طرز تهیه ماسک هندوانه برای داشتن پوست صاف و شفاف

طرز تهیه ماسک هندوانه برای داشتن پوست صاف و شفاف

پوست صاف و شفاف داشتن نیاز به انجام یک سری کارها و عملیات دارد. در این پست طرز تهیه ماسک هندوانه برای داشتن پوست صاف و شفاف را به شما آموزش می دهیم. اگر می خواهید پوست تان جوان و شاداب بماند توصیه می کنیم قسمت های مختلف این مطلب را با دقت بخوانید و با روش درست کردن ماسک های مختلف با هندوانه آشنا شوید.

 

هندوانه بهترین انتخاب برای رفع عطش بدن، آبرسانی به پوست و البته پیشگیری از گرمازدگی در روزهای گرم است،  اما آیا می‌دانستید این میوه تابستانی خوشمزه علاوه بر اینکه می‌تواند عطش تابستانی شما را کم و جان‌تان را تازه کند، به زیبایی چهره و جوانی شما هم کمک ‌کند؟ شما می‌توانید با استفاده از این میوه ماسک‌های زیادی برای سلامت پوست خود تهیه کنید.

 

در این مطلب سایت سماتک راهکارهایی را به شما می‌گوییم تا بتوانید با ترکیب هندوانه و میوه‌های دیگر مثل خیار، بادام و سیب‌زمینی ماسک‌هایی بسازید که پوست‌تان را شفاف، پاکسازی و بدون چروک نگه دارید.

طرز تهیه ماسک هندوانه برای داشتن پوست صاف و شفاف

ماسك روزانه
پوست هندوانه را از قسمت گوشت آن به‌طور كامل پاك كنيد و بشوييد و چند تكه كنيد. تكه‌ها را در يخچال بگذاريد و در ميان روز پوست هندوانه را از داخل يخچال برداريد و روي صورت بگذاريد تا حسابي پوست‌تان خنك شود براي آرامش و شادابي پوست مي‌توانيد همين كار را بعد از هركدام از ماسك‌هاي ديگر نيز انجام دهيد.پيشنهاد مي‌كنيم، اين ماسك انرژي‌بخش را حتما امتحان كنيد، اين ماسك پوست شما را خنك و تميز مي‌كند و ظاهر آن را جوان نگه مي‌دارد.

 

يك فنجان هندوانه را له كنيد و سپس آن را روي صورت و گردن بماليد. سپس بعد از 15 دقيقه صورت‌تان را بشوييد، خيلي زود پوست شما طراوت و تازگي خود را پيدا مي‌كند.آب هندوانه را گرفته و سپس روي پوست براي ۱۵ تا ۲۰ دقيقه قرار دهيد. سپس آن را با آب سرد بشوييد، اين ماسك باعث مي‌شود تا لكه‌هاي پوستي از بين رفته و كم رنگ‌تر شود.

 

براي پوست حساس و معمولي
اين ماسك مي‌تواند حسابي پوست صورت شما را خنك كند و اگر آن را روي پوست آفتاب زده يا حساس بگذاريد، نتيجه خوبي مي‌گيريد.

 

مواد لازم:
يك تكه هندوانه، يك تكه سيب زميني، يك تكه خيار، نخود آبگوشتي: 3 قاشق غذاخوري پخته ، روغن بادام شيرين : يك قاشق چاي خوري ، خامه: يك قاشق غذاخوري

 

روش تهيه:
تمام مواد را در مخلوط كن ريخته تا خوب مخلوط شود. سپس 10 دقيقه روي پوست بگذاريد. بعد با آب ولرم بشوييد. اين ماسك را مي‌توانيد در هفته 3 الي 4 بار استفاده كنيد. نخود پخته در اين ماسك مي‌تواند پوست شما را به‌خوبي تغذيه كند.

 

پوست‌ صاف و شفاف می‌خواهید
اين ماسك را به كساني پيشنهاد مي‌كنيم، اولا پوستي معمولي يا حساس دارند و دوم اين‌كه احساس مي‌كنند، پوست‌شان طراوت و تازگي خود را از دست داده و به‌دنبال راه‌حلي براي شفاف كردن پوست‌شان هستند.

 

مواد لازم:
   بادام: به مقدار كم
    شير: نصف فنجان
    آب هندوانه : نصف فنجان

 

روش تهيه:
تعدادي بادام را در شير خيس كرده و يك شب آن را در يخچال بگذاريد. سپس آن را رنده كرده و به شكل خمير درآوريد. يك قاشق غذاخوري آب هندوانه را در آن ريخته تا جايي كه مخلوط شما حالت چسبي شكل پيدا كند، اين مخلوط را حدود 15 دقيقه روي صورت‌تان بگذاريد و سپس با آب سرد بشوييد. بادام هم پوست شما را تغذيه مي‌كند و هم با لايه‌برداري مختصري، سلول‌هاي مرده را از بين مي‌برد و باعث نوسازي پوست مي‌شود. شير نيز به‌عنوان يك پاك‌كننده، حسابي پوست‌تان را تميز مي‌كند و در نهايت هندوانه پوست را آبرساني كرده و ليكوپن موجود در آن رنگ پوست را روشن كرده و باعث درخشندگي و طراوت آن مي‌شود.

طرز تهیه ماسک هندوانه برای داشتن پوست صاف و شفاف

ضد آفتاب بسازید
اين روزها افراد زيادي هستند به واسطه اين آفتاب سوزان پوست‌شان دچار سوختگي مي‌شود ، آفتاب سوختگی بسیار آزار دهنده است و درمان آن هم مدت‌ها طول می‌کشد اما با استفاده از ماسک هندوانه می‌توانید تا حد زیادی به التیام پوست خود کمک کنید. البته بهتر است،‌هنگامیکه در معرض آفتاب قرار دارید،‌حتما از کرم ضد آفتاب مناسبی استفاده کنید و هر دو ساعت آن را تمدید کنید؛ صورت خود را بشویید و دوباره کرم بزنید. اما اگر کرم ضد آفتاب هم اثر نکرد و دچار آفتاب سوختگی شدیدو به‌دنبال راه‌حلي هستید كه به نوعي از اين سوختگي رهايي يابید. آب هندوانه مي‌تواند از پوست شما در مقابل آفتاب‌سوختگي محافظت كند.

 

مواد لازم:
    خيار: چند تكه
    هندوانه: يك چهارم فنجان

 

روش تهيه:
 اين ماسك با مخلوط كردن مقداري مساوي خيار و هندوانه تهيه مي‌شود و بايد هر كدام را پوست بكنيد سپس آن‌ها را له كنيد و با هم مخلوط كنيد و حدود 20 دقيقه روي پوست بگذاريد. اين ماسك آفتاب سوختگي‌هاي پوست‌تان را التيام مي‌دهد و رنگ چهره‌تان را روشن‌تر مي‌كند.

 

التهاب بعد از اصلاح را درمان کنید
خانم‌هاي زيادي هستند كه بعد از اصلاح، پوست‌شان شديدا ملتهب مي‌شود. اگر بعد از اصلاح به نوعي پوست خود را خنك كنيد و هم التهاب زودتر مي‌خوابد و هم احتمال جوش زدن كمتر ‌شود سپس اين ماسك براي پوست‌هاي جوش‌دار بسيار مناسب است.

 

مواد لازم:
    (قسمت سفيده داخلي پوست): يك چهارم فنجان هندوانه
    خيار: يك تكه
    سيب زميني خام (با پوست): يك تكه
    جوانه ماش : يك قاشق غذا خوري
    ماست شيرين و تازه: يك قاشق غذا خوري

 

روش تهيه:
همه مواد را با هم در مخلوط كن بريزيد و مدت 20 دقيقه اين مخلوط را روي پوست بگذاريد و بعد با آب خنك آب كشي كنيد. افرادي كه پوست خشك دارند مي‌توانند، به جاي ماست، از يك قاشق خامه استفاده كنند و بعد از شستن ماسك (براي مرطوب كردن پوست) حتما روغن بادام شيرين به‌صورت بمالند. همچنين دقت كنيد كه اين ماسك را بلافاصله بعد از درست كردن به‌صورت بماليد.براي صرفه جويي بهتر است كه از قسمت سفيده هندوانه استفاده كنيد. البته استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعي ندارد.

 

انقباضات پوست را آزاد کنید
 اگر بعد از يك روز سخت كاري در اين روزهاي گرم مي‌خواهيد كمي به پوست‌تان آرامش دهيد بد نيست اين ماسك را امتحان كنيد تا به پوست‌تان آرامش دهيد. همچنين بعد از ورزش كردن نيز اين ماسك به پوست نشاط و شادابي مي‌دهد.

 

مواد لازم:
    خيار (با پوست): يك تكه
    سيب (با پوست): يك تكه
    سيب زميني خام (با پوست): يك تكه
    هندوانه: يك تكه كوچك
    آب هويج: يك قاشق غذاخوري
    برگ كاهو: يك عدد كوچك برگ كاهو
    برگ كلم سفيد: يك عدد يا يك تكه كوچك

 

روش تهيه:
همه مواد را در مخلوط‌كن بريزيد. صورت خود را تميز كنيد و مواد مخلوط شده را در حالت استراحت 10 دقيقه روي پوست بگذاريد. اين ماسك براي پوست‌هاي چرب و معمولي مناسب است. اگر پوست‌تان خشك است، يك قاشق غذاخوري خامه و يك قاشق چاي‌خوري روغن بادام شيرين به ماسك اضافه كنيد، افرادي هم كه جوش زياد يا پوست حساس دارند فقط از خيار و سيب زميني و تكه كوچكي برگ كلم استفاده كنند. .

 

هندوانه درمانی را فراموش نکنید
هندوانه سرشار از ویتامین‌های C وa است. با خوردن این میوه می‌توانید مقادیر زیادی از این ویتامین‌ها را به بدن خود برسانید.  این ویتامین‌ها به سلامت پوست شما کمک می‌کنند. با خوردن روزی دو تا سه تکه هندوانه در روز می‌توانید به سلامت و زیبایی پوست خود کمک کنید. در این فصل از این میوه غافل نشوید  مصرف این ویتامین‌ها می‌تواند نقش مهمی را در زیبایی چهره شما داشته باشد. به علاوه هندوانه حاوی آمینو اسید است و با خوردن مرتب این میوه می‌توانید درمان زخم و آسیب‌های پوست را تسریع کنید.

 

هندوانه خواصی دارد که پوست را در برابر آفتاب محافظت می‌کند  و به کاهش آسیب‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند.  رادیکال‌‌های آزاد موجود در هندوانه مانع از جذب اشعه‌های uv می شود و در نتیجه پوست شما برای مدت بیشتری صاف و شفاف می‌ماند. برای حفظ پوست خود در مقابل آفتاب می‌توانید، علاوه بر مصرف ضد آفتاب این مصرف این میوه را هم در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

منبع: bartarinha.ir

جدیدترین مطالب