نحوه چینش تخته نرد | نحوه چینش مهره های تخته نرد

نحوه چینش تخته نرد | نحوه چینش مهره های تخته نرد

نحوه چینش تخته نرد

تخته نرد یکی از بازی های سنتی مهیج و پرهیجان است که نحوه چینش تخته نرد بسیار مهم است اگر می خواهید آموزش تخته نرد به زبان ساده را یاد بگیرد در ادامه نحوه چینش مهره های تخته نرد بیان خواهد شد قوانین تخته نرد بسیار زیاد هستند اما مهترین انها نحوه چینش تخته نرد است که در این مقاله سایت تفریحی سماتک شما را راهنمایی خواهد کرد.

نحوه چینش تخته نرد | نحوه چینش مهره های تخته نرد

نحوه چینش مهره های تخته نرد

دو راه مشابه برای چینش تخته نرد و حرکت دادن مهره های تخته نرد بر روی صفحه تخته نرد وجود دارد. شما می‌توانید در جهت عقربه‌های ساعت و یا در خلاف جهت عقربه‌های ساعت چینش تخته نرد را انجام داده و مهره های تخته نرد خود را حرکت دهید. نحوه چینش تخته نرد البته در هر دو حالت حریف، در جهت مخالف حرکت مهره‌های شما مهره های خود را حرکت می‌دهد.

نحوه چینش تخته نرد | نحوه چینش مهره های تخته نرد

نحوه چینش بازی تخته نرد

قبل از شروع بازی هر دو بازیکن تاس می‌ریزند، طبق توافق طرفین هر کدام تاس بیشتر یا کمتری بیاورد می‌تواند رنگ مهره و جهت حرکت خود را مشخص و همچنین بازی را آغاز کند.

 

مقصد یک مهره نمی‌تواند یک خانه بسته باشد. خانه بسته خانه‌ای است که بیش از ۲ مهره حریف در آن باشد.
مجموع اعداد دو تاس را می‌توانید برای حرکت دادن یک مهره استفاده کنید، نحوه چینش تخته نرد یا این‌که دو مهره متفاوت را حرکت دهید.
مهره‌های هم رنگ می‌توانند در یک خانه بر روی هم قرار بگیرند و اگر مسیر حرکت مهره‌ای بسته بود باید مهره دیگری را حرکت داد.
با آمدن تاس جفت (یعنی دو عدد مشابه) باید چهار حرکت انجام داد.

نحوه چینش تخته نرد | نحوه چینش مهره های تخته نرد

چینش مهره ها در تخته نرد

داو دادن یک استراتژی اختیاری است. زمانی که احساس کردید که برنده‌اید می‌توانید به حریف پیشنهاد داو دهید. در این صورت، حریف باید باخت را قبول کند یا این‌که امتیاز بازی را دو برابر کند. به این پیشنهاد داو دادن گفته می‌شود. در حین بازی فقط یک بار و قبل از تاس ریختن می‌توانید پیشنهاد داو دهید و حریف شما می‌تواند پیشنهاد شما را قبول کند یا رد کند، اگر رد کرد شکست را قبول کرده و شروع به دور جدید بازی می‌کنید، نحوه چینش تخته نرد ولی اگر قبول کرد بازی ادامه می‌یابد و امتیاز بازی دو برابر می‌شود. اگر حریف داو را قبول کرد تاس داو را که اندازه آن کمی از تاس معمولی بزرگتر است بر روی عدد دو قرار داده و به حریف می‌دهید. اگر حریف شما تصور کرد که می‌تواند شما را شکست دهد می‌تواند روی داو شما دوباره پیشنهاد داو دهد و اگر شما پیشنهاد داو را رد کنید دو امتیاز از دست می‌دهید، ولی اگر این پیشنهاد را قبول کنید امتیاز بازی بر روی عدد ۴ می‌رود.

 

طرز چینش مهره های تخته نرد

اگر قبل از اینکه حریف شما مهره‌ای را از بازی خارج کند، بتوانید تمام مهره‌های خود را خارج کنید و حریف یک مهره یا بیشتر در زمین شما داشته باشد، حریف مارس سیاه یا مارس اکبر شده است. در این صورت سه امتیاز به شما تعلق می‌گیرد.

نحوه چینش تخته نرد | نحوه چینش مهره های تخته نرد

نحوه چینش مهره تخته نرد

اگر قبل از این‌ که حریف بتواند مهره‌ای را خارج کند، شما تمام مهره‌های خود را خارج کنید، حریف مارس شده است و دو امتیاز به نحوه چینش تخته نرد شما تعلق می‌گیرد. اما اگر حریف بتواند حتی یک مهره را خارج کند، تنها یک امتیاز به شما تعلق می‌گیرد.

نحوه چینش تخته نرد | نحوه چینش مهره های تخته نرد

نحوه چینش تخته نرد و هدف بازی تخته نرد جمع کردن مهره‌ها در خانه خود و سپس خارج کردن آن‌ها از تخته است. بازیکنی که زودتر مهره‌های خود را خارج کند، برنده بازی است. چینش تخته نرد اگر به درستی انجام نشود کل بازی خراب خواهد شد و به نتیجه ای نخواهید رسید بسیاری از افراد که در چینش تخته نرد اشتباه می کنند لذت بازی را نمی برند به همین منظور باید نحوه چینش تخته نرد را ابتدا به درستی یاد بگیرد و سپس اقدام به بازی کنید.

جدیدترین مطالب