آیا میدانید در آینده چهره انسانها چگونه خواهد شد؟

آیا میدانید در آینده چهره انسانها چگونه خواهد شد؟

پیش بینی چهره انسان در سال 3000 

چهره ی انسانها از ابتدای خلقت بشر تا کنون دچار تغییرات و تخولات بسیار زیادی شده است. این تغییرات به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد همانطور که در حتی در عکسهای صد سال پیش میبینیم چهره ها به احاظ جهش های ژنتیکی از گذشته تا کنون دجار تغییرات اجتناب ناپذیری شده است. گروهی از دانشمندان با تحقیقات بسیار زیاد توانسته اند چهره ی انسان را در آینده پیش بینی کنند.

 

تغییرات و جهش های ژنتیکی یکی از اتفاقات جدایی ناپذیر با موجودات زنده است. هر سلول موجود زنده بعلت وجود DNA می تواند جهش یافته و تغییرات ژنتیکی حاصل کند. این تغییرات می تواند از تغییرات کوچک تا تغییراتی بزرگ جلوه گر شود.

 

معمولا این تغییرات اگر با شرایط جدید محیطی سازگارتر باشند، موجود زنده را مقاوم تر کرده و آن را برای ادامه حیات نسلش، حمایت بیشتری می کنند. این مطلب بسیار ساده، همان مفهوم انتخاب طبیعی است که در علم زیست شناسی، مبحث پیچیده ای است.

 

جهش ژنتیکی و انتخاب طبیعی، دو عامل بسیار مهم در تحول موجودات بر روی کره زمین بوده است. همه موجودات روی زمین دائما در حال تغییر و تحول هستند، اما این تغییرات معمولا در بازه زمانی طولانی، خود را نشان می دهند.

 

همانگونه که چهره انسانهای اولیه شبیه چهره امروزی انسانها نبوده است، چهره انسانهای آینده نیز با انسان امروز متفاوت خواهد بود.

آیا میدانید در آینده چهره انسانها چگونه خواهد شد؟

تصویر چهره انسانهای اولیه

روزنامه انگلیسی “سان” تصویری درباره پیش بینی ها از قیافه و ظاهر انسان در سال ۳۰۰۰ میلادی منتشر کرد که براساس آن افراد در مقایسه با انسان های امروزی قد بلندتر و مغز کوچک تری خواهند داشت.

آیا میدانید در آینده چهره انسانها چگونه خواهد شد؟

پیش بینی قیافه انسان در سال ۳۰۰۰

انسان ها در طی قرن های آتی، تفاوت های چشمگیری در چهره و ظاهر فیزیکی خود با انسان های امروزی خواهند داشت.انسان‌شناسان معتقدند در آینده، علاوه بر اتصال تراشه‌ها و قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراوان به بدن انسان برای افزایش قابلیت‌های مختلف، تفاوت‌های منحصر‌ به‌ فردی نیز در ظاهر فیزیکی افراد نیز بوجود خواهد آمد.

 

بررسی‌ها نشان داده است که در ۱۰۰۰ سال آینده پوست انسان‌ها یکسره‌تر شده، قدی بلندتر و وزنی کمتر به دلیل گرم‌شدن دمای کره‌زمین خواهند داشت.

 

جهش‌های ژنتیکی همچون سبب بزرگ‌شدن چشم انسان‌ها و قرمزشدن مردمک چشم خواهد شد.

آیا میدانید در آینده چهره انسانها چگونه خواهد شد؟

در آینده به‌دلیل پیشرفت‌های علمی‌ و پزشکی، نوزادانی باهوش‌تر، جذاب‌تر به لحاظ جسمی متولد شده با پارامترهای مورد پسند به دنیا خواهند آمد.

 

کارشناسان اعتقاد دارند انسان‌ها به خاطر گرمای زمین قدی بلندتر از انسان‌های امروزی خواهند داشت، زنان فرزندانی با قد و وزن بیشتر به‌دنیا می‌آورند، چشمان انسان‌ها قابلیت مشاهده اجسام در نور بسیار کم را پیدا خواهد کرد و می‌تواند اشعه‌های کیهانی را به راحتی تحمل کند.

 

بینی انسان‌ها، نوع کشش چشم‌ها و حتی رنگ پوست در آینده تغییر خواهد کرد.این نتایج حاصل تحقیقات پژوهشگران علم ژنتیک دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس ایالات متحده است.

 

آیا میدانید در آینده چهره انسانها چگونه خواهد شد؟

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب