آموزش پرایس اکشن

آموزش پرایس اکشن

احتمالاً در ابتدا این سوال برای شما پیش آمده است که آموزش Price Action به چه معناست و اصولا چه تعریفی برای آن وجود دارد. این اصطلاح از دو کلمه پرایس (Price) به معنی قیمت و اکشن (Action) به معنی عمل یا واکنش تشکیل شده است. در حالت کلی آموزش پرایس اکشن به روش معامله گری گفته میشود که در آن معامله گران بر اساس حرکات قیمت اقدام به تحلیل و ترید بازارهای معاملاتی میکنند. این تعریف میتواند طیف وسیعی از مشتقات حرکات قیمت نظیر الگوها، کندل خوانی و اندیکاتورهای رایج را در بر بگیرد.

 

البته باید یادآور شد که برخی از معامله گران فکر میکنند که پرایس اکشن همان کندل خوانی است. این مورد میتواند سرچشمه از آموزشهای اشتباه افرادی داشته باشد که خود، معنای پرایس اکشن و معامله گری پرایس اکشن را به صورت صحیح درک نکردهاند. در پروسه معامله گری با سبک پرایس اکشن، کندل خوانی تنها بخش کوچکی از کل پروسه میباشد.

 

اگر بخواهیم این متد معامله گری را بطور ساده از دیدگاه خودمان تشریح بکنیم، میتوان گفت که پرایس اکشن هنر تفسیر و آنالیز تکنیکال حرکات قیمت بر مبنای روانشناسی توده عام معامله گران است. لذا معامله گری پرایس اکشن از دید ما مهارت تشخیص مناطقی از حرکات قیمت است که در آن معامله گران در اثر استرس ناشی از ترس یا طمع رفتارهای مشابه و قابل پیش بینی از خود نشان میدهند.

 

چرا معامله با پرایس اکشن بدون تاخیر است؟

با آموزش پرایس اکشن برای ارز دیجیتال ، معاملهگران بدون استفاده از ابزارهای کمکی مانند اندیکاتورها و الگوها که عموماً بر اساس حرکات گذشته بازار و با تاخیر تحلیل ارائه میدهند، فقط بر اساس تفسیر مستقیم حرکات قیمت، به تحلیل تکنیکال و ترید مناطق با احتمال سود دهی بالا میپردازند. به یاد داشته باشید که تمامی اندیکاتورها مشتقی از قیمت (پرایس) هستند که بر اساس فرمولهای مختلف ریاضی به شما نمودار جدیدی را نمایش میدهند. به زبان سادهتر، زمانی که شما تصمیم به تفسیر چارت و قیمت بر اساس اندیکاتورها را دارید، گویی که به جای علت اصلی، به دنبال معلول هستید و بدین ترتیب همواره از معاملهگرانی که با سبک پرایس اکشن معامله میکنند، چند گام عقبتر خواهید بود.

 

با آموزش پرایس اکشن در چه بازارهایی میتوان معامله کرد؟

چون سبک معاملاتی پرایس اکشن بر اساس روانشناسی معامله‌گران حاضر در بازار هست و در تمامی بازارهای مالی دنیا، این انسان‌ها هستند که در حال معامله و به وجود آوردن جبهه عرضه و تقاضا می‌باشند و با در نظر گرفتن این موضوع که تمامی انسان‌ها دارای یک سری رفتارها و ویژگی‌های روانی مشخص در زمان‌های تحمل فشارهای روانی (مانند حس ترس، طمع، انتقام و…) هستند؛ به همین علت سبک پرایس اکشن در تمامی بازارهای مالی مثل بورس، بورس کالا، آتی زعفران، ارز و سکه و طلا، جفت‌ ارزها، ارز دیجیتال مثل بیتکوین، آپشن و در تمامی تایم‌فریم‌ها (کوتاه مدت و بلند مدت) کاربردی و قابل استفاده میباشد.

 

تاثیر روانشناسی معامله گران در پرایس اکشن

برای درک بهتر، این موضوع را با ذکر یک مثال توضیح می‌دهیم. معاملهگرانی را در نظر بگیرید که به اشتباه در خلاف جهت روند و در جهت ضعف بازار وارد موقعیت معامله شده‌اند. در ادامه، پوزیشن این معامله‌گران در ضرر خواهد رفت و چون بازار و قیمت در جهت مخالف معامله آن‌ها حرکت کرده است و هر لحظه امکان برخورد قیمت به حد ضرر آن‌ها وجود دارد، لذا این موضوع باعث می‌شود تا با فعال شدن حد ضررهایی که توسط معاملهگران به دام افتاده تعیین شده است، جریان سفارشات معکوس ایجاد شود و موجب شدت گرفتن حرکت قیمت در این نواحی شوند. در نتیجه به راحتی می‌توان فهمید که سبک آموزش پرایس اکشن مدرسان پیشتاز، محدود به بازار و یا تایم فریم خاصی نیست.

 

چگونه میتوان معامله گری پرایس اکشن را آموزش دید؟

به صورت کلی، پرایس اکشن همان حرکت قیمت در طول زمان است و بخشی از تحلیل تکنیکال میباشد. اساس عملکرد پرایس اکشن در بحث عرضه و تقاضا در بازارهای مالی میباشد که باعث حرکت قیمت و بالا و پایین رفتن آن میشود. در این روش، معاملهگر با ارتباط دادن قیمت گذشته به قیمت فعلی بازار، میتواند تصمیم گیریهای بهتری انجام دهد. بر خلاف سایر روشهای معاملاتی، این متد دقیقاً همان اتفاقی که در بازار در حال رخ دادن است را بیان میکند که میتواند مربوط به اخبارهای اقتصادی و یا سایر رخدادهای پنهان باشد. شما با استفاده از پرایس اکشن امکان شناسایی زودهنگام فرصتها را خواهید داشت. یک معالمهگر پرایس اکشن عوامل کلیدی مثل حجم، قیمت، روند بازار و الگوهای رفتاری انسانها را با استفاده از ابزار ساده ترندلاین تحلیل و بررسی میکند.

آموزش پرایس اکشن

دوره جامع پرایس اکشن برای چه افرادی مناسب است؟

• تمامی افرادی که می‌خواهند با بهترین استراتژی در هر بازار مالی سود کسب کنند.

• افرادی که قصد دارند از یک تحلیل‌گر به یک معامله‌گر فوق حرفه‌ای تبدیل شوند.

• تریدر‌هایی که بار‌ها شکست خورده‌ و ضرر کرده‌اند یا استراتژی‌های مختلفی را امتحان کرده‌اند و به دنبال بهترین استراتژی جهت انجام معاملات خود هستند.

• افرادی که می‌خواهند به عنوان یک سرمایه‌گردان برای حساب خود یا سایر حساب‌ها به فعالیت در بازار‌های مالی بپردازند و درآمد دلاری و سود‌های مناسب داشته باشند.

• افرادی که ترس از ریسک کردن دارند و می‌خواهند با کم‌خطر‌ترین شیوه‌ی ممکن، اقدام به سرمایه‌گذاری یا معامله در بازار‌های مالی کنند.

• افرادی که می‌خواهند به دور از هیجانات بازار تصمیم بگیرند و با دانستن روان‌شناسی معاملاتی اقدام به معامله نمایند.

• افرادی که می‌خواهند در تمامی بازارهای مالی با کوچک کردن حد ضررخود، در هر زمان بیشترین سود را از آن خود کنند.

 

دوره آموزش پرایس اکشن با دکتر کریمی شاد:

جهت دریافت اطلاعات کامل و مفصل در زمینه یادگیری و دوره پرایس اکشن، پیشنهاد می‌کنیم که دوره آموزش پرایس اکشن جناب کریمی شاد را از سایت کدرسان پیشتاز تهیه و مشاهده نمایید؛ مطمئناً بعد از مشاهده تنها چند ویدیوی ابتدایی دوره آموزش پرایس اکشن، شما هم به جمع علاقه‌مندان بروزترین سبک معاملاتی دنیا افزوده خواهید شد. این دوره بهترین آموزش پرایس اکشن موجود به زبان فارسی میباشد که هم اکنون در اختیار شما علاقهمندان گرامی به معاملهگری قرار گرفته است.

 

بعد از فراگیری دوره آموزش پرایش اکشن چه مهارتهایی کسب خواهید کرد؟

پس از اتمام دوره، شما به درک کاملی از مفاهیمی همچون پرایس اکشن، کندل‌ها، الگوهای پرایس اکشن، معاملات مبتنی بر پرایس اکشن و انواع حرکات قیمتی خواهید رسید. در واقع پس از فراگیری این دوره آموزشی، شما آماده ورود به بازارهای سرمایه و سرمایه‌گذاری و ترید خواهید بود.

آموزش پرایس اکشن

مزیت‌های پرایس اکشن نسبت به سایر استراتژی‌های معاملاتی

• پرایس اکشن یک استراتژی کارآمد است و نیاز به نرم‌افزار خاصی ندارد؛ تنها با یک چارت ساده در تمامی نرم‌افزار‌های تحلیلی می‌توان از این استراتژی استفاده کرد.

• معامله با پرایس اکشن درصد موفقیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا ما قبل از شکل‌گیری قیمت، با توجه به هیجانات و تصمیمات سایر معامله‌گر‌ها، کار خود را شروع کرده و معامله را باز می‌کنیم. در عین‌ حال ما راه اکثر معامله‌گر‌های بازار را نمی‌رویم بلکه هنگامی که آن‌ها معامله‌ی خود را متوقف می‌کنند، ما همچنان در حال کسب سود از بازه‌ای که در نظر گرفته‌ایم هستیم.

• پرایس اکشن نه‌ تنها در تمامی بازارهای مالی جواب می‌دهد، بلکه در تمامی بازه‌های زمانی از تایم‌فریم‌های بسیار کوچک تا تایم‌فریم‌های بزرگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کم‌خطر‌ترین شیوه‌ی معاملاتی محسوب می‌شود.

• مهم‌ترین خوبی سیستم پرایس اکشن این است که در حین ساده بودن، بسیار سریع است و به هیچ عنوان معامله‌گر را گیج نمی‌کند.

• استراتژی پرایس اکشن به هیچ عنوان منسوخ نمی‌شود و همیشه برای شما کاربردی خواهد بود.

• از آنجایی که در پرایس اکشن معاملات با توجه به سطوح انجام می‌شوند، حد ضررها بسیار کوچک و حد سودها بسیار بزرگ خواهد بود.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب