فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه ایران

فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه ایران

فیلم توقیف نفتکش انگلیسی

نفتکش انگلیسی توقیف شد و فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه ایران را در این نوشتار از سایت سماتک مشاهده خواهید کرد. توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس با واکنش های بسیار زیادی همراه بوده است اما به دلیل تخلف آشکار این کشتی نفتکش بریتانیایی توسط سربازان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در خلیج همیشه فارس دستگیر و توقیف شد. روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طی یک بیانیه از توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه خبر داد و این کشتی نفتکش در تنگه هرمز دستگیر شده است. کاپیتان نفتکش انگلیسی Stena Impero به هیچ یک از قوانین توجهی نکرده است و به تذکرات داده شده به وی بی اعتنایی کرده که سرانجام سپاه ایران مجبور به توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس می گردد.

 

فیلم توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه ایران که امروز شنبه 29 تیر 1398 منتشر شده است، لحظه توقیف نفتکش انگلیسی بریتانیا در تنگه هرمز را نشان می دهد که پس از حضور قایق های تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطراف نفتکش بریتانیایی، تعدادی از تکاوران با هلیکوپتر بالای سر این کشتی نفتکش قرار گرفتند و سپس برای توقیف نفتکش انگلیسی متخلف، از هلیکوپتر به روی عرشه رفتند. بر اساس آنچه در فیلم توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس گرفته شده است، تکاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از طریق بالگرد بر روی عرشه کشتی نفتکش بریتانیایی فرود آمدند و پس از ورود به کابین کاپیتان نفتکش انگلیسی، تغییر مسیر دادند و نفتکش متخلف را به سمت بندرعباس هدایت کردند.

فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه ایران

نفتکش انگلیسی توقیف شد

توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه به دلیل برخی از تخلفات بوده که سرانجام نفتکش انگلیسی توقیف شد. علت توقیف نفتکش انگلیسی تردد از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز، خاموش کردن دستگاه چی پی اس و توجه نکردن به هشدارهای ماموران نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران سه تخلف نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو بوده است که برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی دستور توقیف نفتکش انگلیسی از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان صادر شد و توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران به اجرا درآمد. علاوه بر مواردی که در بالا بیان شده است، این نفتکش بریتانیایی با ریختن پسماندهای نفت موجود در مخازن خود موجب ایجاد آلودگی شدید و لطمه زدن به محیط زیست خلیج فارس شده است و به علت افزایش تخلفات متعدد این شناور انگلیسی، سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف قانونی خود طی درخواستی از نیروی دریایی سپاه ایران خواستار توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس و هدایت این شناور بریتانیایی به اسکله سازمان بنادر در بندرعباس شد که این درخواست قانونی با حضور و اقدام بموقع شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران انجام گردید.

فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه ایران

فیلم لحظه توقیف نفتکش انگلیسی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان پس از توقیف نفتکش انگلیسی، از دریافت چند گزارش مبنی بر اینکه نفتکش استنا ایمپرو انگلیس در حال حادثه آفرینی در خلیج فارس می باشد خبر داد و گفت: بنابر گزارشات رسیده، از نیروهای سپاه ایران، توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تقاضا کردیم و ماموران جمهوری اسلامی ایران پس از متوقف کردن شناور بریتانیایی، او را به لنگرگاه بندرعباس هدایت کردند تا بررسی های لازم انجام شود. اسم نفتکش انگلیسی توقیف شده توسط سپاه ایران stena impero است که بنا به گزارشات رسیده این شناور هنگام تردد در خلیج فارس با یک فروند کشتی صیادی در تنگه هرمز خلیج فارس تصادف کرده بود و همچنین در حال آلوده کردن آب های خلیج فارس بود که خوشبختانه دستگیر شد و فیلم لحظه توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه ایران منتشر شده است. همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کردند که این نفتکش با نفتکش حامل سوخت قاچاق فرق دارد و نفتکش حامل سوخت قاچاق مربوط به چند روز قبل است؛ اما نفتکش انگلیسی که جمعه 28 تیر 98 توقیف شد، دارای مخازن خالی بوده که به قصد بارگیری نفت به سمت کشور عربستان در حال تردد بوده است. نفتکش انگلیسی پس از توقیف و دستگیری به سمت سواحل بندرعباس هدایت گردید و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد. نفتکش انگلیسی توقیف شده با پرچم انگلیس در آب های خلیج فارس تردد می‌کرد و تمام مخازن نفت این نفتکش بریتانیا خالی بود و به سمت یکی از بنادر عربستان در حرکت بود.

فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه ایران

مشخصات نفتکش استنا ایمپرو انگلیس

نفتکش استنا ایمپرو Stena Impero یک تانکر نفتکش با قابلیت حمل مواد نفتی و شیمیایی است که 183 متر طول و 49 هزار و 683 تن وزن دارد. این نفتکش انگلیسی که روز گذشته توسط سپاه ایران توقیف شد در سال 2018 میلادی ساخته شده است نفتکش استنا ایمپرو انگلستان ظرفیت حمل 46 میلیون و 576 هزار لیتر مایعات (نفت یا مواد شیمیایی) را دارد. به گزارش سماتک نفتکش استنا ایمپرو انگلیس توقیف شده در خلیج فارس 23 خدمه دارد که از تابعیت لتونی، فیلیپینی و هندی داشته و به عنوان خدمه نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو حضور دارند.

فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه ایران

علت توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه

نفتکش استنا ایمپرو انگلیسی تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی بود که علت توقیف نفتکش انگلیسی تخلف های محرز و متعددی بود که مرتکب می شد و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز بود که توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. نفتکش انگلیسی توقیف شده به قوانین و مقررات دریانوردی بی توجهی کرده است و همچنین با خاموش کردن موقعیت یاب کشتی، به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که به تذکرات یگان نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه اعتنایی نمی کرد و حتی ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان به دنبال راهی برای مقاوت بود که با قاطعیت و سرعت عمل نیروهای سپاه ایران مواجه گردید و به جهت بررسی ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی بندر عباس هدایت شد.

فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه ایران

فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس

ماموران وظیفه شناس نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز را منتشر کردند و در این فیلم توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه ایران نشان داده شده است و گروهی از تکاوران دریایی سپاه توسط یک فروند بالگرد Mi-17 و با پشتیبانی یگان های شناوری نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس وارد عمل شدند. در پایان شما کاربران عزیز می توانید فیلم توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه ایران در خلیج فارس را مشاهده کنید.

جدیدترین مطالب