایی در خصوص انتشار بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران به اداره کل محیط زیست شهرداری تهران واصل شد. متعاقب این شکایت‌ها گروه‌هایی از سوی اداره کل محیط زیست شهرداری تهران برای پیگیری موضوع و همچنین مشخص شدن منشأ بوی تهران مسئولیت پیدا کردند. در حال حاضر مشغول بررسی علت بوی بد امروز تهران هستیم و پس از پیدا کردن منشأ آن علت را به شهروندان خواهیم گفت.

علت بوی نامطبوع در تهران چیست | منشا بوی بد تهران چه بود

منشا بوی بد تهران چه بود

از روز گذشته بسیاری از نهادها به دنبال پیدا کردن منشا بوی بد تهران امروز هستند. به گزارش سماتک به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص اینکه منشا بوی بد در هوای تهران چه بود گفت دیشب استانداری حرف آخر را زد و اعلام کرد منشا بو را پیدا نکردیم، آبفا نیز مسئولیت را قبول نکرد‌. به گزارش سماتک به نقل از ایرنا محمد رستگاری روز سه شنبه اظهار داشت تیم های کارشناسی محیط زیست مسیر شرق و مناطق مرکزی را با دستگاه پرتابل اندازه گیری کردند اما گازهای خطرناک را مشاهده نکردند. همچنین با ورود سامانه بارشی به استان و ناپایداری جوی این بوی نامطبوع در هوای شهر در بعضی از مناطق مرکزی تهران از بین رفته و امکان ردگیری آن وجود ندارد.

 

علت بوی بد هوای امروز تهران

شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی سازمان زمین شناسی نیز، علت بوی بد هوای امروز تهران را جهت باد جنوبی دانست و گفت بدون شک  علت بوی نامطبوع امروز تهران وزش باد از جنوب همراه رطوبت است. هر زمان جهت باد در تهران به سمت جنوب تغییر کند این بوی شبیه فاضلاب به مشام می رسد. معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با وجود پیگیری‌ها و اعزام تیم‌های کارشناسان در سطح شهر علت و منشاء بوی بد هوای امروز تهران شناسایی نشد. معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به شهروندان اطمینان داد که خطری سلامت آنان را تهدید نمی کند و جای نگرانی وجود ندارد. در همین زمینه استاندار تهران نیز اعلام کرد که شرکت گاز و سایر دستگاه های مربوطه مشغول بررسی علت بوی بد هوای امروز تهران هستند. همچنین معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره اینکه منشا بوی بد تهران چه بود گفته است هیچ یک از سازه ها و تاسیسات این شرکت منبع انتشار این بوی فاضلاب نیستند.

جدیدترین مطالب