نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس برای افزایش رزق و روزی و بخت گشایی

نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس برای افزایش رزق و روزی و بخت گشایی

یکی از سنگ هایی که بسیار مورد محبوبیت مردم قرار گرفته است انگشتر شرف شمس می‌باشد. در این مطلب اطلاعات کاملی درباره خواص دعای شرف الشمس برای رزق و روزی و بخت گشایی و همچنین نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس و خواص کامل آن خواهید خواند.

 

دعای شرف الشمس برای رزق و روزی

برجسته ترین فواید این دعا چیست؟ بی شک مشهور ترین و شاید برجسته ترین و شناخته شده ترین خصوصیت دعای شرف شمس برای رزق و روزی میباشد. حجت الاسلام محمد علی رضایی کارشناس علوم قرآنی بیان داشتند: آنگونه که بزرگان نقل نموده‌اند همراه داشتن شرف شمس که نوعی حرز محسوب می‌شود مجرب می‌باشد. علاوه‌بر این که موجب توسعه رزق می‌شود در دفع نمودن بلایا نیز بسیار مفید بوده که مورد توصیه بزرگان قرار گرفته است. اما دیگر فواید دعای شرف الشمس روی عقیق زرد این موارد می‌باشد:

 

۱- دفع فقر از برجسته ترین فواید دعای شرف الشمس برای رزق و روزی است

۲- دفع بدى ها، حفظ و مراقبت از جان و اموال

۳-  دفع چشم زخم

۴- دفع بیماری ها

۵- براورده گشتن حاجت و گشایش امور از مهترین خاصیت های این حرز هست. برای حاجت مجرب است و از جمله خواص عقیق نیز هست.

۶- حفظ از گزند حیوانها و حفاظت از بلایا و دشمنان

7- کسب مقام و عزت

8- همانطور که پیش تر گفته شد دعای شرف الشمس برای افزایش رزق و روزی خیلی مجرب بوده‌است

 

9- همینطور درمورد فواید خود عقیق زرد آمده که به کار گیری آن موجب پاک کردن و تصفیه سیستم گوارش می گردد و بر هضم و جذب مواد غذایی یاری می کند، همینطور بر گردش خون در بدن، بر چاکرای ۳، بر غدد پانکراس و لوزالمعده اثر خیلی زیادی می‌کند. لیکن به جز این موارد، گوهر عقیق خاصیت های بسیار دیگری دارد که در روایت مذهبی هم همراه داشتن آن توصیه گردیده است. آیا دعای شرف الشمس برای بخت گشایی هم مفید است؟ نظر آیت الله بهجت درباره این حرز که 19 فروردین حکاکی می‌شود چیست؟ پاسخ این سوالات را در ادامه خواهید دید.

 

اما بهره‌مندی از این خواص منوط به رعایت آداب لازم و ساعت و روز حکاکی دعا است که بایستی توسط حکاک به طور کامل رعایت شود. یکی از سایت‌هایی که در زمینه حکاکی این ذکر شریف سابقه چندین ساله دارد و آداب حکاکی را به طور کامل رعایت می کند، فروشگاه اینترنتی شرف آنلاین است. در این سایت می توانید به صورت کاملا آنلاین دعای شرف الشمس برای رزق و روزی را سفارش دهید تا به صورت انگشتر، گردنبند یا دستبند برای شما آماده و ارسال شود. تمامی حکاکی ها با رعایت کامل آداب در روز 19 فروردین بوده و تمام قواعد لازم در آن رعایت شده است.

دعای شرف الشمس برای رزق و روزی

آیا دعای شرف الشمس برای بخت گشایی مفید است؟!

این حرز خواص زیادی دارد؛ دعای شرف الشمس برای افزایش رزق و روزی مفید است، دعای شرف الشمس برای برآورده شدن حاجت مفید است و همچنین خواص دیگری هم دارد اما به طور صریح در متن کتب اسلامی خاصیت دعای شرف الشمس برای بخت گشایی ذکر نشده‌است. با دقت در متون به خاصیت مهم “کارگشایی” می رسیم که می‌توان از آن خاصیت گشایش بخت را برداشت کنیم. کارگشایی یکی از خواص معروف عقیق با این ذکر شریف است که در کتب اسلامی به آن اشاره و تاکید شده است؛ لذا اگر به امید بخت گشایی از آن استفاده کنیم امکان نتیجه گرفتن برای بخت گشایی هم به امید خدا خواهد بود.

