بهترین دارو برای استخوان درد | مسکن قوی برای درد استخوان

بهترین دارو برای استخوان درد | مسکن قوی برای درد استخوان

بهترین دارو برای استخوان درد به همراه قرص مسکن قوی برای درد استخوان را در اینجا برایتان بیان خواهیم کرد و اگر دچار درد استخوانی شدید شده اید می توانید با نظر پزشک از این داروها استفاده کنید.

 

بهترین دارو برای استخوان درد

برای کاهش دردهای استخوانی و عضلانی مسکن‌ های مختلفی در دسترس است که پزشک با توجه به شدت درد می‌تواند هر کدام را تجویز کند و ما در ادامه بهترین دارو برای استخوان درد را برایتان شرح خواهیم داد. قرص ایبوپروفن (Ibuprofen)، کپسول سلکوکسیب (Celecoxib)، دیکلوفناک (Diclofenac) و قرص ناپروکسن (Naproxen) برخی از انواع مسکن های قوی برای درد استخوان هستند.

 

استخوان درد از آن دسته مشکلاتی است که ممکن است بر اثر ایجاد ضربه و شکستگی استخوان در حوادث یا تصادفات، آرتروز یا پوکی استخوان به سراغ انسان بیاید. از آنجاییکه استخوان ساختار کلی بدن را حفظ می‌کند با بروز اختلال در قسمتی از آن فرد دچار درد شده و امکان انجام فعالیت‌هایی هر چند ساده از او گرفته می‌شود.

 

به هنگام مواجه شدن با استخوان درد اگر احتمال نمی‌دهید علت چیست باید به متخصص ارتوپد مراجعه و مراحل درمانی را زیر نظر پزشک آغاز کنید. معمولا برای بیماری‌هایی نظیر آرتروز درمان قطعی وجود نداشته و بیمار با انجام دستورات پزشک، مصرف مسکن و انجام برخی ورزش‌ ها می‌تواند درد را در خود تسکین دهد و توصیه می شود برای تسکین دردهای استخوانی از غذاها و مواد حاوی کلسیم مثل گندم، کنجد یا بادام استفاده کنید.

بهترین دارو برای استخوان درد | مسکن قوی برای درد استخوان

بهترین قرص مسکن برای استخوان درد

قرص ناپروکسن (Naproxen) یک مسکن و ضد التهاب است که برای دندان درد و همچنین کاهش درد ناشی از کشیدگی و کوبیدگی عضلات به دنبال فعالیت‌های شدید بدنی و ورزشی و کاهش دردهای استخوانی و دردهای بعد از جراحی کاربرد دارد و در لیست بهترین قرص مسکن برای استخوان درد قرار میگیرد. اگر به دنبال بهترین دارو برای استخوان درد هستید برای شما قرص ناپروکسن به صورت قرص‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ میلی‌گرمی و همچننی شیاف ۵۰۰ میلی‌گرمی وجود دارد. این داروی مسکن برای درمان استخوان درد در بزرگسالان با توجه به شدت درد، در دوز‌های مختلفی از ۲۵۰ تا ۷۵۰ میلی‌گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول قرص ناپروکسن هر ۱۲ ساعت یک بار مصرف می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف ناپروکسن خطر ابتلا به سکته مغزی و سکته قلبی را افزایش می‌دهد به خصوص اگر طولانی مدت مصرف شود.

 

عوارض

اختلالات گوارشی شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی و خونریزی گوارشی، بثورات جلدی، کهیر و آنژیواِدِم از عوارض این داروست.

بهترین دارو برای استخوان درد | مسکن قوی برای درد استخوان

قرص مسکن قوی برای استخوان درد

دیکلوفناک (Diclofenac) از داروهای تسکینی و قرص مسکن قوی برای استخوان درد است که به منظور کاهش درد، تحریک، تورم و خشکی مفصل در بیماری‌هایی مثل آرتریت و نقرس و نیز برای درمان سردرد، درد عضلانی، درد قاعدگی، درد پس از جراحی و زایمان مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که باید این قرص مسکن را قبل از اینکه میزان درد استخوان شدت یابد استفاده کنید؛ چرا که مصرف دارو وقتی شدت درد زیاد شده است، تاثیر زیادی نخواهد داشت. این قرص مسکن قوی برای استخوان درد به صورت قرص، شیاف و آمپول در دسترس است. با توجه به شرایط و بیماری هر فرد این دارو می‌تواند به تعداد یک عدد قرص یا بیشتر مصرف شود.

 

عوارض

تهوع، اسهال و خونریزی یا زخم معده، معده درد، سوزش سر دل، سوء هاضمه، سرگیجه، سردرد، اختلالات شنوایی مانند وزوز گوش، دفع خون از ادرار و بثورات جلدی از عوارض این داروست.

بهترین دارو برای استخوان درد | مسکن قوی برای درد استخوان

مسکن قوی برای درد استخوان

به طور کلی اگر ورزش‌های روزانه‌ای مثل پیاده‌ روی را در فعالیت‌های روزانه خود بگنجانید به قوی‌ تر شدن و استحکام استخوان‌ هایتان کمک زیادی کرده‌اید و دیگر نیاز به استفاده مسکن قوی برای درد استخوان نیست. شما می‌توانید از روش‌های کمکی به جای استفاده از مسکن قوی برای درد استخوان هایتان باشید. قرارگرفتن در آب، استفاده از دستگاه‌های ماساژدهنده و ورزش‌های ملایم از بهترین کارهایی است که می توانید برای رفع درد استخوان های بدن انجام دهید.

 

در مواقعی که درد استخوان شدید است ناچار به استفاده از مسکن هستیم. اگر چه داروهای مسکن می‌توانند شما را از عذاب درد کشیدن نجات دهند اما باید توجه داشته باشید که نمی‌توانید از آن‌ها به مدت طولانی استفاده کنید. مشکلات گوارشی مهمترین عارضه استفاده مداوم از مسکن‌هاست. بهترین راه پیشنهادی درمان استخوان و مفاصل ژیمناستیک و شنا کردن است. در ادامه به معرفی برخی از انواع قرص مسکن قوی برای درد استخوان می‌پردازیم.

بهترین دارو برای استخوان درد | مسکن قوی برای درد استخوان

داروی مسکن برای درد استخوان

کپسول سلکوکسیب (Celecoxib) داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و مسکن قوی برای درد استخوان است که به عنوان داروی مسکن برای درد استخوان و یا درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، دیسمنوره، نقرس، آرتریت‌ها، تب و … به کار می‌رود. از سلکوکسیب همچنین می‌توان در دردهای ناشی از کشیدگی و کوبیدگی عضلات، رگ به رگ شدن و پیچیدن مفاصل استفاده کرد. مقدار مجاز مصرف این داروی مسکن برای درد استخوان در طی روز ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم است. یک ساعت پس از مصرف تاثیراتش ظاهر می‌شود و تا مدت ۸ ساعت در بدن می‌ماند.

 

عوارض

ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده یا تجمع گاز در معده، افزایش فشار خون، سردردهای شدید، تورم دست و پاها، افزایش وزن ناگهانی، حساسیت‌های پوستی (نادر)، تب شدید، خارش بدن، اختلال در تنفس، تورم لب‌ها و دهان و همچنین تورم غدد لنفاوی از عوارض این داروست.

بهترین دارو برای استخوان درد | مسکن قوی برای درد استخوان

بهترین داروی ضد درد استخوان

قرص ایبوپروفن (Ibuprofen) یا به اصطلاح عموم بروفن بهترین داروی ضد درد استخوان و داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی است که برای تسکین علائم آرتریت (التهاب مفصل)، دیسمنوره (قاعدگی دردناک)، حملات نقرس و آسیب‌های حین ورزش مورد استفاده قرار می گیرد. این مسکن قوی برای درد استخوان در بین فهرست داروهای اساسی قرار دارد به این معنا که باید در هر مرکز درمانی موجود باشد. پروفن در سه فرم خوراکی، موضعی (پماد) و مقعدی (شیاف) موجود است. این دارو را می‌توان روزی ۳ الی ۴ بار مصرف کرد. حداکثر دوز مصرفی ایبوپروفن بدون نسخه پزشک روزی ۱۲۰۰ میلی‌گرم است. توجه داشته باشید که این دارو را نباید برای درمان درد به مدت بیش از ۱۰ روز مصرف کرد.

 

عوارض

سردرد، سرگیجه، اضطراب، افزایش خطر حمله قلبی، خستگی‌ یا خواب‌‌آلودگی‌ شدید، درد یا سوزش‌ معده‌، تهوع‌ یا استفراغ‌، مدفوع‌ سیاه‌ و قیری‌، علایم‌ شدید آنفلوآنزا، افزایش‌ وزن‌، کبودی‌ یا خونریزی‌ غیرطبیعی‌، بثورات‌ جلدی‌ و زخم‌های‌ دهانی‌ از عوارض این داروست.

بهترین دارو برای استخوان درد | مسکن قوی برای درد استخوان

داروی گیاهی برای استخوان درد شدید

اگر از خوردن مسکن برای استخوان درد خسته شده اید می توانید از داروی گیاهی برای استخوان درد استفاده کنید. وقتی به تسکین دردهای مفاصلی و استخوانی اشاره می کنیم در مورد مسئله های مهمی صحبت می شود ، استخوان ها مسئول حفاظت کل بدن محافظ مغز قلب و سایر ارگانهای بدن هستند به علاوه استخوانها مسئول ذخیره مواد معدنی حیاتی اندامها اند. در کل وقتی صحبت از آسیب استخوان ها می شود گیج می شویم در حقیقت آسیب مفاصل است. یکی از علل اصلی استخوان درد استئوارتریت است دردها به علت سایش تدریجی غضروف مفاصل که باعث سایش استخوان می شود ایجاد شده هر مفصلی می تواند روی شانه کمر دست زانو باسن گردن تاثیر بگذارد به عبارت دیگر کمردرد به خصوص در بخش پایینی اش ممکن است به دلیل بد نشستن سنگینی بلند کردند و یا تنش های عصبی ایجاد شود ممکن است دیسک فتق که درقسمت پایینی کمر جای دارد باشد که باعث پادرد میشود. اگر از کمر و پا درد رنج می بریدو فرد چاقی هستید سریع وزن خود را پایین بیاورید و در ادامه طرز تهیه بهترین داروی گیاهی برای استخوان درد را بیان خواهیم کرد.

 

مواد لازم

150 میلی لیتر الکل
50 میلی لیتر ید
10 قرص آسپرین

 

طرز تهیه داروی گیاهی برای درد استخوان و مفاصل

الکل را خوب با ید ترکیب و سپس پودر قرص آسپرین را به آن اضافه کنید و بیست و یک روز در جای تاریک نگه دارید. این مواد را به طور مستقیم روی موضع درد بمالید و خوب ماساژ دهید تا جذب پوست شود . گفتنی است برای درمان میتوانید کمپرسی از مواد را روی آن قرار دهید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب