جایگزین آجیل عید؛ مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

جایگزین آجیل عید؛ مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

جایگزین آجیل عید نوروز برای بسیاری از خانواده ها که توان مالی خرید آجیل شب عید را ندارند مناسب است. سماتک در این مقاله بهترین مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز را به شما معرفی خواهد کرد.

 

جایگزین آجیل عید

همه ساله مردم با فرارسیدن ایام عید نوروز نسبت به خرید آجیل شب عید اقدام می کردند اما امسال به دلیل گرانی بیش از حد آجیل و مغزیجات نمی توانند آجیل برای عید خریداری کنند بهتر است به جای خرید این محصول گران قیمت به دنبال بهترین جایگزین آجیل عید باشید تا بودجه تان را بتوانید مدیریت کنید در این مقاله سعی شده است بهترین جایگزین های آجیل برای عید بیان شود. پیشنهاد ما برای جایگرین آجیل عید چند کاسه کوچک پر از برش های لواشک، آلبالو خشکه، آلو و آلوچه های جنگلی و تمبر هندی است، می توانید روی آن ها کمی گلپر و نمک بپاشید. برش های لواشک را هم می توانید با یک روبان قرمز تزیین کنید. اصلا نگران نباشید ایام عید هم مانند روزهای دیگر که پذیرای مهمان هستید آن هم بدون آجیل، می توانید با چای و شیرینی یا شکلات و میوه پذیرای مهمانان عیدتان باشید.

جایگزین آجیل عید؛ مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

بهترین جایگزین های آجیل برای عید نوروز در ادامه شرح داده شده است اگر به دنبال خرید مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید امسال هستید می توانید مقدار کمی آجیل خریداری کرده و آنها را در ظروف خیلی کوچک نزیین کنید. اغلب ایرانی ها آجیل شب عید را مخلوط می کنند و به صورت درهم برای پذیرایی استفاده می کنند. اما راه دیگر این است که ظرف های بسیار کوچک و خاص انتخاب کنید و هر کدام را در ظرفی جدا بر روی میز، میزهای کوچک و عسلی‌ ها بگذارید تا به جنبه‌ های زیبایی و تزئین تبدیل شوند. البته مواد غذایی و خوراکی های دیگری هم برای جایگزین آجیل برای عید وجود دارد که در بین خوراکی های عید می تواند جدیدتر باشد. انواع شکلات های آجیلی به شکل های مختلف وجود دارند که برای پذیرایی کردن از مهمانان نوروزی هم زیبا هستند.

جایگزین آجیل عید؛ مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

مسقطی انجیر و گل محمدی

اگر دوستدار مسقطی هستید و نگران خوردن این خوراکی پر کالری و مضر هستید، خوشحال باشید که انواع جدیدی از مسقطی داخل بازار موجود هست مانند مسقطی انجیر. بیشتر شیرینی این مسقطی از انجیر گرفته شده و به دلیل همین طعمی شبیه به این میوه داشته است و شیرینی آن طبیعی تر از مسقطی های معمولی به حساب می آید. البته مسقطی گل محمدی هم با تکه های کوچک خوش عطر و رنگ گل محمدی پوشیده شده است.

جایگزین آجیل عید؛ مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

آجیل گیاهی مخلوط برای شب عید

یکی از بهترین جایگزین های آجیل عید، استفاده از آجیل گیاهی مخلوط برای عید نوروز است. البته این آجیل تحت عنوان آجیل خارجی در بیشتر آجیل فروشی ها به فروش می رسد و امکان ندارد که رنگ و لعابشان توجه شما را جلب نکند. در واقع خاستگاه این نوع آجیل کشور مالزی است که مخلوطی از باقلای سبز، نوعی نخود سبز، نخودچی، سویا با روکش کاری و کراکر بسیار خوشمزه است. غیر از ترکیب رنگ اشتها برانگیزش، خام بودن این آجیل نقطه قوت آن است. خوشحال باشید که این آجیل به قدری حجیم و سبک است که 100 گرم از آن بسیار بیشتر به نظر می آید و شما می توانید با خرید مقداری از این آجیل، حسابی مهمانان نوروزی خود را خوشحال کنید.

جایگزین آجیل عید؛ مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

پذیرایی از مهمانان نوروی با میوه خشک

یک جایگزین خوب برای آجیل عید، استفاده از میوه های خشک است. به نظر من بهتر است قبل از آمدن مهمان های عید، محل نشستن آن ها را مشخص کرده و ظروف میوه را از قبل روی میزها بچینید. در این صورت وقت بیش تری را برای بودن با مهمان ها می گذرانید و مجبور نیستید مرتب برای پذیرایی کردن مهمان ها را تنها بگذارید. برای زیباتر شدن ظرف میوه جایگزین آجیل عید می توانید از برگ و گل طبیعی برای تزیین استفاده نمایید. سال ها پیش در آداب پذیرایی ایرانی ها، به جای انواع و اقسام آجیل، با میوه‌ های خشک از میهمانان پذیرایی می شد که اغلب خود میزبان آن ها را با روش های ساده و سنتی تهیه می کرد. وجود این میوه ها و تزیین آن ها تنوعی را برای پذیرایی کردن شما به وجود می آورد.

جایگزین آجیل عید؛ مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

خرما شکلاتی مغزدار جایگزین آجیل عید

این روزها همه به فکر دریافت کالری کمتر هستند و چایخورها سعی می کنند به جای قند از خرما، توت و … که شیرینی طبیعی دارند، استفاده کنند. از آنجا که شیرینی خرما طبیعی است، طعمی دلچسب دارد اما پذیرایی از مهمان با خرما در مراسم شادی ما ایرانی ها، آن هم مهمان نوروزی، چندان مرسوم نیست. البته اگر دوست دارید امسال با خرما از مهمانان عید نوروز پذیرایی کنید و دنبال راهی برای شیک و زیبا جلوه دادنش هستید، بهتر است سری به قنادی محله تان بزنید و سراغ خرمایی مغزدار با روکش شکلات را بگیرید که بهترین جایگزین آجیل عید نوروز است. این خرماها نه تنها ظاهر بسیار زیبایی دارند، بلکه طعم شان هم فوق العاده است و با خوردنشان 3 نشان را می زنید!

جایگزین آجیل عید؛ مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

کیک گلدانی یک نفره

پختن یک کیک خانگی هم ایده‌‎ خوبی برای نخریدن آجیل شب عید است. کیک تازه و چای خوش رنگ برای همه ما ایرانیان جذاب و دوست داشتنی است. فضای منزلتان را هم بوی هوس‌ انگیز کیک و دارچین و قهوه بر می‌ دارد و دیگر کسی به دنبال آجیل نمی گردد. کیک های گلدانی به دلیل شکل و رنگی که دارند برای فصل بهار بسیار مناسب خواهند بود. برای این که کارتان سخت نباشد، مدل های شکل گل در اندازه های کوچک را پخته و برای هر نفر سرو نمایید. از آن جایی که در عید نوروز امسال قیمت آجیل بسیار گران است استفاده از کیک گلدانی، ایده خوراکی جذاب برای پذیرایی از مهمانان عید می شود.

جایگزین آجیل عید؛ مواد غذایی جایگزین آجیل برای عید نوروز

تخمه آفتابگردان بهترین جایگزین آجیل عید

تخمه آفتابگردان برای آجیل شب عید یکی از بهترین جایگزین ها است. تخمه آفتابگردان با توجه به محتوای بالای فیبر غذایی که دارد، می‌تواند به هضم غذا کمک کند و حتی یبوست مهمانان را درمان کند. تخمه آفتابگردان ترد است و طعمی آجیلی دارد و همین است که سبب شده یک خوراکی جذاب برای شب عید باشد. به هر حال می توانید جایگزین آجیل عید امسال را تخمه آفتابگردان قرار دهید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب