طرز سفيد كردن دندان های زرد با زردچوبه | سفید شدن دندان با زردچوبه

طرز سفيد كردن دندان های زرد با زردچوبه | سفید شدن دندان با زردچوبه

سفيد كردن دندان با زردچوبه یکی از بهترین روشها برای کسانی است که از داشتن دندان های زرد رنگ رنج می برند در اینجا طرز سفيد كردن دندان با زردچوبه را بیان خواهیم کرد و همچنین یاد خواهید گرفت که سفید شدن دندان ها با زردچوبه امکان پذیر است. زردچوبه یک ادویه بسیار محبوب جهانی است که ریشه آن در آسیا وجود دارد. از هزاران سال پیش زردچوبه را به عنوان ماده‌ای برای درمان و بهبود بسیاری از بیماری‌ها می‌شناختند.

امروزه نیز زردچوبه یک درمان خانگی برای بسیاری از بیماری‌ها و تهدیدات جدی سلامتی به شمار می‌رود. علاوه بر دیگر ویژگی‌های درمانی، زردچوبه می‌تواند به عنوان یک ابزار مناسب برای سلامتی دندان و سفیدسازی آنان به کار رود. استفاده از زردچوبه خطری ندارد و برای بسیاری بهتر از دیگر روش‌های درمانی برای دندان است.

 

طرز سفيد كردن دندان با زردچوبه

سفید کردن دندان ها با زردچوبه و روغن نارگیل بهترین راه سفید شدن دندان های زرد است نحوه سفید کردن دندان با زردچوبه را در سایت سماتک بخوانید. دندان های زرد معمولا می توانند داشتن یک لبخند زیبا را از فرد دور کنند ، همچنین از نظر اجتماعی هم فرد کمی خشن تر نشان می دهند ، زیرا پنهان کردن دندان ها از مهم ترین تفکرات اشتباهی است که چنین افرادی با آن سرو کار دارند. همچنین دوست ندارند تا برای زیباتر شدن دندان های خود به دندان پزشکی بروند و وقت و هزینه ی زیادی را برای این کار هدر دهند ، در حالی که چنین تصوری اشتباه است. در هر صورت یکی از مقرون به صرفه ترین روش های سنتی برای سفید شدن دندان ها استفاده از زردچوبه می باشد.

 

طبق نظر برخی از دندان‌پزشکان، متخصصان و سلبریتی‌ها، سفید کردن دندان با زردچوبه امکان‌پذیر است. زردچوبه یک محصول کاملا طبیعی است که همین موضوع باعث می‌شود بیشتر از دیگر محصولات که کمترطبیعی هستند و یا تجاری هستند مورد توجه واقع شود. از سوی دیگر، زردچوبه عوارض جانبی سفیدکننده‌های دندان تجاری را ندارد. منظور از این عوارض جانبی این موارد است:

 

ورم لثه
درد لثه
تحلیل لثه
مشکلات مینای دندان

 

فواید سفید کردن دندان های زرد با زردچوبه

سفیدی سریع دندان‌ها
کاهش احتمال ابتلا به درد و التهاب لثه
کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های لثه

 

شاید از نظر شما رنگ زرد این ادویه بتواند اثری معکوس بر روی دندان ها داشته باشد ، اما اینطور نیست. تنها با یک بار مصرف زردچوبه و مالیدن آن بر روی دندان های خود با معجزه ای که در روشن شدن و سفید دندان های شما پدیدار می شود ، بیشتر آشنا خواهید شد. برای آشنایی با نحوه ی درست کردن یک خمیردندان با طعم زردچوبه با ما همراه باشید.

 

سفید کردن دندان با زردچوبه هنوز به صورت علمی اثبات نشده، چراکه تحقیقاتی بر روی این مسئله انجام نشده است. همه شواهد موجود بر اساس تجارب شخصی است. موضوع علمی که راجع به زردچوبه اثبات شده است این است که زردچوبه خواص بسیار فراوانی برای سلامت دهان دارد. خاصیت ضد التهابی و ضدمیکروبی زردچوبه باعث می‌شود که افراد به طور گسترده از آن به عنوان یک درمان خانگی برای مراقبت از دندان‌ها بهره گیرند.

 

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند از ایجاد ورم لثه و بیماری‌های مرتبط با لثه جلوگیری کند. همچنین این ماده باعث حذف کردن پلاک، باکتری و التهاب دهان می‌شود به طوری‌که با دهان‌شویه‌های قدیمی قابل رقابت است. اما باید روش صحیح استفاده از آن را بدانید. طی مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۳ انجام شد حتی فواید بیشتری از زردچوبه برای سلامت و بهداشت دهان گفته شد. نتایج نشان داد که زردچوبه می‌تواند باعث کاهش درد دندان شود و حتی می‌تواند به عنوان یک درمان پریودنتیست مورد استفاده قرار گیرد. این ماده همچنین می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان‌های گوناگون دهانی شود.

 

برخی خاصیت سفیدسازی زردچوبه را با تأثیر جوش شیرین و کربن فعال برای سفیدسازی دندان مقایسه می‌کنند. به نظر می‌رسد زردچوبه پتانسیل مشابهی دارد اما زمان بیشتری می‌برد تا بتواند سفیدسازی را به خوبی انجام دهد. به هر حال زردچوبه به عنوان جایگزین جدی برای درمان‌های سفیدسازی و زیبایی دندان در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین نمی‌توان از این کاده به عنوان جایگزینی برای روش‌های معمول حفظ سلامت عمومی دهان استفاده کرد.‌

 

میزان مصرف زردچوبه برای سفید کردن دندان

استفاده از زردچوبه به عنوان سفیدکننده دندان بسیار ساده است و می‌توان به روش‌های مختلف از این ماه بهره برد. توصیه می‌شود از زردچوبه بیش از یک بار در روز برای سفیدسازی دندان استفاده نشود. فراموش نکنید که برخی از این روش‌ها زمان‌بر تر از استفاده از روش‌های دیگر سفیدکردن دندان است.

 

روش سفيد كردن دندان با زردچوبه

در ابتدا باید از یک مسواک تمیز و تازه بهره ببرید. سپس همانند زمانی که از خمیردندان استفاده می کنید ، این مسواک را کمی مرطوب نمایید. قبل از این کار باید در یک جای تمیز کمی آب به همراه دو قاشق از نوع چایخوری ادویه زردچوبه را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید. حالا مسواک را به داخل این محلول فرو ببرید و دندان های خود را همانند قبل تمیز کنید. اما زمان ماندگاری زردچوبه را در حد پنج دقیقه باید تحمل کنید تا بتواند اثرات درمانی خود را بر روی مشکلات زیبایی به خصوص در رابطه با سفید دندان ها به شما اثبات کند.

 

زردچوبه را به مسواک خود اضافه کنید:

این روش ساده‌ترین و ارزانترین روش‌ استفاده از زردچوبه برای سفیدسازی دندان است. این روش باعث می‌شود که برس مسواک شما به رنگ زرد تبدیل شود. همچنین زردچوبه در حالت نپخته، طغم چندان لذت‌بخشی ندارد و بسیاری ممکن است آن را دوست نداشته باشند. به همین دلیل اضافه کردن یک یا دو قطره عصاره نعناع می‌تواند طعم آن را تغییر دهد. پس از آنکه به خوبی دندان ها و لثه های خود را می شویید ، جادویی که دو قاشق چایخوری زردچوبه بر روی شفافیت دندان های شما از خود برجای گذاشته را مشاهده خواهید نمود. این ماده هیچ تأثیر مخربی بر روی مینای دندان های شما نخواهد داشت.

 

روش استفاده از زردچوبه برای سفید شدن دندان های زرد

قبل از هر چیز باید ذکر کنیم که برس مسواک به رنگ زرد تغییر می کند ولی در عوض دندانهایتان سفید می شود.

 

1. مقداری از یک پودر زردچوبه با کیفیت را بردارید. مسواک خودتان را مرطوب کنید و آن را در پودر زردچوبه بزنید. مسواک را هرگز به منبع اصلی زردچوبه نزنید چرا که می‌تواند باعث گسترش باکتری شود.

 

2. سپس دندان‌ها را مانند همیشه مسواک بزنید تا پودر زردچوبه به قسمت‌های مختلف لثه و دندان برسد و بگذارید تا این پودر برای حداقل پنج دقیقه روی دهانتان باقی بماند. دهان و مسواک خود را بشوئید و مسواک را درون ۱/۸ قاشق چایخوری پودر زردچوبه بزنید و سپس دندانها را بطور عادی مسواک کنید اما با این تفاوت که بلافاصله پس از اتمام شستشو ندهید و بگذارید زردچوبه روی دندانها برای ۳ تا ۵ دقیقه بماند تا تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

 

3. سپس دهان خود را کاملا با آب بشویید و سپس دوباره دندان را به کمک خمیردندان یا دیگر محصولات تمیزکننده دیگر مسواک کنید.

 

4. دقت کنید که بیشتر از یک مسواک زدن معمولی باید دهان خود را بشویید، چراکه ممکن است هنوز در دهانتان زردچوبه مانده باشد. تکرار این کار به دفعات تاثیر بیشتری در سفیدی دندانها خواهد داشت.

 

خمیردندان زردچوبه ای مخصوص سفید کردن دندان های زرد

برای تولید خمیردندان زردچوبه‌ای مخصوص خودتان باید به راحتی مقداری زردچوبه با کیفیت را با مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید. برخی پیشنهاد می‌کنند که یک چهارم قاشق چایخوری از پودر زردچوبه را با یک هشتم قاشق چایخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. روغن نارگیل به شما کمک می‌کند تا پودر زردچوبه بهتر به دندان‌ها و لثه‌ بچسبد. علاوه بر این، روغن نارگیل خواص مخصوص خودش را نیز برای سلامت و بهداشت دهان داراست.

شما همچنین می‌توانید یک چهارم قاشق چایخوری از جوش شیرین را نیز به آن اضافه کنید. یک یا دو قطره عصاره نعناع نیز می‌تواند به بهبود طعم این خمیر کمک کند. فراموش نکنید که این روش نیز باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود. مانند روش قبلی، از ابزارهای معمول شستشوی دهان پس از استفاده از خمیردندن زردچوبه بهره بگیرید.

 

خمیردندان حاوی زردچوبه و کورکومین تهیه کنید

برای این که در زمان کوتاه‌تری بتوانید سفید کردن دندان با زردچوبه را تجربه کنید، یک خمیردندان حاوی زردچوبه را تهیه کنید. مشکلی که در استفاده از خمیردندان حاوی زردچوبه به صورت آماده وجود دارد این است که برخی از این محصولات دارای زردچوبه زیادی نیستند. به همین دلیل شما نمی‌توانید از خواص سفید‌کنندگی آن نسبت به مالیدن مستقیم زردچوبه به دندان به خوبی بهره بگیرید. به هر حال با این روش نیز می‌توانید برخی از خواص درمانی زردچوبه برای سلامت دهان را تجربه کنید. به علاوه، دندانتان به سبب استفاده از زردچوبه تا حد بسیار کمتری زرد می‌شود.

طرز سفيد كردن دندان های زرد با زردچوبه | سفید شدن دندان با زردچوبه

پودر سفیدکننده دندان حاوی زردچوبه

شما همچنین می‌توانید پودرهای مخصوصی که شامل زردچوبه هستند و برای سفیدسازی دندان‌ها به کار می‌روند را استفاده کنید. این محصولات نیز دندان‌های شما را تا حد بسیار کمتری با زردی مواجه می‌کنند که البته این موضوع به میزان زردچوبه‌ایی بستگی دارد که در تولید آنها به کار رفته است. پودر سفید کننده دارای زردچوبه نیز خواصی مانند خمیردندان آماده دارای زردچوبه دارد. با این حال، برخی از آنها می‌توانند تأثیرگذار تر برای سفیدسازی دندانها باشند. از آنجایی که زردچوبه نوعی پودر است، به احتمال زیاد زردچوبه موجود در پودر سفیدکننده حاوی زردچوبه بیشتر از خمیردندان آن است.

 

زردچوبه یک سفیدکننده دندان طبیعی و موثر به شمار می‌آید. زمانی که از آن به خوبی استفاده شود، زردچوبه یک گزینه مطمئن است. اگرچه شواهد تأثیر آن بر روی سفیدی دندان تجربی است، مطالعات نشان می‌دهد که این ماده خواص زیادی برای سلامت و بهداشت دهان شما دارد. این در صورتی است که بسیاری از دیگر مواد درمانی این ویژگی را ندارند.

داشتن دندان های زرد بخصوص هنگام خندیدن بسیار ناخوشایند است و برای کسانی که به زیبایی صورت خود اهمیت می دهند سفیدی دندانها نقش مهمی دارد. در این مطلب با یک روش بسیار ساده می توانید دندانهای زرد خود را به سفید تبدیل کنید. شاید خیلی تلاش کرده اید تا دندان های خود را سفید کنید اما نتیجه نگرفتید و یا هزینه سفید کردن آنها در دندان پرشکی بسیار بالا است.

 

در صورتی که دندان از درون خود تغییر رنگ داده باشد دیگر چاره ای جز مراجعه به دندان پزشکی و لمینت کردن آن نخواهید داشت ولی اگر زردی دندان ها سطحی باشد چرا یک راه ساده تر را امتحان نکنید پس معطل نباشید و دندان های خود را درخشان کنید و از لبخندتان لذت ببرید. از طرفی این روش کاملا طبیعی بوده و اصلا برای دندان ها ضرری ندارد.

خطرات بسیار کمی در سفید کردن دندان با زردچوبه وجود دارد. البته که باید پیش از آن که از زردچوبه استفده کنید اطمینان حاصل کنید که آلرژی در استفاده از آن ندارید. توصیه می‌شود که بیش از یک بار در روز از پودر زردچوبه برای سفید کردن دندان‌ها استفاده نکنید. منظور از پودر زردچوبه، پودر خالص آن و نیز خمیردندان خانگی آن است.

 

سفید شدن دندان با زردچوبه

محصولات تجاری حاوی زردچوبه نیز مفید هستند، اگرچه که میزان زردچوبه موجود در آن کم باشد. محصولات حاوی زردچوبه و میزان زردچوبه موجود در آن‌ها بین محصولات مختلف متفاوت است. با این که هنوز مطالعه مخصوصی بر موضوع سفید کردن دندان با زردچوبه صورت نگرفته است، این احتمال وجود دارد که زردچوبه بر روی مینای دندان و سلامت آن تأثیر منفی بگذارد که البته احتمال آن بسیار کم است.

 

زردچوبه جایگزین کاملی برای درمان‌های زیبایی دندان نیست و نمی‌تواند جایگزینی برای ملاقات با دندانپزشک و مراقبت‌های دهانی معمول باشد.
اگرچه زردچوبه خطری برای سلامتی ندارد اما این ماده به راحتی می‌تواند چیزهای گوناگون را لکه دار کند. به همین دلیل زمانی که از پودر زردچوبه استفاده می‌کنید، حواستان باشد که لباستان یا چیزهای دیگر لکه دار نشوند. پس از استفاده، دستان خود را به خوبی بشویید چرا که علاوه بر موضوع شستشو، دستان شما ممکن است موقتا لکه دار شوند.

جدیدترین مطالب