پاک کردن لکه خمیردندان خشک شده از روی فرش

پاک کردن لکه خمیردندان خشک شده از روی فرش

اگرچه ظاهرا پاک کردن لکه های خمیردندان راحت به نظر می رسد اما این لکه ها به شدت می توانند سرسخت باشند.

 

اقدام سریع برای پاک کردن این لکه از روی فرش، مهم ترین نکته ای است که در بدو امر باید بدانید. اما اگر لکه خشک شد چه کنیم؟

 

اگر بلافاصله پس از ریختن خمیردندان روی فرش متوجه این موضوع نشده اید و یا در همان لحظه فرصت تمیز کردن لکه را نداشته اید و این کار را به بعد موکول کرده اید، نگران نباشید. ما در این مقاله برای شما راه حل هایی را آماده کرده ایم تا بتوانید لکه خمیردندان خشک شده روی فرش را به راحتی تمیز کنید.

پاک کردن لکه خمیردندان خشک شده از روی فرش

خمیردندان خشک شده را تمیز کنید

اگر مقداری یا تمام خمیر دندان روی فرش شما خشک شده، ابتدا تلاش کنید تا الیاف فرش را با یک قاشق پلاستیکی یا لبه یک چاقوی پلاستیکی به آرامی بتراشید تا خمیردندان ذره ذره پوسته پوسته شده و از فرش جدا شود.

 

پس از اینکه تکه های ریز خمیردندان از فرش جدا شد، جاروبرقی بکشید تا این ذرات مجددا به نقاط دیگر فرش نچسبند.

 

به طور متناوب این مرحله را تکرار کنید تا بتوانید بیشتر خمیردندان را از روی فرش بردارید.

 

چنانچه خمیردندان به طور کامل خشک شده و با این روش ها نیز نتوانستید آن را احیا کرده و سپس پاک کنید، بهتر است از خدمات قالیشویی های مجاز کمک بگیرید. برای این منظور کافیست وارد پورتال مجموعه توحید به آدرس Tohidcarpet.com شده و از بخش ثبت سفارش آنلاین، خدمات مورد نظر خود اعم از قالیشویی، موکت شویی یا مبل شویی را سفارش دهید.

 

سرکه

پس از اینکه خمیردندان خشک شده را تا حد ممکن از روی فرش تمیز کردید، می توانید به کمک مواد مختلفی، لکه را کاملا پاک کنید.

 

اگر مواد طبیعی را ترجیح می دهید، می توانید سرکه سفید را انتخاب کنید. سرکه سفید اغلب در از بین بردن لکه های خمیر دندان موثر است.

 

حدود 4 قاشق غذاخوری سرکه را با 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید و به کمک یک دستمال تمیز بر روی محل لکه بزنید. توجه داشته باشید که لکه را مالش ندهید و این کار را با حرکات دورانی و فشار دادن، انجام دهید.

 

پس از اینکه لکه را پاک کردید، به کمک یک دستمال مرطوب شده با آب، محل لکه را تمیز کنید تا سرکه و خمیردندان به طور کامل از فرش خارج شود.

 

در صورتی که لکه با سرکه پاک نشد و قصد استفاده از مواد شیمیایی را ندارید، می توانید از خدمات قالیشویی بریانک استفاده نمایید.

پاک کردن لکه خمیردندان خشک شده از روی فرش

آب گازدار

آب گازدار ماده موثر دیگری است که می توانید برای از بین بردن لکه خمیردندان استفاده کنید. آب گازدار معمولا در تمام سوپرمارکت ها پیدا می شود. سودا یا آب گازدار را می توانید برای لکه های ایجاد شده توسط خمیر دندان های رنگی یا خمیر دندان های ژله ای به کار ببرید.

 

آب گازدار به خوبی می تواند در از بین بردن رنگ خمیردندان از فرش موثر باشد. چنانچه آب گازدار در دسترس ندارید، می توانید از انواع نوشابه ها استفاده نمایید.

 

برای این منظور، مقدار کمی نوشابه را با احتیاط روی لکه خمیردندان فرش بریزید تا مرطوب شده اما خیس نشود.

 

سپس اجازه دهید آب گازدار به مدت یک دقیقه روی الیاف فرش بماند و سپس با یک پارچه تمیز، محل را پاک کنید.

 

ممکن است لازم باشد که چندین بار از نوشابه استفاده کنید و پاک کردن را ادامه دهید تا تمام رنگ خمیردندان به طور کامل از فرش خارج شود.

 

به یاد داشته باشید که از نوشابه معمولی استفاده کنید و آن را با هیچ قند یا ماده شیمیایی دیگری مخلوط نکنید. مخلوط کردن نوشابه با مواد شیمیایی دیگر، می تواند اوضاع را بدتر کرده و لکه را گسترش دهد.

 

چه کاری نباید انجام دهید

هر کاری که برای پاک کردن لکه خمیردندان از روی فرش می کنید، به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان از سفیدکننده روی لکه خمیر دندان خود استفاده نکنید. حتی اگر فرش شما سفید یا رنگ روشن است نیز فکر استفاده از سفید کننده را از ذهن خود پاک کنید. علاوه بر رنگ آمیزی فرش، ترکیب رنگ ها و از بین بردن رنگ، این ماده شیمیایی می تواند الیاف فرش را نیز از بین ببرد. سفیدکننده باعث پوسیدگی الیاف شده و استفاده از آن بر روی الیاف فرش صدمات جبران ناپذیری برای شما به دنبال خواهد داشت.

 

بنابراین چنانچه در هر مرحله ای از پاک کردن لکه خمیردندان از روی فرش، متوجه شدید که لکه در حال گسترش یافتن است و یا پاک نمی شود، بهتر است از خدمات یک قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی بلوار ابوذر کمک بخواهید.

 

خدمات قالیشویی

همانطور که حتما می دانید، یکی از موثرترین روش ها برای پاک کردن انواع لکه ها از روی فرش و موکت، استفاده از خدمات قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی توحید است. قالیشویی های حرفه ای و مجاز با ارائه خدمات مفید نظیر شستشوی فرش و موکت می توانند در کمترین زمان ممکن با حداقل آسیب ها، فرش و موکت های شما را همچون روز اول تمیز و براق کنند.

 

استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و پیشرفته بدون دخالت دست به تکنسین های قالیشویی ها اجازه می دهد تا به راحتی انواع فرش های ماشینی و دستبافت شما را شستشو دهند.

پاک کردن لکه خمیردندان خشک شده از روی فرش

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با شعبات مختلف در سراسر تهران و کرج می تواند خدمات به روز قالیشویی و موکت شویی  و حتی مبل شویی در محل را به شما ارائه نماید. تمامی خدمات ما در کمترین زمان ممکن با بالاترین اصول و استانداردهای بهداشتی ارائه می شود. ما به عنوان عضو رسمی اتحادیه قالیشویان، خدمات خود را ضمانت می کنیم. ضمانت خدمات ارائه شده به مشتریان امکان می دهد تا بابت عدم آسیب رسیدن به فرش خود آسوده خاطر باشند.

 

ما با استفاده از دستگاه های خشک کن لوله ای و اتاق های خشک کن حرفه ای خود، قالی های شما را بدون هرگونه تاخوردگی کاملا خشک می کنیم. خدمات ما ظرف حداکثر 3 روز کاری در تمام طول سال حتی ایام تعطیل به شما ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب