گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

رابطه قبل ازدواج در زندگی زناشویی شما با همسرتان تاثیر می گذارد گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر یا شوهر ممکن است در برخی موارد صحیح یا غلط باشد. آیا گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است یا هرگز در مورد رابطه جنسی قبل از ازدواج به همسر چیزی نگوییم؟

 

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر

گفتن رابطه قبل ازدواج و دوران مجردی به همسر کار درستی است؟ گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر می‌تواند تاثیرات مهمی بر روی رابطه رناشویی امروز شما با شوهر یا زن تان بگذارد. باید توجه داشت که درست است که زن و شوهر باید صادقانه با هم برخورد کنند، ولی صداقت باید همیشه با درایت همراه باشد و به طور کلی گفتن رابطه قبل از ازدواج به همسر کار درستی نیست. وارد جزییات رابطه قبل از ازدواج شدن و گاهی آن را با لذت و شعف و بزرگنمایی شرح دادن، کاملا غلط است! گفتن رابطه جنسی قبل از ازدواج به همسر باعث می شود که از احترام زن و مرد نسبت به هم کاسته شود. همه مردم آن‌قدر دارای قدرت تحمل و بردباری نیستند که به گذشته‌ها کاری نداشته باشند و فقط شرایط حال همسرشان را در نظر بگیرند.

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

مردان و زنان جوان باید شرح حال گذشته خود را با همسر آینده شان در میان بگذارند. چرا که اصل مهم در پی ریزی یک زندگی صحیح، صداقت است که اگر کسی آن را دقیقا رعایت نکند بالاخره روزی رازش فاش می‌شود. بنابراین، به صورت غده خطرناکی درمی‌آید که محیط مناسبی برای خودنمایی پیدا می‌کند. گفتن رابطه جنسی نامشروع فبل ازدواج به همسر و کارهای اشتباهی که از سر جوانی و ناپختگی انجام داده‌اید ضرورتی ندارد و خصوصا بعد از ازدواج بازگو کردن داشتن رابطه قبل ازدواج به همسرتان تنها سبب آشفتگی ذهنی او شده و تاثیر نامطلوبی بر روی رابطه زناشویی فعلی شما می‌گذارد. از همان روز اول که وارد زندگی زناشویی می شوید سعی کنید گذشته خود را فراموش کرده و زندگی دو نفره خود را بسازید.

 

اگر از روابط قبل از ازدواج و گذشته تان عبرت گرفته‌اید و تحول خاصی در رفتارتان ایجاد کرده‌اید لزومی به بازگو کردن رابطه گذشته به همسر نیست چون ممکن است بر دیدگاه طرف مقابل به شما اثر منفی بگذارد و یا برخی قابلیت‌های فعلیتان نادیده گرفته شود. مگر در مواردی که بازگو کردن تجربه شما می‌تواند مانع تکرار اشتباه برای طرف مقابلتان شود. اگر لازم است از از گذشته و رابطه قبل ازدواج صحبت‌هایی را برای همسرتان بازگو و تعریف کنید، سعی کنید وارد جزییات نشوید، مسایل را برای او کاملا باز نکنید و نشکافید. “جز راست نباید گفت / هر راست نشاید گفت” ، دروغ گفتن جایز نیست ولی سکوت کردن خیلی وقت‌ها بهتر از راستی است که فرد را نسبت به همسرش دلزده کند.

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

گفتن رابطه قبلی به خواستگار

برخی از دختران و پسران ممکن است که ندانند گفتن رابطه قبلی به خواستگار مهم است یا نه؟! گفتن برخی از مسائل مثل رابطه جنسی با دوست دختر (مخصوصا پیش از ازدواج یا در جلسه خواستگاری) به همسرتان ضروری است. مسائلی مانند تجربه نامزدی ناموفق یا رابطه جنسی که در گذشته داشته‌اید. گفتن رابطه قبلی به خواستگار از زبان خودتان به همسر آینده تان در جلسه خواستگاری مانع می‌شود که شنیدن این مسائل از زبان دیگران یا شک کردن همسرتان به این موضوع زندگی شما را به هم بریزد اما به یاد داشته باشید بعد از مطرح کردن آن دیگر هرگز در مورد نامزد و رابطه قبلی خود صحبت نکنید و اجازه ندهید سایه حضورش به شکل یک نفر سوم وارد زندگی شما شود.

 

اگر شما قبل از ازدواج و در جلسات خواستگاری، شرح مختصر و مفیدی از رابطه گذشته خود را بازگو کنید، همسر شما قادر است تا در همان زمان، یا تصمیم به ازدواج با شما بگیرد و یا منصرف شود. ولی اگر تصمیم گرفتید و ازدواج کردید، هم شما دیگر نگران افشا شدن آن راز نیستید و در نتیجه از اضطراب و نگرانی خارج می‌شوید، هم او خود را با شرایط موجود وفق خواهد داد. اما اگر از رابطه قبلی خود در جلسه خواستگاری حرفی نزنید و همسر آینده تان بعدا پی به موضوع ببرد، احساس فریب و گول خوردن می‌کند. او فکر می‌کند اگر آن را می‌دانست، به ازدواج با شما تن درنمی‌داد؛ در حالی که چه بسا پس از شنیدن آن نیز همین کار را می‌کرد که آن روز کرده است.

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

گفتن روابط گذشته به همسر

در این مرحله درباره گفتن روابط قبل ازدواج به همسر توضیحاتی میدهیم. در صورتی که روابط گذشته عمیق و رسمی بوده باشد زوجین باید پیش از ازدواج در مورد آن صحبت کنند ولی گفتن روابط گذشته به همسر توصیه نمی‌شود. برای صحبت از گذشته با نامزد یا همسر باید نکاتی را در نظر گرفت و بدانیم که پس از ازدواج از گذشته خود و از تجربه‌ یا خاطره‌هایی که با دیگران داشته‌اید، یا اگر همسر داشته‌اید و از او خاطراتی بر جای مانده است، هیچ حرفی که کدورت ‌آفرین باشد را بر زبان نیاورید. مثلا اگر دختر، قبلا ازدواج دیگری داشته، باید حتما آن را با خواستگار جدیدش در میان بگذارد. بدیهی است که منظور از گذشته، توضیح تمام جزییات نیست، بلکه آن گذشته و حوادثی است که از اهمیت خاصی برخوردارند؛ یعنی با نگفتن روابط قبلی به همسر آینده احتمال می‌رود که ازدواج آینده، دستخوش بحران شود.

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

دیده شده است که بعضی از مردان، گاهی از روی نادانی و گاهی هم برای پز دادن و این که به همسرشان ثابت کنند که خیلی جذاب و مورد توجه بوده‌اند، اعترافاتی درباره روابط قبل از ازدواج که همراه با گزافه‌گویی است می‌کنند که بعدها باعث دردسرشان می‌شود. متاسفانه این عادت زشت به رخ کشیدن گذشته هم بین پسران و هم بین دختران رایج است و بدیهی است این گونه گفتارها روی حسن روابط زن و شوهری آثار سوئی بر جای می‌گذارد.

 

گفتن روابط گذشته به همسر امروزتان، که در حال حاضر با توبه و ندامت و انجام ندادن و ترک گناه پاک شده است خوب نیست اما اگر هنوز ازدواج نکرده اید باید حتما به دنبال روش گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر آینده تان در جلسات خواستگاری باشید. پس فرض ما این است که روابط گذشته و قبل از ازدواج نباید گفته بشود البته بعد از توبه، چون این گناهان پاک شده است. از طرفی گفتن تجارب گذشته و فاش کردن رابطه نامشروع خویش برای همسرتان هیچ فایده ای ندارد و چیزی جز به هم ریختگی اعصاب طرف مقابل، بدبینی، تنفر و وسواس فکری و در عین حال سر دوراهی ماند ثمره دیگری ندارد.

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

گفتن رابطه جنسی قبل از ازدواج به همسر

گفتن رابطه جنسی قبلی به همسر صحیح است؟ از نظر متخصصین حوزه روانشناسی گاهی گفتن تمام حقیقت درباره رابطه جنسی قبل از ازدواج به همسر می‌تواند باعث از بین رفتن اعتماد و ایجاد حساسیت بی‌جا شود. اینکه بتوانید تصمیم بگیرید کدام مسائل را، چگونه و با چه جزئیاتی با شوهرتان در میان بگذارید، موضوعی پیچیده است که نیاز به بررسی شرایط خاص هر فرد دارد. گاهی بهتر است قبل از گفتن رابطه جنسی قبل از ازدواج به همسر با یک متخصص مشورت کنید، کسی که بتوانید جزئیات رابطه جنسی قبلی و شرایط رابطه زناشویی حاضر را با او در میان بگذارید و به کمک او درمورد حدود مسائلی که لازم است یا لازم نیست به اشتراک گذاشته شود تصمیم گیری کنید. شما در صورت تمایل به کسب کمک و راهنمایی در خصوص گفتن رابطه نامشروع قبل ازدواج به همسر و در میان گذاشتن روابط قبلی با او، می‌توانیدسوالات خود را از روانشناس با تجربه بپرسید.

 

اهمیت صداقت در رابطه زناشویی غیرقابل انکار است، اما صداقت همیشه اعتماد آفرین نیست. در میان گذاشتن برخی مسائل مثل گفتن روابط قبل ازدواج به همسر مانند صداقت مسموم عمل می‌کنند و تاثیرات منفی در دیدگاه همسرتان بر شما خواهند گذاشت. تاثیراتی که می‌تواند به راحتی رابطه زناشویی امروز شما را در خطر جدی قرار دهد. به طور کلی می‌توان گفت صحبت از خیانت در رابطه قبلی و پیش از ازدواج ، وجود روابط جنسی قبل از ازدواج و مورد تجاوز یا سوء استفاده جنسی واقع شدن زن در گذشته، مسائلی است که احتمالا لازم نیست با همسرتان در میان گذاشته شود. بهتر است پیش از گفتن رابطه قبلی با دختر به همسر کنونی خود سعی کنید تا حد امکان جزئیات غیر ضروری را نگویید و مسئولیت گذشته خود را قبول کنید. در زمان و مکان مناسب موضوع را در میان بگذارید و از افرادی که می‌توانند به شما برای بیان درست اتفاقات گذشته کمک کنند، یاری بجویید.

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

عذاب وجدان رابطه قبل از ازدواج

سلام و خسته نباشید آقای مشاور بنده در دوره نامزدی هستم ولی احساس گناه و عذاب وجدان شدیدی نسبت به نامزدم که خیلی دوستش دارم در جودم باعث اضطراب و افسردگی ام شده است . احساس می کنم که به همسرم خیانت کرده ام و عذاب وجدان رابطه قبل از ازدواج مرا رها نمی کند. آقای مشاور با اینکه توبه کردم و وارد زندگی جدید شدم ، خیلی حالم بده نمی دونم چیکار کنم می خوام همه روابط گذشته و حتی رابطه جنسی قبل از ازدواج که داشته ام را به همسرم بگوییم و از این عذاب وجدان خلاص شم یا اینکه طلاقم میده یا اینکه به هر حال یه جوری میشه به نظر شما چیکارکنم؟

 

پاسخ مشاور در مورد گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر

باعرض سلام و تشکر از ارتباط تان با مشاور برای اینکه به پاسخ مناسب خودتان دست پیدا کنید به توضیحات زیر دقت فرمایید:

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

در ابتدا بهتر بود علت عدم ازدواج با فردی که قبل از این وصلت با هم رابطه داشتید و یک نوع وابستگی عاطفی نسبت به همدیگر داشتید را توضیح می دادید به هر حال با توجه به تجارب مشاوره ای بنده ، معمولاً بیشتر دخترها با هدف ازدواج با پسر دوست می شوند زیرا به دلیل توقعات و انتظارات والدین و موقعیت های ازدواج به هیچ وجه در وضعیت دوستی با پسر مورد علاقه شان نمی مانند و یا ازدواج می کنند و یا اینکه با قلبی شکسته و پر از نفرت جدا می شوند. اما به هر حال شما با توجه به توضیحاتی که دادید توبه کرده اید و فرد هوس بازی که شما را به این وضعیت انداخت و بعد از احساس یکنواختی و تکراری شدن، شما را تنها گذاشته و با فرد دیگری ازدواج کرد را با استفاده از تکنیک های قبلی به طور کامل فراموش کرده اید و با ذهن و روانی پاک وارد زندگی شده اید پس خودتان را ببخشید و بی جهت خودتان را سرزنش نکنید زیرا ممکن است به امانت خدا که همان روحیه و روان سالم است خیانت کنید.

گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر | گفتن روابط گذشته به همسر صحیح است؟

از طرفی شما نه عقلاً نه شرعاً و نه اخلاقاً مجاز به گفتن رابطه قبل ازدواج به همسر امروز خود نیستید زیرا نه تنها باعث به هم ریختن وضعیت روحی طرف مقابل تان می شوید بلکه باعث به وجود آمدن افکار بدبینانه واضطرابی شده که باعث محدودیت ها ، بازپرسی ها و کنترل شدید که در بعضی مواقع باعث درگیری های فیزیکی از طرف همسرتان خواهید شد و نهایتاً این زندگی به طلاق و جدایی منجر خواهد شد. بنابراین اگر توبه واقعی کرده باشید و از رابطه نامشروع قبل از ازدواج تان سخت پشیمان شده اید، احساس گناه و عذاب شما کاذب است و واقعی نیست پس با خودگویی مثبت و امید به بخشش الهی با احساس گناه و عذاب وجدان تان مبارزه کنید و برای همیشه فکر گفتن روابط قبلی به همسرتان را در زباله دان ذهنتان دفن کنید.

 

گفتن رابطه قبل از ازدواج به همسر ممکن است به جدایی و طلاق ختم شود و شما باید در مورد روابط گذشته تان، در جلسه خواستگاری همه چیز را بگویید در غیر اینصورت گفتن روابط قبل ازدواج به همسر فعلی تان چیزی جز بدبینی و جدایی در پیش ندارد.

جدیدترین مطالب