انشا با موضوع فصل بهار | انشا ادبی درباره فصل بهار

انشا با موضوع فصل بهار | انشا ادبی درباره فصل بهار

انشا درباره فصل بهار و زیبایی هایش یکی از بهترین موضوعات برای انشا نویسی دانش آموزان کلاس چهارم دبستان است در اینجا چند انشا با موضوع فصل بهار و شکوفه های بهاری به همراه زیباترین انشا ادبی درباره فصل بهار برای کلاس ششم دبستان آماده کرده ایم.

 

انشا با موضوع فصل بهار

در این قسمت از مقاله زیباترین انشا با موضوع فصل بهار و گذران روزگار در فصل بهار آورده ایم. انشا با موضوع فصل بهار برای دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی را در سایت سماتک بخوانید. بهار با آمدنش طعم زندگی را به ما می چشاند و نوروز كه می‌شود همه چیز تازه می‌شود. طبیعت در قاب چشم ما لباس نو می‌پوشد و شكل تازه‌ای می‌گیرد. با آمدن بهار همه خوشحالند و حس و حال ما هم انگار با آمدن عید تازه می‌شود. پول نو، بوی سبزه، ماهی قرمز، تنگ بلور، هفت‌سین، حاجی فیروز و… همه چیز برای یك اتفاق تازه و خجسته مهیاست. بهار، مراسم جشن طبیعت است كه سرمست از پایان روزهای مرگ مصلحتی، زندگی دوباره را جشن می گیرد. بهار كه بیاید برف ها آب می شود، خاك یخ زده جان می گیرد و نفس می كشد، دانه های نهفته در خاك، سنگ ها را هل می دهد و آنها را از روی سر و بدنش كنار می زند، گیاهان خشك شده پوست می اندازند و سمفونی زندگی، دوباره نواخته می شود، اما هیچ كدام از این حال ها به ما آدم ها دست نمی دهد ولی شاید آن جنب و جوش اوایل فروردین و آن ولع خرید كردن را بشود به حساب حالی به حالی شدن آدم ها در فصل بهار گذاشت.

ما نه مثل برف آب می شویم و از شیب تند كوه پایین می ریزیم و نه مثل خاك، پوسته یخ زده تنیده به دورمان را می شكافیم و نفسی تازه می كنیم ،بلكه به جایش چیزهای تازه می خریم و خانه ها و ظاهرمان را نو می كنیم. شاید این هم نوعی همنوا شدن با سمفونی طبیعت باشد، یك نوع همدلی با بهار ولی به سبك آدمیزادی اش! همین هاست كه بهار را بی نظیر می كند، همین است كه با اینكه بهار میلیاردها سال عمر دارد باز هم هرسال برای آمدنش ذوق می كنیم و مثل نوزادی تازه رسیده به رویش لبخند می زنیم. بهار شاهكار خداست، شیرین كاری طبیعت، دستی كه از آسمان به سوی ما دراز می شود و حیف است كه این دست از صمیم قلب در پنجه های ما فشرده نشود.

امید که در روزهاي آغازين سال ، كمی به خودمان بیاییم و ببینیم كه در سال گذشته چه كرده‌ایم، چه چیزهايی را به دست آورده‌ایم و چه چیز‌هایی را از دست داده‌ایم و يا چه كساني را …؟ باور كنيم ، آنهایی را كه از دستشان داده‌ایم را هیچگاه به دست نمی‌آوریم و فقط می‌توانیم افسوس از دست دادنشان را بخوریم،چه خوب است قدر داشته هايمان را بدانيم . برای كارهایی كه انجام ندادیم و باید انجام می‌دادیم، هنوز فرصتی باقیست تا كمی تامل كنیم. این روزها كه نوید‌بخش روزهای بهاری است به ما هشدار می‌دهد تا از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده كنیم و مهمتر از همه بخواهیم، به طریقی شایسته عمل کرده و همیشه دعایمان این باشد که در وانفسای قحطی محبت، هیچ چشمی گریان نشود.

انشا با موضوع فصل بهار | انشا ادبی درباره فصل بهار

انشا ادبی برای فصل بهار

 

انشا در مورد فصل بهار کلاس ششم

مقاله ادبی و انشا در مورد فصل بهار برای کلاس ششم دبستان در این بخش آماده شده است.

در شروع بهار ما کلاس ششم دبستانی ها تعطیل هستیم و به مدرسه نمی رویم.

همه این تعطیلات را دوست دارند چون عید است و ما به دیدن بقیه فامیل می رویم و بیش تر فرصت برای بازی با دوستانمان داریم.

بعضی از سال ها، ما در تعطیلات عید نوروز که اول بهار است به مسافرت می رویم.

هر شهری که ما به آن مسافرت کردیم، در بهار بسیار زیبا بود. درخت ها برگ های تازه باز کرده بودند و درخت های میوه پر از شکوفه بودند.

از کنار هر جاده ای که رد می شدیم آن جا پر از گل های کوچک زرد و سفید بود و من از دیدن آن گل های زیبا خیلی خوشحال می شدم و از مادرم می خواستم کمی از آن ها را برای من بچیند.

در بیش تر شهرها به خاطر بهار و عید نوروز جشن بر گزار می شد و در این جشن، بر گزار کنندگان مراسم، لباس های محلی می پوشیدند تا آداب و رسوم شهر خود را به ما معرفی کنند.

در فصل بهار ما اولین چغاله بادام ها را می خوریم که بسیار خوشمزه است، چون درخت های بادام زودتر از بقیه ی درخت ها شکوفه می زنند و در اول بهار، چغاله ها آماده ی خوردن می شوند.

در فصل بهار همه جا تمیز تر است، چون قبل از عید همه خانه تکانی می کنند، همین طور طبیعت هم دوباره سبز می شود و میدان ها و خیابان ها هم پر از گل می شوند.

هوای بهار هم خیلی خوب است نه مثل زمستان سرد است که مجبور باشیم لباس خیلی گرم بپوشیم و نه مثل تابستان خیلی گرم است به همین خاطر من بهار را خیلی دوست دارم.

انشا با موضوع فصل بهار | انشا ادبی درباره فصل بهار

انشا با موضوع توصیف بهار

 

انشا ادبی درباره فصل بهار

انشا ادبی درباره بهار و شکوفه های بهاری را می توانید به راحتی بنویسید در اینجا بهترین انشا ادبی درباره فصل بهار و طبیعت زیبای بهاری و دغدعه های مردم در فصل بهار تهیه کرده ایم.

بهار فصل شکفتن است، فصل آغاز، فصل نو شدن، انشا ادبی درباره فصل بهار …

بهار جشن طبیعت است و گل ها لباس های رنگارنگ خود را به تن می کنند تا زیبایی خود را به رخ یکدیگر می کشند، یکی قرمز، دیگری صورتی، آن یکی آبی و بنفش و … و درختان که از بی برگی و سرمای زمستان به ستوه آمده اند سبزپوش می شوند.

در فصل بهار زمین به شکرانه زندگی دوباره اش هر آن چه در دل پرورانده به سمت آسمان روانه می کند و دانه ها آرام آرام سر از خاک بیرون می آورند و به دنیا سلام می کنند.

کوه ها به مدد خورشید درخشان برف و بار خود را از تن شسته و رودها سرمست به راه می افتند، پرندگان از لانه های خود بیرون آمده و خبر رسیدن بهار را در همه جا نغمه سرایی می کنند.

غنچه های خجالتی که روی درختان میوه نشسته اند پنهانی از پشت گلبرگ های خود به بیرون سرک می کشند و زنبورهای عسل از گل های خوشمزه نوش جان می کنند.

بهار همه چیزش دلپذیر است، پیام عشق و شادمانی با خود می آورد و به همه موجودات و گیاهان و انسان ها نوید شروعی دوباره را می دهد.

در فصل بهار طبیعت به چالشی شگفت انگیز دعوت می شود، یک روز آسمان روسری آبی به سر کرده و لکه ای ابر در آن دیده نمی شود و روزی دیگر به سیاهی شب می شود و غرش های دلهره آورش بارش باران های بهاری را نوید می دهد و چیزی نمی گذرد که رنگین کمان رنگارنگ را گوش تا گوش خود پهن می کند.

بهار هیچ روز و ساعتش شبیه هم نیست و به مدد همین نوسان های شدید آب و هوای بهاری است که تابستانی پربار را شاهد خواهیم بود.

انشا با موضوع فصل بهار | انشا ادبی درباره فصل بهار

موضوع انشا فصل بهار

 

انشا فصل بهار را توصیف کنید

وقتي که آخرين روزهاي زمستان در حال گذشتن است همه مردم در انتظار فرارسيدن عيد نوروز و فصل بهار هستند و با خريد و خانه تکاني به استقبال عيد نوروز ميروند
براي ما خيلي مهم است که در لحظه تحويل سال و آغاز سال نو همه جاي خانه تميز و مرتب باشد.
بعضي ها آنقدر درگير کارهاي عيد ميشوند که فراموش ميکنند در واقع اين بهار است که با خود نوروز را مي آورد و از آمدن بهار غافل ميشوند
بله بهار، بهار فصل گل و جوانه است در اين فصل مورچه ها از لانه هايشان بيرون مي آيند و درب خانه هايشان را تميز و مرتب ميکنند و خاکهاي اضافه که همراه باران بصورت گل و لاي وارد لانه شده را بيرون مي ريزند و کم کم شروع ميکنند به جمع آوري آذوقه براي فصل پاييز و زمستان
با آمدن بهار هوا گرم و گرم تر ميشود و کم کم بايد لباسهاي زمستاني را بشوييم و تا کرده و در گنجه قرار دهيم تابراي زمستان بعدي آماده باشند.
وقتي تعطيلات نوروز فرار ميرسد همه به ديدار بزرگتر ها ميروند و بعد از آن بزرگتر ها به بازديد کوچکتر ها ميروند و اين رسم بسيار خوبي است که ما از آن آداب احترام به بزرگتر را ياد ميگيريم.
معمولا بزرگتر ها به بچه ها عيدي ميدهند و بچه ها از گرفتن عيدي خيلي خوشحال ميشوند
در فصل بهار و عيد نوروز همه لباس نو به تن ميکنند و بيشتر مردم خوشحال هستند ولي مانبايد فراموش کنيم که قبل از عيد به فقرايي که ميشناسيم کمک کنيم تا آنها هم بتوانند لباس نو و آجيل و شيريني بخرند و خوشحال شوند
بهار فصل چاقاله بادام و گوجه سبز است در اواخر فصل بهار زرد آلوها و بعضي ميوه هاي ديگر ميرسند و گندم زارها کمکم زرد ميشوند و آماده درو کردن ميشوند.
فصل بهار به ما چيزهاي زيادي مي آموزد که ما ميتوانيم با دقت در طبيعت و همچنين دقت در آداب و رسوم نوروز آنها را ياد بگيريم
در فصل بهار بارانهاي بهاري مي بارد و ردوخانه ها پر از آب ميشوند و گل آلود ميشوند
در اواخر بهار فصل امتحانات فرا ميرسد و در خرداد ماه همه ما سرگرم درس خواندن براي امتحانات آخر سال ميشويم
تعطيلات نوروز فرصت مناسبي براي دوره کردن درسها است تا بتوانيم در پايان سال تحصيلي نمرات خوبي بگيريم و در آينده موفق باشيم.
در فصل بهار بچه گنجشکها به دنيا مي آيند و ميوه درختان توت ميرسد و مردم در پارکها مشغول چيدن توت ميشوند
ما بايد در طول سال تحصيلي و مخصوصا در فصل بهار درس هايمان را مرور کنيم تا بتوانيم نتيجه خوبي بگيريم و با خيال راحت تعطيلات تابستان را شروع کنيم
در فصل بهار روزها بلند ميشوند و شبها کوتاه تر ميشوند
مردم در اين فصل کم کم کولر ها را راه مي اندازند و در بعد از ظهرهاي گرم و ساکت بهاري صداي کولر هاي آبي به گوش ميرسد و به ما ياد آوري ميکند که تابستان در راه است

انشا با موضوع فصل بهار | انشا ادبی درباره فصل بهار

انشای زیبا درباره فصل بهار

 

انشا درباره فصل بهار کلاس چهارم

همه می دانیم که بهار یکی از زیباترین فصل های سال است و اکثر ما این فصل را دوست داریم.

در بهار همه ی درخت ها پر از سرسبزی و شکوفه است، دشت ها پر از گل های تازه و زیبایی طبیعت صد چندان است.

در روزهایی از بهار، باران بهاری شروع به باریدن می کند و باعث شادی ما و کشاورزان می شود، اما بعضی وقت ها هم اگر باران زیاد باشد باعث ایجاد سیل و خسارت می شود.

بهار فصل شروع کار برای کشاورزان است، آن ها محصولاتی که نیاز دارند را در این فصل می کارند و به درخت های میوه نیز رسیدگی می کنند تا در تابستان از میوه های آن ها استفاده کنند.

چون در فصل بهار طبیعت زنده می شود ما هم حال بهتری داریم.

در این فصل معمولا شب ها و آخر هفته ها پارک ها شلوغ تر است، و همه به خاطر دیدن زیبایی های طبیعت و لذت بردن از هوای بهاری به بیرون از خانه می روند.

اولین ماه فصل بهار فرودین است که هم زمان با شروع سال جدید است، و همه به خاطر عید و آمدن فصل بهار خوشحال هستند.

در روز سیزدهم فروردین ما به طبیعت می رویم تا زیبایی های آن را ببینیم و از خداوند به خاطر این همه نعمتی که به ما داده است سپاس گزاری کنیم.

در این روز نباید به طبیعت آسیب بزنیم و باید حواسمان باشید زیبایی های آن را با آشغال ریختن از بین نبریم.

بهار به ما خوشحالی و امیدواری را یاد می دهد. بهار به ما می گوید که اگر زمستان است باید صبور باشیم چون بعد از زمستان فصلی به زیبایی بهار خواهد آمد.

انشا با موضوع فصل بهار | انشا ادبی درباره فصل بهار

متن انشا با موضوع بهار

 

انشا ادبی در مورد فصل بهار

مادرم می گوید: “بهار عروس فصل هاست، فصلی که با تمام وجودش سعی می کند زیبایی های خلقت خداوند را به نمایش بگذارد.”

وقتی بهار می آید همه جا سرسبز می شود و درختان، گل ها و چشمه ها دیدنی هستند. در فصل بهار باغ پدربزرگم نیز پر از شکوفه های سفید است به طوری که وقتی پایم را داخل باغ می گذارم انگار وارد بهشت خداوند شده ام. عطر گل ها فضای باغ را پر می کند و صدای پرندگان و وزوز زنبورهای عسل از همه جا به گوش می رسد.

بهار زندگی دوباره طبیعت است، زیرا طبیعت که در زمستان به خواب طولانی فرو رفته در فصل بهار از خواب بیدار می شود، انگار دوباره به دنیا آمده است.

همه ما بهار را دوست داریم چون سرشار از سرسبزی و زیبایی و شادی و انرژی است.

وقتی خوب به اطراف خود دقت می کنیم همه موجودات دنیا در حال جنب و جوش هستند، گل های مختلف در این فصل می رویند و پرندگان دسته دسته از کوچ زمستانی خود برمی گردند، حتی مورچه ها هم از لانه های خود بیرون آمده و شروع به جمع آوری آذوقه می کنند.

بهار برای ما بچه ها یادآور خیلی چیزها است، باران های شدید که هربار می بارند طبیعت سرسبزتر از قبل می شود، چغاله بادام و گوجه سبز که حتی فکر کردن به آن ها هم دلمان را آب می اندازد و فصل امتحانات!

بهار با عید نوروز شروع می شود و با امتحانات آخر سال تمام می شود و ما باید بعد از عید نوروز سعی و تلاش خود را دو برابر کنیم تا بتوانیم در امتحانات پایان سال تحصیلی موفق شویم.

من به خوبی می دانم اگر در طول عید به درس و تکالیفم بی اهمیت باشم بعد از سیزده روز تفریحات نوروزی و گشت و گذارها خیلی سخت است دوباره سراغ مشق و درس بروم برای همین در طول عید سعی می کنم هر روز یک ساعت وقت برای مرور کردن درس هایم بگذارم تا از آن ها عقب نمانم.

 

زیباترین انشای ادبی با موضوع فصل بهار و درختان سرسبز بهاری را در این بخش خواندید امیدواریم از انشا با موضوع فصل بهار لذت برده باشید و آن را در مدرسه بخوانید انشا ادبی درباره فصل بهار برای کلاس ششمی ها مناسب تر است.

جدیدترین مطالب