 

اما متن دعای شرف الشمس برای بخت گشایی چیست؟!

دعای ویژه‌ای که دقیقا برای بخت گشایی باشد نیست اما یک دعای کلی وجود دارد خواندن متن دعای زیر قبل از حکاکی توسط حکاک توصیه شده‌است. دقت گردد که لزومی به حکاکی آن بر روی عقیق زرد وجود ندارد. متن دعا به صورت ذیل است:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

 

نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس

اعلام نظر مستقیمی از آیت الله بهجت در ارتباط با دعای شرف شمس مطرح نشده است ولی در ارتباط با خاصیت های دعای شرف شمس از حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی متخصص مذهبی و تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) سوال گشته که ایشان سخنانی را مجموعا پیرامون ادعیه از قول آقای بهجت فرموده اند با مضمون ذیل است:

 

با دقت به نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس و سایر علما هر دعایی در مقام خویش فواید خودش را دارا می باشد و آنچه که امروزه در کشور ما بسیار مطرح گردیده بحث شرف شمس و نوزدهم فرودین ماه می‌باشد. در ارتباط دعاهای گوناگون در احادیث و روایات در دسترس داریم که اقسام بلایا را کم یا رفع می‌نماید و اکثر اتفاقات شر را از ما دور می گرداند. چنانچه بیاییم آن را تشبیه نماییم، دعا یک سرعت گیر (در مقابل بلایا) می باشد. با دقت به نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس که فرموده اند:«هر دعایی حکم یک میوه را دارد، همانطور که هر میوه‌ای ویتامین و خواص خاص خودش را دارا می‌باشد، هر دعا نیز ویژگی خاص خویش را دارا می‌باشد.» در نتیجه این نیست که شخص کاملا متوسل به دعا شود و دیگر دست از کار و همت و تفکر بردارد و از ابزار و اهداف دیگری به کار گیری نکند. این موضوع نیز همین است و یک گونه ادعیه می‌باشد که در روز ۱۹ فروردین وارد گردیده‌است و در شرایطی که ما متوسل به دعا می‌گردیم، لذا برای برآورده کردن حاجات خویش و سلامت و بهبود بهتر، کار و همت هم ضروری می‌باشد. در ادامه نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس (به طورکلی اقسام دعا منظور بوده) توضیح داده شده‌است: این اعتقاد می‌باشد که به دعا کمک می‌کند، گاهی آدمی یک نگین دارد و همان اعتقاد و باور به آن می‌باشد که به ما یاری می‌نماید.

 

یک سوال مهم: از کجا می توانیم دعای شرف الشمس برای رزق و روزی را تهیه کنیم؟

اگر بخواهید از خواص قدرتمند این حرز استفاده کنید باید حکاکی آن در زمان مشخص شده و با رعایت کامل آداب انجام شود. اگر آداب لازم در حکاکی آن رعایت نشود تاثیری نخواهد داشت.

 

همانطور که بیان یکی از سایتهای معتبر و باسابقه که چند سال است به صورت آنلاین سفارش حکاکی این دعا را انجام می‌دهد سایت شرف آنلاین است. این مجموعه تمام آداب حکاکی را خصوصا نوشته شدن این حرز در زمان مخصوص در 19 فروردین رعایت می کند (چرا روز شرف الشمس روز 19 فروردین است؟) همچنین این مجموعه از حکاکان باتجربه و مجرب جهت حکاکی این ذکر شریف از جوار حرم رضوی استفاده می‌کند.

 

برای تهیه دعای شرف الشمس برای رزق و روزی کافیست “شرف آنلاین” را در گوگل جستجو کنید سپس وارد سایت شوید، محصول شرف شمس مورد پسند خود را انتخاب و سفارش خود را ثبت نمایید.

نظر آیت الله بهجت در مورد شرف الشمس

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب