سعید محمدی یکی از خواننده های مرد در آمریکا می باشد او در سبک پاپ و راک کار می نماید در ادامه تصاویر و جزویات بیشتر بیوگرافی سعید محمدی خواننده لس آنجلسی را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.
همه شما با نام سعید محمدی آشنایی دارید او را شبکه های ماهواره ای دیده اید و خیلی از آهنگ هایش برایتان آشنا می باشد او متولد شهر اراک می باشد از نوجوانی به نواختن گیتار مشغول شد و هم به خوانندگی پرداخت ترانه های او باعث شد طرفداران زیادی داشته باشد هم در ایران و هم خارج از ایران . سعید محمدی خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و نوازنده گیتار موسیقی در سبکهای پاپ و پاپ/راک است.
سعید محمدی
ملیت: ایرانی ایران
سبک(ها): موسیقی پاپ / راک
ساز(ها): گیتار
دوران کودکی و نوجوانی
سعید محمدی فرزند یک خانواده شش نفری متولد اراک و بزرگ شده قلهک در تهران است. از زمان کودکی میل به خواندن در او به طوری روزافزون رو به رشد گذاشت و با وجود مخالفتهای خانوادگی بالاخره در سن چهارده سالگی شرکت سعید نوجوان در مسابقات آموزش و پرورش شمیران و کسب رتبه اول باعث شد تا او بطور جدی با چالشهای هنری با طعم برنده شدن و تشویق مردم آشنا شود و این تشویق و توجه به هنرمند جوان انگیزه ورود جدی وی به دنیای خوانندگی و موزیک شد.
بعد از سه سال متوالی سعید و اکنون گروه موسیقی سعید در شمیرانات زبانزد همگان شد و درادامه چالشها شرکت در مسابقات اردوی رامسر که پیک نیک تفریحی –آموزشی برای جوانان تمام ایران بود سعید را با اساس تشکیل گروه موسیقی آشنا ساخت و در پی آن با سازهای مختلف و نواختن گیتار به عنوان یک کامل کننده مناسب به ادامه فعالیتهای خوانندگی پرداخت.
درسال ۱۳۶۰ آشنایی و همکاری او با فریدون فرخزاد یکی از مجریان پرآوازه تلویزیونی فصل جدید کارنامه هنری سعید را رقم میزند و فریدون فرخزاد با تجربه خاصی که در شناخت و معارفه خوانندگانی همچون ستار، شاهرخ، مرتضی، نلی، ابی، نسرین، فرامرز اصلانی و بسیار دیگر داشت سعید را بارها به عنوان درخشانترین استعداد در موسیقی پاپ معرفی کرد. به دنبال شروع همکاری این دو یک آلبوم از ترانههای فرخزاد و آهنگهای سعید محمدی به بازار زیر زمینی آن زمان ایران نشانگر تولد یک خواننده و آهنگساز مستعد بود.
مهاجرت به اروپا
ادامه فعالیتهای سعید محمدی در کنار فریدون فرخزاد باعث شد تا این دو برای تولید و تهیه کارهای جدید در محیطی آزاد به خارج از ایران مهاجرت کنند و به اجرای کنسرتهای متفاوت و پر ببیننده در شهرهای بزرگ اروپا از جمله پاریس، نیس، لندن، استکهلم، مونیخ، لسآنجلس، سانفرانسیسکو، واشینگتن و نیویورک و سایر شهرها بپردازند و تجربه خوانندگی و نوازندگی و همینطور رهبری گروههای مختلف موسیقی و نحوه اجرا را در سعید جوان به طور بسیار زیاد عمیقتر و گستردهتر کرد.
در ۱۹۸۶ سعید محمدی از فرخزاد به دلایل حرفهای و اختلافات سلیقهای جدا شده و به مدرسه موسیقی در هامبورگ رفت تا بتواند توشه آهنگسازی خود را پر بار تر و مبانی آکادمیک خود را محکم تر کند. از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ به مدت ۵ سال به دلیل ضربه روحی از دست دادن برادر بزرگتر سکوتی در زندگی هنری او سایه انداخت و ناملایمات دیگر هنرمند جوان و حساس را به گرداب تجارت انداخت که باعث سرخوردگی وی شد.
مهاجرت به آمریکا
سال ۱۹۹۳ مهاجرت سعید با کوله باری از پنج سال رنج سکوت و حرفهای نگفته به آمریکا همراه است. اصرار و تشویق دوستان منجر به تهیه و تولید اولین آلبوم مستقل سعید به عنوان آهنگساز ترانه سرا و خواننده میشود به عنوان «چراغ جادو» با آهنگ معروف و موفق مرد خسته که نوید تولد دوباره هنرمندیست متفاوت.
دو سال پس از آن سعید محمدی که با موفقیتی نسبی و چشمگیر به ادامه کار در پهنه موسیقی پاپ تشویق شدهاست با چرخشی جالب و با همکاری و تهیه کنندگی خلاق David Betsamo دست به تهیه آلبوم آفتاب مهتاب میزند. موفقیت این آلبوم با آهنگهایی همچون گل باغ، آتیش پاره،regerege-lo lo chah chahکه غالباً ریتمیک و کلابی بودند سعید را به عنوان خواننده و آهنگساز و ترانه سرایی که سلیقه مردم را میشناسد و نبض آنان را در سرپنجهها و کلامش به همراه دارد به طور جدی مطرح میکند و بلافاصله حرفه آهنگسازی او با نوشتن دو آهنگ معروف و موفق «جونی جونوم» و «ایران» با صدای لیلا فروهر و آهنگ «سکوت شکسته» با صدای منصور و متعاقب آن اکثر آوازخوانان بزرگ و مطرح لس آنجلس به اوچهرهای دیگر بخشید و بیش از پیش نقش او را در موسیقی پاپ دهه نود پر معنا تر و جذاب تر کرد.
در سال ۱۹۹۷ همکاری سعید و David Betsamo پر فروشترین آلبوم به نام «چشم براه» را به بازار موسیقی پاپ ارائه داد. سال ۱۹۹۷ «پرسپولیس» دوباره او را عنوان به یک هنرمند متفاوت مطرح کرد.
آغاز قرن جدید
سال ۲۰۰۲ «آسمونهای آبی» آسمان فعالیتهای هنری سعید را برای همیشه آبی کرد و در حد فاصل آلبوم قبلی و کنونی سعید به یکی از پر کارترین آهنگ سازان و خوانندگان لس آنجلس تبدیل شد که آهنگها و آثار او چه با صدای خودش و چه با صدای دیگر خوانندگان با استقبال مردم و شرکتهای پخش موزیک مواجه میشد.
در سال ۲۰۰۵ آلبوم «برنده» و آهنگ «دیار» نشانگر بلوغ و درک بهتر و پختهتر این هنرمند از جامعه و هنر خویش بود. دیار، آرزو و دیگر آهنگهای این آلبوم نوید دوره جدیدی از تحولات روحی و خلاقیتهای سعید بود و از سال ۲۰۰۵ به بعد بی تردید میتوان بر این نکته تکیه کرد. تداوم سعید محمدی در بهتر شدن و متفاوت بودن بالاخره باعث شد تا سعید محمدی راه اصلی خودش را در زمینه آهنگ و ترانه بیابد و با استقبال مخاطبین گوناگون و مشکل پسند هم مواجه شود.
ادامه این تکامل با انتشار آلبوم «یاران»friendsبا حضور سعید محمدی، ستار، مرتضی و شیلا مهر تأییدی بود بر این روند. در این مجموعه مختلط شیوه ابتکاری سعید محمدی با استفاده از موسیقی راک در «درخت بی سایه» با کلامی مجذوب کننده و آهنگ «E-mail» نشان دهنده استعداد سرشار او و شهامتش از نوگرایی و تغییر است.
فعالیتهای کنونی
اکنون محمدی با انتشار ۷ آلبوم در عرض چهارده سال که شامل ۵۷اهنگ و ترانهاست و بیش از ۴۵ اثر که با صدای خوانندگان پر آوازه دیگر مانند معین، ستار، مرتضی، شهره، شیلا، منصور، شهرام کاشانی، شیفته، نیما، لیلا فروهر، شراره و گروه بلک کتز و بسیاری دیگر است کارنامهای درخشان از خود به جای گذاشته که دغدغه خاطر هنرمند برای هر چه بهتر ساختن و پرداختن خواهد بود. سعید محمدی همواره یکی از هنرمندانی است که تلاش میکند که همیشه صدای مردم باشد. مردمی که به دلایلی احتیاج به شنیده شدن دارند.
آدمهای پیر و تنها یا کودکان از همه جا رانده شده. شاید هم معتادانی که از همه جا ناامید شدهاند. سعید میگوید:همیشه از کودکی وقتی آرزوی خوانندگی در من اوج میگرفت یک آرزوی دیگر هم با آن پرواز میکرد آن هم این بود که نه تنها معروف ومحبوب باشم بلکه مسئول هم باشم و به کمک دردمندان بروم. هنرمند معروف بسیار است اما هنرمندی که معروف باشد و احساس مسئولیت بکند کم. من آرزو دارم که در زمره گروه دوم باشم.
آلبومشناسی
چشم به راه (۱۳۸۱)
چراغ جادو
آفتاب مهتاب (۱۳۷۸)
آسمونای آبی (۱۳۸۲)
برنده (تابستان ۱۳۸۵)
پرسپولیس (۱۳۸۱)
دوستان (۱۳۸۷)
همیشه دیر (۱۳۹۱)
تک آهنگها
منبع: wikipedia.org