کدام ماهی از کم تیغ ترین ماهی ها است ماهی شیر یا ماهی شوریده

کدام ماهی از کم تیغ ترین ماهی ها است ماهی شیر یا ماهی شوریده

در هنگام انتخاب ماهی برای شهروندانی که کمتر با ماهی و میگو آشنایی دارند بعد از مطمئن شدن از کیفیت محصول دو چیز در درجه اهمیت بالا قرار دارد و بارها سوال می شود :اول اینکه کدام ماهی را انتخاب کنیم که کمترین استخوان را داشته باشد؟ و دوم اینکه ماهی که بو ندهد کدام است؟

 

در این متن در نظر داریم توضیح دهیم که آیا ماهی شوریده تیغ کمتری دارد یا ماهی شیر؟ زیرا این دو از معروف‌ترین ماهی‌های دریای جنوب هستند که بین مردم به ماهی‌های بدون استخوان معروف هستند.

کدام ماهی از کم تیغ ترین ماهی ها است ماهی شیر یا ماهی شوریده

ماهی شیر ماهی بدون استخوان

شیر ماهی جز محبوب‌ترین و آشناترین نام ماهی در بین تمام ماهی‌ها در ایران است. ماهی شیر از نظر میزان تیغ و استخوان جز دسته‌ی ماهی‌های کم تیغ است. نصف بیشتر ماهی‌های جنوب هنگام فیله شدن 50 درصد ضایعات به جای می‌گذارند. اما ماهی شیر بعد از فیله شدن تنها 35 درصد ضایعات دارد.شاید بتوان گفت کمترین میزان ضایعات در بین تمامی ماهیان جنوب است.این دلیل واضحی برای محبوبیت این ماهی هنگام انتخاب می باشد. پس تا اینجا متوجه شدیم که ماهی شیر نسبت به ماهی شوریده تیغ کمتری دارد. شاید این یکی از مهمترین دلایل خرید ماهی شیر باشد.

 

ماهی شیر جنوب حاوی مقدار بالایی ید و کلسیم است که یکی از مواد مورد نیاز بدن است. همچنین منبع خوبی از ویتامین های D و D3 است که در سلامت عمومی بدن موثر است. گوشت ماهی شیر از نظر قیمت مقرون به صرفه تر از ماهی‌های دیگه است و میزان ضایعات بسیار کمتری نسبت به ماهی‌های دیگر دارد و تیغ و تعداد فلس‌های ماهی شیر بسیار کم است به همین دلیل ماهی شیر از ماهیان بسیار محبوب و پرطرفدار کشور برای پخت و پز است. ماهی شیر دارای گوشت لخم و طعمی بسیار خوشمزه است . این ماهی جهت سرخ کردن، قلیه ماهی ، مجبوس ماهی، سبزی پلو با ماهی، ماهی کبابی بسیار مناسب  است.

 

ماهی شوریده صید روز، دومین ماهی بدون تیغ دریای جنوب

ماهی شوریده معروف‌ترین عضو خانواده میش ماهیان است. این ماهی به دلیل طعم بی نظیر و گوشت لطیف و کم تیغش طرفداران زیادی دارد.میزان بالای منیزیوم و اسیدهای چرب در این ماهی، قابل مقایسه با هیچ ماده غذایی دیگری نیست. ماهی شوریده سرشار از ویتامین‌هایی همچون A، D، B12، B3، B6 و E است. ویتامین‌ها در بهبود عملکرد تمام اعضای بدن ما نقش دارند. خرید ماهی شوریده به همین دلایل یک انتخاب هوشمندانه است. ضمن اینکه قیمت ماهی شوریده نسبت به ماهی شیر پایین‌تر است ضمن اینکه مثل آن تیغ زیادی ندارد.

 

ماهی شوریده گوشت بسیار سفید و لذیذی دارد.این ماهی از نظر استخوان و تیغ جز ماهی‌های محبوب است.ماهی شوریده یک استخوان وسط دارد که سر ماهی را به دم آن وصل می‌کند و به مانند ماهی‌های دیگر تیغ‌های شبکه‌ای آن به استخوان وسط متصل است. درصد ضایعات این ماهی 40 درصد است و بعد از فیله شدن 60 درصد به شما گوشت خالص می‌دهد که به نسبت ماهی‌های دیگر قابل توجه است.

 

این نکته بسیار بدیعی هست که شوریده صید روز هرچه تازه‌تر باشد بوی زهم کمتری دارد و هرچه از صیدش بیشتر بگذرد و کیفیت خود را از دست بدهد بوی زهم آن بیشتراست و بعد از پخت و پز بوی نامطبوع آن همچنان می‌ماند. ماهی شوریده جز دسته ماهیانی هست که بخاطر بافت گوشتش بسیار مورد اقبال است.گوشت این ماهی خیلی دیر در معرض فاسد شدن قرار می گیرد . این ماهی هم کمترین میزان بوی زهم را در بین ماهی ها دارد.

 

پیش می‌توان گفت در مقایسه‌ی ماهی شوریده صید روز و ماهی شیر

کسانی که عاشق ماهی هستند معمول ویژگی بی استخوان بودن برایشان خیلی مهم است. همچنین افرادی وجود دارند که استخوان ماهی گزینه‌ای است که ممکن است این محصول را به طور کلی از سبد محصولات خود حذف کنند. ماهی شوریده صید روز و ماهی شیر دو انتخاب اصلی در بین ماهی‌های بدون استخوان هستند. اکنون دیگر همه ما می‌دانیم که بهترین انتخاب برای ماهی با استخوان کم، ماهی شیر است. این ماهی ضایعات کمی دارد و همان استخوان باقی مانده نیز به راحتی قابل جدا شدن است. خرید ماهی شوریده اما اقتصادی‌تر است زیرا زیاد استخوان ندارد اما از نظر قیمت از ماهی شیر به صرفه‌تر است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب