متاورس چیست و راه های کسب درآمد از آن چگونه است؟

متاورس چیست و راه های کسب درآمد از آن چگونه است؟

تعاملات دیجیتالی به یک عنصر لاینفک زندگی ما تبدیل شده است در این بین همه روزه اسم پروژه ها و ایده های جدیدی را می شنویم که هر کدام برای خودشان هدف معینی دارند یکی از این پروژه های نوظهور که توجهات زیادی را به خود جلب کرده، پروژه متاورس است. متاورس یک پروژه واقعیت مجازی جهت پیوند جهان فیزیکی ما با زندگی دیجیتالی، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت می باشد. در آینده‌ای نه‌چندان دور، دنیای متاورس حاوی شرایط پیچیده زندگی و پر از فرصت‌های شغلی رسمی و غیررسمی خواهد بود. در این مقاله ما به صورت کامل و جامع فناوری فوق را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

همراه ما باشید!

متاورس چیست و راه های کسب درآمد از آن چگونه است؟

آشنایی مختصر با متاورس :

متاورس از دو واژه، متا به معنای برتر و ورس به معنای جهان تشکیل شده است به این ترتیب عبارت متاورس را می‌توان «جهان برتر» یا «برتر از جهان» تلقی نمود. کاربران در متاورس به عنوان یک شبکه مجازی قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر اجزای محیط اطراف خود تعامل نمایند. به عبارتی دیگر، در دنیای متاورس، افراد به صورت آنلاین و مجازی به نقش‌آفرینی می‌پردازند. این دنیای مجازی، جنبه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی،‌ بازی‌های ویدیوئی، فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) و در نهایت بلاک‌چین را با یکدیگر ادغام می نماید. به همین دلیل متاورس را می‌توان به دنیایی که توسط واقعیت‌های مجازی و واقعیت‌های افزوده ساخته می‌شود هم نسبت داد. با افزایش نفوذ بلاک‌چین در دنیای فناوری، پای متاورس به بازی‌های بلاک‌ چین باز شده است. بازی‌هایی که افراد در آن می‌توانند آیتم‌های بازی را در قالب ارز دیجیتال خریداری و معامله نمایند. البته توجه داشته باشید نوع عملکرد بازی‌های متاورس در بلاک‌چین، تفاوتی با بازی‌های غیر بلاک‌چینی ندارد و فقط دارایی‌های بازیکن در بازی به ارز دیجیتال تبدیل شده است.

 

واقعیت مجازی یا VR چیست؟

واقعیت مجازی که به اختصار به آن VR می‌گویند یک دنیای دیجیتالی می باشد که افراد با ورود به آن و با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی با اشیاء و کلیه وقایع موجود در تعامل هستند. به این صورت که کاربران با زدن این عینک وارد دنیای مجازی شده و در این دنیا می‌توانند تجربیات گوناگونی را کسب نمایند.

 

واقعیت افزوده در متاورس چیست؟

واقعیت افزوده یا AR  در کنار واقعیت مجازی ابزار تحقق متاورس محسوب می‌شود. به عبارتی دیگر واقعیت افزوده، همانطور که از اسمش پیداست، ماهیت اضافه‌ کنندگی دارد. یعنی یک شی‌ء یا کاراکتر دیجیتالی را به یک فضا اضافه می کند.

 

ویژگی‌های متاورس

حضور : منظور از کلمه حضور در متاورس این است که کاربران در این دنیای مجازی و در کنار باقی کاربران، احساس حضور نمایند.

 

همکاری : قابلیت همکاری یکی دیگر از جوانب مهم در دنیای متاورس محسوب می‌شود. با کمک این قابلیت کاربران می‌توانند به همه‌ جای این دنیای مجازی سفر کرده و با یکدیگر همکاری نمایند.

 

از دیگر مزایا متاورس میتوان به هزینه، همزمانی، پایداری، سرعت و … اشاره نمود.

 

روش های کسب درآمد از دنیای بی انتهای متاورس :

تا چند سال آینده، هزاران حرفه و فرصت های شغلی برای درآمدزایی در جهان‌های متاورس ظهور خواهد کرد، اما هم‌اکنون روش های متفاوتی برای سودآوری در این صنعت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

1 ـ کسب درآمد از زمین و ملک مجازی در بازی های متاورس

با هجوم افراد به خرید زمین های دیجیتالی در متاورس مانند دسنترالند، اکسی اینفینیتی و سندباکس، املاک و مستغلات مجازی اخیرا شاهد انفجار قیمت آن بوده ایم. از جمله فرصت‌های کسب درآمد از زمین و ملک های مجازی در بازی های متاورس شامل موارد زیر است:

 

• خرید و فروش : خرید تیکه‌هایی از زمین مجازی و فروش مجدد آن‌ها با قیمتی بالاتر، یکی از راه‌های درآمد به شمار می آید.

 

• کارگزاری املاک : مشابه کسب و کارهای املاک در دنیای واقعی، نیاز به شرکت‌های تسهیل‌کننده معاملات زمین‌های مجازی در دنیا متاورس شدیدتر شده است. شما می‌توانید با برقراری ارتباط بین خریداران و فروشندگان، کمسیون‌های خوبی از معاملات دریافت نمایید.

 

• اجاره: علاوه بر فروش، می‌توانید با خرید زمین دیجیتالی آن را اجاره داده و به صورت ماهیانه مبلغی را دریافت نمایید.

 

• طراحی ملک : طرح ایده و حیات بخشیدن به ساختمان‌های متاورس می‌تواند یکی دیگر از کسب و کارهای پررونق باشد. سوای اینکه ساختمان و زمین شما یک ملک شخصی، یک پاساژ یا استادیوم باشد، نیاز شما به طراحان 3بعدی به زودی به یکی از پرتقاضاترین مشاغل در این حوزه تبدیل خواهد شد.

متاورس چیست و راه های کسب درآمد از آن چگونه است؟

2 – ساخت، خرید و فروش NFT

ان اف تی تقریبا همه ی دنیای متاورس را شکل داده‌ است. توکن NFT نوعی ارز دیجیتال می باشد که هیچ کدام از آن‌ها مشابه یکدیگر نبوده و مالکیت آن از طریق بلاکچین قابل اثبات است. تمام آیتم‌های دیجیتالی جهان‌ متاورس مانند آواتار، لباس‌ها،‌ اکسسوری‌ها، سلاح‌ها، حیوانات، ماشین‌ها، اسباب و وسایل، آثار هنری، موسیقی، ویدیو، ساختمان‌ها و زمین‌های مجازی همگی NFT می باشند. نکته حائز اهمیت این است که NFT ها توسط کاربران ساخته شده و در متاورس به نمایش یا به عنوان کالایی برای خرید و فروش گذاشته می شوند.

 

3 – تبلیغات

بسیاری از شرکت‌ها برای حضور در فضای مجازی و همچنین استفاده از متاورس به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی بزرگ، به این اکوسیستم هجوم آورده‌اند. همانند دنیای واقعی، برندها نیز می‌توانند به افتتاح فروشگاه در پاساژهای مجازی و تبلیغ خدمات و محصولات خود بپردازند. با ورود بیشتر کاربران به دنیاهای متاورس، باید منتظر تبدیل شدن این فضاها به یک پلتفرم مارکتینگ و تبلیغاتی برای کسب سود و درامد باشیم.

 

4 – کسب درآمد از متاورس از طریق بازی

یکی از راه های معروف و پر تقاضای کسب درآمد در متاورس، بازی ها می باشند. امروزه تقریباً اکثر افراد علاقه مند ورود به صنعت بازی شده اند. در حال حاضر بازی های بسیار زیادی به وجود آماده اندکه شما میتوانید از آن ها استفاده و در آمد کسب نمایید. البته لازم به ذکر است که برخی از بازی ها نیاز به سرمایه اولیه دارند اما برخی دیگر خیر و شما می توانید به راحتی و بدون سرمایه اولیه بازی کنید و درآمد داشته باشید.

متاورس چیست و راه های کسب درآمد از آن چگونه است؟

5 – خرید و فروش یا تبدیل رمزارزهای متاورس :

یکی دیگر از راه های کسب درآمد در حوزه متاورس، خرید و فروش یا تبدیل ارز های دیجیتال متاورسی است.

 

برخی از رمزارزهای متاورس عبارت اند از:

• دیسنترالند-ماناDecentraland-MANA

• سندباکس-سند The Sandbox-SAND

• ایپکوین-ایپ ApeCoin-APE

• تتانتورک-تتا Theta Network-THETA

• اکسیاینفینیتی-ای ایکس اس Axie Infinity-A

 

از دیگر نکات مهمی که در سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال متاورس باید به آن توجه کرد می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت:

• با استراتژی مخصوص خود فعالیت نمایید.

• فریب بازارهای صعودی را نخورید.

• اطلاعات خود را به روز نگه دارید و آموزش های لازم را فرا بگیرید.

• نسبت به هیجانات و احساسات خود و بازار ارزهای دیجیتال و اخبار متاورس مسلط باشید.

• صرافی‌ ارز دیجیتال معتبر خود را انتخاب نمایید.

 

صرافی ارز دیجیتال پارس بیت ، تخصصی ترین سامانه تبادلات خرید و فروش یا تبدیل ارزهای دیجیتال متاورس

 

دنیای نوظهور متاورس به ‌تازگی شروع به کار کرده‌ است اما به یکی از داغ‌ترین موضوعات دنیای دیجیتال تبدیل شده ‌است. سرمایه‌گذاران زیادی رمزارزهای متاورس را خریداری کرده‌اند و به آینده آن امیدوار هستند. پروژه‌های قوی ای که تا به امروز معرفی شده‌اند، تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های این دنیا را نمایش می‌دهند.

 

امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال متاورس در سامانه تبادل پارس بیت با نشانی www.pars-bit.com نیز وجود دارد. ما در سامانه تبدیل پارس بیت اطلاعات طبقه بندی شده و جامعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم تا بتوانند آگاهی و اطلاعات خود را در خصوص آموزش ارز دیجیتال و دنیاهایی نظیر متاورس بالا ببرند.

 

همراهان گرامی شما میتوانید با امن‌ترین روش، کمترین درصد کارمزد در میان صرافی‌های رمزارز به دلیل هویت حقوقی و کارگزاری، و همچنین بدون محدودیت ریالی در سفارشات فروش و بدون محدودیت رمزارزی در سفارشات خرید اقدام به ساخت NFT یا خدماتی همچون خرید و فروش رمزارزهای متاورسی نمایید.

 

رمزارزهای سندباکس، اکسی اینفینیتی، مانا تعدادی از رمزارزهای متاورس هستند که در پارس بیت امکان خرید و فروش آنها وجود دارد. این پلتفرم امکانات ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم:

 

مزایای سامانه تبادلات پارس بیت

1 – پنل کاربری و مالی فوق حرفه ای، آسان و سریع

2 – برگزاری سمینار و همایش تخصصی

3 – تنوع بالای سبد خرید رمزارزی

4 – اپلیکیشن تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال

5 – سامانه تبدیل ارز های دیجیتال

6 – کارگزاری ارزهای دیجیتال بدون واسطه

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کرده ایم که 5 نوع روش کسب درآمد از متاورس را به طور کامل معرفی و توضیحات لازم را ارائه بدهیم. دانستیم که اولین و مهم‌ترین لازمه کسب درآمد از متاورس، داشتن دانش کافی از حوزه‌های مختلف بلاک چین است و  نهایتا باید گفت  شما با آموزش های لازم می توانید شغلی داشته باشید، خرید و فروش نمایید، با دوستان خود ملاقات و همچنین در کسری از ثانیه مسافرت بروید. به عبارت دیگه، متاورس می تواند پیامدهای گسترده ای برای جامعه در حوزه های مختلف داشته باشد و افق های فناوری در زندگی روزمره ما را گسترش بدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش تتر به سایت رسمی پارس بیت WWW.PARS-BIT.COM  مراجعه و از صفحه مربوطه خرید یا تبدیل خود را ثبت نمایید.

جدیدترین مطالب