علت خسته شدن شدید بدن بعد از وزنه زدن

علت خسته شدن شدید بدن بعد از وزنه زدن

علت خسته شدن شدید بدن بعد از وزنه زدن

 

یکی از سخت ترین تمرینات ورزشی وزنه برداری است و بسیاری از ورزشکاران در باشگاه های بدنسازی پس از وزنه زدن بسیار خسته می شوند. در اینجا می خواهیم بدانیم که چرا پس از کار با وزنه بدن اینقدر خسته می شود.

 

تمرین مقاومتی مانند تمرین با وزنه، عضلات شما را که به سوخت گیری در طول و پس از یک جلسه تمرینی نیاز دارند، تجزیه می کند. بسته به شدت تمرین شما احساس خستگی بعد از یک جلسه تمرینی می تواند قابل پیش بینی باشد. سایر عوامل شامل استراحت ناکافی بین جلسات نیز ممکن است در خستگی شما نقش داشته باشند. با ایجاد تغییراتی در الگوی خواب و رژیم غذایی تان، ممکن است قادر باشید خستگی پس از تمرین تان را کاهش دهید.

 

غذا و عادات خواب

در حالی که مقداری خستگی پس از یک تمرین، عادی است اما خستگی شدید باعث نگرانی است. شما برای برطرف کردن محرومیت از خواب به عنوان یک عامل موثر، باید حداقل ۷ ساعت در شب بخوابید. برای بالا نگه داشتن سطوح گلوکز خون تان در طول تمرین یک میان وعده قبل از تمرین مصرف کنید، مانند یک اسموتی میوه یا یک ساندویچ کره بادام زمینی با نان غلات کامل. هیپوگلیسمی (قند خون پایین) ناشی از ورزش می تواند باعث خستگی شود. سطوح گلوکزتان را پس از یک تمرین، با یک میان وعده که شامل کربوهیدراتهای پیچیده و پروتئین است مانند: یک ساندویچ بوقلمون و یک موز دوباره بالا ببرید.

 

آب فراوان بنوشید

مایعات و الکترولیتهای بدن شما در طول تمرین مقاومتی، ته می کشند. کم شدن آب بدن بدون توجه به آنکه چقدر خفیف باشد می تواند باعث خستگی شود. سرویس ملی بهداشت انگلستان از خستگی، تشنگی و سرگیجه به عنوان اولین نشانه های کم آبی بدن یاد می کند. ورزش باعث ترشح آدرنالین می شود که ممکن است به شما اجازه دهد این علائم هشداردهنده را در حین ورزش کردن نادیده بگیرید. بنابراین بسیار مهم است که شما به طورآگاهانه، قبل و در طول تمرین با نوشیدن آب، هیدراته بمانید. جایگزین کردن الکترولیتها با یک نوشیدنی ورزشی نیز ممکن است مفید باشد.

جدیدترین مطالب