لیست قیمت انواع خاویار ایرانی به‌روزرسانی شد!

لیست قیمت انواع خاویار ایرانی به‌روزرسانی شد!

خاویار یکی از گران‌ترین خوراکی‌های لذیذ جهان محسوب می‌شود که تنوع زیادی از لحاظ کیفیت و قیمت دارد. با این حال، همه این محصولات شرایط تولید یکسانی ندارند و قیمت آن‌ها بسته به نوع گونه، کیفیت و برند متفاوت است. همواره کمیاب‌بودن ماهیان خاویاری، عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت و دلیل کمبود عرضه آن بوده است. در قرن بیستم صید ماهیان خاویاری به سرعت به یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها برای ماهیگیران تبدیل و این انگیزه موجب صید بیشتر آن‌ها، خطر انقراض، کمیاب‌شدن و افزایش قیمت خاویار شد.

 

در این مطلب با ما همراه باشید تا قیمت انواع خاویار و عوامل موثر بر قیمت آن را بررسی کنیم.

لیست قیمت انواع خاویار ایرانی به‌روزرسانی شد!

قیمت انواع خاویار ایرانی در سال ۱۴۰۱

خاویار، گران‌ترین تخم ماهی است که از ماهیان خاویاری معمولا پرورشی استخراج می‌شود. خاویار یک محصول حساس است که سریعا فاسد می‌شود؛ بنابراین فرآوری آن باید به بهترین شکل انجام شده تا طعم و کیفیت محصول حفظ شود. مسلما هرچه کیفیت بهتر باشد، قیمت محصول نیز بالاتر می‌رود.

 

قیمت انواع خاویار در برندهای مختلف کمی با یکدیگر متفاوت است. برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها می‌توانید با کارشناسان فروش باهو خاویار تماس بگیرید.

 

برای اطلاع از آخرین قیمت خاویار در سال ۱۴۰۱ جدول زیر را ببینید.

لیست قیمت انواع خاویار ایرانی به‌روزرسانی شد!

نحوه تعیین قیمت خاویار در ایران

به نظر شما چه عواملی باعث می‌شود برخی خاویارها با قیمتی بسیار بالاتری به فروش برسند؟ به‌طور کلی، قیمت یک قوطی خاویار براساس ۵ فاکتور زیر تعیین می‌شود:

 

• نوع ماهی (کمیاب‌بودن گونه)؛

• زمان لازم برای تولید خاویار ( سن بلوغ ماهی)؛

• کیفیت در فرآوری؛

• کیفیت خاویار (درجه بندی)؛

• عرضه و تقاضا در بازار.

 

بدیهی است که این موارد تمام جزئیات هزینه هر نوع خاویار از هر منبع موجود در جهان را به طور کامل نشان نمی‌دهد؛ اما با بررسی جداگانه ۵ مورد فوق می‌توانیم دید وسیع‌تری از نحوه تولید و قیمت خاویار به‌دست آوریم. به طور کلی، قیمت این محصول و تمام هزینه‌های متحمل‌شده توسط تولیدکنندگان، با کمیاب‌بودن خود خاویار و هزینه‌های فرآوری آن مرتبط است.

لیست قیمت انواع خاویار ایرانی به‌روزرسانی شد!

بگذارید این عوامل را به‌طور خلاصه بررسی کنیم.

 

نوع ماهی خاویاری

عمدتاً ارزش خاویار بر اساس نوع گونه ماهی برآورد می‌شود و عامل کمیاب‌بودن گونه‌ها، فاکتور اصلی تعیین‌کننده قیمت است؛ به طوری که تاثیر کمبود یک گونه و در دسترس‌بودن محصولات ماهیان خاویاری کاملاً در قیمت‌های بازار منعکس می‌شود. به عنوان مثال، فیل ماهی که گونه‌ای نادر در جهان است، گران‌ترین خاویار یعنی بلوگا را تولید می‌کند.

 

زمان لازم برای تولید خاویار (سن بلوغ ماهی)

هزینه‌های کلی تولیدکنندگان به طور مستقیم با مدت زمانی که برای رشد و نمو یک گونه صرف می‌شود، مرتبط است. مدت زمانی که لازم است تا ماهی بالغ شود و خاویار آن قابل استخراج باشد، موردی حیاتی است که در قیمت ارائه‌شده به مصرف‌کنندگان لحاظ می‌شود. ماهیان خاویاری با سن بلوغ حدود ۸ تا ۲۰ سال، در مقایسه با سایر ماهی‌های همتایشان مانند سالمون و قزل آلا، سه برابر بیشتر طول می‌کشند تا تخم آن‌ها تولید و جمعیت خود را در طبیعت جایگزین کنند.

 

کیفیت در فرآوری

فرآیند برداشت با شستشوی، عمل‌آوری، بررسی و سایر فرآیندهای تولید خاویار همراه است که به زمان و هزینه قابل توجهی نیاز دارد. مهم نیست با چه روشی خاویار به‌دست بیایید (دوشیدن یا کشتن ماهی) در هر صورت جمع‌آوری محصول نیاز به زمان و مراقبت‌های تخصصی دارد. ظرافت خاص در کل عملیات منجر به هزینه‌های تولید بالاتر – حتی در مدرن‌ترین مزارع پرورش ماهی- می‌شود.

 

کیفیت خاویار (درجه بندی)

مانند سایر محصولات، قیمت خاویار بسته به کیفیت آن متفاوت است. فروشندگان خاویار از سیستم‌های درجه بندی عددی برای ارزیابی رنگ، اندازه، بلوغ، یکنواختی، عطر، شفافیت، سفتی و طعم این محصول استفاده می‌کنند.

 

درجه بندی اولیه قبل از هرگونه عمل‌آوری نمکی به صورت زیر است:

 

درجه ۱ یا A-Grade، فقط برای خاویاری است که ایدئال‌ترین حالت یک گونه باشد.

 

درجه ۲ یا B-Grade، نسبت به محصول درجه ۱ دانه‌های کوچک‌تر، مرطوب‌تر و نرم‌تری دارد، به همین دلیل همیشه ارزان‌تر است.

 

بعد از عمل آوری نیز خاویار مالوسول کم‌نمک و با دانه‌های درشت‌تر و سفت‌تر، گران‌ترین خاویار محسوب می‌شود. درجه‌بندی خاویار بعد از عمل‌آوری به صورت زیر است:

 

Select: خاویارهای کوچک، نرم و ارزان‌قیمت

Classic و Royal: خاویار با اندازه متوسط ​​تا کمی بالاتر از حد متوسط

Supreme و Imperial: دانه‌های درشت‌تر و رنگ‌های کمیاب

 

عرضه و تقاضا در بازار

در نهایت، قانون همیشگی عرضه و تقاضا بر قیمت نهایی خاویار تأثیر می‌گذارد. در بالا دلایل طولانی‌بودن فرآیند عرضه خاویار را بررسی کردیم و دیدیم که تولید این محصول زمان‌بر و پر هزینه‌ است؛ با این حال، هر چند عرضه کم است، اما همچنان تقاضای زیادی برای خاویار وجود دارد که قیمت‌ها را همچنان بالا نگه می‌دارد.

لیست قیمت انواع خاویار ایرانی به‌روزرسانی شد!

تفاوت قیمت خاویار صادراتی و خاویار در بازار داخلی

خاویار همیشه به عنوان یک غذای لوکس در نظر گرفته می‌شود و قیمت آن در سراسر جهان روزبه‌روز در حال افزایش است. هر چند صنعت خاویار در برآورده‌کردن تقاضای بازار به فناوری‌های مهمی دست یافته است و توانسته از نظر تنوع محصولات و حجم تولید، پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، اما با این حال آگاهی مردم از فواید خاویار و افزایش تقاضا، همواره قیمت محصولات را بالا نگه می‌دارد.

 

تولیدکنندگان ایرانی زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند و برندهای مختلفی از جمله باهوخاویار انواع خاویار درجه ۱ را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسانند. خاویار ایرانی به دلیل مرغوبیت بالا در تمام کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی بیشترین مصرف‌کننده را دارد و تولیدکنندگان داخلی حجم قابل توجهی از محصولات خود را به کشورهای خارجی صادر می‌کنند.

 

قیمت خاویارهای مرغوب ایرانی صادراتی به دلیل هزینه‌های حمل‌و‌نقل، گمرک و… به مراتب بیشتر از قیمت آن در داخل کشور است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد صادرات خاویار سوروگا و بری می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه باهوخاویار تماس بگیرید.

 

خرید خاویار اصل ایرانی با قیمت مناسب

اگر از طرفداران غذای سالم و به‌ویژه خاویار هستید هم اکنون می‌توانید انواع خاویار را در لوکس‌ترین بسته‌بندی با تاریخ تولید و انقضا از بهترین برندهای داخلی خریداری کنید. تولیدکنندگان ایرانی با سابقه سعی دارند بهترین و مرغوب‌ترین محصولات را به دست مشتریان در سراسر کشور برسانند. مسلما فقط خرید محصول باکیفیت می‌تواند شما را راضی نگه دارد؛ خرید از برندهای معتبر این اطمینان را به شما می‌دهد که برای خاویار واقعی و مرغوب پول پرداخت کرده‌اید.

 

برای خرید و اطلاع از آخرین قیمت خاویار می‌توانید به نمایندگی‌های مجاز باهوخاویار در سراسر کشور یا به سایت رسمی آن مراجعه کنید.

 

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفته شد قیمت انواع خاویار بر اساس فاکتورها و عوامل مختلفی تعیین می‌شود، بنابراین از محدوده قیمتی وسیع این محصولات در بازار نباید تعجب کنید. هر محصول باکیفیت و کمیاب می‌تواند قیمت بالایی داشته باشد و در مقابل محصولات بی‌کیفیت‌تر و در دسترس‌تر قیمت کمتری دارند. اما در هر صورت خاویار واقعی از هر گونه‌ای که باشد ارزش خرید و مصرف را دارد زیرا می‌تواند بیشتر نیاز بدن به ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های مفید را تامین کند.

جدیدترین مطالب