صنعت تابلوسازی تبلیغاتی مدرن در ایران

صنعت تابلوسازی تبلیغاتی مدرن در ایران

صنعت تابلوسازی تبلیغاتی مدرن در ایران

از عمر صنعت تابلوسازی تبلیغاتی در کشور ما حدود 60 سال می گذرد. در طول این سالها، ساخت انواع مختلف تابلو مغازه، فروشگاه و … به تدریج تکامل پیدا کرده است. در حال حاضر استفاده از انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی، به عنوان یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغات محیطی در بین مشاغل و کسب و کارهای گوناگون به شدت رواج پیدا کرده است. با نگاهی به سردر مغازه ها، فروشگاهها و موسسات مختلف در محیط اطراف خود، شاهد تنوعی چشم نواز و عظیم از تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ و جذاب هستیم. بسیاری از این تابلوها با بهره گیری خلاقانه از هنر طراحی و تکنیکهای چاپ و استفاده از روانشناسی رنگ، توجه هر رهگذری را به خود جلب می کنند.

تابلو چلنیوم

تابلوسازی

 

صنعت تابلو سازی در گذر زمان

برای آشنایی با صنعت تابلو سازی مدرن در ایران، پیش از هر چیز نیاز داریم تا با روند شکل گیری و رشد این صنعت آشنا باشیم. در سالهای ابتدایی دهه چهل شمسی، هنوز رقابت در میان کسبه به اندازه امروز حیاتی و مهم نبود. در آن زمان مغازه داران برای معرفی شغل و حرفه خود از تابلوهایی از جنس چوب، پارچه، کاغذ و یا شیشه استفاده می کردند. هنرمندان خوشنویس، با خط زیبای خود، متن درخواستی صاحب مغازه را خطاطی می کردند. به این ترتیب اولین نمونه تابلوهای تبلیغاتی ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. با افزایش جمعیت و رشد شهر نشینی و همچنین پیشرفتهای ایجاد شده در زمینه صنعت چاپ و گرافیک، استفاده از تابلوهای نئونی در میان کسبه و مغازه داران رواج پیدا کرد.

 

رشد صنعت چاپ دیجیتال، استفاده از نرم افزارهای تخصصی گرافیک و طراحی در کنار ورود دستگاه های پیشرفته جهت برش لیزری در صنعت تابلو سازی، باعث ایجاد تحول جدیدی در زمینه ساخت تابلوهای تبلیغاتی شد. ماحصل این پیشرفتها، تولید تابلو چلنیوم به عنوان نسل جدیدی از تابلوهای تبلیغاتی با حروف برجسته و سه بعدی بود. در حال حاضر استفاده از انواع مختلف تابلو چلنیوم به عنوان تابلو مغازه، شرکت، فروشگاه و … به دلیل زیبایی و اثرگذاری آن به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه به برخی از مزیت های استفاده از تابلو چلنیوم به عنوان یکی از پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی اشاره می شود.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم

 

مزایای استفاده از تابلو چلنیوم

• سه بعدی بودن نمای تابلو به دلیل استفاده از حروف برجسته.

• قابلیت استفاده از انواع مختلف نورپردازی در تابلو چلنیوم.

• مقاومت بالای آن در مقابل شرایط نامساعد جوی از جمله رطوبت، سرما و گرمای زیاد، گرد و غبار و …

• خوانایی بهتر و امکان نمایش به مخاطبین در محدوده دید وسیع تر.

• تنوع بسیار زیاد طرحها و رنگهای مختلف از جمله تابلو چلنیوم ستاره، لایت، الماسی، و … متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان.

• مقرون به صرفه بودن قیمت این مدل از تابلوهای تبلیغاتی.

 

لازم به ذکر است که رشد صنعت تابلو سازی مدرن در ایران تنها محدود به تولید انواع مختلف تابلو چلنیوم نبوده است. تابلوهای فلزی، پلکسی گلس، رینگی، استیل، کامپوزیت و … از جمله پرکاربردترین مدل هایی هستند که در حال حاضر به عنوان تابلو مغازه، شرکت، فروشگاه و … ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند.

تابلو سازی

چرا باید از تابلو تبلیغاتی استفاده کرد؟

در دنیای رقابتی امروز، طراحی و انتخاب تابلو تبلیغاتی مناسب، یکی از موارد ضروری برای ایجاد تمایز و افزایش اثر گذاری بر روی مخاطبین و معرفی یک برند و کسب و کار است. دلیل اهمیت این موضوع این است که در حال حاضر یکی از عوامل تاثیر گذار در قضاوت افراد نسبت به یک کسب وکار، توجه به ویژگی های ظاهری از جمله تابلو آن مکان است. استفاده از تابلو های تبلیغاتی شیک و زیبا به عنوان تابلو مغازه، شرکت، فروشگاه و …  کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

 

• توجه داشته باشید که اولین نماد و عنصری که می تواند معرف هویت یک مغازه و کسب و کار در محیط فیزیکی باشد تابلو آن مجموعه است.

 

• همچنین جلب توجه عابران و رهگذران از جمله مهمترین کاربردهای تابلوهای تبلیغاتی است.

 

• این تابلوها علاوه بر ایجاد جلوه زیبا در محیط پیرامونی، برای مشتریان و مخاطبین، معانی و پیامهای دیگری هم دارند. فرض کنید برای صرف غذا می خواهید به خیابانی بروید که چند رستوران در آن قرار دارند و شما هیچ آشنایی قبلی با آنها ندارید. به طور طبیعی رستورانی که تابلو زیبا و نمای ظاهری جذاب تری داشته باشد  بیشتر توجه شما را جلب کرده و در اولویت انتخاب شما قرار خواهد گرفت. به عبارت دیگر وقتی تابلو مغازه یک کسب و کار به روز و زیبا باشد به این معنی است که صاحب آنجا برای حرفه و مشتریان خود ارزش و اهمیت قائل است.

 

چگونه از خدمات تابلو سازی مدرن و حرفه ای استفاده کنیم؟

دوستان عزیز؛ همانطور که اشاره شد استفاده از انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم به عنوان تابلو مغازه، شرکت و … یکی از ضروریات لازم برای استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی برای یک کسب و کار است. تابلو سازی تبلیغاتی، صنعتی بسیار حرفه ای و نیازمند دانش تخصصی، تجهیزات پیشرفته و تجربه فراوان است. بنابراین برای اینکه یک تابلو تبلیغاتی بتواند به شکل مناسبی ساخته و مورد استفاده قرار گیرد نیاز به بهره گیری از خدمات یک مجموعه متخصص و حرفه ای در این زمینه داریم.

تابلو مغازه

تابلو مغازه

 

گروه تابلوسازی رسام، یکی از شرکتهای برتر در زمینه ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی از جمله تابلو چلنیوم، کامپوزیت، استیل و …  است که بیشتر از ده سال در این زمینه سابقه فعالیت دارد. برای سفارش مدرنترین تابلوهای تبلیغاتی می توانید از خدمات متنوع این شرکت در زمینه های مختلف از جمله مشاوره، طراحی و سفارش تابلوهای تبلیغاتی متناسب با نیاز و سلیقه خود استفاده نمایید.

 

شما می توانید در سایت گروه تابلو سازی رسام نمونه کارهای متنوع این شرکت را مشاهده نمائید. در ضمن امکان استفاده از خدمات مشاوره و یا ثبت سفارش به صورت آنلاین هم برای شما فراهم شده است. با انتخاب خدمات این مجموعه از مزایایی همچون کیفیت و طول عمر بالای محصولات، طراحی و نصب فوری در سراسر کشور بهره مند می شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی، از طریق شماره تلفن زیر با مشاورین مجموعه تابلوسازی رسام در تماس باشید.

 

09123128952

جدیدترین مطالب