بهترین مربی زن رشته ورزشی فول کیک بوکسینگ + تصاویر

بهترین مربی زن رشته ورزشی فول کیک بوکسینگ + تصاویر

بهترین مربی زن رشته ورزشی فول کیک بوکسینگ

 

خانم بهاره کرکوکی یکی از بهترین مربی های زن رشته فول کیک بوکسینگ در ایران هستند. ایشان شاگردان زیادی را در این رشته تربیت کرده اند و سایت سماتک گزارشی را با استاد بهاره کرکوکی در ادامه این مطلب گردآوری کرده است.

 

بانوی قهرمان فول کیک بوکسینگ ایران در گفت و‌گو با سماتک:

قرار ما برای گفت و‌گو با خانم بهاره کرکوکی قهرمان و مربی رشته فول کیک بوکسینگ در فرهنگسرای اعتماد در منطقه ده تهران بود. جمع زیادی از شاگردان این مربی توانا برای تمرین گرد او آمده بودند تا تمرین خود را با حضور استاد کرکوکی آغاز کنند. بعد از تمرین دقایقی با استاد بهاره کرکوکی مدال آور و مربی ورزش فول کیک بوکسینگ، گفت و‌گویی جالب و مهیج برای سماتک گرفتم که در جای خود خواندنی است:

بهترین مربی زن رشته ورزشی فول کیک بوکسینگ + تصاویر

خیلی سریع روی به دنیای مربی گری درآوردم

من بر خلاف خیلی از ورزشکاران به لطف خداوند و حمایت خانواده و اساتیدم خیلی زود دنیای مربی گری را تجربه کردم و در حال حاضر هم به طور عمومی و هم خصوصی در حرفه مربی گری مشغول به فعالیت هستم ضمن اینکه نائب رئیس فدراسیون فول کیک بوکسینگ هم نیز هستم. من به لطف خدا و تمرینات زیادم در کارنامه خود مقام اول در مسابقات آسیایی فول کیک بوکسینگ و مقام اول تورومنت روسیه در بخش سلاح را دارم و به طور متوالی چهار بار مقام نخست کشوری را در این رشته اذعان خودم کردم و بعد از آن خیلی سریع دنیای مربی گری را تجربه کردم.

 

ما ورزشکاران رزمی دل‌هایمان اندازه گنجشک است

در جامعه دید بعضی‌ها نسبت به ورزشکاران رزمی چه در بخش آقایان و چه بانوان دید خوبی نیست و معمولا برخی‌ها در ذهنشان نسبت به ما تصورشان این است که ما ورزشکاران رزمی اهل دعوا و خلاف هستیم در حالی که بنده با قاطعیت عنوان می‌کنم که ورزشکاران رزمی دل نازک تر و مهربان تر از خیلی اشخاص و ورزشکاران دیگر هستند چرا که همیشه منش پهلوانانه و الگو گرفتن از مولای متقیان حضرت علی ( ع ) سرلوحه اهداف ورزشی ما رزمی کاران بوده است.

بهترین مربی زن رشته ورزشی فول کیک بوکسینگ + تصاویر

یادگیری ورزش رزمی برای بانوان در مواقع بحران ضروری است

به اعتقاد من خیلی خوب است که دخترخانم‌ها و به طور کل بانوان کشور ما روی به ورزش رزمی بیاورند و این ورزش را هم برای سلامتی جسم و روح خود در نظر بگیرند و هم خدای ناکرده برای دفاع کردن از خود در مواقع بحران و شرایط خاص که دفاع کردن از خود بواسطه یادگیری فنون ورزشی در مواقع خاص برای بانوان ما ضرورری است.

 

از همان دوران بچگی عاشق بازی‌های پسرانه بودم

بر خلاف الان که خیلی آرام و سر به زیر هستم کودکی بسیار پرشیطنت و به قولی پسرانه ای داشتم. تمام همبازی‌های من پسر بودم و من از همان بچگی عاشق کشتی گرفتن و ورزش‌های رزمی و بزن بزن بودم. اصولا بلد نبودم در زمان بچگی بازی‌های دخترانه کنم و معمولا کارم کتک زدن پسر بچه‌ها بود و انگار از همان دوران بچگی این آمادگی را برای موفقیت در این ورزش داشتم.

بهترین مربی زن رشته ورزشی فول کیک بوکسینگ + تصاویر

امان از شیطنت‌های دوران مدرسه ام……

در دوران مدرسه هم بسیار فرد شیطون و دردسر ساز اما در عین حال بسیار درس خوان بودم. یکجورایی در مدرسه دانش آموزان از من حساب می‌بردند و یک روز یادم است در فصل زمستان شیطنتم گل کرد و عده ای دانش آموز را روی برف نشاندم و دستانشان را روی یخ گذاشتم تا تنبیه شوند(خنده).

 

اعتماد سازی جزیی از قانون‌های زندگی من است

یکی از قانون‌های زندگی من اعتماد سازی و نگه داشتن آن است. خداراشکر در این چند سال از ورزش حرفه ای که انجام می‌دهم سعی کرده ام با رفتارم اعتماد خانواده و استادم و شاگردان و به طور کل مردم را به خودم جلب کنم و هیچ وقت از ورزش و قدرتی که داشتم سوء استفاده نکردم و همیشه در مسیر سلامت گام برداشته ام و خدا را شکر می‌کنم در حال حاضر توانسته ام این ورزش را به خیلی‌ها آموزش بدهم.

 

در یک روز نزدیک یازده مسابقه داشتم که نزدیک به هشت صورت در یک ساعت ترکوندم

خیلی برای من در مسابقات اتفاق افتاده که طرف مقابلم را بد زدم و بعد خیلی ناراحت شدم که ای کاش نرم تر مسابقه می‌دادم اما چون صحبت مسابقه است و هر لحظه نباید حریف را دست کم بگیری نمی‌توان لحظه ای در مسابقه آرام بود. من در یک روز نزدیک یازده مسابقه داشتم که نزدیک به هشت صورت در یک ساعت ترکوندم و واقعا خاطرات خوبی برای من نبود.

 

مدعی پخت پاستای گوشت و قرمه سبزی هستم و حریف می‌طلبم

شاید خیلی‌ها تصورشان از من این باشد که اهل خانه داری به خصوص آشپزی بواسطه ورزش رزمی که انجام می‌دهد اصولا نمی‌تواند باشد اما به جرات در آشپزی همانند ورزش فول کیک بوکسینگ رقیب می‌طلبم و مدعی بسیار قوی در آشپزی به خصوص غذای پاستای گوشت و قرمه سبزی هستم.

 

بر خلاف خودم خانواده علمی وهنرمندی دارم

من در یک خانواده مذهبی و هنرمند به دنیا آمده ام. خیلی مادر هنرمندی دارم و مادر من نقاش مینیاتور است که آثار بسیار زیبایی دارد وخواهر کوچیکترم در سلاح نانچیکو مهارت بسیار بالایی دارد. مادر من بسیار فرد رمانتیک ، کلاسیک ، آرام و مهربان است اما شخصیت من بسیار شیطون و پرانرژی و رزمی است (خنده) و اتفاقا برادر خیلی مهربان و خوبی دارم و من برادرم را خیلی زیاد دوست دارم و در حال حاضر علیرضا تکنسین بیهوشی اتاق عمل بیمارستان لقمان است و امسال هم رتبه ۲۷ کنکور را کسب کرد.

 

گذشت و صبر دو کلید موفقیت در هر کاری

قدرت به نظر من دعوا کردن و زمین زدن کسی نیست. کسی قدرت مند است که در مقام قدرت و بالا بودن بخشش کند. صفتی که امروزه متاسفانه کمتر شاهد آن در جامعه هستیم. خیلی زود عصبانی می‌شویم و خیلی سریع هم تصمیمات عجولانه در هر کاری می‌گیریم در حالی که گذشت و صبر دو صفات مهم در مسیر موفقیت انسان‌ها است.

بهترین مربی زن رشته ورزشی فول کیک بوکسینگ + تصاویر

دختران ما به جای سیگار و قلیان به ورزش روی بیاورند

من در سر کلاس‌های آموزشی خودم همیشه به شاگردانم سفارش و تاکید می‌کنم که به هیچ قیمتی سمت خدای ناکرده کشیدن قلیان و سیگار نروند که متاسفانه خیلی هم در جامعه از سوی خانم‌ها زیاد شده است. کشیدن سیگار و قلیان برای دختران ما شان و شخصیت نمی‌آورد در حالی که من خیلی‌ها را شناخت دارم که فکر می‌کنند کشیدن سیگار و قلیان کلاس دارد در حالی که این یک مقوله بسیار خطرناک در سلامت دختران ما است که امیدوارم با روی آوردن به سمت ورزش از این مقوله اعتیاد آور دوری کنند.

 

اعتماد به نفس در سایه سار ورزش

من خودم به شخصه عاشقانه رشته فول کیک بوکسینگ را دوست دارم. اعتماد به نفسی که ورزش به آدم‌ها می‌بخشد هیچ عنصری آنقدر تاثیرگذار نیست. من از هجده سالگی تا به الان که در خدمت شما هستم مربی و مدرس فول کیک بوکسینگ در کشور هستم همچنین چند سال معلم نمونه مدرسه شدم و تمام این موفقیت‌ها را مدیون ورزش کردن هستم. من در حال حاضر تعداد شاگردان زیادی از خانم‌ها دارم که در سالن شهرداری آموزش فول کیک بوکسینگ به آن‌ها می‌دهم که جا دارد در اینجا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیریت فرهنگسرای اعتماد کمال تشکر را داشته باشم.

 

موفقیتم را مدیون استاد محمد طهماسبی هستم

در پایان باید به صراحت و جرات بگویم که حاصل موفقیت‌های خودم را مدیون استاد عزیزم استاد محمد طهماسبی بنیانگذار فول کیک بوکسینگ در کشور هستم. امیدوارم با موفقیت‌های روز افزون در حرفه ام و تشکر از زحمات ایشان در این مصاحبه بتوانم مزد زحمات استاد را بدهم.

 

گفت و‌گو: حامد کوماهی

جدیدترین مطالب