عید غدیر سال ۱۴۰۱ چه روزی است | تاریخ عید غدیر سال ۱۴۰۱

عید غدیر سال ۱۴۰۱ چه روزی است | تاریخ عید غدیر سال ۱۴۰۱

عید غدیر سال ۱۴۰۱ کی هست

تاریخ عید غدیر ۱۴۰۱ که یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان است را در این بخش از سایت سماتک بیان خواهیم کرد. اگر می خواهید بدانید که تاریخ دقیق عید غدیر سال ۱۴۰۱ چه روزی است و دوست دارید این عید باشکوه به سادات تبریک بگویید باید بگوییم که چند روزی تا عید غدیر 1401 باقی نمانده است و چه خوب است که ما مسلمانان در روز عید غدیر با پوشیدن لباس نو و رفتن به دیدن سیدها برای خودمان کسب ثواب کنیم. تاریخ روز عیدغدیر همانطور که می دانید در ماه ذی الحجه می باشد و در این ماه ایرانیان اعیاد دیگر همچون عید قربان را جشن می گیرند. تاریخ عید غدیر سال ۱۴۰۱ برابر است با روز هجدهم ماه ذی الحجه که حضرت محمد ص در چنین روزی به امر پروردگار برای خود جانشین و وصی انتخاب کردند؛ ایشان در راه مکه به مدینه در محلی به نام جحفه که یک آبگیر در آن قرار گرفته است امام علی علیه السلام را به عنوان جانشین بعد از خود به کاروانیان معرفی کردند.

عید غدیر سال ۱۴۰۱ چه روزی است | تاریخ عید غدیر سال ۱۴۰۱

عید غدیر ۱۴۰۱ چه روزی است

تاریخ عید غدیر ۱۴۰۱ مصادف است با روز دوشنبه ۲۷ تیر ماه سال ۱۴۰۱ و تاریخ عید غدیر سال 1401 در تقویم میلادی برابر است با 18 جولای 2022 که همه ما مسلمانان در این عید بزرگ باید به دیدار کسانی که سید و سادات هستند برویم. باید بدانید حضرت محمد پیامبر گرامی اسلام در مورد ۱۸ ذی الحجه روز عید غدیر خم فرموده اند که: برترین عیدهای امت من عید غدیر خم است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد برادرم، علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار و فرمانده امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم به دست او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل، و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را دین آنان قرار داد.

عید غدیر سال ۱۴۰۱ چه روزی است | تاریخ عید غدیر سال ۱۴۰۱

معنی غدیر خم چیست

معنی کلمه غدیر در لغت به معنای آبگیر است و به گودالی می گویند که در بیابان هنگامی که باران می بارد، آب باران در آن جمع می شود و پیغمبر ص در میانه راه دو شهر مکه و مدینه، محلی است به نام جُحفه که در زمان رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، کاروانیان حج گذار در آنجا از هم جدا می شدند و به طرف دیار خود می رفتند. در این محل، غدیر خم جای دارد. علت نام گذاری غدیر خم، آن است که آبگیر آنجا به شکل خم رنگرزی است و برخی قبیله ها در میان راه مکه به طرف مدینه گاها لباس های رنگ کرده خود را در این آبگیر می شستند. حال که با معنی غدیر آشنا شدید و تاریخ عید غدیر سال ۱۴۰۱ را فهمیدید و پیامبر در حدیث غدیر فرموده است هر کس من مولا و سرپرست او هستم، حضرت علی علیه السلام بعد از من سرپرست است. این بخش از خطبه غدیر را بیش از یکصد و ده نفر از یاران حضرت در محل غدیر و هشتاد و چهار نفر از تابعین به صورت متواتر نقل کرده هستند.

 

عید سیدها چه روزی است

عید سیدا کیه؟ در بین شیعیان جهان عید سعید غدیر خم به امامت رسیدن امام علی (ع) به عید سیدها مشهور است و مسلمانان این روز را به سادات تبریک می گویند. تاریخ عید سیدها یا همان عید غدیر در سال 1401 روز دوشنبه ۱۸ ذی الحجه ۱۴۴۳ برابر با 27 تیرماه سال یک هزار چهارصد و یک هجری شمسی می باشد. عیدی دادن سادات در روز عید سیدا بسیار مرسوم است و یکی از رسومات جالب در عید غدیر خم دید و بازدید به خانواده های سادات است که همراه با هدیه دادن است، سادات و به عبارتی جامعه سادات به سبب متصل بودنشان به اعقاب پیامبر اکرم (ص) از جایگاه و مقام بسیار والا، همچنین امتیازات فراوان برخوردار بودند. در روز عید سیدها خداوند دو برابر ماه رمضان از آتش جهنم آزاد می‌کند و گناهان را می‌ بخشد و همچنین امام صادق (ع) می‌فرماید غدیر خم از شب قدر هم مهمتر است، بنابراین این باید اهمیت زیادی برای عید سیدا قائل شد. حال که فهمیدید عید سیدا چه روزیه بهتر است نسبت به آزادسازی زندانی‌ ها در این روز اقدام کنید.

عید غدیر سال ۱۴۰۱ چه روزی است | تاریخ عید غدیر سال ۱۴۰۱

تاریخ عید غدیر ۱۴۰۱

عید غدیر ۱۴۰۱ روزی است که پیامبر گرامی مان حضرت محمد ص امام علی را به جانشینی انتخاب کرد و حال که تاریخ عید غدیر ۱۴۰۱ را در این نوشتار از سایت سماتک خواندید امیدواریم مورد توجه شما بازدید کننده عزیز قرار گرفته باشد و بهتر است در این روز عزیز به دیدار افرادی بروید که سید بوده یا سادات هستند. تاریخ عید غدیر سال ۱۴۰۱ کی هست و اینکه تاریخ عید غدیر سال ۱۴۰۱ چه روزی است در این پست برای شما سروران تهیه و تنظیم شده بود و گفتیم که روز دوشنبه 27 تیر 1401 می باشد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب