بهترین زمان پیاده روی برای لاغری | برای لاغری چقدر پیاده روی کنیم

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری | برای لاغری چقدر پیاده روی کنیم

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری

بسیاری از افراد که دارای اضافه وزن هستند به دنبال بهترین زمان پیاده روی برای لاغری و کاهش وزن می باشند و در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا برایتان بهترین زمان پیاده روی برای لاغری و چربی سوزی را بیان کنیم. یکی از بهترین زمان ها برای بهترین زمان پیاده روی برای لاغری و کاهش وزن سریع، پیاده روی در صبح زود است که باید قبل از خوردن صبحانه انجام شود. میزان مصرف کالری بدن در صبح زود بسیار بیشتر از زمان های دیگر است و روند سوختن چربی های بدن در صبح ها بیشتر از سایر زمان ها است. بهترین کار این است که بعد از انجام پیاده روی صبحگاهی یک صبحانه مفصل میل کنید تا نیاز بدن تان تامین شود.

 

بسیاری از پزشکان علم تغذیه و رژیم درمانی بر این باور هستند که پیاده روی برای لاغری باید در صبح ها انجام شود تا تاثیر بهتری روی روند چربی سوزی بدن تان داشته باشد. اما این به منظور آن نیست که چربی سوزی در زمان های دیگر روز اتفاق نمی افتد و بهتر است هر موقع از روز که شما وقت آن را دارید به انجام فعالیت های ورزشی و پیاده روی بپردازید. شما می توانید موقعیت زمانی خودتان را پیدا کتید و توان جسمی تان را در نظر بگیرید و ببینید در چه ساعت هایی از روز می توانید بهتر ورزش کنید. ما در این بخش از مقاله دلایل لاغری سریع و چربی سوزی بیشتر با پیاده روی صبحگاهی را بیان کرده ایم:

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری | برای لاغری چقدر پیاده روی کنیم

زمان مناسب پیاده روی برای لاغری

1. چرا بهترین زمان پیاده روی برای لاغری صبح ها است و باید بدانید که بدن صبح ها تمایل بیشتری برای چربی سوزی دارد. پیاده روی در صبح زود و قبل از صرف صبحانه به دلیل پایین بودن میزان قند خون در صبح بدن شما را وادار می کند برای تامین انرژی مورد نیاز برای پیاده روی به دنبال منابع دیگری باشد و وقتی قند در بدن نباشد انرژی مورد نیاز برای پیاده روی از ذخیره چربی ها مصرف می شود.

 

2. دومین دلیل هم افزایش میزان هورمون های کورتیزول در صبح ها است که باعث افزایش سرعت چربی سوزی می شود. طبق مطالعات دانشمندان مردان و زنانی که صبح ها ورزش پیاده روی را انجام می دهند بهتر می توان اراده خود را برای ورزش کردن حفظ کنند و به برنامه های ورزشی روزانه خود نیز بیشتر پایبند می مانند.

 

3. انجام تمرینات ورزشی در زمان صبح برای بسیاری از افراد ساده تر است و به دلیل کمبود انرژی بدن در زمان های دیگر، بدن قدرت کافی برای ورزش کردن ندارد.

 

4. یکی دیگر از فواید پیاده روی صبحگاهی برای لاغری و کاهش وزن این است که باعث شادابی بدن تان در طول روز می شود و سلامتی شما تضمین می شود.

 

5. در ساعت های نخست روز هوای بهتری برای انجام فعالیت های ورزشی مانند پیاده روی وجود دارد و اهمیت تمیز بودن هوا در زمان پیاده روی بسیار مهم است.

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری | برای لاغری چقدر پیاده روی کنیم

پیاده روی برای لاغری چه ساعتی خوبه

6. چرا می گوییم بهترین زمان پیاده روی برای لاغری صبح ها است؟ بسیاری از افراد در ساعت های وسط روز مشغله کاری فراوان دارند اما در ساعات اولیه صبح قرارهای کاری وجود ندارند و برنامه پیاده روی روزانه افراد دچار بهم خوردگی نمی شود.

 

7. یکی از مسائلی که تاثیر مستقیم بر روی میزان چربی سوزی و لاغری دارد سلامت کامل معده است و در ساعت های ابتدایی روز وضعیت معده بهتر از زمان های دیگر است و این مورد به شدت روی لاغر شدن شما تاثیر گذار است.

 

8. سوخت و ساز بدن در صبح زود بسیار بیشتر از سایر ساعات روز است و به همین علت بدن شما برای از بین بردن چربی های اضافه آماده تر است.

 

9. از آنجایی که انجام فعالیت های ورزشی بدن شما را شاداب و سرحال می کند بهتر است پیاده روی در صبح انجام شود زیرا ورزش کردن در ظهر یا شب باعث افزایش انرژی بدن می شود و جلوی خواب به موقع شبانه را می گیرد و باعث می شود تا شما تا مادامی از شب بیدار باشید که برای سلامت بدن تان مضر است.

 

10. دوش گرفتن بعد از انجام پیاده روی در صبح بسیار مثبت واقع می شود و باعث از بین رفتن چربی های اضافه بدن تان می شود. همچنین با انجام تمرینات ورزشی در صبح روحیه بالایی برای انجام کارهای روزمره پیدا خواهید کرد.

 

11. همانطور که گفتیم بهترین زمان پیاده روی برای لاغری سریع صبح ها است و آخرین دلیل آن هم این است که شما گرسنه می شود و می توانید صبحانه کاملی را میل کنید و تاثیر مثبت خوردن صبحانه کامل روی بدن تان را خواهید دید.

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری | برای لاغری چقدر پیاده روی کنیم

برای لاغری چقدر پیاده روی کنیم

یکی از دلایل اکثر افرادی که پیاده روی می کنند، چربی سوزی است و باید بدانید بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی به هنگام صبح است و خیلی از افرا نمی دانند برای لاغری چقدر پیاده روی کنیم. این موضوع توسط بسیاری از پزشکان و اساتید به اثبات رسیده است و اکثر ورزشکاران حرفه ای صبح ها پیاده روی می کنند.

 

همانطور که می دانید یکی از بهترین ورزش ها برای لاعر شدن پیاده روی است اما به راستی چند ساعت پیاده روی باعث لاغری میشود؟ باید بدانید که برای کاهش وزن باید حداقل 30 دقیقه و حداکثر 90 دقیقه روزانه پیاده روی صبحگاهی داشته باشید. شما می توانید برخی روزها بیشتر و برخی روزها کمتر پیاده روی کنید اما در مجموع باید هفته ای 150 دقیقه پیاده روی تند داشته باشید تا لاغر شوید. بهتر است قبل از شروع به پیاده روی بدن تان را گرم کنید تا کالری سوزی بهتر و بیشتر انجام شود. اگر به تازگی می خواهید پیاده روی را استارت بزنید بهتر است در روزهای ابتدایی زمان های کمتری این کار را انجام دهید و رفته رفته زمان را افزایش دهید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب