سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد؟ اگر همین الان قصد خرید بهترین سشوار خانگی را دارید و یا می خواهید برای سالن آرایش تان یک سشوار حرفه ای تهیه کنید با ما همراه باشید تا شما را با مشخصات سشوار خوب آشنا کنیم.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد

سشوار خوب چی بخرم؟ هنگام خرید این محصول باید به ویژگی های یک سشوار خوب توجه کنید و در ابتدا مهم است که نوع موی خود را در نظر بگیرید. وقتی نوبت به خرید سشوار می رسد، سرمایه گذاری روی مدلی با کیفیت بالا که مناسب نوع موهای شما باشد، می تواند به میزان قابل توجهی سلامت موهای شما را بهبود بخشد. سشوار مناسب شانس شما را برای ایجاد موهای شکننده و سوخته کاهش می دهد. موارد کلیدی و فناوری های استفاده شده در ساخت سشوار که هنگام خرید بهترین سشوار ایده آل و مناسبت باید روی آن تمرکز کنید را در ادامه بیان خواهیم کرد:

 

تورمالین

سشوارهای تورمالین یک قدم جلوتر از سشوارهای دیگر هستند. این سشوارها در داخل با تورمالین پوشانده شده اند، فلزی که هنگام گرم شدن مو، یون های منفی را در موهای شما ساطع می کند.  این یون‌های منفی به موهای شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر خشک شوند، رطوبت درون تارهای شما محبوس شود و از آسیب جلوگیری شود. سشوارهای تورمالین ایمن ترین سشوارها برای انواع مو هستند. و اگر موهای شما ضخیم یا وز است، سشوار تورمالین ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.

 

سشوارهای یونی یا تورمالین یون های منفی تولید می کنند که به شکستن قطرات آب روی موهای شما کمک می کند تا سریعتر خشک شوند. در نتیجه، پس از خشک کردن موهای شما کمتر وز می شود. اگر موهای ضخیم و مستعد وز دارید، برای بهترین نتیجه، سشوارهایی را خریداری کنید که دارای داخلی یونی یا تورمالین باشد.

 

تورمالین یک فلز نیمه قیمتی است که شدیدترین اثر یونی را ارائه می دهد. یک سشوار تورمالین کمی گران تر از مدل های معمولی است. با این حال، اگر موهای بسیار ضخیم یا وز دارید، بهترین انتخاب خواهد بود. یک سشوار یونی یا تورمالین نیز برای هر نوع مویی که خشک شدن آن سخت است خوب است. اما اگر موهای نازکی دارید، از خرید سشوار یونی خودداری کنید.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

سرامیکی

سشوارهای سرامیکی برای پخش یکنواخت گرما در موهای شما بهترین گزینه هستند.  این نوع سشوار از گرم شدن و خشک شدن بیش از حد موها جلوگیری می کند. سشوارهای سرامیکی نه تنها گرما را به طور مساوی توزیع می کنند، بلکه روی موهای شما نیز ملایم هستند. اگر موهای ظریف، نازک یا خشکی دارید که به راحتی خشک می شوند، سشوار سرامیکی یا چینی برای نوع موی شما مناسب است.

 

سشوارهای سرامیکی همچنین یون های منفی تولید می کنند که برای موهای وز و آسیب دیده مفید است و از وز شدن بیشتر جلوگیری می کند. برخی از جدیدترین سشوارهای سرامیکی دارای فناوری مادون قرمز هستند که گرمای ثابت و یکنواخت‌ تری را ارائه می‌کنند که به خشک کردن موهای شما از داخل به بیرون کمک می‌کند. همچنین سشوارهایی که دارای محفظه پلاستیکی یا فلزی با پوشش سرامیکی یا چینی هستند، گرمای کمتری را تولید می کنند.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

تیتانیوم

سشوارهای تیتانیومی برای کاهش زمان خشک شدن مو بهترین انتخاب هستند. آنها یکنواخت ترین توزیع گرما را در کمترین زمان برای موهای شما فراهم می کنند.  اما این سشوارها به اندازه سشوارهای سرامیکی یا تورمالین روی موهای شما ملایم نیستند. بنابراین سشوارهای تیتانیومی فقط در صورتی توصیه می شوند که موهای بسیار ضخیمی دارید که خشک کردن آنها سخت است.

 

فلز تیتانیوم بسیار سبک وزن است و کار کردن با این سشوارها آسان است. این باعث می شود وقتی موهای زیادی برای خشک کردن دارید، در دست گرفتن آن راحت تر باشد. این مهم است که بدانید اگر موهای شما وز یا آسیب دیده است، سشوار تیتانیومی ممکن است به موهای شما آسیب برساند. سشوار و اتو مو تیتانیومی برای موهای بسیار ضخیم، درشت و مجعد بهترین هستند. همچنین اگر موهایتان پرپشت و زیاد است، سشوار تیتانیومی را انتخاب کنید. یک سشوار تیتانیومی گرما را در دمای ثابت و یکنواخت فراهم می کند.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

مادون قرمز

فناوری مادون قرمز آخرین فناوری برتر در ابزارهای آرایش مو است. با استفاده از این فناوری جدید، جریان هوا در حالی که موهای شما را به آرامی خشک می کند، عمیقا پخش می شود.  این فرآیند گرم شدن مو نه تنها ملایم است بلکه زمان خشک شدن موی شما را کاهش می دهد. فناوری مادون قرمز برای موهای وز و آسیب دیده خوب است. سریعتر خشک می شود و به موهای شما آسیب نمی رساند.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

بهترین سشوار موجود در بازار ایران

اگر به دنبال پرفروش ترین سشوار بازار هستید باید بگوییم که سخت در اشتباهید و شما باید بسته به نوع موی خود، ویژگی های یک سشوار خوب را بخوانید و بهترین را انتخاب کنید. در تصویر زیر نموداری از بهترین سشوار موجود در بازار ایران با توجه به انواع موها آورده شده است.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

بهترین سشوار خانگی

در سشوار های موتور سبک یا موتور DC یا خانگی، برق موتور و المنت با هم یکی است و به همین دلیل فقط یک دکمه دارند که معمولا به سه صورت: خاموش، باد ملایم و حرارت متوسط، باد زیاد و حرارت بالا موجود هستند. اگر شما بهترین سشوار خانگی را هم خریداری کنید باید بدانید که این نوع از سشوارها توان کم، سرعت کم، حرارت کم و تنظیمات ساده ای دارند که برای سشوار کشیدن حرفه ای توصیه نمی شوند و بیشتر برای خشک کردن موها کاربرد دارند و هرچند که قیمت ارزان‌ تری دارند اما توصیه نمی کنیم برای خرید سشوار خوب، این مدل ها را انتخاب کنید.

 

در صورتی که سشوار را برای مصرف خانگی می خواهید بهتر است با توجه به بودجه تان مدل هایی را انتخاب کنید که وزن کمتری داشته باشند، زیرا شما قرار است با یک دست در منزل از آن استفاده کنید. در ادامه بهترین مارک سشوار خانگی بیان شده است:

 

پرومکس

یکی از بهترین سشوارهای خانگی موجود در بازار، برند پرومکس بوده که دارای کیفیت مناسب و قیمت متعال می باشند. این سشوار در دسته سشوارهای حرفه ای قرار می گیرند که استفاده خانگی از آن خالی از لطف نیست و به لطف پرتاب باد بالا توانسته است همواره در میان بهترین گزینه های خرید سشوار خانگی و حرفه ای قرار بگیرد. همچنین دستگاه های پرومکس به سیستم یون دار مجهز می باشند و برای موهای کراتین شده هم مناسب می باشند.

 

رمینگتون

برند نام آشنای رمینگتون آمریکایی بوده و یکی از بهترین سشوارهای خانگی را تولید و معرفی می کند. شما می توانید از سشوار رمینگتون هم برای استفاده شخصی در منزل و هم برای سالن های آرایشی استفاده کنید. این سشوارها با دارا بودن دسته ارگونومینک در مواقع استفاده طولانی مدت، دست شما را خسته نمی کنند و مناسب براشینگ موهای پرپشت و بلند می باشند.

 

فیلیپس

سشوار فیلیپس یکی از معروف ترین و قدیمی ترین سشوارهای موجود در بازار ایران است که اگر بتوانید جنس اصل را پیدا کنید قطعا انتخاب خوبی خواهید داشت. دفتر مرکزی فیلیپس در کشور هلند مشغول فعالیت می باشد و یکی از بهترین تولید کننده های لوازم برقی است که پرفروش ترین سشوار را هم دارد. اگر نمی دانید و از خود می پرسید سشوار خوب چی بخرم بهتر است به سراغ سشوار فیلیپس اصلی باشید که از فناوری سرامیک تورمالین هم برخوردار باشد. همچنین دست شما در انتخاب این مدل سشوار بازتر بوده و برای موهای مختلف ، مدل های مختلف در بازار موجود است.

 

پارس خزر

سشوار پارس خزر از برند معتبر ایرانی بوده که اگر می خواهید هزینه کمتری برای خرید سشوار خانگی متحمل شوید می توانید به سراغ این برند پرطرفدار با کارایی بالا و عمر طولانی بروید. همچنین این برند در زمینه تولید سشوار مسافرتی حرف اول را می زند و می تواند موهای شما را در سفر هم به خوبی حالت داده و خشک کند.

 

براون

سشوارهای آلمانی براون هم یکی از باکیفیت ترین سشوارهای خانگی برای مصرف برق پایین می باشند که کیفیت ساخت مناسب داشته و موتور قدرتمند آن سالها برای شما دوام خواهد آورد. اگر به دنبال پرتاب باد خوب هستید می توانید این برند را انتخاب و خریداری کنید. این سشوارها به قدری قدرتمند هستند که می توانند پرپشت ترین موها را در مدت زمان کوتاهی خشک کنند.

 

میگل

سشوار میگل یک برند ایرانی در زمینه تولید محصولات برقی بوده که در حال رقابت با پارس خزر می باشد و برای خانم هایی که می خواهند یک سشوار خوب و باکیفیت در خانه داشته باشند به شدت توصیه می شود. محصولات شرکت میگل طراحی بسیار خوبی دارند و با سیم برق بلند می توانند نیاز شما را به پریز برق رفع کنند. کیفیت سشوار میگل بالا است و استاندارهای جهانی را از آن خود کرده است و با کمترین آسیب می تواند موهایتان را سریع و فوری خشک کند.

 

بهترین سشوار حرفه ای

سشوار یک وسیله ضروری برای هرکسی است که به دنبال نتایج موثر سشوار سریع و با حداقل تلاش است. تعداد فزاینده ای از ویژگی های سشوار خوب حرفه ای و سالنی وجود دارد که به شما امکان می دهد موهای خود را در حین خشک کردن حالت دهید، به این معنی که بدون مراجعه به یک سالن آرایشی می توانید ظاهر جدیدی به دست آورید. بهترین سشوار حرفه ای معمولاً با یک موتور AC (جریان متناوب) کار می کند، به این معنی که گرمای بیشتر و دور در دقیقه کمتری دارند. موها را سریعتر خشک می کند و جریان هوای قوی تری هم دارد.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

مشخصات سشوار خوب

سشوار ابزاری است که زمان خشک شدن مو را حداقل 70 درصد به حداقل می رساند. همچنین از موهای شما در برابر آسیب های ناشی از استفاده از ابزارهای دیگر مو محافظت می کند. اما واقعا خصوصیات سشوار خوب چیست؟ این وسیله اگر به خوبی انتخاب شود نه تنها موها را خشک می کند بلکه به از بین بردن موخوره و درخشندگی موهای شما نیز کمک می کند. یک سشوار عالی همچنین می تواند به موهای شما حجم دهد. علاوه بر این، موهای شما را صاف می‌کند و ظاهری طبیعی برایتان ایجاد می‌کند؛ همچنین موهای شما را صاف نشان می‌ دهد و کوتیکول‌ ها را می‌ بندد. در ادامه مشخصات سشوار خوب را برایتان بیان کرده ایم:

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

سشوار چند وات خوبه

یکی از اولین مواردی که در انتخاب سشوار خوب باید در نظر گرفت، قدرت (وات) آن است. شما “وات” را باید به عنوان اولین نکته در نظر بگیرید زیرا بدون قدرت صحیح ممکن است موهای شما آسیب ببیند و به نتیجه مطلوبی که می خواهید نرسید. آرایشگران حرفه ای پس از چند آزمایش و تحقیق به این نتیجه رسیدند که توان 1875 وات سشوار برای انواع مو ایده آل است.  اگر موهای کوتاه یا ظریفی دارید، سشوار با وات کمتر از این هم مناسب شماست.

 

وات سشوار چیست

وات به قدرت موتور سشوار اشاره دارد. هنگامی که یک سشوار مجهز به یک موتور با وات بالا باشد، پرتاب باد زیاد آن موها را به سرعت خشک می کند بدون اینکه به حرارت بالایی نیاز باشد. از طرف دیگر، هنگامی که سشوارها به موتورهای با وات پایین مجهز می شوند، برای خشک کردن موها به جای نیروی هوا به گرما متکی هستند. در واقع، یک مدل سشوار با وات بالا برای هر کسی که می‌ خواهد عمر سشوارش بالاتر باشد، ضروری است. همچنین سشوار های کم وات بیشتر احتمال دارد که بسوزند، زیرا فشار زیادی بر عملکرد موتور وارد می شود.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

وزن

از آنجایی که بسته به ضخامت و طول موهایتان ممکن است مجبور شوید سشوار خود را برای مدت طولانی در دست نگه دارید، داشتن یک سشوار سبک تر اهمیت دارد. اگر سشوار شما سبک نباشد، ممکن است هنگام سشوار کردن موهایتان، بازوی شما خسته شود. همچنین، یک سشوار با وزن کمتر برای سفر مناسب تر است.

 

ارگونومی

همانطور که وزن مهم است راحتی نیز مهم است. اگر مجبور هستید سشوار خود را برای مدت طولانی روی سرتان نگه دارید، باید در دستان شما به خوبی جا بگیرد. هنگام خرید سشوار مناسب، به دنبال سشواری باشید که در دست گرفتن آن آسان و دارای طراحی ارگونومیک باشد. همچنین دکمه ها نیز باید در جای مناسبی قرار گرفته باشند. دسترسی به آنها باید آسان باشد.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

تنظیم حرارت چندگانه

تنظیم حرارت یکی ویژگی های مهم خرید سشوار خوب است. درست مانند اتو مو و سایر ابزارهای حالت دهنده مو که از گرما استفاده می کنند، داشتن چند دکمه تنظیم حرارت برای رسیدن به دمای مناسب مهم است. اگر دما را برای موهایتان به خوبی تنظیم نکنید حتما آسیب وارد خواهید کرد. همچنین تنظیم دمای بالاتر می تواند زمان سشوار کشیدن شما را به حداقل برساند، اما اگر موهای شما ضخیم یا مجعد نباشد، خطر آسیب رساندن به فولیکول های مو افزایش می یابد. بنابراین، هنگامی که به دنبال یک سشوار عالی هستید، به خرید یک سشوار مناسب فکر کنید که به شما امکان می دهد دما را با توجه به نوع موی خود تنظیم کنید.

 

دکمه کول شات

با استفاده از ویژگی کول شات، می توانید درست قبل از اتمام خشک کردن موهای خود، موهای خود را با هوای خنک بهتر حالت دهید. استفاده از دکمه کول شات در پایان سشوار کسیدن، کوتیکول های مو را محکم می کند و حالت موهای شما را برای ماندگاری طولانی تر حفظ می کند. این ویژگی به شما کمک می کند تا موهای شما در تمام طول روز براق و صاف دیده شود. هنگامی که موهای شما حدود 80 درصد خشک شد باید دکمه کول شات را فشار دهید. همچنین برای کاهش موخوره استفاده از این دکمه ضروری است.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

طول سیم

سشوار سیم بلند بسیار مهم است زیرا امکان حرکت بیشتر را در محیط برای شما فراهم می کند. همچنین، اگر در نزدیکی میز آرایش یا در حمام شما (جایی که معمولاً موهای خود را با سشوار خشک می کنید) پریز برق وجود نداشته باشد، یک سیم با طول کوتاه میزان استفاده از سشوار را محدود می کند. به دنبال یک سشوار با سیم بلندتر باشید.

 

دیفیوزر

اگر موهای فر دارید، یک سشوار با دیفیوزر خریداری کنید. دیفیوزر متمرکز کننده ای است که هوای گرم را در یک ناحیه بزرگتر پخش می‌ کند. اگر موهای مجعد یا موج دار دارید داشتن سشوار دیفیوزر دار مفید است زیرا به حفظ بافت دست نخورده و در عین حال افزایش حجم کمک می کند.

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

لوازم جانبی مناسب

سشوارها معمولاً با برخی از لوازم جانبی اضافی مانند دیفیوزر، متمرکز کننده هوا و غیره عرضه می شوند.  اگر می خواهید با موهای خود به استایل های مختلفی برسید، این ابزارهای اضافه شده ضروری هستند. اگر سشوار خریداری شده با این لوازم جانبی همراه نیست، ممکن است بتوانید آنها را جداگانه خریداری کنید.

 

– یک دیفیوزر اضافه شده به سشوار شما اجازه می دهد تا هوای گرم را به طور یکنواخت پخش کند. همچنین به جدا کردن جریان هوای سشوار کمک می کند که به حفظ فر موهای شما کمک می کند.

 

– یکی دیگر از ابزارهای عالی که می توانید با سشوار خود استفاده کنید، متمرکز کننده هوا است. این لوازم جانبی جریان هوا را از سر سشوار شما باریک می کند و هدایت می کند و جریان هوا را در یک منطقه خاص متمرکز می کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه موهایی صاف و بدون وز داشته باشیم؟

 

سشوار خوب چه ویژگی هایی دارد + بهترین سشوار خانگی

گارانتی

آخرین گزینه و در عین حال مهمترین ویژگی سشوار ایده آل داشتن گارانتی است. بهتر است قبل از خرید، ببینید محصول مورد نظرتان دارای ضمانت نامه معتبر هست یا نه! اگر قیمت دستگاه گران است، گارانتی باید حداقل یک یا دو سال باشد. همچنین باید موارد ابطال گارانتی سشوار را هم بررسی کنید.

 

ویژگی های یک سشوار خوب و مناسب را در این نوشتار شرح دادیم و در پایان مهم است که شما بهترین سشوار حرفه ای یا حتی خانگی را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید تا پس از خرید پاسخگوی شما باشد. توصیه می کنیم همواره مشخصات سشوار خوب و ایده آل را قبل از خرید یکبار دیگر مرور کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب