طرز تهیه چای ترش برای لاغری | خواص چای ترش برای لاغری شکم

طرز تهیه چای ترش برای لاغری | خواص چای ترش برای لاغری شکم

چای ترش برای لاغری شکم و پهلو بسیار مناسب است طر تهیه چای ترش برای لاغری شکم و پهلوها به همراه خواص چای ترش برای لاغری شکم و بدن در این بخش توضیح خواهیم داد. همچنین در پایان بهترین زمان مصرف چای ترش برای لاغری بدن برای شما عزیزان آورده شده است.

 

طرز تهیه چای ترش برای لاغری

طرز تهیه دمنوش چای ترش برای لاغری بسیار مهم است و اگر می خواهید در منزل یک چای ترش خانگی برای لاغری شکم تهیه کنید در این مطلب آموزش طرز تهیه چای ترش برای لاغری بیان شده است. جالب است که بدانید چای ترش در عربستان به صورت گسترده کشت می‌شود و به چای مکی نیز معروف است. مصرف دمنوش چای ترش برای لاغری در جامائیکا و آمریکای لاتین بسیار متداول بوده و به علت طعم ترشی که دارد اغلب همراه با شکر مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای ترش در جامائیکا هم به عنوان چای داغ و هم به عنوان نوشیدنی سرد فروخته می‌شود و همچنین اگر می خواهید بدانید که برای چربی سوزی و لاغری چای ترش را چه زمان و چگونه باید مصرف کرد؟ در این پست بخوانید. در کشور پاناما در ایام کریسمس و سال نو بدون الکل یا با اضافه کردن الکل مصرف می‌شود.

 

مواد لازم

چای ترش خشک 2 فنجان
آب 8 فنجان
شکر 3/4 فنجان

طرز تهیه چای ترش برای لاغری | خواص چای ترش برای لاغری شکم

طرز تهیه چای ترش برای لاغری شکم

چای ترش، آب و شکر را در شیرجوش ریخته و روی حرارت بالا قرار دهید تا آب به جوش آید.
حرارت را کم کرده و ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا چای روی حرارت ملایم بجوشد.
پس از ۱۵ دقیقه حرارت را خاموش کرده، چای را صاف کنید و در فنجان سرو بریزید.

 

طرز تهیه چای ترش برای لاغری شکم بسیار ساده و راحت است و شما می توانید در منزل دمنوش چای ترش برای لاغری را درست کنید. در سالهای اخیر مطالعات متعددی بر روی انواع چای توسط متخصصان تغذیه انجام‌گرفته است. این پژوهش‌ها نشان داده‌اند که برخی انواع چای مانند چای ترش که به آن چای قرمز یا چای مکه نیز گفته می‌شود، خاصیت چربی سوزی دارند و به کاهش وزن و مبارزه با چربی شکم و پهلو کمک می‌کند. همچنین به افرادی که اضافه وزن آن‌چنانی ندارند اما رژیم غذایی مصرفی‌شان حاوی چربی و قند است توصیه می‌شود از چای ترش برای چربی سوزی و لاغری شکم و پهلو استفاده کنند.

 

طرز تهیه دمنوش چای ترش برای لاغری شکم

مواد لازم
چای ترش 2 قاشق چایخوری
آب جوش به میزان لازم
عسل یا شکر به میزان لازم
چای کیسه ای، چوب دارچین، برگ نعنا و لیموترش (اختیاری) به میزان لازم

طرز تهیه چای ترش برای لاغری | خواص چای ترش برای لاغری شکم

دستور شماره یک: طرز تهیه چای ترش برای لاغری

آب را بر روی حرارت به جوش آورید.
چای ترش خشک را در قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید.
از آنجا که چای ترش حاوی کافئین نیست در صورتی که بخواهید یک نوشیدنی کافئین دار را تجربه کنید می‌توانید یک عدد چای کیسه‌ای به قوری اضافه کنید.
چای ترش را دم گذاشته و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا چای آماده سرو شود.
در صورتی که بخواهید چای ترش طعم ملایمتری داشته باشید، می‌توانید زمان دم کشیدن را کاهش دهید.
پس از دم کشیدن، چای ترش را صاف کرده و مطابق ذائقه خود یک نوع شیرین کننده به آن اضافه کنید.
دمنوش چای ترش برای لاغری شکم را در فنجان سرو ریخته و برگ نعنا، چوب دارچین یا برش‌های لیمو ترش را روی آن قرار دهید.

 

طرز تهیه چای ترش سرد جامائیکا

مواد لازم
چای ترش خشک 1/2 فنجان (15 گرم)
چوب دارچین 1 تکه
آب سرد 4 فنجان
لیمو ترش حلقه شده (اختیاری) به میزان لازم

 

دستور شماره 2: طرز تهیه چای ترش برای لاغری

چای ترش و تکه‌های دارچین را در پارچ شیشه‌ای بزرگ درداری ریخته، درب پارچ را ببندید و آن را به مدت ۱۲-۸ ساعت در یخچال قرار دهید.
به دلخواه از یک شیرین کننده مانند شکر یا عسل انتخاب کرده، آن را به نوشیدنی اضافه کنید و مراقب باشید نوشیدنی زیاد شیرین نشود.
در صورت تمایل کمی آب لیمو ترش، زنجبیل تازه، بادیان رومی، پوست پرتقال، فلفل شیرین، و یا علف لیمو را نیز به عنوان طعم دهنده به چای ترش اضافه کنید.
چای ترش سرد جامائیکا چربی سوز قوی است که می‌توانید در بطری شیشه‌ای دردار یه مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

 

طرز تهیه چای ترش و دارچین برای چربی سوزی

طرز تهیه چای ترش برای لاغری | خواص چای ترش برای لاغری شکم

مواد لازم
آب 1 لیتر
چای ترش 3 قاشق غذاخوری
چوب دارچین 2 تکه
شکر 1/8 فنجان
پرتقال کوچک ورقه شده 1 عدد
لیمو ترش حلقه شده 1 عدد

 

دستور شماره 3: طرز تهیه چای ترش برای لاغری

اگر به دنبال یک دمنوش مفید برای لاغری هستید در اینجا طرز تهیه چای ترش برای چربی سوزی و کاهش وزن بیان شده است:

آب را در ظرف درداری به جوش آورید و به محض جوش آمدن حرارت را خاموش کنید.
چای ترش و چوب دارچین را به آب جوش اضافه کرده و درب ظرف را محکم ببندید.
۲۰ دقیقه صبر کنید تا چای در بخار آب دم بکشد، سپس آن را صاف کنید.
چای را در یک پارچ شیشه‌ای ریخته و برش‌های پرتقال، شکر و چند تکه یخ به آن اضافه کنید.
چای ترش چربی سوز را در فنجان سرو ریخته و در هر فنجان یک برش لیمو بگذارید.

طرز تهیه چای ترش برای لاغری | خواص چای ترش برای لاغری شکم

خواص چای ترش برای لاغری شکم

چای ترش به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که دارد باعث افزایش چربی سوزی موضعی شده، به کاهش سلولیت کمک می کند و باعث چربی سوزی، لاغری و کاهش وزن می شود. خواص چای ترش برای لاغری شکم و پهلو توسط پزشکان طب سنتی تایید شده است و چای ترش نوعی نوشیدنی چربی سوز برای لاغری با خواص بی نظیر است که با ادویه جات معطری همچون دارچین درست می شود. نحوه مصرف چای ترش برای لاغری به صورت گرم یا سرد مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف مداوم آن می‌تواند برای لاغری و چربی سوزی مفید باشد. چای ترش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما را تا حدودی بالا می برد. مطالعات نشان داده مصرف چای قرمر جذب نشاسته و گلوکز را کاهش می دهد و به لاغری سریع شکم کمک کند.

 

چای ترش تولید آمیلاز را مهار می کند، آمیلاز آنزیمی است که به جذب کربوهیدرات ها و نشاسته کمک می کند. به همین دلیل است که از خواص چای ترش در  کاهش وزن و لاغری شکم استفاده می شود. همچنین چای ترش با افزایش متابولیسم بدن به چربی سوزی دور شکم کمک می کند. چای قرمز ، حاوی ماده‌ای است که مانع جذب کربوهیدرات در بدن می شود .

 

از دیگر خواص چای ترش برای لاغری، این چای ترش یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش ادرار به درمان احتباس آب در بدن کمک کرده و تورم ناشی از احتباس مایعات را بهبود می بخشد. مصرف چای قرمز به پاک ‌سازی بدن کمک می کند . این چای از طرفی با افزایش حجم ادرار و از طرف دیگر به دلیل کمک به دفع بهتر و رفع یبوست ، باعث سلامت دستگاه گوارش شده و به کاهش وزن سریع و لاغری کمک می کند . فواید چای ترش برای لاغری شکم بی نظیر است، این گیاه به علت داشتن اسید سیتریک و ویتامین ث دارای طعم ترشی بوده و سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضد چربی است. آنتوسیانین موجود در این گیاه باعث کاهش فشار خون می‌شود و خاصیت ضد سرطانی دارد.

 

بهترین زمان مصرف چای ترش برای لاغری

شاید این سوال برای شما هم پیش آماده باشد که  بهترین زمان مصرف چای ترش برای لاغری شکم و چربی سوزی چه موقع است؟ یا اینکه برای کاهش وزن و چربی سوزی بهتر، چای ترش را چه زمانی مصرف کنیم، قبل از غذا یا بعد از غذا؟

طرز تهیه چای ترش برای لاغری | خواص چای ترش برای لاغری شکم

به گزارش سماتک متخصصان توصیه می کنند که برای لاغری و کاهش وزن حداکثر تا 400 میلی لیتر (3 فنجان) چای ترش در روز بعد از وعده های غذایی مصرف کنید. شما می توانید برای استفاده از خواص چای ترش برای لاغری یک فنجان در صبح بعد از صبحانه استفاده کنید و دو فنجان دیگر را در طول روز با فاصله زمانی 8 ساعت بنوشید. البته بهتر است در مورد مدت زمان و مقدار مصرف روزانه چای قرمز برای چربی سوز سریعتر با یک دکتر متخصص رژیم و تغذیه نیز مشورت کنید.

 

میزان مصرف روزانه چای ترش برای کاهش وزن

در صورت استفاده از گل خشک چای ترش، میزان ۱۰ گرم دمنوش چای ترش برای چربی سوزی و لاغری در روز کافی است.
در صورت استفاده از عصاره چای ترش، مقدار ۱۰۰ میلی گرم عصاره در روز برای کمک به کاهش وزن کفایت می‌کند.

طرز تهیه چای ترش برای لاغری | خواص چای ترش برای لاغری شکم

چای ترش رو با چی بخوریم

نحوه خوردن چای ترش برای لاغری اگر باشد بهتر است بدون مواد شیرین کننده مثل شکر استفاده شود. چای ترش اگر به تنهایی و بدون استفاده از شیرین کننده تهیه شود، کالری کمی دارد. اگر می خواهید به منظور لاغری و کاهش وزن چای ترش را مصرف کنید به شما پیشنهاد می کنیم که دمنوش چای قرمز را به تنهایی و بدون استفاده از شکر و شیرین کننده های مصنوعی تهیه کنید تا زودتر لاغر شوید.

 

اگر فرد چاقی هستید و دوست دارید دمنوش چای ترش شما کمی شیرین باشد و همچنین نمی خواهید چاق کننده باشد، پس بهتر است از عسل طبیعی و استویا به جای شکر و شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید. اگر می خواهید خواص مصرف چای ترش بیشتر باعث چربی سوزی و کاهش وزن شما شود به شما پیشنهاد می کنیم که آناناس، دارچین، گل میخک، چای سبز، زنجبیل، پرتقال و لیمو ترش تازه را به دلخواه به آن اضافه کنید.

طرز تهیه چای ترش برای لاغری | خواص چای ترش برای لاغری شکم

موارد منع مصرف چای ترش

مادران شیرده و زنان باردار بهتر است از مصرف چای ترش اجتناب کنند.
از آنجا که مصرف چای ترش باعث کاهش فشار خون می‌شود، مصرف آن به افرادی که فشار خون پایین دارند توصیه نمی‌شود.
استفاده از چای ترش بر قند خون تاثیر می‌گذارد و کنترل آن را طول عمل جراحی و پس از آن با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین بهتر است از دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف آن متوقف شود.

 

طرز تهیه چای ترش برای لاغری سریع و کاهش وزن را در بالا خواندید امیدواریم که از این مقاله خواص چای ترش برای لاغری شکم و بدن استفاده کافی را برده باشید درست است که مصرف چای ترش خواص زیادی دارد اما استفاده بیش از حد چای ترش برای لاغری خطرات و عوارض بسیاری دارد.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب