طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

ماهيچه به روش رستوران پسران كريم مشهد غذای بسیار خوشمزه ای است که شما می توانید در اینجا طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم مشهد را یاد خواهید گرفت اگر قصد درست کردن چلو ماهیچه را دارید در ادامه طرز تهیه چلو ماهیچه پسران کریم مشهد بیان می شود.

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

چلو ماهيچه به روش رستوران پسران كريم را می‌توان به همین راحتی در منزل درست کرد و در مجالس به عنوان شام یا نهار برای پذیرایی از مهمان‌ها مورد استفاده قرار داد. طرز تهیه چلو ماهیچه پسران کریم مشهد یک غذای اعیانی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع کباب در مهمانی‌ها باشد که برای درست کردن ماهيچه به روش رستوران پسران كريم مشهد دیگر نیازی به بر پا کردن دود زغال نیست. عده‌ای چلو ماهیچه پسران کریم مشهد را با رب گوجه فرنگی درست می‌کنند که در اینصورت باید رب را هنگام تفت دادن گوشت ماهیچه با پیاز اضافه کرد و مقداری تفت داد تا بوی خامی آن گرفته شود. چلو ماهيچه به روش رستوران پسران كريم مشهد در مناطق مختلف کشور به سبک‌های متنوعی طبخ می‌شود.

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

یکی از غذا‌های محبوب و پرطرفدار مجلسی که جزو غذا‌های اعیانی محسوب می‌شود، چلو گوشت ساده است. گوشت مورد استفاده برای تهیه این غذا غالبا گوشت گردن یا ماهیچه گوسفندی است که با پیاز فراوان پخته می‌شود و برای مزه دار کردن آن از ادویه‌هایی همچون زعفران و دارچین استفاده می‌شود. در برخی مناطق، گوشت ماهیچه را لابه لای برنج آبکش دم می‌گذارند و دو سه ساعتی صبر می‌کنند تا گوشت ماهيچه به روش رستوران پسران كريم مشهد روی حرارت خیلی ملایم بپزد. ولی برای تهیه چلو ماهيچه به روش رستوران پسران كريم مشهد بهتر است گوشت و برنج را به صورت جداگانه پخت و پس از کشیدن برنج در دیس، گوشت را کنار آن گذاشت یا در بشقاب کشید.

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

مواد لازم برای تهیه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

گوشت گردن یا ماهیچه گوسفندی 1.5 کیلوگرم
برنج 3 پیمانه
آب 2-3 لیوان
پیاز بزرگ 1 عدد
نمک به میزان لازم
زعفران ساییده 1/2 قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
برگ بو 2 عدد
روغن به میزان لازم

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

طرز تهیه ماهیچه گوسفندی پسران کریم

پخت ماهيچه به روش رستوران پسران كريم حدود 4 الی 5 ساعت زمان می برد ابتدا باید  برنج را بشویید و به ازای هر پیمانه برنج ۱ قاشق غذاخوری سرصاف نمک به آن اضافه کنید. مقداری آب روی برنج بریزید طوریکه به اندازه دو سه بند انگشت روی برنج را بپوشاند.

ماهیچه گوسفندی را شسته و بدون آن که چربی آن را جدا کنیم ، کنار می گذاریم تا آب آن کشیده شده و خشک شود . ماهیچه ها رو تو کمی روغن و زردچوبه با حرارت بالا تفت بدید تا اطراف ماهیچه طلایی بشه.

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

بعد در ظرفی که گنجایش داشته باشه ماهیچه ها رو در یک ردیف بچینید و روی ماهیچه ها رو با پیاز خلال شده فراوان بپوشونید و کمی روغن زیتون ، زعفران آب کرده ، فلفل و زردچوبه روی ماهیچه ها بریزید.

زعفران را در ۵-۴ قاشق غذاخوری آب جوش حل کنید. پس از ۳۰ دقیقه محلول زعفران و دارچین را به گوشت اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید.
حرارت رو خیلی ملایم کنید و اجازه بدید ماهیچه با آبی که از پیازها خارج میشه بپزه. دقت کنید نباید ماهیچه ها تا زمان پخت جا به جا بشه چون اگه پیازها بره زیر ماهیچه دیگه اونقدر آب نمیندازه و میسوزه.
پس اصلا برای پخت این ماهیچه نیار نیست که آب اضافه کنید.

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

پیاز را خیلی ریز خرد کنید و با ۳-۲ قاشق غذاخوری روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی شود.
وقتی از پخت ماهیچه مطمئن شدید نمک رو اضافه کنید و ماهیچه ها رو جا به جا کنید و حرارت رو بالا ببرید تا پیازها به سرخ شدن برسه. اگه حس کردید ماهیچه ها داره له میشه اونها رو از ظرف خارج کنید و بذارید پیازها سرخ بشه.
در نهایت این غذا بدون آبه و ماهیچه همراه با پیاز سرخ شده کنارش ( ماهيچه به روش رستوران پسران كريم با همون طعم و مزه ) سرو میشه.
پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید واقعا ماهیچه پسران کریم مشهد با این روش لذیذ میشه.

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

بعداز حدود 2 الی 2:30 ساعت که ماهیچه ها کاملا پختن و رنگشون عوض شد میبینیم که کاملا ماهیچه ها پختن اما سفت هستش در مواد اولیمون یک لیوان کوچک آب داشتیم و یه قاشق رب و نمک و فلفل که ابتدا رب رو در کنار ماهیچه و گوشه ظرف تف داده و بعد آب و نمک و فلفل رو بهش اضافه میکنیم و میزاریم یه 10 دقیقه قل بزنه و بعد زعفران آب کرده رو بهش اضافه میکنیم و اجازه میدیم که گوشت ماهیچه نرم بشه حدودا نیم ساعت دیگه میبینید که گوشت کاملا پخته و حالت آب شدن تو دهان رو پیدا میکنه اونوقت غذامون آماده س و زیر شعله رو خاموش میکنیم .
دقت کنید هر چقدر این غذا چرب تر باشه , خوشمزه تر و لذیذ تر میشه پس واسه روغن رحم نکنید !!!!!!
همچنین این غذا نباید آب دار سرو بشه . (کاملا بذارین با شعله کم آبش بره و فقط روغنش بمونه)

حدود ۳۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا گوشت کاملا بپزد و آب آن تمام شود. اگر گوشت پخته، ولی آب آن هنوز تمام نشده کمی حرارت را زیاد کنید تا آب گوشت خورد رود و گوشت به روغن بنشیند.

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

طرز تهیه چلو ماهیچه پسران کریم

برای درست کردن چلو ماهیچه پسران کریم نیاز به درست کردن پلو دارید قابلمه را تا نیمه آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس آب برنج خیس خورده را خالی کنید و برنج را در آب جوش ریخته و با کفگیر هم بزنید. آب برنج را بچشید و اگر لازم بود مقداری نمک به ان اضافه کنید.
اجازه دهید برنج روی حرارت بالا بجوشد تا اطراف آن نرم شده، ولی وسط آن هنوز کمی سفت و استخوانی باشد. تا رسیدن به این مرحله بسته به نوع برنج حدود ۱۵-۱۰ دقیقه طول می‌کشد.
چند دانه برنج را با کفگیر از قابلمه خارج کرده و با دست تست کنید، اگر به اندازه کافی پخته بود آن را آبکش کنید.
قابلمه را شسته و روی حرارت قرار دهید، چند قاشق روغن در آن بریزید و پس از داغ شدن روغن، چلو را به قابلمه اضافه کنید. اطراف چلو را جمع کنید تا به شکل هرم درآید، سپس با ته کفگیر چند سوراخ در آن ایجاد کنید، درب قابلمه را بسته و حرارت را متوسط کنید.
پس از ۱۰ دقیقه که داخل قابلمه بخار گرفت، روی درب آن دمی قرار دهید و حرارت را ملایم کنید.
حدود ۴۵-۴۰ دقیقه صبر کنید تا برنج دم کشیده و چلو آماده شود.
پس از دم کشیدن چلو، کمی روغن یا کره روی آن بدهید و در دیس بکشید. ماهیجه پخته را کنار چلو بگذارید یا در بشقاب جداگانه بکشید و کنار آن چند برش لیمو ترش قرار دهید.

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

نکات پخت ماهيچه به روش رستوران پسران كريم مشهد

گوشت ماهیچه ، تازه باشه لطفا .

دارچین رو حذف نکنید که اصل مزه ش همونه.

با درب بسته و با شعله آرام پیش بروید که ماهیچه تو آب خودش پخته بشه .

ابتدا پیازها رو خرد میکنیم (کمی درشت) و با کره و کمی زردچوبه تفت میدیم .

پیازها که تفت خوردن و از خامی در اومدن ، ماهیچه ها رو میچینیم روی پیازها .

به همون مقداری که سرخ کرده بودیم ، پیاز خام خلالی شده ریز رو اضافه میکنیم طوری که روی ماهیچه ها رو بپوشونه . یکی دو حبه سیر و یک برگ بو و مقداری دارچین هم می ریزیم روی مواد .

طرز تهيه ماهيچه به روش رستوران پسران كريم

حالا درب ظرف رو کامل می بندیم . بدون اینکه قطره ای آب اضافه کنیم .

نکته مهم اینه که شعله باید بسییییار پایین باشه . نه در حد شعله پخش کن…. کمی بیشتر !

دیگه بهش دست نزنید . فقط هر از گاهی ، از دسته های ظرف گرفته و قابلمه رو تکون بدین مواد داخلش یه تکون بخورن !

بعد از حدود یک و نیم ساعت ، یه سرکی بزنید ! می بینید که آب انداخته و داره تو آب خودش می پزه . حالا نمک رو اضافه کنید با فلفل. اگه دوست داشتین ، میتونید کمی کره + نصف فنجان زعفران آبکرده هم تو این مرحله اضافه کنید:

و باز هم درب ظرف رو ببندین . این بار هر نیم ساعت فقط سر بزنید و مواد رو کمی جابجا کنید تا همه جای ماهیچه یکنواخت بپزه . حدود 3-4 ساعت طول میکشه تا این ماهیچه خوب مغز پخت بشه.

ماهيچه به روش رستوران پسران كريم خوشمزه ترین غذایی است که خواهید خورد به شرطی که درست طبخ کنید.

جدیدترین مطالب