تاريخ روز عرفه ۱۴۰۳ + روز عرفه ۱۴۰۳ کی هست

تاريخ روز عرفه ۱۴۰۳ + روز عرفه ۱۴۰۳ کی هست

تاريخ روز عرفه ۱۴۰۳

روز عرفه سال ۱۴۰۳ کی هست؟ روز عرفه یکی از بهترین روزها برای دعا و مناجات با خداوند است که همه ساله مسلمانان در این روز به صحرای عرفات می روند تاريخ روز عرفه سال ۱۴۰۳ به شمسی قمری و میلادی در ادامه این مطلب ذکر شده است که اگر می خواهید روز عرفه را بهتر شناسید و تاریخ دقیق روز عرفه ۱۴۰۳ را بدانید از شما کاربران گرامی دعوت می کنیم با سماتک همراه باشید.

 

بسیاری از بازدید کنندگان عزیز و محترم در مورد تاریخ روز عرفه ۱۴۰۳ از ما سوال کرده اند و اگر شما هم می خواهید بدانید روز عرفه چندم خرداد هست در این نوشتار به شما خواهیم گفت که روز عرفه سال ۱۴۰۳ چندمه و چه تاریخی است. روز عرفه برای مسلمانان و انبیا و اولیا خداوند مقام و ارزش بسیار والایی داشته و دارد و حج گزاران در این روز عزیز در صحرای عرفات گرد هم جمع می شوند و ضمن دعا و نیایش و استغفار، از توفیق در ادای فریضه مهم حج خداوند متعال را حمد و سپاس می گویند. همانطور که می دانید روز عرفه روز آغاز مناسک حج برای حج گزاران است و حاجیانی که در روز عرفه به صحرای عرفات می روند توفیق بزرگی نصیب شان شده است.

تاريخ روز عرفه ۱۴۰۳ + روز عرفه ۱۴۰۳ کی هست

روز عرفه سال ۱۴۰۳ کی هست

روز عرفه در سال ۱۴۰۳ که مصادف با نخستین روز شروع مناسک حج است در هفته آخر خرداد ماه امسال می باشد و اما باید بدانید که تاریخ روز عرفه سال ۱۴۰۳ چندم خردادماه است؟ روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ روز عرفه می باشد که برابر با ۹ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری و 16 ژوئن 2024 میلادی می باشد و سایت سماتک این روز مهم برای مسلمانان را به همه مسلمین جهان تبریک می گوید.

 

نظر به اهمیت روز عرفه، دعاهای ویژه روز عرفه از امامان معصوم و بزرگان دین نقل شده است و همه ساله در روز نهم ماه ذی الحجه مناسک حج آغاز می شود و این روز مصادف با روز عرفه است. اگر به دنبال متن تبریک روز عرفه هستید می توانید مقاله اس ام اس تبریک رسمی روز عرفه را بخوانید تا بتوانید پیشاپیش روز عرفه را به همه مسلمانان ایران و جهان تبریک بگویید.

تاريخ روز عرفه ۱۴۰۳ + روز عرفه ۱۴۰۳ کی هست

روز عرفه چه روزی است

روز عرفه روزی برای دعا و مناجات با خداوند است و در برخی منابع، دعایی از حضرت محمد (ص) برای این روز نقل شده است. از جمله مشهورترین دعاهای روز عرفه، دعای امام حسین علیه السلام مشهور به دعای عرفه است که بسیاری از شیعیان هر ساله در نقاط مختلف جهان، آنرا می خوانند.

 

روز عرفه چه روزی است و چه فضیلتی دارد؟ هر مسلمانی که در روز عرفه قبل از رفتن به مراسم دعای عرفه در زیر آسمان دو ركعت نماز بخواند و در پیشگاه پروردگار بخشنده به تمام گناهان و کارهای بد خود اعتراف كند و خالصانه از درگاه خداوند رحمان طلب عفو و بخشودگی کند، خداوند رحمان آنچه را كه برای اهل عرفات مقدر نموده به وی نیز عطا می‌كند و تمام گناهان او را می بخشد.

 

حال که فهمیدید روز عرفه چه روزی است و چقدر فضیلت و برتری دارد باید بدانید که در روایات بسیاری از معصومین روز عرفه را به عنوان روزی ویژه برای بخشودگی گناهان و استجابت ادعیه معرفی کرده اند.

 

روز عرفه چندم است

روز نهم ذی الحجه را روز عَرَفه می گویند و این روز از روزهای مهم برای تمامی مسلمانان است و از سوی دیگر از آنجا که امام حسین علیه السلام حرکت خود را بسوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد برای شیعیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین خواندن زیارت امام حسین علیه السلام در روز عرفه بسیار توصیه شده است.

تاريخ روز عرفه ۱۴۰۳ + روز عرفه ۱۴۰۳ کی هست

علت نامگذاری روز عرفه

نامگذاری روز عرفه به چه علتی است؟ علت نامگذاری روز عرفه که مصادف با نهم ماه ذی الحجه است را در اینجا بیان می کنیم. عَرَفَة کلمه‌ای عربی از ماده ع ر ف است. این ماده به معنای ادراک، فهم و شناختن چیزی همراه با تفکر و تدبر در آثار آن است. نام عرفه، از سرزمین عرفات (جایی در مکه که باید در این تاریخ در آن وقوف کرد) گرفته شده و بیان شده است که عرفات را از آن رو عرفات نامیدند که زمینی مشخص و شناخته شده در میان کوه ها است. ریشه نامگذاری روز عرفه سه وجه دارد:

 

نخستین علت نامگذاری روز عرفه این است که وقتی جبرئیل (ع) مناسک حج را به حضرت ابراهیم علیه السلام می آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت : عرفت؟ یعنی یاد گرفتی؟ و او پاسخ داد آری و لذا به این نام خوانده شد.

 

دومین علت نامگذاری روز عرفه این است که مردم از این جایگاه و در این سرزمین به گناه خود اعتراف می كنند.

 

سومین علت نامگذاری روز عرفه به جهت تحمل صبر و رنجی است كه برای رسیدن به آن باید متحمل شد ؛ چرا كه یكی از معانی عرف صبر و شكیبایی و تحمل است.

 

روز عرفه چند شنبه است

تاریخ روز عرفه سال ۱۴۰۳ و همچنین علت نامگذاری روز عرفه را در این مطلب بیان کردیم که امیدواریم در این روز بزرگ به حاجات قلبی تان برسید است و اگر چه روز عرفه به اسم عید نامیده نشده است اما روزی است كه خداوند متعال بندگان خود را به عبادت و طاعت خود دعوت کرده است و احسان خود را برای ایشان گسترانیده است. تاریخ دقیق روز عرفه در تقویم امسال برابر است با روز یکشنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۳ که امیدواریم عزیزانی که در این مراسم شرکت می کنند حاجت روا گردند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب