آموزش اصول انتخاب آرایشگاه عروس | مهمترین نکات در انتخاب آرایشگاه عروس

آموزش اصول انتخاب آرایشگاه عروس | مهمترین نکات در انتخاب آرایشگاه عروس

آموزش اصول انتخاب آرایشگاه عروس

انتخاب آرایشگاه عروس برای همه عروس خانم های جوان دغدغه بسیار بزرگی است و آموزش اصول انتخاب آرایشگاه عروس را به همراه مهمترین نکات در انتخاب آرایشگاه عروس را برای شما دختر خانم های عزیز ایرانی که قصد انتخاب آرایشگاه برای عروسی تان دارید را بیان خواهیم کرد. نکات مهم در انتخاب آرایشگاه عروس که در این مقاله از سایت سماتک آورده شده است را با دقت خوانده و بکار ببندید.

 

راهنمای انتخاب آرایشگاه عروس

برای انتخاب آرایشگاه عروس می توانید در گوگل به جستجوی آرایشگاه های معتبر بپردازید و آرایشگاه های عروس در اطراف محل زندگی و کارتان آرایشگاه های خوب را شناسایی کنید. به محل مربوطه رفته و به تعداد مشتریان توجه کنید. نحوه برخورد با مشتری را مشاهده کرده و به تعداد تلفن و تماس های آنها و رزرو مشتری توجه کنید. همیشه می گویند ظاهر هرکس بیانگر بخشی از شخصیت اوست. برای شناخت میزان حرفه ای بودن یک سالن آرایشی، اولین موضوع ظاهر، آراستگی و رعایت بهداشت مکان مورد نظر است. همچنین رعایت بهداشت توسط کارکنان سالن، بسیار موضوع مهم و تاثیر گذاری در انتخاب آرایشگاه عروس خواهد بود. همچنین میزان امکانات سالن آرایشی و میزان تخصصی فعالیت کردن پرسنل هم از اهمیت بسیاری برخوردار است. روز عروسی روز پرکار و شلوغی برای شما است، هر دقیقه و ساعتش برای شما مهم است، بنابراین سعی کنید در تمامی بخش ها با آدم های وقت شناس قرارداد ببندید، در انتخاب آرایشگاه عروس از وقت شناسی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است، چرا که اگر به موقع شما را حاضر نکند، برای عکاسی دیر به مکان مقرر میرسید و از زمان عکس و فیلم هایتان کاسته میشود.

آموزش اصول انتخاب آرایشگاه عروس | مهمترین نکات در انتخاب آرایشگاه عروس

نکات مهم در انتخاب آرایشگاه عروس

در این بخش به مهمترین نکات در انتخاب آرایشگاه عروس خواهیم پرداخت. اگر قصد دارید تا در روز عروسی تان متفاوت شوید باید اصول انتخاب آرایشگاه عروس را بدانید. همچنین درست است که انتخاب آرایشگاه عروس بسیار مهم است اما به خودتان و آرایشگری که انتخاب کرده اید، اعتماد کامل داشته باشید. یادتان باشد که آرایشگر شما هم تمام تلاش خود را خواهد کرد که شما در زیباترین روز زندگیتان، زیباترین چهره را داشته باشید. با ما همراه باشید تا چند نکته مهم برای انتخاب آرایشگاه عروس را بیان کنیم.

 

تماس با آرایشگاه عروس

پس از بررسی سالن های آرایشی و انتخاب آرایشگاه مناسب با آن تماس گرفته و در مورد جنس، رنگ مو و پوست خود با آنها صحبت کنید و از آنها بخواهید تا شما را راهنمایی کنند. آرایشگاه های حرفه ای برای شما وقت گذاشته و به شما مشاوره رایگان می دهند. ضمن آنکه می توانید از مشاوران متخصص در این زمینه هم استفاده کنید.

 

پرسیدن آدرس آرایشگاه

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب آرایشگاه عروس آدرس محل سالن آرایش عروس است. در واقع اولویت این است که آرایشگاه عروس به آتلیه و تالار عروسی نزدیک باشد تا بتوانند به موقع برای حضور در مراسم حاضر شوند.

 

رزرو وقت مشاوره با آرایشگر عروس

پس از گرفتن وقت مشاوره حضوری با آرایشگر در آرایشگاه عروس صحبت کنید و به پیشنهادات آنها در مورد نحوه آرایش و مدل موی چهره خود توجه کنید. یک آرایشگر حرفه ای عروس در مورد فرم صورت شما و نحوه ی مدل موی مناسب شما تشخیص درستی می‌دهید و شما را راهنمایی می‌کند. اما باز سلیقه ی خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام کنید. بعد از اينكه بهترين گزينه انتخاب آرایشگاه عروس و ميكاپ كار خود را پيدا كرديد، از آنها يك وقت حضورى جهت صحبت نهايى و مشاوره با آرايشگر خود در خصوص اينكه با توجه به اعضاى صورت و مدل موهایتان چه كارها و تغيیراتی برایتان بهتر است، بگيريد و تمام سلايق و مواردی كه برایتان مهم هستند را با آن­ها در ميان بگذاريد. به خاطر داشته باشید که در مورد نوع لباس و تور سرتان حتما با آرایشگاه انتخابی تان صحبت کنید تا با هماهنگی مدل لباس، یقه ی لباس، نوع تور و… شما را حاضر کنند.

 

تست آرایشگاه برای عروسی

قبل از انتخاب آرایشگاه عروس خود برای اطمینان و برای انجام یک کار کوچک از آن ها وقت بگیرید. به عنوان مثال رنگ کردن مو،ناخن و … بعد از اتمام کار به کیفیت کار توجه کنید و بررسی کنید که آیا از نحوه کار آن‌ها راضی هستید یا نه. همچنین باید مطمئن شوید که نوع آرایش و انواع مواد آرایشی که برای شما استفاده می‌شود درجه یک هستند و باعث می‌شوند تا آرایش شما در انتهای شب به زیبایی اول صبح که آرایش شدید باشد.

 

انتخاب آرایشگاه عروس بر اساس بودجه

تنها قیمت بالا نشان دهنده باکیفیت بودن یک آرایشگاه برای عروسی نیست. قبل از انتخاب آرایشگاه عروس باید قیمت آرایش عروس را با توجه به بودجه تان مشخص کنید. باید ملاک های دیگر را نیز در نظر بگیرید. در مورد آرایشگاه که همواره با دادن تخفیف های طولانی مدت به دنبال نگه داشتن مشتریان هستند قدری تأمل کنید. با در نظر گرفتن همه­ فاكتورهای بالا و بررسی دقيق هر كدام از آن­ها، قطعا براى همه­ ما هزينه نهايی خدماتی كه قرار است در آن روز دريافت كنيم بسیار مهم و حائز اهمیت است، پس با توجه به بودجه ی انتخابی تان مسیر انتخاب آرایشگاه عروس را پیش بگیرید. و این نکته را به خاطر داشته باشید که هر سالن زیبایی در پکیج عروس خود خدماتی را ارائه میدهد که با سالن های دیگر تفاوت هایی دارد، پی در زمینه ی قیمت، خدمات ارائه شده را نیز مد نظر قرار دهید.

 

بررسی کیفیت پس از انتخاب آرایشگاه عروس

پس از انتخاب سالن آرایش عروس، استایل مورد نظر خود را در نظر داشته باشید و با نمونه کارهای دیگر مقایسه کنید. کاتالوگ های سالن آرایش را مشاهده کنید و با دیگران در موردش صحبت کنید. می توانید از نظر مشتریان در مورد رضایت کار مطلع شوید. فضاى داخلى سالن و مكانى كه به عروس خانم­ها در روز میکاپ اختصاص داده ميشود بسیار مهم است. اینکه فضای میکاپ عروس فضای اختصاصی و جداگانه ای از کل سالن زیبایی باشد، اهمیت زیادی دارد، زیرا اين مسئله در آرامش عروس بسيار مهم است .

 

شلوغی یا خلوتی آرایشگاه عروس مهم است

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در انتخاب آرایشگاه در نظر بگیرید این است که به شلوغی یا خلوتی آرایشگاه عروس توجه کنید. سعی کنید سمت آرایشگاه‌هایی که در یک روز چندین عروس دارند نروید چون ممکن است شما زمان کم بیاوردی و آن چیزی که انتظار دارید از آب درنیاید. بنابراین به سالنی مراجعه کنید که در روز عروسی تان شما تنها عروس آن سالن باشید تا آرایشگر تمام توان و هنرش را برای شما پیاده کند.

 

انتخاب یا تعویض سالن آرایش عروس

ممکن است از کار آرایشگر عروس راضی نباشید. سالن دیگری را انتخاب کنید. بهتر است از وسواس زیاد نیز خودداری کرده و رعایت انصاف برای انتخاب آرایشگاه عروس داشته باشید.

 

انتظارات بی جا از آرایشگاه عروس

انتظار معجزه و توقعات نابه جا بعد از انتخاب آرایشگاه عروس نداشته باشید. اگر آرایشگر شخصی دارید بهتر است در روز جشن عروسی به نزد آرایشگر شخصی خود بروید چون از سلیقه و کیفیت پوست و موی شما اطلاع دارد.

آموزش اصول انتخاب آرایشگاه عروس | مهمترین نکات در انتخاب آرایشگاه عروس

انتخاب مدل مو بعد از انتخاب آرایشگاه عروس

در مورد محدودیت مدل موی خود اطلاع داشته باشید و با توجه به سلیقه و فرم صورت با آرایشگر خود مشورت کنید. حتما قبل از انتخاب مدل مو با آرایشگر خود مشورت کنید. ممکن است این مدل مو به فرم صورت شما نشیند و یا ممکن است امکان زدن این مدل با توجه به جنس و فرم مدل موهای شما نباشد. برای راحتی بیشتر شما عروس خانم های عزیز چند نکته اساسی را برای شما دسته بندی کردیم:

 

۱_ حتما قبل از روز عروسی خود، مدل مویی که خودتان انتخاب کردید و یا به پیشنهاد آرایشگر خود و یا دوستان قصد اعمال آن را دارید، امتحانش کنید.

۲_ جلوی موها تاثیر بسیار زیادی روی چهره ی شما خواهد داشت. اینکه فرق وسط داشته باشید و یا کج، خودتان بهتر از هرکسی می توانید تشخیص دهید.

۳_ ترجیحا برای انتقال درست منظور به آرایشگر خود، جهت مدل موی انتخابی، از عکس استفاده کنید. اینکه بگویید می خواهم باز باشه یا شینیون خیلی کلی هست! هزاران مدل موی باز و یا مدل موی شینیون داریم!

۴_ هرگز سراغ موی مصنوعی نروید! زیرا که کاملا مشخص است این مو، موی خودتان نیست! و چهره شما از حالت طبیعی خارج خواهد شد.

۵_ در روز آرایشگاه حتما از لباس دکمه دار و یا زیپ دار استفاده کنید. این کار باعث می شود راحت تر لباس خود را عوض کنید، بدون آنکه موهایتان بهم بریزد.

 

میزان تخصص آرایشگر عروس

اولین و مهم ترین ویژگی یک آرایشگر عروس خوب و حرفه ای داشتن تخصص و توانایی می باشد. داشتن تجربه و مهارت کافی در زمینه آرایش از نکات مهم برای انتخاب یک آرایشگر می‌باشد. توجه به این ویژگی‌ها در آرایشگری که انتخاب می کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور مثال دوره های مختلف گذراندن، خصوصا اگر به صورت بین المللی باشد نشان دهنده ی میزان اطلاعات دقیق آرایشگر شماست. همچنین یک آرایشگر متبحر، اطلاعات کافی از فرم صورت ها، تاثیر انواع رنگ ها و ترکیب رنگ ها دارد. همچنین نوع نمای گریم در نور، تاثیرات مختلفی دارد. پس لازم است آشنا با انواع نورپردازی ها در عکاسی و حتی فیلم برداری باشند. چرا که آرایش شما باید به گونه ای باشد که زیبایی هایتان را برجسته تر نمایش دهد. چه در واقعیت و چه در لحظاتی که آن را ثبت خواهید کرد.

 

انتخاب سبک آرایشی مورد نظر

خلیجی و یا اروپایی؟! سبک خلیجی معمولا سبک قدیمی تر و آرایش سنگین است. و سبک اروپایی معمولا آرایش سبک و لایت است. و هر آرایشگری، در یکی از این موارد، تخصص بهتری دارد. حتما سلیقه خود را قبل از انتخاب آرایشگاه عروس هماهنگ کنید. بر طبق تجربه، هرچه آرایش به صورت طبیعی شما نزدیک تر باشد، شما را زیباتر نشان خواهد داد. هر آرایشگاه عروس و هر آرایشگری سبک خاص خود را دارد، این که شما دوست دارید به چه سبکی میکاپ شوید قطعا در انتخاب آرایشگاه عروس تاثیر خواهد داشت. در این مورد میتوانید نمونه کارهای سالن های مختلف را حضوری ببینید تا تصمیم بگیرید کدام بیشتر به دل شما مینشیند.

 

انتخاب رنگ موی عروس

اگر تصمیم دارید موهایتان را هایلایت کنید و یا رنگ موی‌تان را به کلی عوض کنید بهتر است که سه تا شش ماه قبل از عروس رنگ موی انتخابی‌تان را امتحان کنید و یا حداقل از آرایشگرتان مشورت بخواهید که چه رنگی مناسب پوست شماست، اگه برای رنگ لباس یا تاج و یا رنگ گلی که روی موهایتان قرار است به کار برود مشخص شده بهتر است وقتی که به آرایشگر عروس مراجعه میکنید آن‌ها را با خودتان داشته باشید.

 

زیورآلات خود را به آرایشگر عروسی تان نشان دهید

با توجه به سبک زیور آلات تان می توانید سبک موی خود را انتخاب کنبد مثلا می توانید برای نمایش گردنبند گران قیمت خود از آرایشگر بخواهید موی شما را به صورت باز و یا بسته به طوریکه گردنبند شما قابل مشاهده باشد، آرایش کند.

 

قبل از انتخاب آرایشگاه عروس نمونه کار ببینید

نمونه کارهای آتلیه ای و عکس هایی که به صورت آلبوم در اختیار شما قرار می دهند، با روتوش و ادیت های بسیاری چهره عروس خانم را تشکیل داده است. در نتیجه پیشنهاد ما دیدن نمونه کارهای واقعی قبل از انتخاب آرایشگاه عروس است. حتما عروس ­های هر سالن زیبایی را از نزدیک و با دقت ببینید و جزئيات را به خوبی بررسی كنيد، از مدل ميكاپ تا شينيون تا به صورت نسبی از کیفیت لوازم آرایش استفاده شده مطلع شوید، اما به این اکتفا نکنید و حتما در مورد مارک و نوع مواد مصرفی میکاپ اطمینان خاطر پیدا کنید. به طور مثال، روزی که قرار است یک عروس واقعی را آرایش کنند، شما هم حضور پیدا کرده و از نزدیک شاهد نحوه ی آرایش او باشید.

آموزش اصول انتخاب آرایشگاه عروس | مهمترین نکات در انتخاب آرایشگاه عروس

بستن قرارداد بعد از انتخاب آرایشگاه عروس

در اين مرحله دقت كنيد كه همه­ خدمات روز مراسم تان از جمله ميكاپ، شينيون، اصلاح و ابرو، ناخن، پاكسازی پوست، رنگ مو و… همه در بندهای قرارداد انتخاب آرایشگاه عروس به همراه هزينه كلی لحاظ شود. بعضى از سالن­ های آرایشی عروس در روز قرارداد خدماتی مانند تاج و يا لنز را به عنوان هدیه به شما ارائه میدهند و برخی هزینه جداگانه ای بابت این خدمات از شما دریافت میکنند، پس اگر بهتر است حتما در قراردادتان همه­ این موارد با جزئیات ذكر شود تا روز مراسم صحبت های ناگفته ی مالی برایتان پیش نیاید درج نکات مهم و بستن قرارداد بعد از انتخاب آرایشگاه عروس بسیار مهم است.

یادتان باشد از قبل با استودیو عکاسی خود صحبت کنید و ساعتی که باید از آرایشگاه خارج شوید را از آنها بپرسید تا در روز بستن قرارداد آرایشگاه عروس، حتما ساعت ورود به آرايشگاه و خروج را با ميكاپ كار خود هماهنگ كنيد.

حتما تاریخ روزی که قرار است خدمات جانبی قبل از روز عروسی مثل رنگ مو و اصلاح و ابرو را انجام دهید با سالن زیبایی تان هماهنگ و قطعی كنيد.

حتما بخواهيد كه نام همان میكاپ آرتيست و شينيون كار كه در روز قرارداد انتخاب كرده ­ايد در قرارداد آرایشگاه عروس مکتوب لحاظ شود تا از این لحاظ خیالتان راحت باشد.

 

نکات مهم برای انتخاب آرایشگاه عروس را در بالا خواندید که مهمتر از همه بستن قرارداد پس از انتخاب آرایشگاه عروس تان است که باید تمام موارد مورد نظرتان در قرارداد رزرو آرایشگاه عروس نوشته شود تا آرایشگر نتواند زیر قول و قرار خود بزند. همچنین آموزش اصول انتخاب آرایشگاه عروس را یکبار دیگر مرور کنید تا یادتان نکته ای برای انتخاب آرایشگاه عروس را از یاد نبرید.

جدیدترین مطالب