عکس های خصوصی دختر سبزواری در اینترنت

عکس های خصوصی دختر سبزواری در اینترنت

عکس های خصوصی دختر سبزواری در اینترنت منتشر شده است و پلیس فتا توانست عامل انتشار و سوء استفاده از عکس های این دختر را در شهرستان سبزوار دستگیر کند. زنی جوان به پلیس فتای سبزوار مراجعه کرد و تقاضای رسیدگی به شکایت خود مبنی بر افشای عکس‌های خصوصی و ایجاد پروفایلی با عکس هایش را داشت.

 

به گزارش سماتک به نقل ازروزنامه ایران وی در تحقیقات به عمل آمده کارشناسان اظهار داشت چند روز پیش توسط یکی از دوستانم مطلع شدم پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تصاویر خصوصی‌ام ایجاد شده که بعد از مشاهده صفحه تصاویرم شوکه شدم و به پلیس فتا مراجعه کردم.

 

سرهنگ «قنبرعلی آزادواری» افزود: مأموران پلیس پس از بررسی‌های لازم و تحقیقات فنی پیرامون موضوع توانستند با استفاده از سرنخ‌های دیجیتال به جامانده فرد متخلف را دستگیر کنند. متهم که مردی 36 ساله بود در مواجهه با دلایل دیجیتال لب به اعتراف گشود و در بازجویی‌های به عمل آمده اظهار داشت مدتی پیش زن جوان برای تعمیر لپ تاپ به تعمیرگاه پسرخاله‌ام مراجعه کرد و درخواست به روز‌رسانی سیستم عامل و ارتقای ویندوزش را داشت.

 

من هم در فرصتی مناسب با سوء‌استفاده از اعتماد و به دور از چشم پسرخاله‌ام وارد سیستم لپ‌تاپ این زن شده و اطلاعات وی را روی فلش کپی کردم و با ایجاد پروفایلی با عکس‌های این زن در شبکه‌های اجتماعی خودم را با اسم مستعار یک دختر معرفی کردم. سرهنگ آزادواری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از کاربران اینترنت خواست همان‌گونه که در فضای عادی به قانون احترام می‌گذاریم مراقب رفتارهایمان در فضای مجازی نیز باشیم.

 

وی با بیان اینکه انتشار تصاویر خصوصی افراد هتک حرمت بوده و در قانون جرایم رایانه‌ای علاوه بر جریمه نقدی مجازات حبس در بر دارد، خواست در نگهداری اطلاعات خصوصی خود حساسیت بیشتری به خرج دهند و برای تعمیر تجهیزات رایانه‌ای و تلفن همراه آن را به مراکز مجاز تحویل دهند.

جدیدترین مطالب