نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ یکی از اقداماتی است که شما می توانید برای رونق کسب و کارتان در گوگل مپ انجام دهید نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ و همچنین چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم در ادامه توضیح داده شده است.

 

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل

ثبت محل کار در نقشه گوگل به سادگی امکان پذیر است اضافه کردن کسب کار به نقشه گوگل مپ موضوع مورد بحث ما در این مقاله از سایت سماتک است. امروزه گوگل مپ ، که قبلا با عنوان google places شناخته می شد، بخشی از داشبورد Google My Business است که داشبورد گوگل برای مدیریت و پیگیری حضور آنلاین در صحنه های مختلف گوگل از جمله Google Local (Google Maps)، Google+، Google Analytics و Adwords است. همانطور که در حال آماده سازی فهرستتان هستید فقط به یاد داشته باشید که اگرچه گوگل در برخی از موقعیت ها کسب و کارها و بیزنس ها را از انجمن های اطراف در نتایج جستجوی “محلی” نمایش می دهد، اما شما فقط اجازه دارید کسب و کارتان را در شهری ثبت کنید که در آن یک آدرس فیزیکی و واقعی دارید.

 

در این مطلب ثبت و تایید مکان کسب و کار در نقشه گوگل مپ را آموزش می دهم یکی از مهم ترین سرویس ها و امکاناتی که گوگل از سال 2017 در اختیار کسب و کارها قرار داده است ثبت محل کسب و کار و شرکت شان همراه با شماره تماس و آدرس دقیق و عکس و ساعات کاری و آدرس وب سایت در نقشه گوگل مپ است اما یک نکته ی خیلی مهم و جذاب این موضوع این است :

 

نمایش مکان های تایید شده در نقشه گوگل در گوگل سرچ بالاتر از نتایج وب ! یعنی خیلی از صاحبان شرکت ها و کسب و کار ها بدون داشتن وب سایت می توانند از جستجوی گوگل مشتری داشته باشند و این برای خیلی از شرکت ها یک روش عالی مشتری یابی و بازاریابی اینترنتی است همچنین باید بدانید که ثبت مغازه و شرکت و ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ رایگان است.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

حتما تا به حال پیش آمده که دنبال شرکت و یا مکانی تجاری خاص می‌گشتید و مشاهده کرده اید که با وارد کردن نام آن شرکت و یا مکان تجاری، علاوه بر موقعیت مکانی آن، اطلاعاتی مانند وبسایت، تلفن و … نمایش داده می‌شود. امروز تصمیم گرفتیم تا برای شما کاربران گرامی، نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل را آماده کنیم تا بتوانید موقعیت مکانی شرکت خود را نیز در نقشه گوگل ثبت کنید.

 

شما با جست و جو یک کلمه مشابه در دو کشور مختلف، مشاهده می‌کنید که با وجود یکسان بودن کلمه، نتایج بدست آمده از جست و جو، متمایز خواهد بود. علت این تمایز، در سئو محلی گوگل می‌باشد. یکی از ابزار های رایگانی که در سئو محلی بسیار مفید فایده است، گوگل مای بیزینس ( Google My Business ) می‌باشد که توسط این ابزار، به کاربر این قابلیت داده می‌شود تا موقعیت مکانی محل کار خود را در نقشه گوگل مپ ثبت کند. هم چنین در کنار موقعیت مکانی، امکان درج اطلاعات اضافی مانند ساعات کاری، تلفن تماس و آدرس وبسایت نیز می‌باشد. یک نکته بسیار جالب در مورد Google My Business، این است که کاربران قادر هستند تا حتی میزان رضایت مشتریان را هم مشاهده کنند و در نتیجه، کسب و کار شما پر رنگ تر خواهد شد.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

ابزار Google My Business برای ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ و … بسیار عالی و مناسب می‌باشد ولی متاسفانه ایرانیان می‌بایست از خود نقشه گوگل برای ثبت اطلاعات کسب و کار خود استفاده کنند، چراکه این ابزار برای ایرانیان تحریم می‌باشد و امکان استفاده از آن وجود ندارد. البته استفاده از نقشه گوگل مپ بدین معنا نمی‌باشد که نتیجه مطلوبی نخواهید گرفتید بلکه تفاوت هایی که برایتان به وجود خواهند آمد، بسیار اندک خواهد بود. با ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ، کاربران با جست و جوی نام شرکت شما، اطلاعات بسیار کاملی به دست خواهند آورد.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

ثبت کسب و کار در گوگل مپ بسیار آسان است اگر یک کسب و کار تأسیس شده دارید، احتمالا کسب و کارتان از قبل در فهرست راهنمای Google My Business موجود است و فقط لازم است آن را درخواست کنید و مدعی آن شوید. احتمالا کسب و کارها و محل های جدید باید اضافه شوند. نقشه گوگل مپ بهترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن برای مسیریابی و یافتن موقعیت مکانی دقیق مکان‌های مختلف است. شاید شما هم دوست داشته باشید موقعیت دقیق مکان مورد نظر خود را در این نرم‌افزار جامع و کاربردی ثبت کنید؛ اما با نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ آشنا نباشید. نگران نباشید؛ در ادامه به شما آموزش گام به گام ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ را خواهیم داد تا در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ این اپلیکیشن به راحتی این کار را انجام دهید.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

به Google My Business بروید و روی “Get on Google” کلیک کنید.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

انتخاب کسب و کار در گوگل مپ

اگر کسب و کارتان در بین موارد پیشنهادی ظاهر شد روی آن کلیک کنید. در غیر این صورت برای ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ گزینۀ “Add your Business” را انتخاب کنید. تعیین کنید که می خواهید نام تجاری-آدرس-شماره تلفن یا (NAP) تان چگونه در شبکه ظاهر شود و از آن NAP در اینجا استفاده کنید. (یعنی مثلا می خواهید در آدرستان خیابان به شکل Street نوشته شود یا به شکل اختصاری St. ؟) آدرسی که در اینجا استفاده می کنید به طور پیش فرض به آدرس شما در شبکه تبدیل می شود. در این مورد ثبات بسیار مهم است. زمانی که سوالات را جواب می دهید به یاد داشته باشید که هر چه اطلاعاتی که گوگل دربارۀ کسب و کار شما دارد جزئی تر و صحیح تر باشد، بهتر می تواند فهرست کسب و کارتان را طبقه بندی کند و نمایش دهد.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

انتخاب طبقه بندی در نقشه گوگل

نزدیک به قسمت پایین فرم، از شما خواسته می شود دسته بندی که کسب و کارتان را توصیف می کند را انتخاب کنید. انتخاب دسته بندی برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ بسیار مهم است زیرا گوگل ضرورتاً به همین طریق کسب و کار شما و نوع جستجویی که کسب و کار شما را نمایش می دهد را طبقه بندی می کند. گوگل دسته بندی ها یا کلمات کلیدی از پیش تعیین شده ای برای هر صنعت دارد. شروع به تایپ کردن کلمۀ کلیدی تان کنید تا ببینید گوگل چه چیزی را به شما پیشنهاد می دهد، سپس بهترین آنها را انتخاب کنید. سپس شانس اضافه کردن دسته بندی های بیشتر (تا 5 عدد) را خواهید داشت.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

تایید کسب و کار در گوگل مپ

گوگل از شما می خواهد تأیید کنید که کسب و کارتان در همان جایی که گفته اید واقع شده است. این معمولا به معنی این است که باید یک تا دو هفته برای کارت پستالی که حاوی پین کد شناسایی است منتظر بمانید. معمولا گزینه ای به شما ارائه می شود که می توانید پین کدتان را از طریق پیامک یا یک تماس تلفنی اتوماتیک دریافت کنید. از این گزینه استفاده کنید زیرا هم سریع تر است و هم آسانتر.

 

نکته: اگر مجبورید منتظر کارت بمانید، به هر کسی که نامه هایتان را چک می کند یاد آوری کنید که مراقب آن باشد، سپس بعد از دریافت کد سعی کنید در اولین فرصت ممکن آن را تأیید کنید، شما 30 روز فرصت دارید. شاید تعجب کنید اما اغلب کسب و کارها باید این فرآیند شناسایی را 2 تا 3 روز طی کنند زیرا شخصی کارت ارسال شده را دور می اندازد یا فراموش می کند پس از دریافت کردن از آن استفاده کند.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

تایید موقعیت محل کار در نقشه گوگل

ایجاد صفحۀ Google My Business اولین گامی است که در بهینه سازی جستجوی محلی برمی دارید و باید اولویت بالایی برای تمامی کسب و کارها برای آنلاین شدن وجود داشته باشد. همچنین با استفاده از قابلیت Add place گوگل مپ هم می‌توانید افزودن محل کار در نقشه گوگل مپ را انجام دهید و هم دیگر لازم نیست آدرس و اطلاعات مکان مورد نظر خود را بارها و بارها به افراد مختلف بدهید.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

آموزش ثبت محل کار در گوگل مپ

وارد اکانت Gmail خود شوید.
وارد آدرس http://google.com/maps شوید.
مکان کسب و کار خود را بر روی نقشه گوگل مپ پیدا کنید.
وارد منو سمت چپ صفحه شوید و از میان لیست، گزینه‌ی Add A Missing Place را انتخاب کنید.
با حرکت دادن نشان نمایش داده روی نقشه گوگل، مکان کسب و کار خود را تعیین کنید (مشاهده می‌کنید که آدرس مکان مورد نظر در منو باز شده نمایش داده شده است).
اطلاعات خواسته شده در فرم را به طور کامل وارد کنید.
اطلاعات وارد شده را کاملا بررسی کنید.
بر روی گزینه Submit کلیک کنید.

 

کار تمام است و پس از حدود 24 ساعت، اطلاعات مکانی کسب و کار شما در نقشه گوگل به ثبت خواهد رسید. شما هم چنین می‌توانید عکس هایی از محل کار خود در کنار موقعیت مکانی وارد کنید، برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

 

صبر کنید تا موقعیت مکانی شما در گوگل به ثبت برسد.
نام شرکت خود را در نقشه گوگل مپ جست و جو کنید.
از منو پایین روی گزینه‌ی Add Photos کلیک کنید.
عکس هایتان را آپلود کنید و منتظر تایید شدن عکس ها بمانید.

 

نکته مهم درباره ثبت عکس های محل کار در نقشه گوگل مپ این است که سعی کنید از عکس های واقعی محل کارتان به همراه نمای بیرونی، بنرها و… برای عکس ها استفاده کنید، چراکه گوگل برای تایید عکس های بسیار سخت گیری می‌کند و احتمال عدم تایید عکس ها بسیار زیاد است.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

تغییر آدرس ثبت شده در گوگل مپ

تغییر آدرس ثبت شده محل کار در گوگل مپ امکان پذیر است شاید شما بعد از مدتی بخواهید تصویری را به نشانی مکانی که وارد کرده اید وارد کنید و یا آنکه بخواهید آدرس وب سایت را ویرایش کنید و یا تغییر آدرس ثبت شده در گوگل مپ را بخواهید انجام دهید؛ برای کارهای نظیر به این، تنها کاری که لازم است انجام دهید آن است که از منوی گوگل مپ (تصویر 3) استفاده کنید و از گزینه های باز شده عبارت «مشارکت های من» را انتخاب کنید. این پنجره حاوی چهار سربرگ «مشارکت، نظرات، عکس ها و ویرایش ها» است.

 

هر کدامیک از این سربرگ ها کارکرد مشخصی دارند:

سربرگ مشارکت: در این سربرگ، گوگل از شما می خواهد که آدرس برخی از مکان ها را تایید کنید و یا نسبت به برخی از فعالیت ها که به قابل فهم شدن نقشه ها کمک می کند، یاری برسانید.

 

سربرگ نظرات: این سربرگ کار ساده ای را انجام می دهد، شما به سراغ محلی می روید و از آنجا عکس و نظرات خودتان را به اشتراک می گذارید، این کار به مخاطبین دیگر کمک می کند که دید بهتری را درباره یک شرکت، محل و یا نقطه جغرافیایی داشته باشند. اگر شما می خواهید رویدادی را ترتیب دهید، این سربرگ خیلی به شما کمک می کند.

 

سربرگ عکس ها: همانطور که از نام این سربرگ پیداست شما می توانید با کمک آن تصویری را به مکان ثبت شده خودتان اضافه کنید، تصویر تابلو مغازه، دفتر کار، دکوراسیون ها، عکس منظره و یا هر چیز دیگری که گویا خصوصیت آن مکان باشد به افراد کمک می کند که شما را بهتر بشناسند.

 

سربرگ ویرایش ها: بعد از آنکه آدرس تان را در گوگل مپ وارد کردید شاید بعد از مدتی بخواهید آن را تغییر دهید و یا آنکه مشخصات دیگری را به آن اضافه و یا از آن کم کنید، انجام این کار به راحتی و از طریق این سربرگ میسر می شود.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

مزایای ثبت آدرس محل کار در نقشه گوگل Googele Map

با ثبت آدرس و اطلاعات تماس کسب کارتان و همچنین تصاویری از لوگو و محصولات یا خدمات تان در نقشه گوگل مپ زمانی که مشتریان تان نام شرکت شما را در گوگل جستجو کنند به سرعت و در نتجه اول اطلاعات تماس و آدرس شما را می بینند و این موضوع می تواند باعث افزایش فروش و رضایت مشتریان تان در بلند مدت شود.

وقتی مشتریان احتمالی شما در اینترنت کلمات مرتبط با کسب و کار و خدمات و محصولات تان را جستجو کنند گوگل کسب و کار شما را که در نقشه ثبت شده است بالاتر از نتایج گوگل حتی در جستجوی وب نشان می دهد و با اینار می توانید مشتریان زیادی را از اینترنت بدست آورید.
کاربران اینترنتی که با گوشی همراه خود در مکانی در نزدیکی آدرس شما کلمه ای مرتبط با کسب و کارتان را جستجو کنند گوگل شما در نتایج اول به کاربر نشان می دهد که باعث می شود مشتریان جدیدی بدست آورید.
و در آخر اینکه برای ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ با تمامی مزایای فوق شما نیاز به پرداخت هیچ پولی به گوگل ندارید و سرویس گوگل مپ ، کاملا رایگان است.

 

چه مدت زمان لازم است تا مکان ثبت شده کسب و کار توسط گوگل تایید شود ؟

زمان مشخصی برای این کار وجود ندارد. گاهی ممکن است یک روز و گاهی ممکن است بیش از یک ماه زمان نیاز باشد.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

چرا مکان ثبت شده روی نقشه گوگل مپ به صورت عادی قابل دیدن نیست ؟

به دلیل تعداد زیاد مکان های ثبت شده در نقشه گوگل، امکان نمایش تمامی نقاط وجود ندارد. گوگل با الگوریتم‌های خود تشخیص می‌دهد که کدام محل‌ها مهم‌تر هستند و آن محل‌ها به صورت پیش‌فرض قابل مشاهده هستند.

 

جلوگیری از ویرایش کسب و کار من توسط دیگران در گوگل مپ

جلوگیری از ویرایش کسب و کار من توسط دیگران در گوگل مپ بسیار مهم است راه قطعی برای جلوگیری از ویرایش اطلاعات محل کار توسط سایر کاربران در گوگل مپ وجود ندارد. به دلیل تحریم بودن Google My Business برای ایران، نمی‌توان نقاط را به صورت رسمی ثبت کرد و هر کسی می‌تواند آن را ویرایش کند. اگر محل شما، اطلاعات جانبی کافی را داشته باشد و آرای متعددی نیز برای آن ثبت شده باشد، ممکن است ویرایش کردن آن برای افراد خرابکار مشکل تر شود.

 

چرا نقاطی که در نقشه گوگل مپ ثبت می‌کنم رد می‌شوند ؟

گاهی به دلیل خرابکاری های متعدد در آن نقطه و گاهی به دلیل کم بودن اعتبار حساب کاربری شما و گاهی به دلایل دیگر، ممکن است نقاطی که ثبت می‌کنید رد شوند.

نحوه ثبت محل کار در نقشه گوگل مپ | چگونه محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم

تکنیک های افزودن محل کار در گوگل مپ

گوگل مپ هم مانند تمامی نرم افزارهای گوگل نیازمند بهره گیری خلاقانه است که به شما امکانات بهتری را ارائه کند. ما در این جا تکنیک های افزودن محل کار در گوگل مپ مفید برای کسب و کارتان با استفاده گوگل مپ را معرفی می کنیم.

 

در تعیین آدرس خودتان شفاف عمل کنید: بر خلاف آدرس های پستی که بیننده دید درستی در محل ندارد گوگل مپ یک شهود کامل را در اختیار کاربر قرار می دهد که می تواند به کمک آن شما را بیابد بنابراین سعی نکنید که آدرس تو در تو و با جزئیات ایجاد کنید.

 

از تصویر استفاده کنید: تابلو مغازه، شکل دفتر، تصویر از برگزاری رویداد و یا دکوراسیون ها داخل فروشگاه به بیننده کمک می کند که به کسب و کار و یا رویداد شما اطمینان داشته باشد، سربرگ تصاویر را در بخش بالا توضیح دادم.

 

ترجیحا آدرس وب سایت را وارد کنید: گوگل مپ یکی از بهترین ارجاع دهنده به سایت ها است زیرا افراد برای بررسی مورد اعتماد بودن یک کسب و کار در گوگل مپ بلافاصله به آدرس اینرنتی وب سایت آن کسب و کار مراجعه می کنند.

 

از دوستان و مشتریان راضی بخواهید که درباره کسب و کار شما نظر بدهند: همانطوری که در بالا گفته شده شما در بخش نظرات از گزینه «مشارکت های من» می توانید درباره یک محل و یا کسب و کار نظر بنویسید، از مشتریان و مخاطبین بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. این کار سبب ایجاد اطمینان بیشتر برای مخاطبین شما می شود.

 

اسم و دسته دقیقی را برای کسب و کار خودتان در نقشه گوگل مپ ثبت کنید: برای مثال از عبارت خالی «پونه مدیا» استفاده نکنید، بلکه از عبارت کاملتر «شرکت طراحی وب سایت پونه مدیا» یا «پونه مدیا، طراحی وب سایت» استفاده کنید، این عبارت های مکمل یافتن شما را ساده تر می کند.

 

آدرس های ثبت شده در گوگل مپ را به روزرسانی کند: چه آدرس شرکت خودتان را تغییر بدهید یا نه، بعد از مدتی آدرس های گوگل مپ خوتان را به روزرسانی کنید، این کار سبب می شود که گوگل مپ توجه بیشتری به شما داشته باشد.

جدیدترین مطالب