ساخت دریچه های فاضلابی و شهری + مزایای دریچه منهول کوپلیمری

ساخت دریچه های فاضلابی و شهری + مزایای دریچه منهول کوپلیمری

یکی از شاخصه‌های اصلی دریچه های فاضلابی و شهری، ضرورت استحکام و قدرت آن‌ها در طول زمان است که نباید به هیچ وجه تحت تاثیر شرایط محیطی و گذر زمان قرار بگیرد. دریچه منهول کوپلیمری به عنوان اصلی‌ترین نوع این محصول، در کنار دریچه منهولی چدنی و منهول کامپوزیت، کاربرد زیادی در ساختار دریچه‌های فاضلابی و شهری دارند.

 

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این نوع دریچه‌ها بدانیم.

دریچه منهول کامپوزیت

دریچه منهول کوپلیمری چیست؟

پیش از هر چیزی لازم است اشاره کنیم که به طور کلی دریچه‌های فاضلابی منهول برای قرارگیری در محل دسترسی به مسیرهای فاضلاب و همین طور شبکه‌های زیرزمینی طراحی شده‌اند. اگر به خیابان‌ها و سطح شهر نگاه کنید در بخش‌های مختلفی، شاهد به کار بردن این دریچه‌ها هستید.

 

دریچه‌های منهول کوپلیمری در سایز و ابعاد مختلف عرضه شده‌اند. به این ترتیب با توجه به مکانی که نیاز به نصب و استفاده از این نوع دریچه‌ها وجود دارد، می‌توان به راحتی نوعی که دارای تناسب وزنی باشد را انتخاب کرد.

 

به طور مثال این دریچه‌ها به دو نوع دریچه منهول کوپلیمری ترافیکی و دریچه منهول کوپلیمری غیرترافیکی تقسیم بندی می‌شوند که خود این دو نوع دریچه‌ها نیز هر یک در سایز و قطرهای مختلف، قابل تهیه هستند. به طور مثال شما می‌توانید دریچه منهول را از نوع ترافیکی با قطر 50 ، 60 ، 70 سانتی متر و … خریداری کنید.

 

قطعا و همان طور که انتظار می‌رود؛ این ابعاد به سایز محلی که باید از دریچه در آن استفاده شود، بستگی خواهد داشت.

 

مزایای به کار بردن دریچه منهول پلیمری

همان طور که در ابتدای مطلب نیز به این موضوع اشاره کردیم؛ انواع مختلفی از دریچه‌های منهول وجود دارد و شما می‌توانید از نوع پلیمری یا دریچه منهول کامپوزیت و دریچه منهول چدنی نیز استفاده کنید. اما مطابق با تحقیقات صورت گرفته، بهترین نوع دریچه‌های فاضلابی و شهری که از طریق آن‌ها، دسترسی به شبکه فاضلاب زیرزمینی میسر می‌شود، همین دریچه منهول پلیمری است.

 

از جمله مزایای این نوع دریچه فاضلاب شهری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

میزان ایمنی بالا

با توجه به استحکام قابل توجهی که این نوع دریچه‌ها دارند، باید آن‌ها را از ایمن‌ترین نوع دریچه‌های فاضلاب شهری و زیرزمینی دانست که در طول زمان دچار هیچ گونه مشکلی نشده و امکان و ریسک ترک خوردن یا شکستن آن‌ها، بر اثر عبور و مرور افراد و خودروهای مختلف وجود ندارد. در نظر داشته باشید که در صورت نبود ایمنی بالا، به مرور زمان چه ریسک‌های زیادی به لحاظ سلامت شهروندان در زمان رفت و آمد از روی این دریچه‌ها شکل خواهد گرفت و این به هیچ وجه چیزی نیست که بتوان در خصوص آن، اهمالی داشت.

 

قیمت مناسب

اگر چه قیمت دریچه‌های بتنی فاضلاب قدیمی در مقایسه با دریچه منهول کوپلیمری ارزان‌تر بود؛ اما این ارزان‌تر بودن با در نظر گرفتن استحکام پایین‌تر و عدم مقاومت بالا در برابر شوک‌های دمایی و همین طور ضربات، به هیچ وجه مقرون به صرف نیست. با این حساب و در نظر گرفتن جمیع شرایط، می‌توان به جرات گفت که دریچه منهول کوپلیمری به لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه بوده و با لحاظ کاربری مناسبی که دارد، در شمار قیمت‌های خوب در این حوزه محسوب می‌شود.

دریچه کامپوزیت

مقاومت بالا در برابر ترکیبات اسیدی

اگر چه این ریسکی نیست که هر روز با آن روبرو باشیم، اما مقاومت بالای دریچه‌های فاضلابی و شهری منهول کوپلیمری در برابر ترکیبات اسیدی و همین طور به طور کلی ترکیبات آلی نیز قابل توجه است. به این شکل دیگر نباید نگران تماس این ترکیبات و ریزش مواد اسیدی روی این دریچه‌ها در حوادث روزمره در سطح شهر باشیم. در صورت ریزش ترکیبات اسیدی نیز هیچ مشکلی برای این دریچه‌ها به وجود نیامده و استحکام و حتی ظاهر و شمایل اولیه آن‌ها نیز دستخوش تغییرات نخواهد شد.

 

معایب استفاده از دریچه‌های منهول کوپلیمری

یکی از نکاتی که باید حتما در زمان انتخاب دریچه‌های منهول کوپلیمری به آن توجه داشته باشید، عدم تناسب این دریچه‌ها با موقعیت‌های مکانی است که تردد خودروهای بسیار سنگین در آن وجود دارد. به طور مثال اگر قرار است دریچه‌ها را در جایی نصب کنید که عبور و مرور کامیون‌های سنگین وجود داشته باشد، مثل مسیرهای مرزی و ترانزیت؛ این ریسک شکستن و ترک خوردن دریچه را باید در نظر گرفت.

 

از این روی معمولا کارشناسان این حوزه از استفاده دریچه‌های منهول کوپلیمری در مناطق مرزی و ترانزیتی و به طور کلی مسیرهایی که به صورت روتین رفت و آمد زیادی از سوی ماشین‌های سنگین وجود دارد؛ خودداری می‌کنند.

 

کلام آخر

پتروقائم، تولید کننده برتر دریچه منهول کوپلیمری، بهترین نوع و کیفیت این دریچه‌های فاضلابی و شهری را ارائه کرده و می‌توانید با اطمینان خاطر برای خرید این دریچه‌ها، از طریق این واحد صنعتی و تولیدی، اقدام کنید. همین طور در صورتی که برای موقعیت مکانی مورد نظر خود، نیاز به استفاده از دریچه منهول چدنی یا دریچه منهول کامپوزیت داشته باشید، این دریچه‌ها در میان محصولات واحد تولیدی پتروقائم قرار داشته و با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب