رفع بوی سیگار از دست؛ روش از بین بردن بوی سیگار از دست

رفع بوی سیگار از دست؛ روش از بین بردن بوی سیگار از دست

رفع بوی سیگار از دست افراد سیگاری بسیار مهم است ولی نگران نباشید راهکارهای زیادی برای از بین بردن بوی سیگار روی دست وجود دارد که در این مقاله آنها را مرور خواهیم کرد. مطمئنا عده ای از آدم های سیگاری دوست ندارند پس از استعمال دخانیات دست هایشان بوی سیگار بدهد و این را یک مشکل بزرگ برای خود میدانند. در این بخش از سایت سماتک تصمیم گرفتیم بهترین راه از بین بردن بوی سیگار از دست ها را بیان کنیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد.

 

رفع بوی سیگار از دست

چگونه بوی سیگار را از دست ببریم؟ یکی از دغدغه های کسانی که سیگار می کشند بو گرفتن بدن و لباس هایشان است و شما می توانید با چند اقدام ساده این دغدغه را از خود دور کنید. بوی ماندگار سیگار روی پوست دست و صورت برای افراد غیر سیگاری خصوصاً خانم ها یک مشکل بزرگ است و کمتر زنی پیدا می شود که از بوی بد سیگار ناراحت نشود. در ابتدا باید بگوییم که بهترین گزینه برای از بین بردن این بو جریان هوای آزاد است، اما گاهی در کنار هوای آزاد، شستن دست و صورت توصیه شده است که باید بدانید نگه داشتن سیگار لابه لای انگشتان دست باعث می شود دست ها بوی دود سیگار بگیرد، این بو را می توان با شستن دست ها بلافاصله بعد از استعمال دخانیات از بین برد. یکی از بهترین اقدامات این است که هنگام سیگار کشیدن پوست قسمت های مختلف بدن خود را بپوشانید، این کار باعث می شود پوست، دود کمتری به خود جذب کند.

رفع بوی سیگار از دست؛ روش از بین بردن بوی سیگار از دست

روش از بین بردن بوی سیگار از دست

بیشتر افراد سیگاری متوجه بوی سیگار بدن دیگران نمی‌شوند اما کسانی که سیگار نمی کشند، به سرعت متوجه این بوی تند و زننده روی دست و بدن دیگران می شوند. مواد اولیه لازم برای از بین بردن بوی سیگار روی دست ها شامل یک عدد صابون، مقداری جوش شیرین و کمتر از یک دقیقه از وقت تان است. با ما همراه باشید:

 

1. ابتدا شیر آب گرم را باز کنید و دست هایتان را آب بکشید.

2. سپس یک قاشق کوچک جوش شیرین و یک عدد صابون را بردارید.

3. با یکی از دست هایتان خود صابون را برداشته و آن را بمالید تا کف کند، سپس با دست آزاد خود، جوش شیرین را روی دست آغشته به صابون بریزید و بعد دو دست خود را به هم بمالید تا مخلوطی از صابون و جوش شیرین تشکیل شود.

4. هنگام شستشوی دست از پوست زیر ناخن و نواحی بین انگشت ها غافل نشوید. دستان خود، اطراف ناخن ها و بین انگشتان خود را به مدت بیست ثانیه شسته و سپس با آب گرم آبکشی کنید. اگر هنوز هم بوی سیگار را روی پوست دستان خود احساس می کنید، یکبار دیگر این کار را انجام دهید.

5. برای از بین بردن باقی مانده دود سیگار روی پوست خود از پد پاک کننده بهداشتی استفاده کنید.

6. همیشه یک ضدعفونی‌کننده مطعر مخصوص دست به همراه داشته باشید و در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید.

7. از یک چوب سیگار پلاستیکی استفاده کنید تا مجبور نباشید به سیگار دست بزنید.

8. بعضی افراد سیگاری از ضدعفونی کننده های الکلی روی نواحی از پوست خود که در معرض دود سیگار قرار دارند استفاده می کنند، این کار باعث از بین رفتن بوی سیگار می شود اگرچه ممکن است پوست های حساس را تحریک کرده و باعث سوزش و حساسیت آنها شود.

9. دوش گرفتن بعد از هر بار سیگار کشیدن اگرچه روشی بسیار موثر برای از بین بردن بوی سیگار از روی پوست بدن می باشد اما در اغلب مواقع امکان پذیر نمی باشد، با این حال توصیه می شود تا حد امکان زود به زود حمام کنید، مخصوصا بعد از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق بدن می شود.

رفع بوی سیگار از دست؛ روش از بین بردن بوی سیگار از دست

به پایان این بخش رسیدیم و به شما توصیه می کنیم برای رها شدن از شر بوی سیگار، نسبت به ترک این ماده مضر برای سلامت تان اقدام کنید تا هم از بو گرفتن پوست دست و صورت و دهان تان خلاص شوید و هم به بهبود سلامتی تان کمک کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب